Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:01

wat bedoel je met 'hoe doen jullie dat gemiddeld het eigenlijk'?
Budget per week/maand, of puur wat je zegt met hoeveel je in de aanbieding koopt en wat niet?

Voor mij... ik zit een beetje hetzelfde als jij denk ik. Ook een eenpersoonshuishouden, merendeel haal ik uit aanbiedingen of van de markt (groente en fruit met name, maar ook af en toe vis of van de poelier wat), 25% zijn echt basic/huismerk producten (zoals je al noemt, creme fraiche, melk, yoghurt maar voor mij ook geraspte kaas/spekblokjes, suiker, koffiemelk, aluminiumfolie, bakpapier enz, dingen waarbij het me echt niet uitmaakt hoe het smaakt... ok bakpapier eet ik niet natuurlijk :P), daar let ik echt op de prijzen, geraspte kaas haal ik bij de AH (basic), spekblokjes weer bij de Dirk, koffiemelk maakt niet uit... even duur :P)
En dan blijft er nog een kwart over van A-merken, huismerken enz waar ik wel op smaak/kwaliteit enz selecteer.

Vb, mijn poezelige billetjes hebben graag zacht toiletpapier, voorkeur gaat uit naar Edet, maar deze is niet zo vaak in de aanbieding als page is, dus die twee heb ik om en om 50% zegmaar.
Vorige week was de Edet eindelijk wel weer eens in de aanbieding, 2 pakken van 24 voor 10 euro bij de AH... tja dat is voor mij als 1 persoon eigenlijk wel veel... maar wel mijn favo merk, dus die haal ik dan, maar de volle prijs ervoor betalen (8,49 bij de AH vlgs mij... terwijl ze het niet eens standaard in het assortiment hebben, prijs is dus een beetje banketstaaf, ze kopen het alleen voor dit soort acties in) vertik ik
Met dit soort aanbiedingen kom je per rol echt onder de prijs van basic, lidl, aldi, schuurpapier uit

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:35

Hoogvliet vind ik de 'laagste prijzen' de laatste tijd flink omhoog schieten. Voor mij een reden om er niet meer heen te gaan, ookal shirt het makkelijker met de zelfscan. Ga nu naar de dirk, helaas zonder zelfscan maar wel goedkoper

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:02

Inderdaad of je zelf altijd alles op aanbieding koopt, of inderdaad gewoon altijd basisproducten.
Voor bakpapier heb ik trouwens siliconenbakmatten van de action, tot nu toe bevalt dat erg goed.

WC papier komt bekend voor, ook daar koop ik merk van, maar alleen ben je zo zuinig. (ik dan)
Sowieso koop ik nog vrij veel merkproducten, maar wel voor halve prijs.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:02

Ik koop bijna nooit merk. Vrijwel altijd c merken, in de aanbieding is een a merk zelden goedkoper. Is dat wel het geval danpak ik de aanbieding.
Voor schoonmaakmiddelen maak ik afentoe een uitzondering. C of b merk is wat dat betreft toch echt minder goed en als ik te lui ben om naar de action te fietsen dan koop ik dat gewoon bij de Appie.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:07

Ah das waar, qua schoonmaakmiddelen heb ik een typische mix van A merk en C merk staan lol
Heb alle kleurtjes flessen in huis (blauw-spiritus, voor de ramen, geel- chloor, rood- ammonia, groen- schoonmaakazijn), en ouderwetse soda en vim, maar tegelijkertijd gebruik ik het liefst muscle voor het gastel in de keuken en dreft voor de afwas, deze koop ik dan weer wel in de aanbieding.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:23

Ik hou ook van Vim en schoonmaak azijn :D Verder zijn de a merken wbd inderdaad een heel stuk beter. Momenteel word ik krankzinnig van de fles goedkoop afwasmiddel die ik heb staan. Je hebt zoveel nodig per afwas beurt, niet normaal _-:( Hierna gewoon weer Dreft!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:23

Ik let wel op de aanbiedingen en b-merken, maar van sommige producten wil ik wel het a-merk hebben. Net als bij afwasmiddel, ik woon nu nog in een studentenhuis, waar de afwasmiddel niet aan te slepen is, omdat iedereen de halve fles erin doet voor het schuimt. Ik had zelf een keer dreft gekocht, en dat werkt zoveel beter, maar uit gewoonte gooit iedereen alsnog die halve fles erin. Dus dan toch maar de goedkope halen, maar als ik vanaf september op mezelf woon, wordt het weer dreft, maar dan dus zuinig, en dan doe je er langer mee dan de goedkope.
Bepaald eten wat ik niet lekker vind en anders dus niet op eet als ik een b-merk koop, etc.
Maar ben wel van het naar alle verschillende supermarkten gaan voor de beste aanbiedingen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:54

Edet is bij de Jumbo in de aanbieding :+ 1+1 gratis :D 6.19 voor een pak van 12 geloof ik.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:57

Zaandam heb niet een Jumbo :P
Anders kwam ik er wel regelmatig (met name voor de glutenvrije producten). Purmerend/Oostzaan(toch?) wel maar dat is een beetje ver fietsen voor alleen een pak toiletrollen :P
Had nu (vorige week) 48 rollen voor 10 euro

Even de aanbieding gechecked... ik heb wel een laagje minder lol, 3 laags ipv 4 :P
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 08-08-14 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:57

Landsmeer heeft er eentje :) maar dat is misschien wat aan de verre kant voor je :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:02

Ja die zit er net toch?
Was nl maandje geleden oid op zoek naar welke Jumbo's het dichtsbijzijnd waren (ivm gv producten dus, had bij mijn zus cakemeel meegenomen die goed was bevallen... maar ja die woont in friesland lol), en toen was hij nog niet open

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:05

Yup, 16 juli is hij open gegaan. Zat eerst een C1000.
Mocht het handiger zijn als ik specifieke producten voor je kan meenemen (kom er langs naar stal) dan kan je ze eventueel in Oostzaan ophalen :) woon net onder de snelweg door, dus bijna nog in Zaandam :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:23

Bedankt voor het aanbod!

Maar zo belangrijk is het ook weer niet hoor, het is gewoon dat het glutenvrije assortiment vrij beperkt is, en als ik af en toe eens wat meeneem tijdens de wekelijkse boodschappen ik prijs niet zo merk. Terwijl als ik het via internet bestel ik gelijk een groot/groter bedrag kwijtben omdat ik dan ook veel inkoop. Maar ben dan wel weer voor een aantal maanden goed.
Ik liep tijdens het boodschappen doen bij mijn zus in Friesland dus toevallig aan tegen de glutenvrije cakemix bij de Jumbo, en als er een Jumbo meer in de buurt had gezeten zou ik ze waarschijnlijk ook meer maken. Nu moet ik dan gewoon af en toe als ik bij mijn zus ben gelijk 2 of 3 pakken meenemen.

Cakejes (heb er muffins/cupcakes van gemaakt, dan kan ik ze ook invriezen nl) waren lekker :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:42

trouwens ik zweerde ook bij dreft afwasmiddel om dezelfde reden als jij phor, maar uiteindelijk die van de lidl ontdekt (heb trouwens altijd de blauwe, geen idee of daar verschil in zit). Maar dat zijn grote flessen en doe er echt gigantisch lang mee. Ook helemaal niet watererig en ontvet goed :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:21

Bedankt voor de tip, zal het eens proberen :j

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:24

Ik haal dreft altijd als het in de aanbieding is, meestal zijn ze dan 99 ct (zoals momenteel bij de ah) of 2e gratis oid.
Als ik ze in zo'n aanbieding meeneem zijn ze even duur of misschien 10 ct duurder dan het huismerk, met het echt goedkope afwasmiddel heb ik ook slechte ervaringen, das net water dus zelfs als je weinig wilt gebruiken komt er nog een hele scheut uit. Die van de lidl ken ik waarschijnlijk niet

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:23

Mijn vriend gebruikt altijd teveel. Dus hij neemt zelf van de aldi mee.
Al hebben we nu een vaatwasser en ben ik in december aan de doos blokjes begonnen en begint hij nu pas leeg te raken

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:27

ChantalSmook schreef:
trouwens ik zweerde ook bij dreft afwasmiddel om dezelfde reden als jij phor, maar uiteindelijk die van de lidl ontdekt (heb trouwens altijd de blauwe, geen idee of daar verschil in zit). Maar dat zijn grote flessen en doe er echt gigantisch lang mee. Ook helemaal niet watererig en ontvet goed :j

Ja ik had laatst de gele, die van de lidl zijn idd ook goed, zeker voor de prijs! :)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:00

Ik heb de groene van de Lidl, die ruikt naar appeltjes, zo lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:00

Ik vindt de lidl niks , ik haal dreft in de aanbieding :j

Brood is bij de appie in de aanbieding :D 2de gratis , dus ruimte maken en eerst 2 halen en eind van de week nog 2 dan is 1 bijna op denk ik dan passen er nog wel 2 bij

Afbeelding

Dit is mijn vleesla *\o/* , binnekort alles van februari eruit ik ben bang dat dat al niet goed meer is.. En maart ook -O- , moet hem eerst leegmaken van iedereen en dan weer bijvullen dat gaat echt afkicken worden -O-

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:07

Waarom vlees van feb en mrt eruit? Dat eet ik nog gerust hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:14

Ligt er al een halfjaar. . Misschien mijn opvoeding , moeders gooit alles na een maand al weg :=

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:17

takkie_muis schreef:
Ligt er al een halfjaar. . Misschien mijn opvoeding , moeders gooit alles na een maand al weg :=

:') zonde joh! Maar ik het kader van jouw bestedingspatroon zou ik het zeker niet weggooien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:22

saroanda schreef:
takkie_muis schreef:

:') zonde joh! Maar ik het kader van jouw bestedingspatroon zou ik het zeker niet weggooien...

Ja mijn moeder :') , maar dit is nog goed dus?

Ja het is altijd onzeker wat ik elke maand krijg kwa geld , kan nooit uitrekenen van dit en dit krijg ik ... Zodra je werkt is uwv geen vriend meer :=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:26

Ik zou het ook niet weggooien hoor! In de vriezer blijft het heel lang goed!

Ik ben nu trouwens de gratis Mona toetjes aan het uitproberen, kennen jullie die actie al?
Appeltaart toetje en kwark toetjes in nieuwe smaken... Van de yoghurt en de kwark mag je er beide 1 proberen en dan geld terug vragen per huishouden. Maar hier thuis hebben we 2 adressen, ik 1 bij m'n studentenhuis en m'n zus ook eigen adres. Dus kunnen 8x gratis toetje krijgen O:)