[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:09

Ja dat lijkt mij ook, als je opzoekt bent kijk je toch regelmatig op Funda en maak je een afspraak.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:52

Wij hebben 3 huizen bekeken, 1 waarvan we dachten dat de plek niet optimaal was is nu gestegen naar nummer 1 op onze lijst. Wat een mooi huis! Prima plek ook, misschien hoor je iets veel verkeer als je buiten bent, maar dat is altijd beter dan de herrie van die treitertrol. Nog langs een paar andere huizen gereden maar besloten dat de ligging niet goed genoeg was. Toen waren we ook al über enthousiast over dat ene huis dus.... we zijn er wel uit wat we willen. Of wel dát huis, of het kleine huisje maar dan nieuw bouwen. Ander huis dat we hebben bekeken was ook mooi, maar net niet.
Eerste huis waar we gingen kijken, prachtige ligging, super mooie plek, maar het huis ongelooflijk onpraktisch en enorm slecht afgewerkt, maar de eigenaar was er heel trots op.

Blij dat we zelf niet mee gedaan hebben want er werd weer flink geklust op het weiland met opstallen om daar nóg iets meer een 'huisje' van te maken.

Wat jammer pmarena dat je helemaal geen kijkers hebt gehad, dat is nooit leuk.
Maar een karrevracht met kijkers zonder 1 koper is ook niet leuk hoor......
Ik ga voor mezelf zitten duimen dat die mensen een redelijke prijs krijgen van de wonigbouw voor huin koopgarant woning. Ik zie ons wel in dat ene huis wonen dat we vandaag bekeken hebben. Past ook helemaal bij ons qua stijl en alles is er wat we willen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 02:23

Hier ook 4 huizen bekeken op de openhuizen dag.

Huis 1:
Was op advies van schoonvaders dat we daar toch maar moesten kijken, terwijl wij zelf zoiets hadden van nee, want het huis was geboud in 1970 (voor ons idee vrij jong) maar stond een tikkeltje scheef.
Toch gekeken en de lokatie was prachtig. Geen buren, mooi stuk weide ideaal. Maar op het moment dat we de bijkeuken binnen kwamen hadden we het idee dat we dronken waren. Het huis liep alle kanten op. Zonde van in optiek een mooi huis.

Huis 2:
Een duo woning waarbij er een boerderij en een bij huis waren met ieder hun huisnummer. Eigenaar wil het liefst het huis in 1 koop kwijt à 395.000. Maar toch werd deze ook in 2 delen aangeboden. huis nr 39 250.000 en huis nr 39A 145.000
Wij zijn voor A komen kijken wat op de foto's een netjes knus huis leek. Bij het deel behoorden 2 paarden stallen, een perceel weide bak en grond genoeg voor een 2 tal paddocks.
Wij kwamen binnen en hadden direct het WAUW!! gevoel. Knus van buiten maar heel veel ruimte van binnen. Wij zijn opslag verliefd geworden op dit huis!!! Enige nadeel is dus dat de eigenaar het in 1 deel wil verkopen. Dus wij hebben ons en naar degene die bij het openhuis was en naar de makelaar toe enthousiast geuit en graag tot een vervolg gesprek willen over gaan

Huis 3:
Nog enthousiast van het 2e huis maar toch nieuwschierig naar het 3e huis gingen we vol goede moed verder. Een huis waar een aantal foto's niet zichtbaar van waren maar toch nieuwschierig. Van buiten erg netjes, mooie stallen (5 stuks). Grote weide, bak. Maar toen naar binnen.. Nou zo bied je je huis niet aan voor een bezichtiging!!! Overal spinnenwebben, electriciteit aan de buiten kant van de muur, waterleidingen niet weggewerkt. Eerst maar naar boven.. kamer 1, ruimtelijk. Kamer 2 master bedroom.. daar was gewoon een gat in de muur en weggewerkt met een kwak cement. Kamer 3 groot met vervallen behang en overal spinnenwebben.
Badkamer.. wc papier met poep lag gewoon nog te drijven, tegels lieten los.. ow ow ow..
Toen de keuken. Grote ruimte maar wederom niks aan gedaan. Vloer was gewoon nog van triplex hout en electra hing er allemaal maar losjes bij. Lekker veilig met 3 kinderen.
Kortom. Het hok was gewoon mooier dan het huis..

Toen huis 4:
Helemaal wat we er van hadden verwacht, oud, veel opknap werk, met heel veel mogelijkheden.
precies zoals we dachten en boven ruimer dan verwacht. Ideale ligging, rustige omgeving, maar voor de prijs waar het voor stond moest er voor ons te veel aan gebeuren uit eigen zak want alle ramen en kozijnen en dakkappellen moesten vernieuwd worden. Iets wat een grote kostenplaats is.

Aller eerst proberen wij voor huis 2 te gaan, en vervolgesn mocht dat hem toch niet kunnen worden gaan wij voor huis 4 in onderhandeling over de prijs. Zodat wij mogelijk een bouw depot zouden kunnen nemen voor het groffe werk als de kozijnen e.d

WWel spannend allemaal.. En allemaal indrukken die ons weer aan het denken zet.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:52

Hé Jildau! Dat is inderdaad grappig, om elkaar weer hier tegen te komen! :)

Juval dat zou zeker een boel schelen, ben benieuwd hoe het gaat lopen!

Sanet dat is wel heel vervelend zeg!

Tamara wij stonden gister ook voor een huis waar een briefje op de deur hing dat het huis onder voorbehoud verkocht was haha!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:25

Newt, ik denk dat ik weet op welk huis jullie zo verliefd zijn geworden. Zou leuk zijn als het wat wordt natuurlijk!!
Ga voor jullie duimen.

Wij gaan bedenken of we over een maand iets van de prijs af gaan doen. Mja, hoeveel dan. Het huis staat nu voor 212.500 te koop, gelijk naar onder de 200.000 zakken vind ik wel weer erg veel (en zonde van ons gespaarde geld!)..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:38

sanet, staat jullie huis al lang te koop? en wat wil je er minimaal voor krijgen.
als je 212 vraagt kom je waarschijnlijk rond de 205 uit.
als je 200 vraagt zit je denk ik net boven de 190..

kopers bieden toch altijd minder dan de vraagprijs.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:01

Onze woning staat sinds eind september te koop. Ik weet niet precies hoe de banken er nu instaan met restschuld financieren, maar als ze daar lastig over doen, dan redden we 190 gewoon echt niet. We wonen er nog niet zo heel lang en achteraf .... hadden we voor een heel ander soort hypotheek moeten gaan en geen bouwdepot, maar goed, achteraf achteraf....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:24

juval schreef:
sanet, staat jullie huis al lang te koop? en wat wil je er minimaal voor krijgen.

:wow:

Bij ons vragen ze er 299 voor en de financieel adviseur heeft ons geadviseerd met 240 te openen om rond 269 uit te komen.

Sanet, achteraf is het altijd makkelijk praten idd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:30

Het is ook heel erg huis afhankelijk hoeveel er nog af gaat. Je kan hem evt ook net onder die 200.000 te koop zetten zodat je in die zoekopties ook te zien bent en er dan bij zetten dat het een bieden vanaf prijs is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:51

Liselot schreef:
Het is ook heel erg huis afhankelijk hoeveel er nog af gaat. Je kan hem evt ook net onder die 200.000 te koop zetten zodat je in die zoekopties ook te zien bent en er dan bij zetten dat het een bieden vanaf prijs is.

maar als mensen tot 200k kijken omdat ze maar tot zoveel kunnen betalen werkt 'bieden vanaf'niet vrees ik.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:55

Het is een poging waard toch? Als dat je huis meer in de kijker brengt en je zou dan voor 199 verkopen zit je niet zo heel veel lager dan wat je nu aan biedingen zou krijgen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:00

Wat jammer Sanet, dat er niemand is komen kijken... Lastig ook wat je met de prijs moet doen. Denk dat je je misschien eerst eens moet laten informeren hoe het zit met de restschuld, dan kun je dan kijken wat je met de prijs kunt doen. Wat heeft de makelaar geadviseerd, wat denkt hij dat het waard is? Bij ons huis zaten ze €1000 uit elkaar en voor dat bedrag is het ook ongeveer weggegaan. Maar ook wel gehoord dat dat niet altijd hoeft te kloppen.

Das best nog een verschil Cayenne, wat jullie adviseur zegt! Is dat op basis van alles wat er nog aan gedaan moet worden, dat hij denkt dat het voor €30.000 minder verkocht kan worden?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:01

Sanet schreef:
Newt, ik denk dat ik weet op welk huis jullie zo verliefd zijn geworden. Zou leuk zijn als het wat wordt natuurlijk!!
Ga voor jullie duimen.

Wij gaan bedenken of we over een maand iets van de prijs af gaan doen. Mja, hoeveel dan. Het huis staat nu voor 212.500 te koop, gelijk naar onder de 200.000 zakken vind ik wel weer erg veel (en zonde van ons gespaarde geld!)..

Oe dat kan maar zo inderdaad. Tis Friesland haha.
Wat voor type huis hebben jullie nu?. Met grond?. Wij zoeken tussen heerenveen en drachten. Maar heerenveense kant is schraal aan huizen met grond binnen de 250.000 grens.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:05

Tamara schreef:
Wat jammer Sanet, dat er niemand is komen kijken... Lastig ook wat je met de prijs moet doen. Denk dat je je misschien eerst eens moet laten informeren hoe het zit met de restschuld, dan kun je dan kijken wat je met de prijs kunt doen. Wat heeft de makelaar geadviseerd, wat denkt hij dat het waard is? Bij ons huis zaten ze €1000 uit elkaar en voor dat bedrag is het ook ongeveer weggegaan. Maar ook wel gehoord dat dat niet altijd hoeft te kloppen.

Das best nog een verschil Cayenne, wat jullie adviseur zegt! Is dat op basis van alles wat er nog aan gedaan moet worden, dat hij denkt dat het voor €30.000 minder verkocht kan worden?

Ja, dat denkt hij wel. Er moet ook nog best wat onderhoud aan verricht worden, de badkamer is oud, klein en voldoet niet meer. Er moet een nieuwe ketel in en er moet ook het nodige onderhoud aan het tegelwerk en het dak worden gedaan. Plus dat wij echt onder de 273 moeten blijven om voor NHG in aanmerking te komen.

Zijn er trouwens meer mensen die een financieel adviseur laten bieden? Ik dacht dat de meesten zelf een makelaar oid voor aannamen? Wij betalen echter 3000 euro en dan zit het financiele plaatje opmaken, hypotheek erbij zoeken, bieden en de papieren afhandeling erbij in. Dat leek ons eigenlijk goedkoper.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:37

Wow, jullie financieel adviseur durft er nogal wat af te halen als openingsbod. Als ik verkoper was zou ik daar niet eens op in gaan. :=

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:50

Je doet als verkoper toch gewoon een tegenbod? Dat hebben wij wel gedaan, wij vonden het bod te laag, tegenbod gedaan en nu zitten we maar te wachten......

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:51

Neon, ik heb ook absoluut niet de illusie dat ze dit bod ook maar gaan overwegen :P Maar we hopen wel dat de verkoper een tegenbod doet zodat we weten welke richting hun op denken. En er zit toch nog wel het een en ander aan achterstallig onderhoud aan dit huis.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:41

Wij hebben gister 3 kijkers gehad, waarvan 1 een kennis is van ons en die eerder deze week al langs was geweest. Daarnaast een kijker die het helemaal super vond en zei dat hij maandag contact op zal nemen met onze makelaar. Daarnaast hebben we vorige week een kijker gehad die erg enthousiast was, maar nu op vakantie is. Lijkt nu wel te gaan gebeuren dus!

Zelf hebben we in de tussentijd zo'n 6 huizen bekeken, waarvan er eentje een optie zou kunnen zijn. Voor de rest staat er op dit moment helaas niets te koop dat aan onze eisen voldoet en binnen ons budget past. Hopelijk komt er snel nieuw aanbod wat een kijkje waard is!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:49

Newt, onze woning heeft een tuin, maar geen ruimte voor paard ofzo.

We gaan eerst maar eens informeren inderdaad hoe het zit met de hypotheek, ik begreep dat de banken iets coulanter worden, dus dat zou fijn zijn.
Nu maar afwachten, soms kan het ineens heel snel gaan.

Ik kijk er enorm naar uit om weer heerlijk elke ochtend bij paard te zijn en elke avond en elk moment dat ik me weer voor niets druk loop te maken, ook gewoon even kan kijken.
Nog even geduld hebben helaas...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:53

Neonlight schreef:
Wow, jullie financieel adviseur durft er nogal wat af te halen als openingsbod. Als ik verkoper was zou ik daar niet eens op in gaan. :=

Wij kijken ook naar een huis van ongeveer die prijs, onze financieel adviseur adviseert ons een vergelijkbaar startbod. Nou scheelt het dat hij onze onderhandeling zal doen en dus geen emotionele binding heeft met dit huis, maar zo gek is dat niet in die prijsklasse hoor.
Niet omdat je denkt dat je op die prijs uit gaat komen maar idd om te kijken hoe ver zij bereid zijn te zakken...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:24

Charaz schreef:
Pmarena, ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's van jullie huis.

Ze staan nog niet online, hopelijk plaatst de makelaar ze morgen en gaat het wat verschil maken :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:25

newt schreef:
Hier ook 4 huizen bekeken op de openhuizen dag.

Huis 1:
Was op advies van schoonvaders dat we daar toch maar moesten kijken, terwijl wij zelf zoiets hadden van nee, want het huis was geboud in 1970 (voor ons idee vrij jong) maar stond een tikkeltje scheef.
Toch gekeken en de lokatie was prachtig. Geen buren, mooi stuk weide ideaal. Maar op het moment dat we de bijkeuken binnen kwamen hadden we het idee dat we dronken waren. Het huis liep alle kanten op. Zonde van in optiek een mooi huis.

Huis 2:
Een duo woning waarbij er een boerderij en een bij huis waren met ieder hun huisnummer. Eigenaar wil het liefst het huis in 1 koop kwijt à 395.000. Maar toch werd deze ook in 2 delen aangeboden. huis nr 39 250.000 en huis nr 39A 145.000
Wij zijn voor A komen kijken wat op de foto's een netjes knus huis leek. Bij het deel behoorden 2 paarden stallen, een perceel weide bak en grond genoeg voor een 2 tal paddocks.
Wij kwamen binnen en hadden direct het WAUW!! gevoel. Knus van buiten maar heel veel ruimte van binnen. Wij zijn opslag verliefd geworden op dit huis!!! Enige nadeel is dus dat de eigenaar het in 1 deel wil verkopen. Dus wij hebben ons en naar degene die bij het openhuis was en naar de makelaar toe enthousiast geuit en graag tot een vervolg gesprek willen over gaan

Huis 3:
Nog enthousiast van het 2e huis maar toch nieuwschierig naar het 3e huis gingen we vol goede moed verder. Een huis waar een aantal foto's niet zichtbaar van waren maar toch nieuwschierig. Van buiten erg netjes, mooie stallen (5 stuks). Grote weide, bak. Maar toen naar binnen.. Nou zo bied je je huis niet aan voor een bezichtiging!!! Overal spinnenwebben, electriciteit aan de buiten kant van de muur, waterleidingen niet weggewerkt. Eerst maar naar boven.. kamer 1, ruimtelijk. Kamer 2 master bedroom.. daar was gewoon een gat in de muur en weggewerkt met een kwak cement. Kamer 3 groot met vervallen behang en overal spinnenwebben.
Badkamer.. wc papier met poep lag gewoon nog te drijven, tegels lieten los.. ow ow ow..
Toen de keuken. Grote ruimte maar wederom niks aan gedaan. Vloer was gewoon nog van triplex hout en electra hing er allemaal maar losjes bij. Lekker veilig met 3 kinderen.
Kortom. Het hok was gewoon mooier dan het huis..

Toen huis 4:
Helemaal wat we er van hadden verwacht, oud, veel opknap werk, met heel veel mogelijkheden.
precies zoals we dachten en boven ruimer dan verwacht. Ideale ligging, rustige omgeving, maar voor de prijs waar het voor stond moest er voor ons te veel aan gebeuren uit eigen zak want alle ramen en kozijnen en dakkappellen moesten vernieuwd worden. Iets wat een grote kostenplaats is.

Aller eerst proberen wij voor huis 2 te gaan, en vervolgesn mocht dat hem toch niet kunnen worden gaan wij voor huis 4 in onderhandeling over de prijs. Zodat wij mogelijk een bouw depot zouden kunnen nemen voor het groffe werk als de kozijnen e.d

WWel spannend allemaal.. En allemaal indrukken die ons weer aan het denken zet.

Oei, dat huis 2 is ook best spannend dan zeg of de verkoper dat wil... je weet niet toevallig zelf iemand voor nummer 39A? :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:29

Cayenne schreef:
juval schreef:

:wow:

Bij ons vragen ze er 299 voor en de financieel adviseur heeft ons geadviseerd met 240 te openen om rond 269 uit te komen.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel het huis waard is en hoeveel ruimte er nog zit in de prijs, maar mijn huis stond in eerste instantie dus ook te koop voor 299. Werd door 3 makelaars aanbevolen en er stond nog 1 van de weinige vergelijkbare huizen voor dit bedrag te koop.

Die andere is uiteindelijk voor 262.500 euro verkocht.

Nu staat de mijne te koop voor 235.000 en weer een andere vergelijkbare woning voor 229.000.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:11

Jeetje Pmarena, dan hebben jullie er ook flink mee moeten zakken.
Het gaat in ons geval om een vrijstaand huis uit 1960 met grote garage, dus dan zal het wel hoger uitkomen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:24

Onze adviseur stelde een openingsbod voor van 50000 onder de vraagprijs, juist om nog serieus genomen te worden. Vraagprijs was 475000, wij hebben dus een openingsbod van 425000 gedaan. Nog een iets andere prijsklasse, maar met 60000 eronder hadden we ook echt geen kans gemaakt. Vreemd dat het dan in die prijsklasse niet vreemd is, maar in een stuk hogere wel. :=

Symbeami schreef:
Je doet als verkoper toch gewoon een tegenbod? Dat hebben wij wel gedaan, wij vonden het bod te laag, tegenbod gedaan en nu zitten we maar te wachten......

Als het openingsbod al veels te laag is ga je er toch niet mee in onderhandeling? Dus ook geen tegenbod? Zelf hadden wij ons huis voor 200000 te koop staan, en hadden geen tegenbod gedaan bij een bod onder de 175000. :n