[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:54

Ik heb de 6 en merk wel dat mijn batterij achteruit gaat, maar dat kan ook komen omdat ik hem alweer een jaar heb en intensief gebruik. Ook toen ik hem net had ging ik liever de deur niet uit zonder oplader. iOS 10 komt van de week uit, volgens mij zit daar een batterijbesparend element bij.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:48

Ugh kan iemand me helpen? :Y)

Voor school heb ik een map in mijn documenten genaamd school en die weer opgesplitst in verdere mapjes. Iedere keer als ik een bestand in 1 van deze mappen wil doen krijg ik de volgende melding:

Dit bestand kan niet worden gemaakt of opgeslagen. Mogelijk is de schijf vol of beveiligd tegen schrijven. Doe een van de volgende dingen:
– maak geheugen vrij
– controleer of de schijf niet vol is
beschadigd of beveiligd tegen schrijven
<naam van het bestand>

Heb al gegoogeld en schijfhulpprogramma opnieuw ingesteld en com.microsoft.office.licensing.plist verwijdert maar niks helpt... _-:( Zodra ik het niet in de schoolmap wil opslaan doet ie het wel....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:04

Is die schoomap misschien als alleen lezen gemarkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:05

Meer mensen de Keynote gekeken? Vind het geen hele spectaculaire ontwikkeling, maar een betere batterij en processor is altijd fijn. Ben minder enthousiast over het weghalen van de headphone jack, maar goed.. Went vast ook wel weer snel. Ben enthousiaster over iOS 10 en OS Sierra :))

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:35

Ik ben vooral benieuwd naar iOS 10. De iPhone 7 is nog niet zo interessant voor mij, aangezien ik net een nieuwe telefoon heb. En ik vind de draadloze oortjes niet zo fijn. Ik ben wel blij dat de 32 GB terug is :))

Ik ben ook benieuwd naar de Apple Watch in samenwerking met Nike. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:45

Die draadloze oortjes moeten los gekocht worden (voor 160 dollar) en zijn voorlopig gelukkig zeker nog niet standaard. Ik denk dat ik de 7 oversla, ik heb nog een jaar een abbo voor mijn 6 en ik wil eigenlijk wachten op volgend jaar. Dan bestaat de iPhone 10 jaar en ik gok dat ze er dan echt iets heel groots van gaan maken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:48

Ik heb super dure en goede oortjes en koptelefoon. Ik vind de actie om de Jack weg te halen dan ook afschuwelijk. Zat even te twijfelen of ik zou overstappen, maar ga toch nog maar 1 a 2 jaar door met de 6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:49

Ik ook hoor, maar er zit gelukkig wel een gratis adapter bij. Enige dat ik echt schijtirritant vind is dat ik straks geen muziek meer kan luisteren tijdens het opladen van mijn toon, vooral in het OV doe ik dat regelmatig tegelijkertijd.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:01

Ik kom gezellig mee praten!

Ik vind de iphone 7 mooi, maar ik denk dat ik hem oversla ik heb nu nog de iphone 6 maar die voldoet ook nog prima haha.

Wat ik kan zeggen over ios10 ik probeer het nu al een tijdje uit voor apple, en ik vind het een stuk fijner als de voorgangers :) Het enige waar ik enorm aan moest wennen was dat je nu als je met je vinger je telefoon wilt ontgrendelen dat je nog een keer op de homebutton moet drukken. Verder ben ik er heel tevreden mee!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:07

Dorus schreef:
Is die schoomap misschien als alleen lezen gemarkeerd?

Hoe kan ik dat zien? :) Als ik op informatie klik op de map zie ik niks geks namelijk

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:31

Tsjonge, zat net te kijken naar de prijzen van de nieuwe iPhone.
Toch eigenlijk van de zotte dat je in de USA $649 betaald, en in NL gewoon 769 euro!!!!
Scheelt gewoon 191 euro!!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:44

Ik vind deze iphone er wel een stuk beter op voorruit gaan in tegenstelling tot de 6/6s voor mijn gevoel.. Het waterafstotende ben ik wel ontzettend blij mee dat apple hier nu ook wat mee gedaan heeft :)
Ik sla ook deze iphone over (net als de 6(s) :=). Heb nu net een iphone SE en hoop dat er net als deze over 2 jaar weer een kleine komt. Vind de 7 dan weer, net als de 6(s), veel te groot..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:59

Needje schreef:
Tsjonge, zat net te kijken naar de prijzen van de nieuwe iPhone.
Toch eigenlijk van de zotte dat je in de USA $649 betaald, en in NL gewoon 769 euro!!!!
Scheelt gewoon 191 euro!!

Ja idioot he! Daar heb ik me bij de ipad pro 9,7 inch toen ook al zo over zitten verbazen! Heeft iets te maken met invoer rechten of zo die veranderd zijn. Maar het verschil is echt idioot.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:13

Dat is gewoon de BTW ;) Die betalen ze in Amerika ook, maar is per staat verschillend en daardoor staan de prijzen zonder BTW op de apple site, heb ik me laten wijsmaken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:23

Maar toch is daar iets in veranderd, want voorheen was het gewoon zo dat het prijsverschil lag in de conversie van dollar naar euro.

Een iphone van 679 dollar, kostte in nederland gewoon 679 euro. En sinds 1/2 jaar is dat dus niet meer zo.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:36

Ik mag al ruim een maand abbo verlengen maar twijfel enorm of ik m koop of op de abbo zet.

Ik wil waarschijnlijk wel de 7 maar gebruik ook nooit oordopjes.

Mijn broer daarentegen wel en vraag me af of het juist verstandig is. Ook zal bij abbo bijbetaald moeten worden wat me ook tegen staat.

Heb nu de 6plus

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:40

8nnemiek schreef:
Dat is gewoon de BTW ;) Die betalen ze in Amerika ook, maar is per staat verschillend en daardoor staan de prijzen zonder BTW op de apple site, heb ik me laten wijsmaken.

Je hebt idd gelijk dat er in de USA nog tax overheen komt.
Maar dan nog kom je niet aan de euro bedragen.

In NY bv is de tax nog geen 9%

Bij invoeren telefoon van USA naar NL Betaal je wel nog 21% extra belasting over de totale prijs van de telefoon. (Dus incl verzendkosten enzo)
Als je m laat verschepen en je hebt 50 dollar verzendkosten erbij kom je met 10% USA tax op een totaal van 738,5 euro ongeveer. Nog steeds goedkoper. :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:05

Ik ga hem kopen de 7 :)
Mijn 5 zijn scherm hangt met plakband aan de behuizing en als je hem op een waterpas oppverplak legt zie je dat hij verbogen is :=

Needje: maar moet je dan niet opletten met types etc?
Mij is gezegd dat je daarmee moet oppassen - als je een 7 meebrengt van Amerika dat hij niet automatisch in EU werkt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:06

Je mort idd weten welke je moet hebben. Maar dat is online te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:07

Kan iemand me helpen? De Ipad is net uitgevallen, maar soms gaat het geluid nog aan. Je ziet dus niks, maar je hoort wel geluid. Ik heb geprobeerd hem weer aan te zetten maar dat lukt niet. Uitknopje ingedrukt houden helpt ook niet. Wat kan ik hier aan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:30

Uitknop en homebutton tegelijk indrukken en vasthouden tot je een appeltje ziet zou misschien werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:36

Emmaa_ schreef:
Uitknop en homebutton tegelijk indrukken en vasthouden tot je een appeltje ziet zou misschien werken :)

Jaaa het werkt heel erg bedankt!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:00

Zo te zien mag ik blij zijn dat ik niet voor de 7 ga, ik had echt een probleem gehad met de oordopjes aangezien die dus niet in mijn oren blijven zitten.
Geldt overigens voor alle soorten, alleen die met verstelbare haakjes die je om/achter je oorschelp vouwt/buigt blijven redelijk zitten.
Heb niet voor niets een MiniMic, gekregen bij mijn hoortoestellen; met een jack of usb aan te sluiten op telefoon/tv/radio/computer/mp3speler en wat je maar wil en ik kan muziek luisteren, telefoongesprekken voeren etc zonder koptelefoon en handsfree. :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:31

Er zit wel een verloopstekkertje bij de iphone 7 om je eigen koptelefoon te kunnen gebruiken. Maar het lijkt mij ook niet handig hoor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:55

verloopstekkertje heb ik bij een ander merk ook al eens gehad, best handig als je een koptelefoon oid wil aansluiten en je alleen een oplaadopening hebt.
Was geloof ik bij een Sony-Ericsson, die hadden toen geloof ik alleen jack-ingangen bij de SE walkman in die tijd. :+