Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 07:55

Ik zou het ook niet weggooien hoor!
Nu menu's bedenken waarbij je dat opeet! Dat is pas zonde, dat je het allemaal zorgvuldig gespaard hebt en dan allemaal weggooien, had je het beter niet kunnen kopen!
En als je nu je voorraad op eet, houd je meteen geld over! Of kom je minder tekort, afhankelijk van de situatie

Mizora

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 07:58

Ik heb recent mijn vriezer leeggemaakt. Daar had ik voornamelijk nog dingen van 2 jaar oud in liggen. Die waren nog niet bedorven. Maar was veel mystery meat en zag er niet appetijtelijk uit (anders had ik het wel eerder gegeten).

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:19

Deze ga ik ook maar eens volgen ;)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:27

Ja ok, dingen van 2 jaar geleden is misschien een beetje overdreven, maar van afgelopen februari moet nog prima kunnen lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:45

Zolang alles goed ruikt en niet gek smaakt is t nog goed hoor, ik zou zeggen gewoon laten ontdooien even aan ruiken, ruikt het goed bakken en ruikt het zuur dan gewoon weggooien ! :)

Ik ben mn vriezer ook aan het leegeten, wil hem een keer goed schoonmaken dus dan is een lege vriezer wel handig ! :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:06

Hier zijn het ook vriezer leeg eet weken! En ja, meervoud ja :')
Iets met hamsteren ofzoiets, tik van mijn moeder overgenomen (die ik eeeeecht niet over ging nemen :n :') )
Het begint op te schieten, mijn lades hebben ineens zichtbare bodems, en als ik wel eens iets koop/kook voor in de vriezer hoef ik niet te schuiven, puzzelen, passen, meten om het erin te krijgen, echt ideaal! Misschien moet ik dit volhouden :+

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:10

Ik wilde dat eigenlijk ook doen. Maar zit allemaal bbq vlees in. Hoop dat we dat dit jaar nog kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:29

Zijn voornamelijk schnitzel en karbonade , wat kip en dat is wel het oudste spul. Met kerst kunnen ze bij mij gourmetten :')

Ik sticker alles , datum en wat het is :)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:44

Het meeste bbqvlees kan toch ook gewoon in de pan? Of een grillpan oid?

Schnitzel en karbonade zou ik me niet al te druk om maken, dat blijft wel goed hoor. Dus lekker menu's maken daarmee.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:03

:j goed idee om eens de voorraad leeg te gaan eten. Ik heb inmiddels ook weer een lekkere volle kast. Sommige dingen gaan altijd snel op, maar staan nog verdacht veel dingen die er stiekem al best lang staan.
Mooi mijn boodschappen daar maar eens op afstemmen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:48

Ik heb helaas geen grote vriezer, maar heb laatst wel de hele voorraadkast voorzien van een overzichtelijk systeem. Jeetje Mina, wat een enorme hoeveelheid voedsel :wow:
Laatst heb ik ook een heel groot voedsel pakket gekregen van iemand uit dit topic, dus die was ook verantwoordelijk :D Maar wij kunnen voorlopig wel even vooruit!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:56

phormicola schreef:
Ik heb helaas geen grote vriezer, maar heb laatst wel de hele voorraadkast voorzien van een overzichtelijk systeem.

Heb je tips?

Ik heb namelijk een heel onoverzichtelijk systeem (lees, pleur alles in de kast waar er plek is, wat dus vaak nergens is met als resultaat, stapelen ed)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:05

Haha, zo heb ik dat ook jarenlang gedaan _O-

Ik heb bij de Action mandjes gekocht en elk soort voedsel heeft een mandje gekregen. Peulvruchten, rijst, pasta, ontbijt granen, suikerwaar, groenten die niet in de koeling mogen, etc.
Bovenin heb ik back up producten staan, netjes op een rijtje. Die gaan dus in de mandjes zodra er een product op is.
Ik heb het zelfde gedaan met m'n kruiden, specerijen en olie kastje en plankje.

Dit gaat al drie weken goed en dat is uniek hier :+ Dit systeem is echt hamsteraar en luiwammes proof :Y)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:19

hmmm klinkt goed Phormicola, misschien moet ik dat ook maar eens overwegen
Ik hanteer namelijk dezelfde techniek als Sannanasje. Ik weet wel dondersgoed wat ik in huis heb, dat dan weer wel, het tevoorschijn halen is echter een tweede :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:23

Annemiek80 schreef:
hmmm klinkt goed Phormicola, misschien moet ik dat ook maar eens overwegen
Ik hanteer namelijk dezelfde techniek als Sannanasje. Ik weet wel dondersgoed wat ik in huis heb, dat dan weer wel, het tevoorschijn halen is echter een tweede :')

Dit herken ik wel :+ Zag laatst dat ik gewoon gemakkelijk pasta kan maken... Terwijl ik denk dat ik niks in huis heb. Om maar wat te noemen :=

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:48

phormicola schreef:
Dit systeem is echt hamsteraar en luiwammes proof :Y)

Hmm misschien ook maar eens proberen.
Toen ik nog studeerde had ik 4 mandjes en dat werkte perfect, maar ook veel minder ruimte om te hamsteren, dus ik moest wel :+

Die mandjes gebruik ik nu niet, staan ergens achter het schot, dus misschien kan ik die wel opdiepen, zijn knalroze en knalblauw, dus nog gezellig ook!

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:08

Fading schreef:
Zolang alles goed ruikt en niet gek smaakt is t nog goed hoor, ik zou zeggen gewoon laten ontdooien even aan ruiken, ruikt het goed bakken en ruikt het zuur dan gewoon weggooien ! :)

Ik ben mn vriezer ook aan het leegeten, wil hem een keer goed schoonmaken dus dan is een lege vriezer wel handig ! :D

Zo doe ik het ook altijd. Gewoon even je zintuigen aan het werk zetten en vertrouw je het dan niet, dan pas weggooien. Maar volgensmij kan er met diepvries spul weinig misgaan tenzij je het jarenlang erin laat liggen!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:09

Haha, ik roep hier ook al weken dat we de vriezers helemaal leeg gaan eten (of op zijn minst eentje, zodat we de lege schoon kunnen maken, daarna de boel over kunnen verhuizen en dan de andere schoon kunnen maken). Maar elke keer als er een beetje ruimte ontstaat, is er net een aanbieding van het brood, of een goede aanbieding vlees/groente/whatever. Het lukt ons dus nog niet echt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:23

Nouja BBQ met dit topic dan? :') Alle hamsteraars hun vriezers open trekken :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:14

xfioon: Moet je een actieverpakking hebben van die toetjes? Of hoe werkt die?

Ik heb vorige week wel de lactosevrije melk geprobeerd van Campina, ook met geld-terug-actie, en vanmiddag speculoos meegenomen. Vind dat normaal te duur, maar nu kreeg je er gratis koffieleutjes bij als je je gegevens op internet invulde. Dus vooruit dan maar ,goede smoes :P.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:24

Fioon, van die actie heb ik ook gebruik gemaakt :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:18

Sting schreef:
xfioon: Moet je een actieverpakking hebben van die toetjes? Of hoe werkt die?

Ik heb vorige week wel de lactosevrije melk geprobeerd van Campina, ook met geld-terug-actie, en vanmiddag speculoos meegenomen. Vind dat normaal te duur, maar nu kreeg je er gratis koffieleutjes bij als je je gegevens op internet invulde. Dus vooruit dan maar ,goede smoes :P.

https://www.kortingisleuk.nl/gratismona

Toetje kopen (per huishouden 1 kwart en 1 yoghurt te declareren), code van de deksel invullen op internet en een scan van de kassabon geloof ik :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:20

Scan kassabon is alleen nodig als ze je eruit pikken voor controle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:25

Ik krijg een minivriezer *\o/* Dus ik ga van +-10L ruimte in een klein vakje in de koelkast naar 50L. Zalig!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:28

oh dat is lekker idinn!

phormicola plaats eens een foto? :D
Kan ik eens meekijken wat er allemaal in de mandjes past. Welke maat zijn de mandjes?