Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:sanet, staat jullie huis al lang te koop? en wat wil je er minimaal voor krijgen.
als je 212 vraagt kom je waarschijnlijk rond de 205 uit.
als je 200 vraagt zit je denk ik net boven de 190..
kopers bieden toch altijd minder dan de vraagprijs.
Liselot schreef:Het is ook heel erg huis afhankelijk hoeveel er nog af gaat. Je kan hem evt ook net onder die 200.000 te koop zetten zodat je in die zoekopties ook te zien bent en er dan bij zetten dat het een bieden vanaf prijs is.
Sanet schreef:Newt, ik denk dat ik weet op welk huis jullie zo verliefd zijn geworden. Zou leuk zijn als het wat wordt natuurlijk!!
Ga voor jullie duimen.
Wij gaan bedenken of we over een maand iets van de prijs af gaan doen. Mja, hoeveel dan. Het huis staat nu voor 212.500 te koop, gelijk naar onder de 200.000 zakken vind ik wel weer erg veel (en zonde van ons gespaarde geld!)..
Tamara schreef:Wat jammer Sanet, dat er niemand is komen kijken... Lastig ook wat je met de prijs moet doen. Denk dat je je misschien eerst eens moet laten informeren hoe het zit met de restschuld, dan kun je dan kijken wat je met de prijs kunt doen. Wat heeft de makelaar geadviseerd, wat denkt hij dat het waard is? Bij ons huis zaten ze €1000 uit elkaar en voor dat bedrag is het ook ongeveer weggegaan. Maar ook wel gehoord dat dat niet altijd hoeft te kloppen.
Das best nog een verschil Cayenne, wat jullie adviseur zegt! Is dat op basis van alles wat er nog aan gedaan moet worden, dat hij denkt dat het voor €30.000 minder verkocht kan worden?
Neonlight schreef:Wow, jullie financieel adviseur durft er nogal wat af te halen als openingsbod. Als ik verkoper was zou ik daar niet eens op in gaan.
newt schreef:Hier ook 4 huizen bekeken op de openhuizen dag.
Huis 1:
Was op advies van schoonvaders dat we daar toch maar moesten kijken, terwijl wij zelf zoiets hadden van nee, want het huis was geboud in 1970 (voor ons idee vrij jong) maar stond een tikkeltje scheef.
Toch gekeken en de lokatie was prachtig. Geen buren, mooi stuk weide ideaal. Maar op het moment dat we de bijkeuken binnen kwamen hadden we het idee dat we dronken waren. Het huis liep alle kanten op. Zonde van in optiek een mooi huis.
Huis 2:
Een duo woning waarbij er een boerderij en een bij huis waren met ieder hun huisnummer. Eigenaar wil het liefst het huis in 1 koop kwijt à 395.000. Maar toch werd deze ook in 2 delen aangeboden. huis nr 39 250.000 en huis nr 39A 145.000
Wij zijn voor A komen kijken wat op de foto's een netjes knus huis leek. Bij het deel behoorden 2 paarden stallen, een perceel weide bak en grond genoeg voor een 2 tal paddocks.
Wij kwamen binnen en hadden direct het WAUW!! gevoel. Knus van buiten maar heel veel ruimte van binnen. Wij zijn opslag verliefd geworden op dit huis!!! Enige nadeel is dus dat de eigenaar het in 1 deel wil verkopen. Dus wij hebben ons en naar degene die bij het openhuis was en naar de makelaar toe enthousiast geuit en graag tot een vervolg gesprek willen over gaan
Huis 3:
Nog enthousiast van het 2e huis maar toch nieuwschierig naar het 3e huis gingen we vol goede moed verder. Een huis waar een aantal foto's niet zichtbaar van waren maar toch nieuwschierig. Van buiten erg netjes, mooie stallen (5 stuks). Grote weide, bak. Maar toen naar binnen.. Nou zo bied je je huis niet aan voor een bezichtiging!!! Overal spinnenwebben, electriciteit aan de buiten kant van de muur, waterleidingen niet weggewerkt. Eerst maar naar boven.. kamer 1, ruimtelijk. Kamer 2 master bedroom.. daar was gewoon een gat in de muur en weggewerkt met een kwak cement. Kamer 3 groot met vervallen behang en overal spinnenwebben.
Badkamer.. wc papier met poep lag gewoon nog te drijven, tegels lieten los.. ow ow ow..
Toen de keuken. Grote ruimte maar wederom niks aan gedaan. Vloer was gewoon nog van triplex hout en electra hing er allemaal maar losjes bij. Lekker veilig met 3 kinderen.
Kortom. Het hok was gewoon mooier dan het huis..
Toen huis 4:
Helemaal wat we er van hadden verwacht, oud, veel opknap werk, met heel veel mogelijkheden.
precies zoals we dachten en boven ruimer dan verwacht. Ideale ligging, rustige omgeving, maar voor de prijs waar het voor stond moest er voor ons te veel aan gebeuren uit eigen zak want alle ramen en kozijnen en dakkappellen moesten vernieuwd worden. Iets wat een grote kostenplaats is.
Aller eerst proberen wij voor huis 2 te gaan, en vervolgesn mocht dat hem toch niet kunnen worden gaan wij voor huis 4 in onderhandeling over de prijs. Zodat wij mogelijk een bouw depot zouden kunnen nemen voor het groffe werk als de kozijnen e.d
WWel spannend allemaal.. En allemaal indrukken die ons weer aan het denken zet.
Cayenne schreef:juval schreef:sanet, staat jullie huis al lang te koop? en wat wil je er minimaal voor krijgen.
als je 212 vraagt kom je waarschijnlijk rond de 205 uit.
als je 200 vraagt zit je denk ik net boven de 190..
kopers bieden toch altijd minder dan de vraagprijs.![]()
Bij ons vragen ze er 299 voor en de financieel adviseur heeft ons geadviseerd met 240 te openen om rond 269 uit te komen.
Symbeami schreef:Je doet als verkoper toch gewoon een tegenbod? Dat hebben wij wel gedaan, wij vonden het bod te laag, tegenbod gedaan en nu zitten we maar te wachten......