Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:50

hoi ik kom hier ook even binnenvallen als dat mag :o
1 juli krijg ik de sleutel van mijn nieuwe kamer, maar daar moet veel aan gedaan worden verven gordijnen en dergelijke. nu heb ik vandaag een ontwerp gemaakt er zit een schouw/haard in die niet meer in gebruik is want is dicht gemaakt. de deur op de muur van de haard is ook dicht gemetseld van de andere kant dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. de deur op de lange muur is functioneel.

hier het ontwerp ik wil graag de kleur petrol op de muur met de haard omdat daar nu lime groen op zit dus is moeilijk wit te krijgen. de andere muren worden opnieuw gewit. er zijn 3 grote ramen 1 op de korte muur en 2 op de andere lange muur daar komen grijze gordijnen vanwege inkijk omdat het op begaande grond is. de ruimte is ongeveer 4 bij 5 meter.

Afbeelding

wat vinden jullie er tot nu toe van en nog tips?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:09

Zou je de haard weer open willen maken en er dan een 'nep' haard van willen maken?? (ik ben gek op haarden :D )
Vind de petrol kleur erg mooi! Mocht je hem wel wit willen, meen ik dat je hem eerst een keer grijs kunt verven en daarna wit!?
Wil je er nog iets van een lekkere stoel in?
Misschien dat je i.v.m. de ruimte beter kunt kiezen voor een ronde tafel?!
Een grote spiegel op de plek van de deur op de haard wand maakt het optisch ook groter!?

Ash_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:50

Mooi die petrol kleur!!

Mag ik mij weer melden. Sorry al even niet geweest is ook zo druk.

Wij lopen tegen het ruimte gebrek in de badkamer aan, zitten 2 deuren in de badkamer tegen over elkaar. Een naar de gang andere naar de slaapkamer. Die van de slaapkamer gaat naar binnen de badkamer open en die naar de gang naar buiten. We kunnen geen handdoeken kwijt, wasmand staat ook in de weg als je de deur van de slaapkamer gebruikt. Nu willen we in de toekomst de badkamer laten doen maar niet nu.

Nu denk ik erover om de deur van slaapkamer naar badkamer op slot te doen om daarvoor ruimte te creeren en dan kan ik ook wat hoeddoeken kwijt, nu ben ik dus opzoek naar een kastje waar ik handdoeken op kwijt kan maar niet teveel geld kost, aangezien we over een tijd toch de badkamer willen laten opknappen.
Iemand een idee voor zo'n kast?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:59

Ik begon met je tekst te lezen en moest meteen denken aan om de deur naar de slaapkamer te laten vervallen, maar daar kwam je zelf ook al mee :+

Is zoiets wat??

Afbeelding

http://cdn1.welke.nl/photo/scalemax-300 ... Groot.jpeg

Afbeelding

Of kijken op MP voor een kastje??

(alles goedgekomen met jullie werk??)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:12

Wij hebben een simpele kast van de Ikea voor 20,-, bij de Jysk heb je ook leuke open stellingkasten van hout.

Gisteren hebben we bericht gehad van de verkopende partij, of we toch de overdrachtsdatum naar voren willen halen. Dan zou het dus geen 24 juli meer zijn, maar 1 juni al. Op een hoop punten heel fijn en ideaal, maar dan zitten we wel twee maanden eerder met een dubbele hypotheek. Voer tot nadenken dus!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:17

Ik ben blond hoor :o Maar als je je huis eerder kunt verkopen dan gepland, zit je toch juist niet langer met een dubbele hypotheek?!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:18

Nee wij hebben ons appartement nog niet verkocht, maar we kunnen dus twee maanden eerder in ons nieuwe huis dan verwacht :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:24

_-:( Er staat ook gewoon verkopende partij...... :o :o?
Zijn jullie er al over uit wat jullie doen??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:20

kentaro, troost je, het is puur dat jij het gevraagd heb, dat ik het niet meer hoefde te doen :+
ik las het net zo fout als jij :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:10

Dan zal ik het wel onduidelijk hebben neergezet als jullie er allebei zo naar kijken haha.

Nee, we hebben het gisteravond pas gehoord, dus zometeen na het werk maar eens over hebben. All denk ik dat we het wel gaan doen, we willen er toch graag in :D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:30

Dank jullie wel dat jullie het mooi vinden zelf ben ik totaal niet van het blauw, mijn huidige slaapkamer is heel er roze maar omdat mijn vriend een soort van kleurenblind is en hij blauw wel ziet zegmaar. Een ronde tafel is misschien wel praktischer met langslopen enzo maar je moet die tafel meer als een bureau voorstellen die dus tegen de muur staat. en een bankje of stoel zou inderdaad ook wel fijn zijn voor bezoek enzo. De meubels zelf lijken een beetje paars op de tekening maar worden in werkelijkheid grijs/bruin (hemnes van ikea). dan wil ik boven mn bed nog een witte klamboe en als ik nog genoeg centjes heb wil ik heel graag een kroonluchter met zwarte organza kap erom. en ik ben heel erg van de woonaaccessoires dus daarmee maak ik het geheel wat vrouwelijker en dat van die spiegel is een heel goed idee

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:29

Andere tip:
Als je extra veel leefkussens neemt, kun je van je bed lekker een bank maken; heb je twee vliegen in een klap :D
Tip van spiegel op die dichte deur maken vind ik ook een goeie :j
Je zou ook met bijvoorbeeld smalle Billy (cd)kasten langzij en boven die dichte deur nog opbergruimte kunnen maken. Zoiets, maar dan bescheidener :')
Afbeelding
Misschien kun je nog een onder/ombouw om die wastafel maken voor al je verzorgingsproducten.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:37

Ja dat dacht ik ook al van die kussens want gewoon bezoek kan ook aan bureau/tafel. En mm vriend en beste vriendin mogen best op bed :D
En een kast daar zou inderdaad ook kunnen was zelf aan het denken om daar een wasmand ofzo te zetten want dat is niet het mooiste om te zien en in die hoek valt dat natuurlijk minder op. En bij de wasbak kan ik ook nog een kastje ofzo inderdaad

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:41

Ik zal binnenkort is kijken of ik ook fotos van mn interieur plaatsen. Mijn vriend en ik wonen heel klein, maar volgens mij maken wij wel heel handig gebruik van de ruimte. Ik denk er al vaker aan fotos te maken, maar iedere keer komt het er weer niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:22

Mooie ruimte LitlLaura! ik zou idd iets onder de wasbak zetten... Misschien een foto op de schouw hangen?

Ik zag vandaag 2 felgele kussens in de kringloop liggen leken nieuw en geen vlekken niks , passen perfect op de bank straks en dat voor 2 euro :P Wie doet me wat XD

Afbeelding

<3

Nu wachten tot ik bezig kan met klussen , heb een kast gehaald voor in de berging eerst :) .

Nu nog een goedkoop fleece kleedje of in dezelfde style een groen gelig kleed voor op de bank!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:50

Mag ik me ook melden? Op 01/05 (wrs vroeger) mogen wij in ons huisje.
Dus ben volop bezig met inspiratie op doen.
Het is zowat een oude boerderij stijl waar al 40jaar een ouder koppel in woont.
Gelukkig zijn de meeste muren gewoon wit, er is enkel een donker houten plafond.

Dus alle tips zijn welkom.

**Gaat het topic verder doorspitten**

Wat fototjes.

Afbeelding

Afbeelding

Die planten/hagen/bomen, gaan nog weg voor het huis, zodat je een mooi uitzicht krijgen over de weide (to be)

Afbeelding
Boven is één groot open stuk, enkel dit is af. De andere kant is nog gewoon zolder.

Afbeelding
Hier komt nieuwe vloer in, wrs laminaat en ben nog aan het twijfelen of we het plafond wit maken of andere kleur hout.. dit vind ik echt wel te donker.

De badkamer is roze, roze tegeltjes, roze sanitair... verschrikkelijk.

Keuken is gelukkig wel nieuw en mooi.
Laatst bijgewerkt door Kirrr op 27-03-14 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:55

Gefeliciteerd!!
Helemaal mijn stijl <3 :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:16

gaaaaaf huisje!! daar kun je een heel mooi paleisje van maken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:20

Wauw wat een paleis!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:22

Gaaf huis!!
Daar kan je zeker wat moois van maken!!
Zit er ook wat grond bij?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:43

Zit heel wat grond bij, bijna 2 hectare. Met misschien mogelijkheid om nog een stuk bij te huren.
Dus hoe het huisje eruit zag was voor mij al bijzaak :D.

Dus laat die tips of ideëen maar komen.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:25

Wauw wat een superleuk huis Kirr!! (En een leuke boktnaam ;) )

Ik zou sowieso die balken zo houden, mooie houten (laminaat) vloer erin

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:57

Ik zou ook die balken zo laten, misschien wat schuren nog? Maar zeker niet verven!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:03

En de schouw zou ik ook zeker laten :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:19

Schouw blijft zeker zo! De balken vind ik eigenlijk wat donker..
Zouden jullie de deuren wit maken?