Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lotte_Wessel schreef:Hier ook gekeken bij 3 banken, en er was iets variatie met rentes afhankelijk van hoe lang je het ook vastzet. We hebben uiteindelijk gekozen voor Rabobank en besloten 1/2 van de hypotheek de rente vast te zetten voor 5 jaar, en de helft voor 10 jaar. Dat kwam zo voordeliger uit en afhankelijk wat de rentes doen, hebben we dus wat vast staan met 5 en 10 jaar zodat we meer kunnen spelen op de veranderingen in de toekomst. Maar je kunt natuurlijk kijken en de hypotheek splitsen in meerdere delen om zo voordeliger uit te pakken. Rabo was voordeliger dan andere met de 5 jaar rente vast periode, en bijvoorbeeld ing weer beter voor 10+ jaar. Dus ligt er ook aan wat je zelf wilt qua rentevaste periode.
Wat betreft de hoogte is afhankelijk van grootte hypotheek ten opzichte van waarde van huis met de taxatie. Leen je 80% van de taxatie waarde, is het een betere rente percentage dan bij 100% lenen.
Charaz schreef:Meterkast is meestal weinig mis mee qua veiligheid tenzij er tussendoor aan geknutseld is aldus mijn man die elektricien is
HappyBuddha schreef:Het is inderdaad in het oosten van het land, dus dat is denk ik net wat minder gek dan het westen. We weten inderdaad wat we maximaal kunnen lenen en we kunnen ook heel veel zelf doen, ben gezegend met veel vrienden in de bouw.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik ga twijfelen om überhaupt een bod uit te brengen. We wonen heel fijn, alleen willen we dus graag terug naar dat dorp. Misschien kunnen we toch beter afwachten tot er wat anders op ons pad komt
Daihyo schreef:Inderdaad, als je niet veel zelf kan, dan ga je het met 50k niet redden. Wij hebben met bijna 40k niet eens de badkamer kunnen doen en de meterkast hoefden we niet te doen. Wij hebben hiervan nieuwe vloeren, keuken, toilet, stucwerk, elektriciteit, behangen, muur doorgebroken, balk geplaatst, nieuwe deuren voor en achter. En dan hebben we nog heel veel zelf gedaan met hulp van vrienden. Ik vond de prijzen echt niet grappig meer
En je leidingen invriezen lijkt me niet zo’n goed idee trouwens