Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:59

Koer,ok duidelijk. Nog nooit eerder gehoord :)

Besparen lukte deze week niet, maar nu wel weer tig dingen op mp gezet.
Hopelijk verkoopt het wat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:07

Ha grappig wist niet dat het een onbekend woord was. Noemen jullie dat het terras van de tuin dan? Of anders?

Iig vinkte het alle hokjes af, behalve "geen werk aan" hahahaha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:00

Ook nog nooit van gehoord. Het wordt naar het Nederlands vertaald als binnenplaats.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:17

Maar het is wel samen met het gras. Dus eerst tegels en dan gras :)
In het huidige huis is het echt een koertje: enkel ommuurde tegels.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:22

Gefeliciteerd Poes!

Wat een weertje hè.
Ik denk dat m’n wc eind volgende week klaar is. Al het tegelen is klaar nu, komende week gaan ze voegen en dan alles erin hangen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:23

Dan denk ik eerder aan het woord terras of parkeerplek voor de auto :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:08

Het is zeker geen parkeerplek dus terras dan :D
Samantha: einde in zicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:17

Proficiat poes! Je weet iig in wat voor buurt je terecht komt. Wat ga je allemaal verbouwen? Is het gewoon andere keuken, andere badkamer, schilderen en dat soort zaken of echt strippen tot het uiterste?

Qua besparen... Ik had 4 jurkjes gekocht voor doopfeest in april. Gelukkig voor mijn portemonnee mogen er 3 terug :P maar ik moet wel de smid nog aftikken en rondkijken voor een nieuwe springsingel. Wat zijn die krengen duur geworden zeg -O- eentje met buikflap vind je amper nog onder €100 als je leer wil.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:29

Sowieso nieuwe keuken en badkamer op andere plek ook, nieuwe elektriciteit en alles beneden strippen. Liefst ook zonnepanelen en warmtepomp.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 20:34

Dat wordt in ieder geval op termijn goed besparen _/-\o_
Super mooi zo'n project. En wat leuk vlakbij je huidige huis, weet je tenminste waar je terecht komt!

Vandaag mezelf getrakteerd op hele mooie pepermolen (van Creuset *D ).
Vind het een sieraad in de keuken :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:43

Wat gaaf poes, gefeliciteerd!

VanHuisUit, die zijn fijn inderdaad. Ik heb ook een peper en zoutmolen van Creuset. Ooit met spaarzegels kunnen uitkiezen :D

Een goede bespaartip: je bankapp op een andere telefoon zetten, en dan je wachtwoord kwijt zijn en de batterijen van je codeer-apparaatje leeg hebben :') Ik kom niet meer bij mijn spaargeld :')
Gelukkig heb ik nog een rekening bij een andere bank.. daar staat niks op, maar daar kan ik rood staan in noodgevallen :+

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:46

Beetje drastisch maar je beveelt het aan dus? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:55

Of je telefoon aan je partner geven en alle webshops blokkeren zodat je geen online aankopen kan doen :P

Viel de prijs mee dat je zulke werken kan/wil doen dan poes? En win je qua oppervlakte of een specifieke reden dat je voor dat huis gekozen hebt? Ik durf geen huizen meer kijken, met de rente die op 2% staat enzo. Laat me dan voorlopig hier maar zitten. De kans bestaat dat een huisje op 100m afgebroken gaat worden en dat er garageboxen in de plaats komen om te kopen. Dan willen we daarin investeren. Hebben we een inpandige garage met toegang tot het huis en een garagebox op wandelafstand. Kunnen beide auto's binnen, kan mijn zooi uit mijn koffer etc.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:55

In die categorie ook een goede tip. Ik heb een anwb pasje en een rabobank pasje. Beide zijn goud van kleur. Hoe vaak ik wel al niet ergens ben geweest met mijn anwb pasje, omdat ik dacht dat het mijn bankpas was is niet meer op één hand te tellen. Bespaart je heel veel. Wel lastig met tanken. Ontdekte het laatst bij de pomp en kon weer wegrijden. Want had dus geen pasje mee. :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:07

Proficiat Poes!!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:08

SdaphneS schreef:
In die categorie ook een goede tip. Ik heb een anwb pasje en een rabobank pasje. Beide zijn goud van kleur. Hoe vaak ik wel al niet ergens ben geweest met mijn anwb pasje, omdat ik dacht dat het mijn bankpas was is niet meer op één hand te tellen. Bespaart je heel veel. Wel lastig met tanken. Ontdekte het laatst bij de pomp en kon weer wegrijden. Want had dus geen pasje mee. :+

Haha dat had ik ooo regelmatig!!! Heb ik opgelost door bij de Rabobank weg te gaan, ideaal!

Nee grapje, wilde sowieso daar weg, maar heb ik nooit meer het verkeerde pasje bij. Knab heeft een witte

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:29

Hier een hele dikke domper.
Nu mijn paard eindelijk verhuisd is en een beetje gesetteld, wouden we langzaam het rijden en spieren opbouwen weer oppakken, maar ik kon al meteen merken dat het niet goed zat, ze liep voor geen meter, alles muurvast en totaal niet mee te communiceren, wel braaf verder niet in de staak oid, maar gewoon niet fijn in het lijf.
Mn spaarcentjes bijeen geraapt en een goede instructeur er bij gehaald. Ik mocht letterlijk 2 rondjes stappen van hem en toen zei die al van laat maar kom maar hier heen.. Ze is zo scheef en vast dat ze een soort van raar compenseert met haar been en eigenlijk gewoon allemaal nog veel slechter dan gehoopt. Dit word echt een veel langer hersteltraject dan verwacht.
Binnenkort bezoekje dierenarts en osteopaat dus.. Doei spaargeld.
Ondertussen veel grondwerken, masseren en stretchen en dan hopen dat we haar er nog goed doorheen krijgen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 07:54

Varekaj: naar gentse normen valt de prijs mee. Het is idd groter en met een tuintje :j

Sja de rente en de prijzen stijgen allemaal klopt. Maar de huizenprijzen ook en goed ja hier zie ik mezelf wel de komende 20 jaar. Kost dat eind van de rit dan ergens een paar duizend euro te veel is het maar zo.

Balen faelynn. Hopelijk niet te ernstig en krijg je haar er vlot door. Mijn vorig bijrijdpaard was zo vreselijk scheef en ik was nog niet zo handig. Daar ben ik een poosje mee zot geweest maar nu, jaren later, loopt dat dier nog steeds correct.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:04

Ik gebruik geen bank app, ik mis het ook niet echt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:34

O ik zou niet zonder kunnen !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:51

Ik vind de app ook ideaal

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:07

Ik kan ook echt niet meer zonder. Wordt nog leuk op Curaçao, ik geloof dat we wel e banking krijgen, maar alles moet daar ter plaatse geregeld worden... Dat ben ik echt zoo niet meer gewend :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:17

Prairy schreef:
Ik kan ook echt niet meer zonder. Wordt nog leuk op Curaçao, ik geloof dat we wel e banking krijgen, maar alles moet daar ter plaatse geregeld worden... Dat ben ik echt zoo niet meer gewend :')

Hier mag je blij zijn dat je nog een bank binnen kan stappen. Deze zijn er vrijwel niet meer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 11:44

@Faelynn aiii... toch kan dat met een paar maanden en veel stretchen / stap / rechtrichtoefeningen etc heel veel zo niet totaal verbeteren is mijn ervaring althans. Plus lekker grondwerken. Ook wel een mooie manier, jammergenoeg nu gedwongen maar hoe dan ook, om goed tot elkaar te geraken.
Maar begrijp dat je het liever anders had gezien hoor...

Met dit prachtige weer krijg ik ook wel weer ernstig zin in een project by the way maar dat terzijde... -O- :o

Ik heb ook geen bank-app. Moet alles ouderwets via de scanner en laptop regelen. Heb ook geen creditcard. Alleen paypal. Moet iets persé betaald worden met een creditcard laat ik het lopen. Doe het nu al een paar jaar zo en bevalt prima.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:23

Ik kan idd ook niet zonder de app. Echt zo ideaal en snel alles geregeld.