Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:01

Facebook wordt een beetje lastig want er zijn nog niet zoveel mensen die weten dat we verhuizen en dat wil ik zo houden.
Zal de 2e hands sites even afzoeken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:06

Ik heb nog een aantal dozen liggen van hetzelfde formaat. Zaanstreek/Hilversum om op te halen voor een doos Merci :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:49

Lins_Vetra schreef:
Oh en voor wat betreft inspiratie.. Daar heb ik de perfecte site ook nog niet voor gevonden.

Wel vind ik het leuk om naar de voorbeeldwoonkamers in de ikea ofzo te kijken. Ik heb 0.0 ruimtelijk inzicht, en dan heb je gelijk een idee van de ruimte

welke en pinterest staat een hoop leuks op

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:05

Keet schreef:
Ik heb nog een aantal dozen liggen van hetzelfde formaat. Zaanstreek/Hilversum om op te halen voor een doos Merci :D

Gaan heel dure dozen worden dan :D

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:17

Ik kom even binnen vallen om wat inspiratie op te doen voor de rest van ons huis.
Wij zijn pas verhuisd naar onze nieuwbouwwoning en nog niet alles is af maar wel een gedeelte
zoals de keuken, slaapkamer en badkamer.
Hier is de badkamer zo goed als af nu. Ik ben echt super blij met het badmeubel!

Afbeelding

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:19

wat verhuisdozen betreft vraag eens bij een bedrijf die veel pakketten verstuurd of je er niet een paar mag hebben bij mij waren ze niet te flauw en kreeg er zo 20 mee voor noppes.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:47

Die houten vloer is de ondervloer daar komt vloerbedekking op.
En idd veel kamers enzo.
Donderdag komt de stoffeerder vloerbedekking leggen.
En volgende week vrijdag komen komende meubels...
Dus klussen is al bijna klaar.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:20

Ik haak hier weer even in want ik redde het niet meer met bijhouden :')

branka16; ik zag je foto's! Mooie ruimte toch? :D Lekker dat de stoffeerder donderdag komt! Dan gaat het ook ineens heel hard qua huiselijkheid.

Lafayette: gaaf badkamermeubel zeg! Ziet er supermooi uit!

Wij zijn afgelopen zaterdag verhuisd. Wat een enorm gruwelijke rotklus is dat.. :o Zwaar onderschat. Echter zijn we over inclusief alle spullen en ik heb gelukkig al veel uit kunnen pakken. Echter zeer irritant dat de werkweek gewoon weer begon na het verhuisweekend dus veel klusjes als dingen ophangen komen er nog niet van want dat moet vriendlief doen en die werkt fulltime en werkt de hele week tot 's avonds laat.. Veel dingen kan ik dus nog niet opruimen omdat eerst dingen opgehangen moeten worden zoals een keukenrek voor voorraadpotten en zo. Vriendlief is ook niet zo goed in opruimen.. Door het hele huis slingerde gereedschap. Vanavond alles in een verhuisdoos gedonderd en hij krijgt de opdracht om het netjes op te ruimen. Ik ben er klaar mee :o
Vandaag sleuteloverdracht gehad met de woningcorporatie van onze vorige woning. Geen bijzonderheden of vastgestelde schade dus de volledige borg komt weer retour.

De slaapkamer is zo langzamerhand bijna doosvrij en de woonkamer begint ook sfeer te krijgen in plaats van overal rotzooi en dozen. We zijn dus op de goede weg :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:38

Wij Zijn ook zaterdag verhuisd en ons is t echt enorm meegevallen. In 2 uur was mn oude woning leeg en stond alles in mn nieuwe woning. Scheelt miss dat ik maar een dorp verder ben gaan wonen en praktisch naast de stort woonde.

Begint nu echt een huis te worden. Weet niet wie t zei dat ze turquoise met bruintinten wil, wij hebben dat :D

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:20

Ik geloof dat ik inmiddels geen Bokker op de huizenmarkt meer ben, dus ik meld me maar aan in dit topic! Mijn vriend en ik hebben een lief huisje gekocht uit 1926 en krijgen 15 april de sleutel. Het is in redelijke staat, maar om het aan onze wensen aan te passen moet er nog heel wat gebeuren. Ik lees stiekem al een tijdje mee, maar het is ook wel leuk om me hier aan te melden, denk ik!

Afbeelding
Woonkamer. Muren moeten opnieuw gestuukt worden en plafond wordt vervangen door gipsplaten, die dan meteen meegenomen worden door de stukadoor. Dan ziet het er al heel anders uit. Ook het parket gaat eruit, dat lijkt op deze foto nog best mooi, maar is irl heel vlekkerig en het kiert. Bovendien kunnen we dan meteen een kijkje nemen in de kruipruimte, want dat is nog een verrassing. De originele tuindeuren laten we uiteraard wel zitten :D

Afbeelding
Ennnn ook boven hoeven we ons niet te vervelen. Inbouwkast gaat eruit, want die stort van ellende bijna in elkaar. Die kekke rode vloer is leuk, maar niet in de slaapkamer :D Laminaat op de overloop en de andere twee slaapkamers gaat eruit en dan gaan we de hele vloer schuren en in één rustige kleur schilderen. Grijs, waarschijnlijk. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Tips? Ervaringen? :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:51

Vond het verhuizen ook een dráma en moet er niet aan denken het nog een keer te doen....

kikka, gefeliciteerd met jullie nieuwe, oude, huisje :D Erg gaaf inderdaad die tuindeuren!
En zo zie je dat foto's erg kunnen vertekenen :P Die kastenwand ziet er in mijn ogen juist goed uit :+
Laten jullie beneden de konvectorput wel zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:59

Branka ziet er goed uit! Tuin vergt nog wat loveee maar lekker ruimtelijk

Lafayette mooi meubel!! Vloer staat er goed bij

Kikka wat een heerlijke woning! Vind het plafond awesome maar dat zal wel vreselijk zijn irl

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:17

Kikka gefeliciteerd met jullie nieuwe oude huisje! Gave tuindeuren indd :D

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:28

Kentaro schreef:
Vond het verhuizen ook een dráma en moet er niet aan denken het nog een keer te doen....

kikka, gefeliciteerd met jullie nieuwe, oude, huisje :D Erg gaaf inderdaad die tuindeuren!
En zo zie je dat foto's erg kunnen vertekenen :P Die kastenwand ziet er in mijn ogen juist goed uit :+
Laten jullie beneden de konvectorput wel zitten?

Haha, op de foto lijkt het inderdaad nog wel wat, maar in het echt krijg je de deuren bijna niet open. Ding is zo te zien ook al een keer of 5 geschilderd, dus echt strak ziet 'ie er niet meer uit.

De convectorput (nouja, het is nu een gewone radiator, maar dan in een put, heel rendabel :+) laten we zitten, maar komt wel een nieuwe convector in. We wonen nu in een huurhuis met overal vloerverwarming, waardoor ik een enorme hekel aan radiators heb gekregen. Ga er dus niet eentje bijplaatsen als 'ie ook in de grond kan, vandaar. 't Is wel een enorm stofnest, maar dat heb ik er wel voor over.

@takkiemuis: geloof me, plafond is vreselijk :D flink verzakt, smoezelig en je ziet in het echt ook heel duidelijk dat het allemaal losse platen zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:35

Is hier vloerverwarming ook geen optie als jullie toch de vloer gaan doen??
Vind een put inderdaad een stofnest en wat er allemaal niet meer in huist.... :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:38

Erg jammer dan .. mijn ouders hebben ook een planken plafond zo mooi!

Uhm is dat gat op de eerste foto die put?

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:38

Je brengt me nu toch aan het twijfelen :D Ga eens uitzoeken wat dat gaat kosten, had er nog niet over nagedacht! Thanks :)

Het rooster voor de tuindeuren op de eerste foto is die put! Dat gat in het plafond was om te kijken wat er onder zat. Ik hoopte op een mooi oud plafond met ornamenten, maar helaas :Y)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:41

Lafayette schreef:
Ik kom even binnen vallen om wat inspiratie op te doen voor de rest van ons huis.
Wij zijn pas verhuisd naar onze nieuwbouwwoning en nog niet alles is af maar wel een gedeelte
zoals de keuken, slaapkamer en badkamer.
Hier is de badkamer zo goed als af nu. Ik ben echt super blij met het badmeubel!

[ Afbeelding ]

Oehhh mooi <3 waar hebben jullie dat gekocht? Badkamers in zo'n natuur stijl vind ik erg mooi!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:45

:= Nu kun je het doen, als jullie klaar zijn begin je daar nooit meer aan.
Je kunt altijd kijken of je de afwerkvloer er uit laat halen of dat je voor infrezen (mits de vloer niet te hard is) kiest.
persoonlijk zou ik wel informeren en dan daarop baseren of jullie er wel of niet voor kiezen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:49

maar zit er wel een betonnen vloer in dan?
1926 klinkt als houten vloer... hoewel er hier ook 1 uit 1925 te koop staat en die idd ook beton :+

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:57

Er zit inderdaad een houten vloer in. Dat kan wel, voor zover ik snel zie, maar is wel prijzig en je kunt je afvragen hoe rendabel het is. Misschien moet ik me toch maar over mijn radiatoraversie heen zetten :+
Vanavond maar eens even met de boyfriend overleggen :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:03

je hebt tegenwoordig wel vrij strakke radiatoren met beperkte afmetingen , dus je hoeft niet van die ouderwetsche bakbeesten aan de muur te hangen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:03

:o? Helemaal niet aan gedacht....

Maar je het hele mooie radiatoren ook :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:58

Kikka schreef:
Je brengt me nu toch aan het twijfelen :D Ga eens uitzoeken wat dat gaat kosten, had er nog niet over nagedacht! Thanks :)

Het rooster voor de tuindeuren op de eerste foto is die put! Dat gat in het plafond was om te kijken wat er onder zat. Ik hoopte op een mooi oud plafond met ornamenten, maar helaas :Y)

Ohhhhhh :') Dat vindt ik best geinig :P maar wel zo oud XD

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:26

Citaat:
Oehhh mooi <3 waar hebben jullie dat gekocht? Badkamers in zo'n natuur stijl vind ik erg mooi!

Ik heb alles zelf bij elkaar gezocht. Het dressoir bij van ijken oude bouwmaterialen handel in eemnes in de buurt van hilversum. 2 gaten in het dressoir gezaagt en de waskommen via mijn werk erop gezet. De rest via de sanitair zaak. Ik kon gewoon niet bij de sanitair zaak slagen voor een meubel allemaal te strak dus moest zelf improviseren. En vind het goed geslaagd en ook nog eens veel goedkoper als een kant en klaar meubel ;)