Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:22

Char_lotte schreef:
Bedankt voor de felicitaties :D
En Narya ook gefeliciteerd met je nieuwe huis :)

Amethyst, succes met de taxatie, ik duim ook voor je! Weet je al wanneer je iets hoort?

Ik weet dan onze adviseur vandaag met 2 taxateurs gaat praten, dus hopelijk zo snel mogelijk. De sleuteloverdracht staat nog steeds voor 8 maart, dus als ze het maar voor die tijd fixen :P

_Elaine_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:48

Wij hadden voor morgen nog een bezichtiging gepland staan.
Alvast een bouwkundig rapport gekregen die gedaan is door vorige aspirant kopers.
De aanbevolen directe kosten om verdere schade aan het huis te voorkomen zijn echter vrij hoog helaas.
Dus bezichtiging afgezegd

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:05

Elaine, balen zeg..

Wij hadden vd week een bezichtiging aangevraagd maar kijkers stop. Nu was er eind vd ochtend een opgekomen. Begin middag gebeld, ookal kijkers stop.. grr

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:19

Gelukkig hebben we nog 2 bezichtigingen staan deze week.
Maar t was wel ff een domper indd.

Wat balen Horsii!
Je moet er echt snel bij zijn indd.
Ik volg veel makelaars op fb, vaak komen ze daar eerder op dan op Funda en heb je een kleine voorsprong.
En op Funda een zoekprofiel gemaakt, met notificaties aan

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:20

horsii schreef:
Elaine, balen zeg..

Wij hadden vd week een bezichtiging aangevraagd maar kijkers stop. Nu was er eind vd ochtend een opgekomen. Begin middag gebeld, ookal kijkers stop.. grr

Ik belde vandaag idd ook voor een bezichtiging van een woning. Was nét op tijd, terwijl de woning er pas net op stond.

Van de 30 plaatsen voor bezichtiging waren nog 4 plekjes over. :')
Laatst bijgewerkt door mavantos op 02-02-21 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:20

Jammer _Elaine_ en horsii! Hopelijk zijn de andere bezichtigingen wel iets.

En idd wat horsii zegt en dan meteen bellen bij een melding/zodra je het ziet. Tenzij dat niet kan i.v.m. werk o.i.d. natuurlijk.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:35

Ik moet t eerst nog door sturen naar mijn vriend,
Maar push hem wel ze zo snel mogelijk te kijken zodat ik evt kan bellen :D
Tot nu toe maar 2x te laat geweest ofzo

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:49

Ik zou gewoon gelijk een afspraak maken. Afzeggen kan altijd nog als je vriend het niets vindt of niet kan.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:00

Ja zo doe ik het hier ook hoor, eerst afspraak maken want anders kom je er niet tussen. Ik heb voor morgen en voor volgende week dinsdag weer bezichtigingen staan. Als het goed is krijg ik hopelijk vandaag nog te horen of het bod op het huisje van vrijdag is geaccepteerd (mijn concentratie is ongeveer 0% al zowat de hele dag). Hoop het natuurlijk heel erg, maar in ieder geval wel twee leuke vooruitzichten als dat toch niet het geval is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:03

Zo doen wij het idd. Ach ooit komt er iets op ons pad.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:20

Hey hoi! Wij zijn ook op zoek naar een nieuw huis & hebben in twee dagen tijd echt al zo'n 10 keer gebeld en elke keer is het net verkocht of we komen op een gigantische lijst... We hebben nu voor vrijdag 2 bezichtigingen staan maar denken niet dat dit hét plekje voor ons is, maar kijken kan geen kwaad. :)

Wij maken dus ook overal een afspraak als het ons lijkt aan te staan want je vist zo snel achter 't net! Het huis die wij echt zouden willen staan we op nummer 7 van de wachtlijst, dus even afwachten. :') Het huis waar wij vrijdag naar gaan kijken stonden wij ook als laatste op de wachtlijst & zijn er toch doorheen... Dus het kan wel :+

@Narya Gefeliciteerd! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:22

Zou idd ook eerst bellen en dan doorsturen. Zeker als je vrij op 1 lijn zit qua wat je wilt. Afzeggen kan dan altijd nog.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:23

Het gaat inderdaad erg snel -O-
Gekkenwerk.

Afzeggen kan altijd nog.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:57

30 plekken is nog best veel.
Hier waren er maar 10 per huis. :=

Wij gaan deze week het koopcontract van ons huis tekenen.
En zijn in overleg met de verkopers van het huis wat wij hebben gekocht voor spullen ter overname. :)

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:30

Whupp schreef:
Ja zo doe ik het hier ook hoor, eerst afspraak maken want anders kom je er niet tussen. Ik heb voor morgen en voor volgende week dinsdag weer bezichtigingen staan. Als het goed is krijg ik hopelijk vandaag nog te horen of het bod op het huisje van vrijdag is geaccepteerd (mijn concentratie is ongeveer 0% al zowat de hele dag). Hoop het natuurlijk heel erg, maar in ieder geval wel twee leuke vooruitzichten als dat toch niet het geval is.

Ik heb het huisje!! *\o/* *\o/* Makelaar gaf aan dat er meerdere heel goede biedingen waren maar dat wij de beste voorwaarden hadden in combinatie met het bod :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:43

Top!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:31

Gefeliciteerd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 07:36

Gefeliciteerd!
Best wel wat succesvolle biedingen hier in het topic. Het kan dus wel ...

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:30

Gefeliciteerd!!
Is bij jou ook snel gegaan volgens mij? Je bent niet heel lang op zoek geweest toch?

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:22

Dankje! Ik heb denk ik in totaal een maand gezocht naar koophuizen? Maar wel echt er vol opgezeten en elke week minimaal een bezichtiging. Daarvoor ook al wel een maand opzoek geweest naar appartementjes of studiootjes om te huren, maar eindconclusie was dat ik dan sowieso flink wat geld weggooi en/of echt in een krot woon van 30m2 met enkel glas en kartonnen muurtjes en alsnog 750 excl weg mik elke maand :') . Maar wist hierdoor wel wat ik ongeveer wilde.

Ik denk dat met de huidige markt vooral belangrijk is om een realistisch eisenlijstje te hebben. Badkamer en keuken hoeven voor mij namelijk alleen maar 'werkend' te zijn bijvoorbeeld, voor de rest maakt het me niet zoveel uit. Locatie daarentegen is heel belangrijk (dichtbij station met intercity's + een fatsoenlijke buurt) en ik wil 2 slaapkamers zodat ik over een paar jaar toch eventueel wel kan beginnen aan gezinsuitbreiding mocht dit aan de orde zijn. Ik zocht ook bij de starterswoningen en meer kun je zeker ook niet eisen in die prijsklasse. Zodra ik een melding kreeg van een mogelijk geschikte woning, meteen gebeld. Nu waren dit in totaal maar 4 woningen (waarvan 1 in dezelfde buurt als een ander en bij het bezichtigingen werd het heel duidelijk dat de buurt het niet was). 1 appartementje voldeed redelijk, was oke dus heb daar iets minder erover heen geboden, buurt was beetje twijfelachtig, en het andere was het huisje die ik nu heb en alles klopte dus flink op geboden. En ik koop het natuurlijk alleen, al kan het wel zijn dat mijn vriend er over een jaar bij intrekt, maar ik betaal dus ik bepaal :+ . Van te voren had ik het budget bepaalt, huizen die er met de vraagprijs maar bijv 10-15k onder zitten heb ik al niet bezichtigd omdat ik weet dat alles voor veel meer weggaat. Misschien hadden jullie het nog niet door, maar ik werk dus vrij systematisch in het algemeen :')

Maar nu heb ik wel een heel leuk huisje 3 minuten van het station met tuintje maar wel een iets minder mooie badkamer (keuken is dan weer mijn smaak dus dat is top) maar dat maakt niet uit :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:30

Klopt Whupp, slim bedacht. En zeker realistisch in deze tijd.
Badkamer/keuken kun je veranderen en de locatie zeker niet.

Hier heb ik gisteren ook gelijk in de ochtend gebeld voor een bezichtiging. Huis stond alleen nog maar op FB maar las onder de reacties al dat er in de middag al een stop was op bezichtigingen.

Ik zoek trouwens in het oosten van het land, regio Hengelo/Enschede en de dorpen er omheen.
Laatst bijgewerkt door Martine op 03-02-21 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:30

Super fijn zeg, gefeliciteerd!

Wij keken inderdaad ook naar huizen die onder onze max zaten zodat er genoeg ruimte is om te overbieden. Uiteindelijk alsnog 11k meer betaald dan we van tevoren als max. hadden gesteld, maar goed we kunnen het dragen. :Y)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:44

Gefeliciteerd!! En opzich, na een maand zo heel actief zoeken is het toch best snel gelukt! Wij hebben 9 maanden af en aan bezichtigd, maar het aanbod hier binnen onze wensen was best beperkt.

Wij horen net dat ze morgen gaan taxeren :D Spannunddd

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:31

Wow een maand is echt snel inderdaad! Hier is echt vrijwel niks te koop met wat wij graag willen of dan moet je boven de 9ton gaan zitten :+ Wij zoeken trouwens in de omgeving Deventer +40KM.

Spannend Amethyst_!

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:45

Mettee schreef:
Wow een maand is echt snel inderdaad! Hier is echt vrijwel niks te koop met wat wij graag willen of dan moet je boven de 9ton gaan zitten :+ Wij zoeken trouwens in de omgeving Deventer +40KM.

Wow 9 ton :=

Lastig lijkt me dat, ik had gelukkig wel een stuk meer opties. Moet ook wel zeggen dat ik ook wel een beetje haast had hoor, want zit nu bij mijn ouders en ga in Apeldoorn werken. Dus ik wilde voor begin april wel wat gekocht hebben. Afstand is met corona en het vele thuiswerken nog wel te doen, maar zodra er straks spits bij komt kijken dan ben ik minstens 1,5 uur onderweg en dat is niet leuk meer.
Amethyst_ schreef:
Gefeliciteerd!! En opzich, na een maand zo heel actief zoeken is het toch best snel gelukt! Wij hebben 9 maanden af en aan bezichtigd, maar het aanbod hier binnen onze wensen was best beperkt.

Wij horen net dat ze morgen gaan taxeren :D Spannunddd

Spannend! Succes ermee! En ik ben inderdaad ook heel blij met de uitkomst, had dat ook niet verwacht :D