Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:53

Over open vakken ben ik ook nog niet uit, ben daar ook nooit zo van :D

Ik moet maar afwachten in wat voor iets ik kom te wonen, voor ik de daadwerkelijke kan bedenken maar het liefst heb ik gewoon een voorzetwand waar de tv in valt, mét heel veel bergruimte en weinig stofnest mogelijkheden :+

Die latjes zijn ook geweldig, ik heb ook nog 2 panelen die ik in het trapgat ga maken, maar het schoonmaken lijkt me een drama eigenlijk :')

_Lorette_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:32

Zijn er bokkers die de bank niet tegen de muur hebben staan en er dan een console tafel of iets anders tegenaan hebben gezet? Wij hadden eerst een room divider achter de bank, maar die is verdwenen nu het een speelruimte is geworden ipv werkplek. Ik wil graag iets tegen de bank aanzetten, maar ik denk niet dat het veilig te verankeren is zonder de bank te beschadigen, dus dan moeten we nog wat jaartjes geduld hebben. :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:46

Mijn bank staat los in de ruimte. Helaas geen tafel/bijzet of wat dan ook erachter. want de ruimter erachter is om naar de achterdeur te kunnen lopen. Wel de wens om ooit ook iets erachter te zetten.

Mocht je iets er tegenaan willen hebben, kies iets dat zwaar is en niet makkelijk verschuift.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:03

_Lorette_ schreef:
Zijn er bokkers die de bank niet tegen de muur hebben staan en er dan een console tafel of iets anders tegenaan hebben gezet? Wij hadden eerst een room divider achter de bank, maar die is verdwenen nu het een speelruimte is geworden ipv werkplek. Ik wil graag iets tegen de bank aanzetten, maar ik denk niet dat het veilig te verankeren is zonder de bank te beschadigen, dus dan moeten we nog wat jaartjes geduld hebben. :+

Wij hebben een rij Ikea Besta kasten (5 deurtjes breed) achter de bank staan. Aan de andere kant van de kastjes is de speelruimte van de kinderen.
Die kastjes zitten dus ook vol met speelgoed, knutsel spullen, kleurboeken etc.
Ik kan straks wel even een foto maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:38

Mijn bank staat nu voor het raam, maar in het verleden stond ie midden in een kamer met een uitvouwbare eettafel tegen de rugleuning. Dat maakte het zithoekdeel een stuk knusser.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:49

Hoi allemaal! Dit is mijn woonkamer (foto1.)
Nog niet helemaal af maar dat komt met de tijd.

Onze gang wil ik met de tijd nog wat leuker maken, want het is spierwit.
Foto 2 is hoe we het nu hebben.

En foto 3 is wat mij erg gaaf lijkt om mee te nemen met de verfresten van wat ik nog over heb ik het huis (3 kleuren blauw/groen) elke kamer heeft een andere kleur hier.
Maar twijfel achtig hoe ik de gang moet doen. Weet ook niet of ik dit ga doen, want wil het netjes hebben.. en niet te druk.

Hoe zouden jullie deze gang opknappen met de stijl die wij in de woonkamer hebben? :)
Heb nog steeds niet echt de ideale kapstok gevonden, dus er hangt nu gewoon een simpele zwarte. En een simpel schoenen rekje.
Eventueel dat ik het muurtje bij de kapstok wil behangen opnieuw. Omdat het behang daar wat stuk is.
Maarja dan hangt de kapstok daarvoor het mooie stuk, dat is jammer.

Tenzij de spiegel ooit op die muur kan. (Met iets moois erachter.)
En een mooi kastje voor schoenen + kapstok ook welkom als tips.
Ook tips qua hoe inrichten en welke soort kleuren ook misschien in de woonkamer mooi passen als kasten, binnenkort zijn deze kasten aan vervanging toe.

Ideën zijn welkom!:)Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 00:52

Ik zou alles een neutrale grijzige/beige tint doen in de hal. En evt waar de kapstok komt kun je zo n patroon maken met de restjes verf :)
Als het toch te druk is kun je altijd weer verven

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:06

Ik zou de kapstok aan de andere kant doen. De deur gaat die kant open en boven de verwarming. aan de andere zijde heb je veel meer ruimte.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 14:13

Ik zou niet hetzelfde patroon als de slaapkamer gebruiken, maar wellicht wel een van de kleuren terug laten komen? Of een ander patroon/design kiezen.

Wij gaan waarschijnlijk voor deze kleur in de gang:
Afbeelding

In een halve streep op de muur, zoals dit, met de kapstok op de overgang:
Afbeelding

Ben nu alleen nog aan het twijfelen over de kleur van de trap. Die wil ik eigenlijk niet wit laten, maar ook niet te "bont" hiernaast uiteraard.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 14:24

Ik kom hier maar heel erg weinig meer, want vrijwel alles is af...
Maar nu wil ik heel graag een hoekbank....

Het betreft deze ruimte:
Afbeelding

Ik heb de kleur 'oldtimer rally' van flexa op de muur in satijnglans:
Afbeelding

Een naar mijn idee prachtige kleur, waar ik nog lang niet flauw van ben. Want hij kleurt mee met de lichtinval. Soms is het echt groen, soms gaat het richting smaragd en soms gaat het richting blauw.

Maar dat maakt de kleur van een bank wat beperkter.

Daarnaast ben ik alvast gaan kijken en wás ik er van overtuigd dat ik een bank op hogere pootjes wil, zodat ik een robotstofzuiger kan nemen die er onderdoor kan en niet al het speelgoed van mijn kat en elastiekjes er onder komen. Maar ik heb natuurlijk ook die andere modellen gezien die helemaal tot de grond komen, lekker chunky en die vind ik ook wel erg mooi. <3

Het liefst wil ik de hoek links, zodat mijn gordijnen ook wat meer zichtbaar zijn en ik daar nog een stoel kan plaatsen.

Wat zouden jullie voor kleuren en modellen kiezen?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 15:44

Mooie kleur Janine :j Heb je al op Pinterest gekeken naar wat er voorbij komt qua interieurs met deze kleur? Wij hebben zelf de woonkamer Hague Blue geinspireerd op dit plaatje https://nl.pinterest.com/pin/986710599583025304/ , met dus ook een hele grote velvet geelgouden bank. Ik vond het best spannend of we daar niet heel snel op uitgekeken zouden zijn, maar 4jr later ben ik er nog steeds erg blij mee.

Lautje, hier is de gang inmiddels geverfd in Lichen, dus nogmaals dank voor de tip! De binnenschilder komt al het houtwerk nog doen en dan kunnen we nadenken over leuke dingen zoals de traploper :-)
Ik had een offerte opgevraagd bij de Roode Loper, maar dat vind ik met 3-6k toch best een investering.
Bokkers hier die zelf een traploper hebben gelegd of ervaring met andere partijen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 15:46

123321 schreef:
Mooie kleur Janine :j Heb je al op Pinterest gekeken naar wat er voorbij komt qua interieurs met deze kleur? Wij hebben zelf de woonkamer Hague Blue geinspireerd op dit plaatje https://nl.pinterest.com/pin/986710599583025304/ , met dus ook een hele grote velvet geelgouden bank. Ik vond het best spannend of we daar niet heel snel op uitgekeken zouden zijn, maar 4jr later ben ik er nog steeds erg blij mee.

Lautje, hier is de gang inmiddels geverfd in Lichen, dus nogmaals dank voor de tip! De binnenschilder komt al het houtwerk nog doen en dan kunnen we nadenken over leuke dingen zoals de traploper :-)
Ik had een offerte opgevraagd bij de Roode Loper, maar dat vind ik met 3-6k toch best een investering.
Bokkers hier die zelf een traploper hebben gelegd of ervaring met andere partijen?

Heel gave combi!

Ik heb op Pinterest nog niet echt gekeken, want ik weet niet goed hoe ik mijn stijl zou moeten noemen. Die wil ik namelijk niet veranderen. Het kleed mag overigens wel gewoon weg dan.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 16:40

Als ik zoek naar oldtimer rally krijg ik als eerste hits deze afbeelding https://nl.pinterest.com/pin/729301733421710347/

Dus roze lijkt naast alle neutrale kleuren ook een optie :j Ik denk dat een groene of blauwe kleur met dezelfde ondertoon als oldtimer rally ook heel mooi zou kunnen zijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 17:54

Janine1990 schreef:
Ik kom hier maar heel erg weinig meer, want vrijwel alles is af...
Maar nu wil ik heel graag een hoekbank....

Het betreft deze ruimte:
[ Afbeelding ]

Ik heb de kleur 'oldtimer rally' van flexa op de muur in satijnglans:
[ Afbeelding ]

Een naar mijn idee prachtige kleur, waar ik nog lang niet flauw van ben. Want hij kleurt mee met de lichtinval. Soms is het echt groen, soms gaat het richting smaragd en soms gaat het richting blauw.

Maar dat maakt de kleur van een bank wat beperkter.

Daarnaast ben ik alvast gaan kijken en wás ik er van overtuigd dat ik een bank op hogere pootjes wil, zodat ik een robotstofzuiger kan nemen die er onderdoor kan en niet al het speelgoed van mijn kat en elastiekjes er onder komen. Maar ik heb natuurlijk ook die andere modellen gezien die helemaal tot de grond komen, lekker chunky en die vind ik ook wel erg mooi. <3

Het liefst wil ik de hoek links, zodat mijn gordijnen ook wat meer zichtbaar zijn en ik daar nog een stoel kan plaatsen.

Wat zouden jullie voor kleuren en modellen kiezen?

Ik zou de hoek niet links doen maar langs het raam.
Links heb je die hoek midden in de woonkamer en kap je die zithoek precies helemaal af

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:34

123321 schreef:
Als ik zoek naar oldtimer rally krijg ik als eerste hits deze afbeelding https://nl.pinterest.com/pin/729301733421710347/

Dus roze lijkt naast alle neutrale kleuren ook een optie :j Ik denk dat een groene of blauwe kleur met dezelfde ondertoon als oldtimer rally ook heel mooi zou kunnen zijn.

Heel mooi, maar ik ben meer van de naturel dingen buiten de accentkleur.

Groen of blauw zit ik ook veel naar te kijken inderdaad, je hebt veel van de mosgroene. Maar ik ben dus echt bang dat dat nergens naar lijkt!

Little_Gift schreef:
Ik zou de hoek niet links doen maar langs het raam.
Links heb je die hoek midden in de woonkamer en kap je die zithoek precies helemaal af

Ja ik wil ook niet een volle hoek hoor, meer een soort van chaise longue er aan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:40

Roestbruin
Cognac bruin
Taupe
Licht(er)groen.
Beige

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:10

Afbeelding

Vandaag eindelijk de garderobekast gekocht en geplaatst. Ik had eindeloos naar maatwerk gekeken maar vond het wel prijzig hoor :o
Het wordt nu een Ikea hack. Er komt een houten plank op het lage gedeelte en er boven ook eentje. Aan de bovenste komt dan de garderobestang te hangen. Twee deurtjes moeten nog geplaatst worden, het hoge gedeelte wordt helemaal dicht.

Ikea op zondag, ik was er vlak na openingstijd, maar alsnog verschrikkelijk :') gelukkig had ik thuis al een lijst gemaakt met artikelnummers en stellages enzo. Ik heb dus alleen de kleur gechekt en alles opgehaald in het magazijn. Daar was het nog rustig omdat ik de winkel verder geskipt had.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:11

Mooie kast. Welke is dit?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:16

Dit is de Besta, met wat extra legplanken en het hammarsmed beige front.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:38

Mag een stille meelezer onder haar steen vandaan kruipen :)
Ik ben op het moment bezig met het klaarmaken van de (eet-)keuken, de ruimte is alleen wat lastig gebouwd.

Afbeelding
Linksonderin komt de keuken. Ik wil het werkblad waarschijnlijk doortrekken naar de versmalling zodat er meer ruimte is om te koken en daaronder komt een wasmaschine en de koelkast. Maar dan is de vraag hoe er een eettafel in past omdat er een rare schuine wand in zit, links op de foto

Afbeelding
Hier rechtsvoor
Afbeelding

Omdat ik alleen ben heb ik erovernagedacht een smallere eettafel te nemen en die tegen de schuine kant aan te zetten. Mochten er toch een keer mensen komen eten kan hij dan meer de ruimte in. 2e optie zou een kleine tafel tegenover de keuken zijn maar dan is ook weer de vraag wat ik in het voorstukje doe. Heeft hier iemand een idee hoe dit ingericht kan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:42

Kun je met een pijl oid aangeven waar je precies bedoeld, want ik zie geen schuine wand ??

Qua tafels heb je klaptafels die in 2 delen opklapbaar zijn of aan de muur vastzitten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:42

Een bar maken? Daar kun je ook nog wat opbergruimte in creëren.
Je zou ook een tafelblad kunnen monteren dat je kunt wegklappen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:48

Is het niet mogelijk om zo een wat ondiepere tafel neer te zetten? Of is de schuine wand daar echt te schuin voor? Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:50

Ik zou geen hoekkeuken nemen. Keuken tegen de 3 meter achterwand en dan in dezelfde stijl een bank met lades er onder tegen de lange wand. Dus zelfde frontjes voor de lades en zelfde blad/zitting als het aanrechtblad. Daar een eettafel voor met stoelen aan de andere kant. Wel opletten dat je een eettafel neemt met poot in het midden en niet op de hoeken.

Afbeelding
Blauw is keuken, groen is bank, geel is tafel en rood stoelen.

Je kunt dan ook nog ondiepe kastjes of planken boven de bank hangen. Zo heb je veel bergruimte buiten je normale keukenkastjes om. Belangrijk omdat je op die 3 meter waarschijnlijk vooral je apparatuur hebt. Je eettafel kan dienst doen als extra bereidings ruimte mocht je dat nodig hebben.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:59

Hoe smal is het gedeelte tussen de twee ruimten? op de foto de rode lijn.
Ik zou een smalle eettafel nemen. groen.

Afbeelding