[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:06

Iemand misschien een tip voor goedkope erfafscheiding ? meter hoog of hoger .

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:00

Wij hebben nu bij ons huurhuis palen in de grond om de 4 meter met van dat groene vakjes gaas van 1 m hoog. Heel lelijk maar goedkoop en de hond blijf wel in de tuin. Hiervoor gekozen omdat we verwachten snel iets te gaan kopen.

Maar als jij nu een koophuis hebt wil je mss iets leukers? Hoeveel m heb je nodig? En moet het huisdieren in de tuin houden of mag t ook een struik oid zijn?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:29

MizzMontana schreef:
Wij hebben nu bij ons huurhuis palen in de grond om de 4 meter met van dat groene vakjes gaas van 1 m hoog. Heel lelijk maar goedkoop en de hond blijf wel in de tuin. Hiervoor gekozen omdat we verwachten snel iets te gaan kopen.

Maar als jij nu een koophuis hebt wil je mss iets leukers? Hoeveel m heb je nodig? En moet het huisdieren in de tuin houden of mag t ook een struik oid zijn?

Echt om de honden binnen te houden . Het is 2000m2 meter . afmetingen weet ik nog niet precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:31

Hoe was het met je bod afgelopen Kohtje?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:44

Zoo gister de sleutels ontvangen, vandaag de overdracht gehad bij de notaris en begonnen met het verven.
Ik kan niet wachten tot het af is, ik heb nu al geen fut meer om te verven en we hebben pas net de woonkamer (grotendeels) af :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:15

Hier is het wachten op het voorlopig contract, zaterdag hebben we hem ontvangen maar hij moet aangepast worden. Net maar weer eens achteraan gebeld en de makelaar gaat erna kijken. Pfff

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:12

Ik ben een beetje aan het rond zoeken, misschien zijn hier mensen die het antwoord weten op mijn vraag :)

Wij hebben 2 jaar geleden een koophuis gekocht, nu is het zo dat we met wat uitbreidingen bezig zijn (vriend is tattoo artiest en zouden graag een shop aan huis maken zodat hij minder vaak weg is) en zijn we rustig aan (hebben nog 3 jaar voor de keuring op vorige shop afloopt) aan het zoeken naar een ander huis met meer mogelijkheden hiervoor.
We wonen hier natuurlijk nog niet zo lang, en daar ben ik mij wel van bewust, maar voor de toekomst zou het zoveel beter zijn. De shop waar hij nu zit, die kan hij niet blijven gebruiken, waar wij eerst wel vanuit gingen, vandaar dat we nu iets anders moesten verzinnen..

De vraag is alleen of iemand weet hoe het zit met hypotheken oversluiten of rest waarde (hogere verkoop dan koop nieuw huis) of rest schuld.
Is er iemand die mij hier het eea over kan uitleggen? :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:22

Wij hebben destijds hypotheek deel kunnen overnemen geen idee hoe het nu zit.

Hier nog wachtende op een keer huis overzetten op ex. En dan mogelijk toch hypotheek. Tot die tijd b,ijf ik zitten waar ik zit en ga door met huis en tuin opknappen.

Wel in hypotheek meuk gedoken ivm vrijwilligerswerk. Iemand heeft destijds heel de verkeerde hypotheek aangesmeerd gekregen. Betaalt nu veel te veel en dat moet naar beneden. Ben me dus aan het verdiepen in spaarbeleggingshypotheek die ze zo leuk spaar toekomst hypotheek hadden genoemd en alleen bij de heel kleine lettertjes is duidelijk dat er belegt wordt met de levensverzekering en spaarpremie.

Grrrrr komende woensdag avond een gesprek met de betreffende adviseur en de persoon die ik help. Ben lichtelijk woest hoe iemand zoiets kan doen, maar ja zelf ook narigheid gehad met adviseur van ons die dingen buiten ons om had gedaan, en daar ok voor veroordeeld is en geschrapt uit register.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:53

Het zijn drie hele verschillende dingen die je noemt vionnesem. Ik zou je aan willen raden om eens een gesprek aan te gaan met een adviseur, die kan je de mogelijkheden schetsen en je antwoord geven op je vragen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:11

Grrrr dat zijn echt nare dingen karuna! Voor iets waar je de komende 30 jaar aan vast zit... Je zit toch met zo'n adviseur te praten met het idee dat hij of zij het beste met je voor heeft, maar blijkbaar moet je altijd op je hoede zijn.

Gefeliciteerd Gowlan! Bevalt het nieuwe huis? Schiet het lekker op met klussen en verhuizen?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:50

Ik was de woningmarkt een beetje beu en had dit topic dan ook ontstipt.
Nu heb ik deels weer bijgelezen.
Iedereen met een nieuw huis gefeliciteerd !
Wat een strubbels hebben anderen daarentegen weer! Sterkte.
Wij hebben eindelijk , na anderhalf jaar, ons huis verkocht !
En wij kregen gisteravond om negen uur een telefoontje van de makelaar dat ons bod geaccepteerd is!
Alles onder voorbehoud van financiering nog, maar daar verwachten we geen problemen mee.
Hebben wij het zo getroffen met de makelaars? Of lopen er nog zat goede rond?
Onze eigen makelaar was zelfs tijdens zijn vakantie bereikbaar.
En de makelaar van ons te kopen huis belt ons vanuit zinn vakantiehuis na negenen nog op om de deal af te ronden.
Top toch?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:19

Dat klinkt als een fijne service, gefeliciteerd met de verkoop!
In welke fase zijn jullie met de aankoop van het nieuwe huis? Al bijna rond?

Wij gaan woensdag kijken bij ons droomhuis. Man wat spannend! Hoop zo dat het ons gegund is deze keer, we hebben al wat gekke dingen meegemaakt. Bijvoorbeeld met verkopers die ineens hun huis uit de verkoop halen vanwege familieruzie...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:24

Net de brochure eens goed doorgelezen. Is er hier iemand die verstand heeft van een iba zuiverings systeem en wat daar allemaal bij komt kijken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:29

welk systeem is het ?
IBA is :individueel behandelen van afvalwater
En kan een sceptic tank zijn
Maar ook een oxidatiebed of een helofyten filter en nog meer zaken

Naar gelang welk systeem het is
Kun je gerichter info vragen/zoeken

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:59

Hmmm, dat staat er niet bij. Goeie vraag voor op de kijkdag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:05

Als het wat ouder is, het huis
Is een sceptic tank een goeie gok
Hier in de regio zie je die nog al eens bij huizen die wat achteraf liggen(polder, rand van het dorp aan een doodlopend achterafweggetje met drie huizen etc )

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 00:02

Zoo weer wat daagjes verder. Urona, inmiddels al een aangepast contract gekregen? En ik las dat iemand haar huis na anderhalf jaar verkocht had, gefeliciteerd! Heb je al iets anders ook?

Hier is het in ieder geval gekkenhuis, sorry als dit heel negatief overkomt maar moet het even kwijt.. De eerste dagen vanaf de sleutel zijn we met hulp van 1 vriend best een eind gekomen.
Gelukkig waren na een paar dagen mijn ouders terug van vakantie waardoor mijn moeder op mijn neefje (1 jaar) kon passen en mijn zus en bonuspapa donderdag konden helpen klussen.. Gisteren kwam bonuspaps ook helpen en vandaag zouden we eerst om 10 uur naar de meubelwinkel gaan in brabant samen met mams.
Dus om half 10 vanmorgen moeders gebeld, neemt bonuspaps op met de mededeling dat ze niet mee kon en hij niet kon helpen klussen vandaag, want mams lag in het ziekenhuis sinds vannacht ;(
Blijkt ze vannacht om 00:15 met naar bed gaan van de trap te zijn gevallen, heeft ze vanaf boven 2 salto's achterover gemaakt en daarbij haar sleutelbeen, borstbeen en pols gebroken (moet ze ook aan geopereerd worden want ze krijgen hem niet gezet), verder haar enkel gescheurd, ribben gekneusd en als klap op de vuurpijl ook tijdens de scans ontdekt dat ze plekjes op haar longen heeft die nader onderzocht moeten worden..
Niet echt een leuk bericht dus, en ik voel me heel rot want ik ben vanmorgen direct naar het ziekenhuis geschoten om bij haar te kijken, maar mocht eigenlijk niet naar de afdeling omdat het geen bezoekersuur was. :(
Gelukkig mocht ik wel even gedag zeggen als ik daarna maar meteen weer weg ging, maar ik wist dat ik door de druk met het huis geen tijd zou hebben om vandaag langs te gaan.
Dus ik heb mijn moeder verder niet meer gezien en gehoord vandaag, voel me echt heel rot maar ik ben bang dat ik de oplevering oude woning en verhuizing zelf anders niet red voor 1 oktober :(
Verder ben ik ook echt uitgeteld nu, heel de week ben ik smorgens om 7 uur begonnen met werken tot 11 uur zodat ik toch halve dagen maak, dan door naar het huis en tot een uur of 9 bezig zijn met vanalles. En vandaag wat langer, ik ben net een half uur thuis.. Normaal ging ik na het klussen deze week nog bij mams eten en bijpraten waardoor ik pas half 12 thuis was de hele week, maar het voelt ook wel of dat het zo moet..
Gelukkig kwam er vandaag een hele lieve vriendin om ons te helpen dus zijn weer een heel eind opgeschoten. En ook vanmorgen alsnog nieuwe meubels uitgezocht die vrijdag worden geleverd bij ons, dus ook echt wel positieve dingen.
Maar gemakkelijk is het even niet, ik zie er echt weer een beetje tegenop maar moet echt doorzetten van mezelf, het moét optijd af en ik weet dat ik daarna gewoon echt van het huis kan genieten. En morgen tussendoor even naar het ziekenhuis om mams te bezoeken, ik moet gewoon even tijd ervoor maken.

Zo, dat is wel genoeg geklaag voor nu. Ben het weer kwijt haha. Verder gaat alles prima. :+

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 07:29

Oh bah dat is wel heel veel tegelijkertijd Gowlan.
En wat sneu voor je moeder .
Heel veel sterkte .
Wel goed dat je tijd voor je moeder probeert te maken, als je dat niet doet zit je met een schuldgevoel.
Je werk kun je in halen ( misschien krijg je nog hulp van een extra iemand) maar tijd haal je niet meer terug.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:21

Sterkte met je moeder Gowlan! Niet niks zo te horen.

Moet alles perse af? Ik zou gewoon doen wat je kunt en de rest volgt later. Het is niet anders.

Wij gaan dinsdag tekenen. Het contract is gelukkig op al onze punten aangepast :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:00

Ik heb ook weer helemaal bijgelezeb :). Gefeliciteerd aan iedereen die haar huis verkocht heeft of net een nieuw huis heeft gekocht. Sterkte aan de mensen bij wie het niet zo soepel gaat. Gowlan jij ook veel sterkte! Dat zijn geen leuke berichten.

Wij zijn afgelopen weekend voor het eerst bij wat huisjes wezen kijken. Man, wat was dat spannend. We hebben 3 huisjes gezien. 1 viel er eigenlijk meteen af. Het was aan de top van ons budget, maar er was zoveel interesse dat de makelaar liet doorschemeren dat ze misschien van een vraagprijs naar een bieden vanaf prijs gaan. Het was een leuk huis maar daar hebben we de financiële ruimte niet voor.

Van de andere twee huizen was er een rationeel perfect. Voldeed aan eigenlijk alle eisen, alleen het gevoel was er absoluut niet bij helaas. Het andere huis was exact het omgekeerde. Het is een gigantisch klusproject, wat mijn vriend eigenlijk Helemaal niet wilde, maar we zagen ons er al helemaal wonen :). Hier gaan we hopelijk deze week nog een keer kijken samen met iemand die wat meer verstand heeft van klussen en ons wat info kan geven over de kosten. Hopelijk is het betaalbaar.

We zouden ook nog bij een ander huis gaan kijken. Wij dachten om half 3. Toen wij er echter waren, geen makelaar... Toch maar bellen. Volgens de makelaar hadden we een dag eerder om half 2 afgesproken en hij was best wel lelijk over het feit dat we er toen niet waren... Ik weet zeker dat de makelaar er zelf naast zat. We moeten van ver komen en hadden nooit op die dag af kunnen spreken. Nouja, dat zou ook echter niet uit moeten maken. Toen wij vroegen of we de afspraak dan konden verzetten had de makelaar pas over 2 weken tijd... En totaal geen begrip voor het feit dat voor ons midden IP de dag door de week absoluut niet handig is. Ik vind hem zo'n eikel dat ik eigenlijk helemaal niet meer bij het huis wil kijken en mij ook niet kan voorstellen dat de verkopers blij zijn met zo'n gast. Een foutje maken kan natuurlijk, en het maakt ook eigenlijk niet uit aan welke kant.maar dat je eigenlijk niet eens een oplossing wilt zoeken als makelaar snap ik echt niet...
Het huis staat al een half jaar te koop in en markt waar huizen gemiddeld 4 weken te koop staan.. Dan zou je toch iets voor kijkers moeten doen?

On the Bright side gaan we deze week bij nog 1 andere woning kijken en serieus nadenken over vervolg stappen van het klusproject :)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:21

Jeetje Gowlan, wat akelig. Sterkte met je moeder.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:01

mirim schreef:
Oh bah dat is wel heel veel tegelijkertijd Gowlan.
En wat sneu voor je moeder .
Heel veel sterkte .
Wel goed dat je tijd voor je moeder probeert te maken, als je dat niet doet zit je met een schuldgevoel.
Je werk kun je in halen ( misschien krijg je nog hulp van een extra iemand) maar tijd haal je niet meer terug.

Dankjewel!
Ja het is even balen, zeker nu is gebleken dat haar ribben niet gekneusd zijn maar ook zijn gebroken.
Mams wordt straks aan haar pols geopereerd, gelukkig voelde ze zich met zoveel pijnstilling gister al iets beter voor zover dat kan. :')
En gister ben ik een paar uurtjes langs geweest, dus een minder productief dagje in huis gehad dan normaal.
Nu had ik het wel even nodig om een stapje terug te doen, het is echt wel ff een hele zware week geweest zo.

Selka schreef:
Sterkte met je moeder Gowlan! Niet niks zo te horen.

Moet alles perse af? Ik zou gewoon doen wat je kunt en de rest volgt later. Het is niet anders.

Wij gaan dinsdag tekenen. Het contract is gelukkig op al onze punten aangepast :)

Dankjewel! Fijn dat jullie contract nu naar wens is aangepast. En wat spannend zeg, morgen mag je tekenen *\o/*

In principe wil ik de woonkamer wel écht af hebben, evenals de slaapkamer.
Ik ben bang dat het er anders nooit van gaat komen als eenmaal alles erin staat.
Kijk kleine aanpassingen kan altijd nog, maar heb het liever in grote lijnen af.
De andere 2 kamers vind ik minder interessant, 1 kamer doen we alleen het plafond witten en de deuren en kozijnen in de lak, verder laten we die voor wat het is voorlopig.
De andere kamer eigenlijk idem dito, alleen wilde ik daar even een best wel heftige kleur op de muur gooien.. Laat het nou precies zijn dat die kamer als enige totaaaaaal niet gepakt heeft, overal vlekken op de muur.. een camouflage muur is er niks bij :roll:
Maar dat kan over een week ofzo ook nog, dus eerst beneden af maken.

Verder komen ze a.s. vrijdag onze nieuwe meubels leveren, dus ik wil uiterlijk donderdag dat het af is en ook dat ze de fout aan het laminaat komen herstellen voor die tijd.
Ik zie het niet zitten om alle meubels neer te zetten beneden en vervolgens weer een heel schuifplan tussen de klussen door te moeten maken, omdat het laminaat er 'even uit moet' :=
Dus ik hoop dat dat te regelen valt, zo niet dan is het niet anders haha.

Bonna schreef:
Ik heb ook weer helemaal bijgelezeb :). Gefeliciteerd aan iedereen die haar huis verkocht heeft of net een nieuw huis heeft gekocht. Sterkte aan de mensen bij wie het niet zo soepel gaat. Gowlan jij ook veel sterkte! Dat zijn geen leuke berichten.

Wij zijn afgelopen weekend voor het eerst bij wat huisjes wezen kijken. Man, wat was dat spannend. We hebben 3 huisjes gezien. 1 viel er eigenlijk meteen af. Het was aan de top van ons budget, maar er was zoveel interesse dat de makelaar liet doorschemeren dat ze misschien van een vraagprijs naar een bieden vanaf prijs gaan. Het was een leuk huis maar daar hebben we de financiële ruimte niet voor.

Van de andere twee huizen was er een rationeel perfect. Voldeed aan eigenlijk alle eisen, alleen het gevoel was er absoluut niet bij helaas. Het andere huis was exact het omgekeerde. Het is een gigantisch klusproject, wat mijn vriend eigenlijk Helemaal niet wilde, maar we zagen ons er al helemaal wonen :). Hier gaan we hopelijk deze week nog een keer kijken samen met iemand die wat meer verstand heeft van klussen en ons wat info kan geven over de kosten. Hopelijk is het betaalbaar.

We zouden ook nog bij een ander huis gaan kijken. Wij dachten om half 3. Toen wij er echter waren, geen makelaar... Toch maar bellen. Volgens de makelaar hadden we een dag eerder om half 2 afgesproken en hij was best wel lelijk over het feit dat we er toen niet waren... Ik weet zeker dat de makelaar er zelf naast zat. We moeten van ver komen en hadden nooit op die dag af kunnen spreken. Nouja, dat zou ook echter niet uit moeten maken. Toen wij vroegen of we de afspraak dan konden verzetten had de makelaar pas over 2 weken tijd... En totaal geen begrip voor het feit dat voor ons midden IP de dag door de week absoluut niet handig is. Ik vind hem zo'n eikel dat ik eigenlijk helemaal niet meer bij het huis wil kijken en mij ook niet kan voorstellen dat de verkopers blij zijn met zo'n gast. Een foutje maken kan natuurlijk, en het maakt ook eigenlijk niet uit aan welke kant.maar dat je eigenlijk niet eens een oplossing wilt zoeken als makelaar snap ik echt niet...
Het huis staat al een half jaar te koop in en markt waar huizen gemiddeld 4 weken te koop staan.. Dan zou je toch iets voor kijkers moeten doen?

On the Bright side gaan we deze week bij nog 1 andere woning kijken en serieus nadenken over vervolg stappen van het klusproject :)

Dankjewel ! Jullie gevoel moet goed zijn. Ik ben onwijs benieuwd wat voor keuze jullie maken en of de laatste woning wellicht iets is. Ik ben benieuwd naar de updates *\o/*

4EverHobbes schreef:
Jeetje Gowlan, wat akelig. Sterkte met je moeder.

Dankjewel!

Echt heel lief van iedereen, ik ben blij dat ik het van mij af kon schrijven en het voelt goed om te zien dat jullie zo'n lang verhaal willen lezen. Het voelt echt als een steuntje in de rug. Onwijs bedankt allemaal! :*

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:18

Wat vervelend Gowlan, hoe gaat het nu met haar?

Wij wachten nu al 1.5 week op de voorlopige koopovereenkomst. Morgen maar weer eens achteraan bellen.

Onze eigen huis komt zaterdag op funda en dan hoop ik dat er snel leuke mensen komen!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:22

Wachten, wachten, wachten... heel herkenbaar. Nu ook alweer een week aan het wachten op een bevestiging van de bouwkundige keuring volgende week.
De verkoopmakelaar kan de eigenaren niet bereiken.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:32

Erfscheiding: ik weet de kosten niet, maar van dat gaasachtige met stenen erin? Of goed zoeken of je iets kan vinden via Marktplaats..

Na een paar weken hebben wij sinds vanmorgen een huis! 5 slaapkamers, mooie tuin op het zuiden en we zijn helemaal verliefd! Vorige week woensdag bezichtigd en toen ging het heel snel! Voorlopig koopcontract is al binnen, nu dingen regelen als bouwkundige keuring, taxateur en hypotheek. Mocht iemand daarvoor nog goede tips hebben, dan hoor ik het graag ;) we zijn ingeschreven bij vereniging eigen huis en willen alles ook via daar laten doen (taxatie en bouwkundige keuring).