Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amethyst_ schreef:Even een dilemma, ik weet niet of iemand wat zinnigs erover te zeggen heeft maar wellicht kunnen we het zo samen van verschillende kanten belichten.
We wilden eerst heel graag vloerverwarming op de benedenverdieping, en een schuifpui in de achtergevel. Nou bestaat er twijfel of onze dekvloer wel dik genoeg is om te kunnen infrezen, en alles moeten verwijderen wordt ons een beetje te kostbaar. Nou hebben we gekeken naar alternatieven, en kwamen uit bij convectorput. Die zou dan in een strook voor de schuifpui langs kunnen komen te liggen.
Nou is een convectorput ook verrassend prijzig, totaalplaatje komt bij een put van 240x28x55 rond de 2000 euro uit. Zouden jullie daarvoor gaan, of toch een traditionele radiator een kwartslag draaien op de muur die blijft? Ik ga zo ook wel even aan het knutselen met de plattegrond zodat het misschien iets beeldender is
Boheme schreef:Amethyst_ schreef:Even een dilemma, ik weet niet of iemand wat zinnigs erover te zeggen heeft maar wellicht kunnen we het zo samen van verschillende kanten belichten.
We wilden eerst heel graag vloerverwarming op de benedenverdieping, en een schuifpui in de achtergevel. Nou bestaat er twijfel of onze dekvloer wel dik genoeg is om te kunnen infrezen, en alles moeten verwijderen wordt ons een beetje te kostbaar. Nou hebben we gekeken naar alternatieven, en kwamen uit bij convectorput. Die zou dan in een strook voor de schuifpui langs kunnen komen te liggen.
Nou is een convectorput ook verrassend prijzig, totaalplaatje komt bij een put van 240x28x55 rond de 2000 euro uit. Zouden jullie daarvoor gaan, of toch een traditionele radiator een kwartslag draaien op de muur die blijft? Ik ga zo ook wel even aan het knutselen met de plattegrond zodat het misschien iets beeldender is
Dat is in aanleg inderdaad eenvoudiger, maar verbruikt over het algemeen meer energie, waardoor de kosten uiteindelijk (iets) hoger uitkomen dan traditionele vloerverwarming. Dus dat hebben we voor onszelf als optie weggestreept.
Of electrische vloerverwarming? Vrienden van ons hebben dat in hun woning uit 1900. Weet niet hoe het zit met kosten enz.
_Elaine_ schreef:Amethyst:
Ik zou denk ik niet voor z’n convectorput gaan
Veel te veel troep (en spinnen) die erin gaan zitten.
Wij hebben vandaag een bod uitgebracht op een huisje wat we maandag bekeken hebben
Horen pas dinsdag hoe en wat dus ff geduld hebben nu (lastig..)
horsii schreef:Spannend, ik duim.
Wij net bezichtiging aangevraagd via Funda. Huis is er net opgekomen maar makelaars kantoor al dicht.. wordt ook hier een lang weekend. Hopelijk hier geen kijkers stop.
bello2005 schreef:Ons huis staat te koop.
Prachtige lokatie in zuid Limburg. 3 landen punt
Het is een opknap woning maar het is zeker wel leefbaar.
Ook leuk voor als vakantie woning te gebruiken.
Wij hebben ons droomhuis gevonden en daarom moet dit huis verkocht worden.
Voor ons is dit huis ook veel te klein.
Maar soms moet je het doen met wat je hebt.
Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn hoor ik het graag
pluisbeer schreef:bello2005 schreef:Ons huis staat te koop.
Prachtige lokatie in zuid Limburg. 3 landen punt
Het is een opknap woning maar het is zeker wel leefbaar.
Ook leuk voor als vakantie woning te gebruiken.
Wij hebben ons droomhuis gevonden en daarom moet dit huis verkocht worden.
Voor ons is dit huis ook veel te klein.
Maar soms moet je het doen met wat je hebt.
Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn hoor ik het graag
Ik wil wel een linkje.