Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:04

MacavityL schreef:
Ik zou maandag gaan kijken naar een woning.. is al weer verkocht.. ^)

Ah oliebol is dat :\

_Elaine_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:09

Mavantos: hopelijk hoor je snel wat!

MacavityL: wat klote zeg! Hopelijk vindt je wat anders leuks!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:03

Sansevieria schreef:
bello2005 schreef:
Ons huis staat te koop.
Prachtige lokatie in zuid Limburg. 3 landen punt
Het is een opknap woning maar het is zeker wel leefbaar.
Ook leuk voor als vakantie woning te gebruiken.

Wij hebben ons droomhuis gevonden en daarom moet dit huis verkocht worden.
Voor ons is dit huis ook veel te klein.

Maar soms moet je het doen met wat je hebt.

Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn hoor ik het graag

Als het dat huis is waar ik wel al een keer foto's van gezien heb op FB in een verkoopgroep, dan maak nette foto's dit keer, anders schrikken mensen en haken af.
@Pluisbeer: als het die is wat ik denk staat die niet op Funda.

Foto's staan er niet meer bij. En mensen die de tekst goed lezen en dan nog geïnteresseerd zijn krijgen foto's. Ik heb niets aan mensen die de tekst niet goed lezen. En allleen maar klagen helaas.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:04

pluisbeer schreef:
bello2005 schreef:
Ons huis staat te koop.
Prachtige lokatie in zuid Limburg. 3 landen punt
Het is een opknap woning maar het is zeker wel leefbaar.
Ook leuk voor als vakantie woning te gebruiken.

Wij hebben ons droomhuis gevonden en daarom moet dit huis verkocht worden.
Voor ons is dit huis ook veel te klein.

Maar soms moet je het doen met wat je hebt.

Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn hoor ik het graag

Ik wil wel een linkje.

Ik heb je een berichtje gedaan

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:32

Super balen als een huis dan voor je neus verkocht wordt.. maar er komt vast snel een leuker huisje op je pad @MacavityL!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:35

bello2005 schreef:
Foto's staan er niet meer bij. En mensen die de tekst goed lezen en dan nog geïnteresseerd zijn krijgen foto's. Ik heb niets aan mensen die de tekst niet goed lezen. En allleen maar klagen helaas.

Kun je niet een fotograaf inhuren? Met goede foto's kun je echt wel meer geïnteresseerden vinden voor je woning :) .

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:06

Rinske schreef:
bello2005 schreef:

Kun je niet een fotograaf inhuren? Met goede foto's kun je echt wel meer geïnteresseerden vinden voor je woning :) .

Het huis staat nog niet officieel te koop. En ik kan ook wel mooie foto's maken. Maar ik wil de mensen niet iets laten zien wat ze wel zien als ze hier zijn. Snap je?

Vandaar er ook duidelijk in staat er echt door heen gekeken moet worden. En het beste is om het in real life te bekijken.

Maar ik snap je reactie wel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:42

Je laat je woning imo niet heel aantrekkelijk klinken zo. Foto’s door een goede fotograaf met een goed oog kunnen denk ik juíst helpen om ergens doorheen te kunnen kijken. Bovendien, als mensen ergens niet doorheen kunnen kijken klinkt het sowieso niet alsof ze “geschikt” zijn voor je woning? Persoonlijk zou ik sowieso niet snel contact opnemen om een woning te bezichtigen zonder dat ik het heb ‘gezien’.

Zijn 3D foto’s anders niks? Die laten je de ruimte al veel meer voelen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:09

IMANDRA schreef:
Je laat je woning imo niet heel aantrekkelijk klinken zo. Foto’s door een goede fotograaf met een goed oog kunnen denk ik juíst helpen om ergens doorheen te kunnen kijken. Bovendien, als mensen ergens niet doorheen kunnen kijken klinkt het sowieso niet alsof ze “geschikt” zijn voor je woning? Persoonlijk zou ik sowieso niet snel contact opnemen om een woning te bezichtigen zonder dat ik het heb ‘gezien’.

Als je er niet doorheen kan kijken dan ben je inderdaad niet geschikt. Ik kan de woning er niet beter laten uit zien als dat het is. Daar wij er nog in wonen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:45

Maar iedereen woont toch in een woning die verkocht wordt? Ik kan ook een enorme rommel maken, maar we hebben enorm opgeruimd voor de verkoop.
Toen ik ooit bij een makelaar werkte was er ook een stel dat geen zin had om op te ruimen/schoon te maken, dat scheelde gewoon 30.000 op de vraagprijs. Dat is toch geld waar je mooie dingen mee kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:59

Ik kan nog zo goed een tekst lezen.. zonder beeldmateriaal haak ik af. Dan zal er wel een flinke adder onder het laminaat liggen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:06

idinn schreef:
Ik kan nog zo goed een tekst lezen.. zonder beeldmateriaal haak ik af. Dan zal er wel een flinke adder onder het laminaat liggen.

Hier precies zo. Zonder foto's kijk ik verder.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:35

bello2005 schreef:
IMANDRA schreef:

Als je er niet doorheen kan kijken dan ben je inderdaad niet geschikt. Ik kan de woning er niet beter laten uit zien als dat het is. Daar wij er nog in wonen.

Jij niet nee. Maar een ervaren woningfotograaf (wellicht zelfs in combinatie met 3D) zeker wel. En lijkt me dat vrijwel iedereen er idd nog in woont? Maar foto’s kunnen wel mogelijkheden laten zien, dus eventjes je huis opruimen voor professionele foto’s (door iemand die er oog voor heeft) kan het zeker wel waard zijn.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:47

Als er geen foto's bij zitten haak ik ook af. Dan denk ik ook dat er iets aan de hand is. Heb dat zelf ook een paar keer meegemaakt en/of gehoord.

Ons huisje komt morgen op Funda :):) Ik ben zo zenuwachtig of we de al geplande kijkdagen komende vrijdag en maandag vol of überhaupt geïnteresseerden krijgen :') De foto's zijn heel netjes geworden maar ik vind het wel net een showroom ipv woonhuis. Ik had veel decoratie en frutsels maar in kasten en de schuur gezet omdat ik hier en daar had gehoord dat de fotograaf dat niet op de foto wil hebben. Een vriendin heeft een hele strijd gehad over de handdoek in de keuken :')

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:05

Charlotte446 schreef:
Als er geen foto's bij zitten haak ik ook af. Dan denk ik ook dat er iets aan de hand is. Heb dat zelf ook een paar keer meegemaakt en/of gehoord.

Ons huisje komt morgen op Funda :):) Ik ben zo zenuwachtig of we de al geplande kijkdagen komende vrijdag en maandag vol of überhaupt geïnteresseerden krijgen :') De foto's zijn heel netjes geworden maar ik vind het wel net een showroom ipv woonhuis. Ik had veel decoratie en frutsels maar in kasten en de schuur gezet omdat ik hier en daar had gehoord dat de fotograaf dat niet op de foto wil hebben. Een vriendin heeft een hele strijd gehad over de handdoek in de keuken :')

Beetje afhankelijk van de prijsklasse
Maar tot nu toe zitten alle kijkdagen echt binnen 2u wel vol
als ik ergens wil gaan kijken moet ik er echt snel bij zijn

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:04

Een goede fotograaf en een netjes opgeruimd huis kunnen inderdaad veel doen en uiteindelijk flink in de opbrengst schelen. Kleine moeite lijkt me dat.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:49

Ik sla huizen zonder foto's ook over.
Vaak met de gedachten dat er nog erg veel aan het huis moet gebeuren en er daarom geen foto's bij staan.
Maar ieder zijn eigen daarin. :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:56

Nou het huid dat er vrijdag avond op was gekomen hadden we het Funda formulier al voor ingevuld. Nrt gelijk gebeld om half negen maar na drie keer maar de voicemail ingesproken.
Zo nogmaals proberen, beloofd niet veel goeds..

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:07

Elaine, toen wij 7 jaar geleden kochten ging het er heel anders aan toe :') Ons huis heeft toen 4 jaar te koop gestaan. De huidige markt voelt nog heel onwerkelijk := Ik hoop dat je gelijk hebt :D Prijs is €475.000

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:06

horsii schreef:
Nou het huid dat er vrijdag avond op was gekomen hadden we het Funda formulier al voor ingevuld. Nrt gelijk gebeld om half negen maar na drie keer maar de voicemail ingesproken.

Al heel veel aanvragen dus op de wachtlijst.. wordt moedeloos van.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:18

Heb je een aankoopmakelaar?

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:22

horsii schreef:
horsii schreef:

Al heel veel aanvragen dus op de wachtlijst.. wordt moedeloos van.

Pff balen zeg... Het gaat zo bizar snel

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:54

Nee geen aankoop makelaar. Wel met een gesproken maar werd afgeraden omdat we te breed zoeken in meerdere provincies.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:02

Ja lastig wordt het dan.
Moeilijk hoor, het gaat echt zo snel.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:13

horsii schreef:
Nee geen aankoop makelaar. Wel met een gesproken maar werd afgeraden omdat we te breed zoeken in meerdere provincies.

Dat is wel jammer. Onze aankoopmakelaar (vanuit Nieuwegein) werkte ook in andere provincies en had nog voor iemand in Limburg iets aangekocht vertelde hij. Dus het kan zeker wel hoor. En ik denk dat ik je het wel zou aanraden. Mij lukte het wel om afspraken te maken als ik er heel snel bij was maar met aankoopmakelaar gaat het echt makkelijker. Bovendien krijg je 1 a 2 dagen eerder al te horen dat het huis te koop is dan dat het op funda staat. 2 cruciale dagen in deze tijd.