[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:41

@Rowo (of anderen uit makelaardij):

ff vraagje over wat je achter laat..... misschien stom hoor, maar hoor je bestekrek (zo'n ding dat je in je la klemt van Ikea) achter te laten? En wij hebben in een keukenkastje een beugeltje geschroeft om doekjes op te hangen.
Wat doe je daar mee?

De uitschuifdraadmanden (soort lades) onder de gootsteen laten we wel gewoon hangen. Dat lijkt me net zoiets als planken. Maar met dat soort kleine dingen weet ik het niet zo goed.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:47

Ik ken veel mensen die ze meenemen. En anders wordt het in de lijst van zaken vermeld als het achterblijft (of juist niet).

edit: k bedoel dus eigenlijk: wat heb je er over in de koopakte (lijst van zaken) gezet? Als het er niet op genoemd staat en je wilt het meenemen, dan heb je dat recht :j
Laatst bijgewerkt door rowo op 29-09-11 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:48

AH ok. Zo specifiek is onze lijst niet.
Kijk wel ff wat we willen en anders vragen we wel wat zij wil.

Tnx!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:57

Toen ik voor de overdracht de woning inspecteerde hingen er ook nog allerlei lampen, gordijnrails en een rek in de keuken. Makelaar vroeg of dat oké was (stond niet in de koopakte zoals bijv. de kasten in de slaapkamer) en anders zou het nog weggehaald worden. Scheelde mij een fortuin aan nieuwe lampen en het rekje in de keuken vond ik érg leuk dus dat was helemaal prima :D

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:46

Toevallig heb ik van de week de verkopers van ons huis aan de telefoon gehad. Die zei ik bel je wel als ik aan het verhuizen ben als ik dingen tegen kom die je misschien wel wil laten zitten, zoals de plankjes in de meterkast. Op de lijst staan gewoon de dingen die we overnemen, maar zoals die plankjes staat er niet in. Aan mij wordt het dus gewoon gevraagd.

De 31e krijgen wij de sleutel en ik heb gister te horen gekregen dat ik een vast contract heb en dus kunnen wij zelf de gehele hypotheek dragen (omdat ik geen intentie kreeg, werd het een generatiehypo). Alles wordt nu nog snel omgegooid en krijgen dus ook NHG! Fijn fijn fijn!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:56

super texas!

wij gaan maandag tekenen en met de oude eigenaren door het huis om te bekijken wat er blijft.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:30

Ook goed nieuws fokfanaat!

Wij hebben zo super veel zin in de 31e! We hebben echt al bijna alles gekocht... wij komen namelijk beide vanuit huis.. dus alles moest er nog komen. Maar wij hebben dan van gastendoekje tot bed, van knoflookpers tot meubels ook dan alles al gekocht! De laatste jaren met verjaardagen veel gekregen...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:37

Zo, ik heb eend behoorlijke tijd niet gereageerd in dit topic. Dit eigenlijk omdat het zo stil was rondom de verkoop van het appartement van m'n vriend. Ik zie dat er een hoop van jullie inmiddels iets verkocht/gekocht hebben. Allemaal van harte!

Het appartement van m'n vriend is weer helemaal spik en span, voor de open huizen dag van morgen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:47

hier ook bijna alles klaar voor morgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:25

succes morgen meiden! ik ga een paard ophalen dus geen open dag voor mij..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 06:56

Wij hebben gisteren de officiële sleuteloverdracht gehad! Ff tussendoor snel tussen klussen door naar notaris met verf overal := achja

Succes allemaal vandaag met open huizen route, hopelijk blijft niet iedereen in eigen tuin met zon mooi weer!

En leuk texas wel handig dat je alles al zo hebt!

En fokfanaat geen kijkers meer gehad?

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:53

Ik meld me ook even hier *\o/*
Ik heb gisteren de hypotheek getekend bij de bank. En 1 december krijg ik de sleutel van mijn appartementje.
Ik ben single en heb het helemaal zelf gekocht. Ben wel erg benieuwd wat me allemaal te wachten staat maar tot nu toe is alles reuze mee gevallen. In het begin had ik er een hard hoofd in wat er allemaal geregeld moest worden. Maar zo stapje voor stapje komt het steeds dichterbij!

Ik heb een appartement op de begane grond gekocht. Het was voorheen een berging en het meisje waar ik het van gekocht heb, zij heeft het helemaal ingericht als woning. Helemaal geisoleerd, dubbele beglazing, nieuwe elektra, nieuwe keuken, nieuwe badkamer..... kortom, ik kan me koffer pakken en erin!
Het hele appartementen complex is gebouwd op een eiland. Ik heb geweldig 'groen' uitzicht, de huizen prijzen van de andere woningen komen niet onder de 4ton en de hele wijk is super de luxe. En dan heb ik een 'huisje' van 45m2 waar ik dol gelukkig mee ben!!!
Ik denk maar zo, het huis is niet groot maar het is altijd nog groter als mijn slaapkamer bij pa en ma :P Plus het is ALLEMAAL van mij :j

Ik heb er wel een pony voor moeten verkopen want dat zou te duur worden. Maar goed, hier word ik uiteindelijk zelf beter van..... ik kan niet onder paps en mams, dak blijven wonen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:21

Klinkt leuk Cahill !

Het heeft hoop ik toch wel echt een woonbestemming hè , dat er straks niet iemand van de gemeente op de stoep staat die eist dat het weer een berging wordt :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:48

Gefeliciteerd Chahil! Klinkt goed :D

Ik ben benieuwd hoe het met deelnemers aan de Open Dag is gegaan? Ik zat in een woning waar, zoals verwacht, niemand kwam. Maar verder waren er boven verwachting veel mensen, en dat met dit weer!! Op 22 woningen kwamen totaal 40 mensen (alle 22 hadden er dus wat) en 4 hadden er geen. Van een aantal moeten we het nog horen. Nu hopen dat er ook daadwerkelijk wat uit komt.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:00

Nou ik heb een kijker gehad.... behalve diegene die de makelaar heeft gebeld... Die is niet op komen dagen..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:37

Wij hebben vandaag helaas geen enkele kijker gehad...

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:23

Balen Georgette. Ik ben bij 4 appartementen wezen bekijken. 2 spreken me wel erg aan, nu nog kiezen tussen die twee want ze liggen recht onder elkaar in hetzelfde complex en zijn in dezelfde staat van onderhoud. En weet nog 2 andere potentiele huizen die niet aan de open huizen dag meededen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:58

Hoe lang hebben jullie allemaal nu eigenlijk al je huis te koop staan ?

Ik in principe vanaf eind 2008 al geloof ik :P

Twee kijkers gehad....

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:34

pmarena schreef:
Klinkt leuk Cahill !

Het heeft hoop ik toch wel echt een woonbestemming hè , dat er straks niet iemand van de gemeente op de stoep staat die eist dat het weer een berging wordt :P

Nee hoor, dat is helemaal geregeld. Toen de vorige bewoonster het als berging kocht, is het officieel gesplitst! En de splintsingsakte heb ik al onder ogen gehad..... gelukkig wel.
Je zal er maar niet bij stil staan en ervan uit gaan dat alles ok is.......

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:36

Georgette schreef:
Wij hebben vandaag helaas geen enkele kijker gehad...

Dat lijkt me nou echt balen. Zeker als je al een ander huis hebt waar je al in woont en je komt dan speciaal terug voor de open dag, wachten, wachten, wachten..... en er komt niemand.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:58

Het appartement staat nu een jaar te koop. Tijdens de vorige open huizen dag in maart is er 1 kijker geweest, en tussendoor nog 1. Dat is alles. Gelukkig hebben we nog niets anders gekocht en dat zijn we ook niet van plan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:08

Heel verstandig :j

Wij hebben wel gekocht , zitten nu net 2 jaar in ons nieuwe huis. Hadden allebei nog een eigen huis om te verkopen.... niet verstandig maar nog steeds wel blij dat we het gedaan hebben , dit huis was voor ons echt een buitenkans :)

Zijn huis is een jaar geleden verkocht en de mijne...tja van het jaar zal het wel niet meer worden , meeste mensen kopen toch in voorjaar of zomer :P

Wel balen hoor , ik zou er echt heel erg graag vanaf willen...

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:14

Is het ook in Oostvoorne pmarena? Ik heb vrienden die op zoek zijn op heel Voorne-Putten, kan de link altijd eens onder hun neus schuiven :)

Balen Georgette, dat er niemand geweest is :\

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:32

Ja, dat is zeker balen. We willen erg graag samen wonen, en ik wil graag m'n 20 m2 grote hok achter me laten. Maarja... véél geduld hebben!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:34

Zakken in vraagprijs geen optie??