Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:54

Bizar idd, dat bezichtigingen zo snel gaan! Mijn ouders zeiden wel af en toe 'ga nou ook eens naar iets kijken wat niet 100% je smaak is', maar dat vond ik dan toch wel een beetje oneerlijk tegenover mensen wiens smaak het wel 100% was en die dan net achter het net visten. Mijn ouders dachten niet dat ik iets zou kunnen vinden naar mijn smaak met de enorme eisenlijst die ik had (huis, ligbad, tuin met de hele dag zon), maar uiteindelijk toch binnen twee maanden geslaagd.. dus ben blij dat ik niet gegaan ben voor iets wat ongeveer aan mijn eisen voldeed, maar toch niet helemaal.

Alleen zijn we er nog niet... hypotheek is blijkbaar lastig omdat ik geen vast contract heb -O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:12

Oh dat is balen Narya! Heb je van tevoren geen gesprek gehad met een hypotheekadviseur? Kun je geen intentieverklaring krijgen? Een intentieverklaring is volgens mij ook niet juridisch bindend, dus misschien dat het voor je werkgever geen probleem is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:19

Inderdaad een intentieverklaring vragen Narya!

Wat fijn dat er zoveel mensen beet hebben de afgelopen tijd! Gefeliciteerd allemaal! *\o/*
Hier ging het ook heel erg vlot, eigenlijk nog niet aan het zoeken en toen werden we al verliefd op het huis dat we nu hebben gekocht. We hebben heel veel geluk gehad daarmee en vooral met dat mensen niet helemaal door het kleurenpallet konden kijken hahaha. Nu nog aftellen tot 2 september #duurtlang

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:18

Sem_ schreef:
Oh dat is balen Narya! Heb je van tevoren geen gesprek gehad met een hypotheekadviseur? Kun je geen intentieverklaring krijgen? Een intentieverklaring is volgens mij ook niet juridisch bindend, dus misschien dat het voor je werkgever geen probleem is.

Jazeker, dus ik weet niet waarom dezelfde situatie de hypotheekadviseur opeens zorgen baart. Ik heb wel een werkgeversverklaring, maar dit is blijkbaar niet hetzelfde als een intentieverklaring.. en daar heb ik dan weer geen knopje voor in ons dashboard. Maar wellicht dat de baas nog een briefje wil schrijven oid.

Caaroo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:41

Narya, heb je een werkgeversverklaring volgens NHG model 2021? Daarin moet dan onder "verklaring voortzetting" aangekruist worden dat je bij ongewijzigde omstandigheden etc. hierna een contract voor onbepaalde tijd zult krijgen. Ik heb geen vast contract maar mijn werkgever was hier coulant in, hopelijk de jouwe ook. Dat document is voor mijn aanvraag voldoende, of bedoelt jouw adviseur weer iets anders?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:42

Intentieverklaring is een specifiek onderdeel van de werkgeversverklaring volgens mij, dus dan volstaat een briefje niet. Bij ons waren ze ook vrij streng op de werkgeversverklaring, ik had er een die ingevuld was met pen en dat was niet goed. :+

Hier kun je het terug zien: https://www.nhg.nl/het-krijgen-van-nhg/ ... aring-nhg/ als je de werkgeversverklaring download en dan bij het kopje 'Verklaring voortzetting dienstverband (indien van toepassing)' dat is volgens mij het intentieverklaring deel. Volgens mij moet dan aangevinkt zijn 'ja voor onbepaalde tijd'.

Edit: zie jouw reactie nu pas Caaroo :)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 03-02-21 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:43

Wat vervelend narya hopelijk lukt het met een briefje van de werkgever.

Gefeliciteerd iedereen! Gaat mooi vlot hier op dit moment in het topic.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:49

Caaroo schreef:
Narya, heb je een werkgeversverklaring volgens NHG model 2021? Daarin moet dan onder "verklaring voortzetting" aangekruist worden dat je bij ongewijzigde omstandigheden etc. hierna een contract voor onbepaalde tijd zult krijgen. Ik heb geen vast contract maar mijn werkgever was hier coulant in, hopelijk de jouwe ook. Dat document is voor mijn aanvraag voldoende, of bedoelt jouw adviseur weer iets anders?

Fingers crossed dat mijn baas dit ook doet :o
Werkgeversverklaring is al sinds de 25ste op weg, ze hebben 'm zelfs een tweede keer opgestuurd.. nu maar hopen dat het ook echt is wat ik nodig heb :+

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:17

Wat vervelend Narya!
Hopelijk wil je werkgever helpen!

Hier slaat de twijfel toe bij mijn vriend.
Hij weet niet goed wat ie wil (* zucht mannen)

Dus net via funda even gezocht op totaal iets anders, vp is boven ons eigen gestelde budget (maar onder onze Max hypotheek)
Gebeld of we nog konden komen kijken, en we kunnen vanmiddag al *\o/*
Ben heel benieuwd wat hij ervan gaat vinden in vergelijking met waar we tot nu toe zijn wezen kijken
En morgen en vrij nog gaan kijken

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:34

Oooh, spannend Elaine! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wat is er precies anders vergeleken met wat je eigenlijk zocht?

Ondertussen heb ik een 3D-ontwerp van de tuin geknutseld, terwijl de hypotheek nog niet rond is en ik eigenlijk moet werken (en ik ook de precieze afmetingen niet weet). :') Help?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:41

Caaroo schreef:
Oooh, spannend Elaine! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wat is er precies anders vergeleken met wat je eigenlijk zocht?

Ondertussen heb ik een 3D-ontwerp van de tuin geknutseld, terwijl de hypotheek nog niet rond is en ik eigenlijk moet werken (en ik ook de precieze afmetingen niet weet). :') Help?

herkenbaar, ik ben al driftig tegels aan het zoeken op internet hahaha. Vriendlief is technisch tekenaar dus die zet ik nog wel even aan het werk met floorplanner voor onze beoogde badkamer. Hoewel wel al ongeveer weten hoe we het zouden willen doen, is even een artist impression wel fijn

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:44

Tot nu toe hebben we rijtjes huizen bekeken.
We gaan zo kijken naar een Masionette met omgekeerde indeling (boven wonen, beneden slapen) en hij heeft een tuintje.

Leuk toch dat jullie zo enthousiast zijn!
Zo zou ik ook zijn hoor als mijn bod geaccepteerd zou zijn :P

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:42

Nou opzich is t huisje wel leuk,
Maar de makelaar had blijkbaar een dubbele afspraak geboekt, en na 13 min werden we naar buiten gebonjourd...
Bovendien had hij ook helemaal geen gegeven van de VVE :(
Nu alles maar via de mail opgevraagd, maar ben weinig hoopvol dat ik alle informatie krijg :o

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:19

Oh wat slordig zeg! In 13 minuten kan je moeilijk iets beslissen.

Wij hadden nog geluk met een bezichtiging van 'wel' 25 minuten. Maandag gaan we dus weer kijken, hopelijk zijn we nog steeds zo blij als 2,5 maand geleden :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:23

CCCCC schreef:
Oh wat slordig zeg! In 13 minuten kan je moeilijk iets beslissen.

Wij hadden nog geluk met een bezichtiging van 'wel' 25 minuten. Maandag gaan we dus weer kijken, hopelijk zijn we nog steeds zo blij als 2,5 maand geleden :')

Hahaha ja hier ook iets van 20 minuten.

We hebben de verkopers nog een kaartje gestuurd, aangezien we hun nooit hebben gesproken of gezien in dit hele proces (tot nu toe iig) en dat voelt toch een beetje gek. Werd gelukkig gewaardeerd. :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:30

Wij hadden eigenlijk een tijdslot van 30min voor onszelf (vanwege corona had de woningcorporatie gewoon de deur van t slot gedaan en mocht iedereen zn gang gaan) maar na ons kwam niet direct iemand dus we hebben uiteindelijk bijna 45min daar rond gelopen haha.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:49

Sem_ schreef:
Hahaha ja hier ook iets van 20 minuten.

We hebben de verkopers nog een kaartje gestuurd, aangezien we hun nooit hebben gesproken of gezien in dit hele proces (tot nu toe iig) en dat voelt toch een beetje gek. Werd gelukkig gewaardeerd. :)

Leuk idee! Wij hebben nog best wat moeten onderhandelen over overname van spullen (de verkoper wilde niet echt toegeven en stelde een absurd bedrag voor) waardoor er toch een soort 'smetje' is gekomen, iig zo voelt het haha. Maar toen ik ze belde voor een afspraak klok ze erg vriendelijk, gelukkig.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:58

Ik vind 13 minuten nog niet zo gek. Ik geloof dat wij voor de meeste bezichtigingen ook 15 minuten hadden. Dat was nog wel voor corona dus kon je evt na jouw kwartiertje met de makelaar nog even verder rondkijken.

Wat een leuk idee sem en fijn dat zij het ook leuk vonden.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:13

Hier in Den Haag zijn bezichtigingen standaard 10 minuten volgens mij. Een keer was de makelaar vergeten de afspraak op te schrijven, kreeg ik mij gratie gods nog 5 minuten :') :') :')

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:34

Tot nu toe overal 30 minuten gehad
En die 13 minuten was de makelaar de helft van de tijd ook met de andere kijkers bezig :7
Net wel alle gevraagde papieren binnen, maar ze willen morgen voor 12:00 al een bod hebben :')
Grappenmakers

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:28

Vreemd dat er geen info was over de vve..
Ik vind 13 minuten erg kort, onze makelaar geeft 30 minuten om te kijken en dat vind ik wel redelijk.
Hier hadden we iets van een uur :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:19

Even een dilemma, ik weet niet of iemand wat zinnigs erover te zeggen heeft maar wellicht kunnen we het zo samen van verschillende kanten belichten.

We wilden eerst heel graag vloerverwarming op de benedenverdieping, en een schuifpui in de achtergevel. Nou bestaat er twijfel of onze dekvloer wel dik genoeg is om te kunnen infrezen, en alles moeten verwijderen wordt ons een beetje te kostbaar. Nou hebben we gekeken naar alternatieven, en kwamen uit bij convectorput. Die zou dan in een strook voor de schuifpui langs kunnen komen te liggen.

Nou is een convectorput ook verrassend prijzig, totaalplaatje komt bij een put van 240x28x55 rond de 2000 euro uit. Zouden jullie daarvoor gaan, of toch een traditionele radiator een kwartslag draaien op de muur die blijft? Ik ga zo ook wel even aan het knutselen met de plattegrond zodat het misschien iets beeldender is :=

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:24

Afbeelding
Groen is nu een traditionele radiator onder het raam. Blauw zou de convectorput zijn, rood een radiator aan de muur.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:33

Het ligt er een beetje aan hoe je het wilt gaan inrichten. En convectorput neemt wat ruimte aan de tuinkant in, een radiator bij je muur.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:35

Fitzroy schreef:
Het ligt er een beetje aan hoe je het wilt gaan inrichten. En convectorput neemt wat ruimte aan de tuinkant in, een radiator bij je muur.

Puur esthetisch zou ik kiezen voor de put. Omdat het een schuifpui wordt gaan we daar toch geen meubelen pal op zetten, dus dan is dat geen ruimte die je effectief gaat missen. Maar qua kosten twijfel ik wat wijsheid is. En ook qua warmteopbrengst; waar ga je het meeste comfort van hebben? Moehluk!