Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hygge

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:40

Die van mij heeft precies hetzelfde probleem (iPhone 5S). Daarom ben ik nu met spoed opzoek naar een nieuwe. Ik heb toevallig een invite gekregen voor de OnePlus 2. Is dat een goede vervanger?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:44

Kijk je uit met kopen bij de mediamarkt? Die hebben een reparatie en ruilservice van hopeloze kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:07

Ik vind de batterij van m'n iPhone prima. Aan het einde van de dag wel leeg, maar ik gebruik mijn iPhone dan ook de hele dag. Vaak laad ik hem nog wel een keer extra op als ik nog ga stappen bijvoorbeeld, anders heb ik halverwege geen batterij meer.

Samsung vind ik te snel traag worden en ik vind dat de batterij te snel slecht wordt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:48

Krijg (normaal gezien) vanavond een invite voor een OnePlus 2. 4 mensen uit mijn familie hebben de Oneplus One en die zijn er echt over te spreken! Willen niks anders meer!
Alleen jammer dat alleen nog de 64GB versie beschikbaar is!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:04

De batterij van een Iphone 5S is maar 1500 mAh, een vergelijkend toestel van samsung (s5) heeft 2800 mAh dat is dus aanzienlijk meer dan een 5S
Daarom wel redelijk logisch dat een iphone sneller leeg is

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:16

Ilona_Ubique schreef:
De batterij van een Iphone 5S is maar 1500 mAh, een vergelijkend toestel van samsung (s5) heeft 2800 mAh dat is dus aanzienlijk meer dan een 5S
Daarom wel redelijk logisch dat een iphone sneller leeg is

Niet echt een vergelijking omdat dit 2 hele andere besturingssysteemen zijn. Android slurpt aardig wat energie, maar dit is in versie 6 wel goed aangepakt gelukkig :).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:01

Nog 55%, hele dag data en WiFi aan. iPhone 5s

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:47

Maar versie 6 voor de s5 zal nog wel ff duren zeggen ze dus dat kan je nog niet echt weten nu...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:53

Samsung s7 die hoogstwaarschijnlijk in januari uitkomt gaat draaien op android 6.0 marshmellow

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:05

Gister heb ik om 4 uur een OnePlus2 invite gekregen. Ik ga alleen zelf een andere telefoon kopen. Hij is 72 uur geldig. Iemand interesse? Anders gooi ik hem op het OnePlus forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:39

Mijn S5 is anders binnen uurtje of 2 a 3 leeg , maar ik gebruik hen veel. Bokt hier , spel daar even appen oh foto maken en op fb zette . Je bent ook zo leeg

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:46

foutje
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 27-10-15 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:12

Ik ben voor mijn moeder aan het kijken naar een instap smartphone toestel, zij heeft hier compleet geen ervaring mee en wil het puur voor de whats app zodat ze wat makkelijker foto's kan delen van de kleinkinderen etc. Omdat er nog wat twijfel is of een smartphone wel hét is, wil ik nog niet meteen een duur toestel (a over de 100 euro) want straks is het niets... mijn oog is dus ook gevallen op de Alcatel (http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_A ... langId=-11). Ze zijn echter allen dual sim, is dat voor het gebruik van 1 simkaart erg problematisch? Weten jullie dat?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:30

Ik zou persoonlijk voor een samsung kiezen. Maar dat is ieder voor zich, maar ook voor dat bedrijf heb je goede telefoons als je even googled.. bijvoorbeeld: de Core?

Mijn S5 is niet kapot te krijgen! :D
Bleef vanmiddag ineens vast hangen dus sloeg paar keer mee op houten tafel. Maar kapot te krijgen, hooo maar! Neem sowieso toch de S7 maar toch....Wil nu nog niet een nieuwe. :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:35

Die was voor mij bedoeld? De Samsung valt niet binnen ons budget. Daar moet ik echt rekening mee houden, straks vind ze een smartphone niets en dan heb je wel veel geld er aan uit gegeven voor een toestel wat dan als reserve in de kast beland. := Als het bevalt kunnen we volgend jaar altijd eens kijken voor een luxere editie oid. :j

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:05

magda_90 schreef:
Ik ben voor mijn moeder aan het kijken naar een instap smartphone toestel, zij heeft hier compleet geen ervaring mee en wil het puur voor de whats app zodat ze wat makkelijker foto's kan delen van de kleinkinderen etc. Omdat er nog wat twijfel is of een smartphone wel hét is, wil ik nog niet meteen een duur toestel (a over de 100 euro) want straks is het niets... mijn oog is dus ook gevallen op de Alcatel (http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_A ... langId=-11). Ze zijn echter allen dual sim, is dat voor het gebruik van 1 simkaart erg problematisch? Weten jullie dat?

Dual-sim is geen enkel probleem, met 1 sim werkt die ook gewoon. Wel is dit een toestel met een niet heel goede processor waardoor die erg traag zal zijn en maar een paar apps goed zal kunnen draaien.

Als ik je een ander toestel aan mag raden... Dit is een beter model. http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_A ... e=99178675
Betere processor en meer werkgeheugen en opslag. Met deze telefoons kan je moesder alles down wat ze wil zonder snel te denken dat de telefoon traag is.

Wat jij noemt is wel een fout die veel mensen maken. Vele zoeken een telefoon om "te kijken of het wat is". Ze kopen het goedkoopste crap toestel dat veel vastloopt en daardoor staat het hun tegen.

Verder is onder de 100

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:08

Dank. :j
Ik snap wat je zegt, maar mijn moeder heeft 2 jaar terug bijvoorbeeld een best duur verjaardagscadeau gekregen wat nu amper gebruikt wordt. Zo met meer dingen... daarom zit ik wat te hameren op het budget. Straks is het niets, verdwijnt het in de kast en hebben we er een maand boodschappen doorheen gejaagd bij wijze van. :)

Daarbij wordt het puur bedoeld voor smsen, bellen en whats app. Facebook wil ze er niet op en mail wordt lastig, dat was weer een aparte een. Meer apps zou ik niet weten voor haar. :=

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:12

Ga toch voor die ik linkte. Ik snap dat jij ook je budget heb ;).
Facebook is sowieso een app die je moet mijden naar mijn mening (mobiele website doet het net zo goed), omdat die app heel erg veel batterij slurpt en alle contacten in je telefoon aan de facebook servers upload en andere gekke dingen wat je niet wilt.

Anyways... Denk ook aan bijvoorbeeld maps, ov-planners, weerapps, enzovoort. Veel mensen die dit alsnog gaan gebruiken omdat het "kan".

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:15

Aah ok, van FB wist ik dat niet.

Stiekem lig ik te rollen op de grond, ik zie mijn moeder echt niet met de bus gaan, laat staan tijden opzoeken. Of iets via maps opzoeken. Dat is via de computer al drama. _O-
Niet negatief bedoeld hoor, maar ze is echt van de oude stempel wat dat betreft. :P

Afbeelding

O:)

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:25

Hahahahaha! Heb best wel eens mensen die a-technisch zijn en niks met de PC kunnen ineens van alles en nogwat zien doen met hun smartphone ;). Die van 99 euro draait gewoon veel stabieler en is niet traag. Die ander zal snel merkbaar trager worden. En niet onbelangrijk, de duurdere heeft een 25% grotere batterij

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:38

De tijd zal het leren inderdaad, straks wil ze de nieuwste IPhone ineens.
Die van 99,- is besteld, ben benieuwd!

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:01

magda_90 schreef:
De tijd zal het leren inderdaad, straks wil ze de nieuwste IPhone ineens.
Die van 99,- is besteld, ben benieuwd!

HAHAHAH, niks is uitgesloten xd
Ben benieuwd hoe die bevalt :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:34

Dan moet ik eerst een nieuw hart vrees ik. _O-
Ik houd je sowieso op de hoogte.

Krijg een mail dat het langer duurt voordat ze hem kunnen leveren.

Hoe kijk jij eventueel tegen de ALCATEL ONETOUCH PIXI 3 aan? Mogelijk dat ik de bestelling wijzig.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:46

Tja, ik zou de pixi3 echt niet aanraden. Maar dat zou ik denk ik van geen enkel toestel in de prijs van 70 euro doen. Ze zijn gewoon loeitraag, lopen vast (vanaf 2 maanden na aanschaf) en hebben een zeer slechte batterijduur

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:59

Dan wachten we geduldig de MM af. :)