Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:49

Oh, ik ben absoluut niet verbaasd over de planten daar, ik vond 't gewoon mooi om te zien :D. Vooral die gigantische Stromanthe en Monstera, die heb ik zelf ook staan, maar dat zijn echt baby's in vergelijk _O-.

Verstandig dat je omgepot hebt :oo.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:53

Is die één na laatste foto een alocasia frydek? Ik heb daar een lichte obsessie mee maar ze zijn best wel duur. En aangezien ik mijn huidige alocasia al niet al te best in leven kan houden durf ik het (nog) niet zo goed aan _O- _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:56

Kaus schreef:
Is die één na laatste foto een alocasia frydek? Ik heb daar een lichte obsessie mee maar ze zijn best wel duur. En aangezien ik mijn huidige alocasia al niet al te best in leven kan houden durf ik het (nog) niet zo goed aan _O- _O-

Ja, klopt :D. Bladeren van 80 cm of zo _O-.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:41

Wauw, wat gaaf, die grote planten in de dierentuin.

Wat een verschil in een jaar tijd, San!

Je Monstera is je vast dankbaar, Liekec. Wat heeft jouw kat een mooie plek. :))

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:22

Ik heb een monstera gekocht, komen nieuwe blaadjes aan maar er zitten geen gaten in. Is die van mij stuk? :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:24

Mand schreef:
Ik heb een monstera gekocht, komen nieuwe blaadjes aan maar er zitten geen gaten in. Is die van mij stuk? :')

Volgens mij komen er bij een monstera meer gaten in de bladeren naarmate ie ouder wordt.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:25

Aha. Thanks!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:32

Ik heb hulp nodig met mijn Monstera :o Is een vrij nieuwe aanwinst, ik geloof dat ie hier nu een week of 3 is en hij is fanatiek extra bladen eruit aan het persen. Ik wil er nu wel zo'n mosding in zetten, maar hoe doe ik dat? Verpotten en dan erbij inzetten, en welke takken kan ik opbinden?

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:21

Dat is een knappe monster. Je zou even naar de wortels kunnen kijken, zo lang die nog ruimte hebben en je monster staat er zo bij, zou ik nog niet opbinden. Pas als de grote bladeren (willen) gaan hangen kun je er een mosstok bij zetten, naast de plant.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:38

Ik lees stilletjes mee, val even binnen. Voor mijn zus, ook een echte planten-gek, had ik voor haar verjaardag gepersonaliseerde plantenlabels gemaakt met houten bestek van de Action. Misschien nog een idee voor iemand hier :D Ze heeft meer dan 40 planten dus heb er wel even werk mee gehad _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:25

_San87_ schreef:
Gisteren naar de dierentuin geweest (Ouwehands) en een paar mooie reuzen gezien :D.

[ [url=m/pzW6MV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Monsterblaadje <3.

[ [url=m/gZl72a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hPCbrt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MRgEHd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Check die Stromanthe _O_.

<3

Heb ook weer een Monster, mistte hem toch en mijn palm ging niet echt beter worden dus die heb ik nu op het balkon gezet en Monster op zijn plek :)
Afbeelding
Ikea weer :)) moest toch iets terugbrengen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:54

Solleke_Noah schreef:
Ik lees stilletjes mee, val even binnen. Voor mijn zus, ook een echte planten-gek, had ik voor haar verjaardag gepersonaliseerde plantenlabels gemaakt met houten bestek van de Action. Misschien nog een idee voor iemand hier :D Ze heeft meer dan 40 planten dus heb er wel even werk mee gehad _O-

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een leuk idee dit!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:10

@Solleke_Noah, gaaf gedaan zeg :D.

@Air, mooie monster <3.

Ik kreeg vandaag een stekje van de philodendron brasil, al goed geworteld. Maar ik heb nog geen potje, dus heb m bij de Ruby's gezet, haha. Misschien stimuleert ie hun groei.

Afbeelding
Het mooie nieuwe blad van 't Monster <3.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:32

WendyBZ schreef:
Ik heb hulp nodig met mijn Monstera :o Is een vrij nieuwe aanwinst, ik geloof dat ie hier nu een week of 3 is en hij is fanatiek extra bladen eruit aan het persen. Ik wil er nu wel zo'n mosding in zetten, maar hoe doe ik dat? Verpotten en dan erbij inzetten, en welke takken kan ik opbinden?

[ [url=m/jJiZNU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hBFFBs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan hem inderdaad het beste verpotten, zoveel mogelijk aarde verwijderen van de kluit en het liefst opzoek naar een plek zoveel mogelijk in de kern van de wortels, het staat een stuk mooier als de mosstok gecentreerd tov de plant staat. Mocht dat niet lukken is strak aan de zijkant ook een goede ja. Verder gewoon kijken welke takken je er wel naartoe kan geleiden en welke niet. Je kan ze ook in het begin nog heel los richting de mosstok opbinden en rustig aan het touwtje strakker trekken (duurt even maar dan heb je ook wat).

Verder de luchtwortels ook naar de mosstok geleiden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:41

Dat zou ik dan weer allemaal niet doen :P. Afhankelijk van wat je wil bereiken, that is.

Ik wil deze kant op (over tig jaar :)) )

Afbeelding
Foto van Planterina.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:53

Ieuw nee mij veel te rommelig! :o

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:57

Ik vind het mooi! <3

Ik ga toch afscheid nemen van mijn favoriete plant. Hij is giftig voor huisdieren en ik kan hem nergens veilig ophangen, omdat ook als ie hangt, hij bijna tot de grond komt en inmiddels heeft ie besloten om zowel te hangen als te klimmen. Mocht iemand willen ruilen voor een niet giftige plant omgeving Utrecht, heel graag! Want het is echt een prachtige epipremnum.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:58

Fair schreef:
Ik vind het mooi! <3

Ik ga toch afscheid nemen van mijn favoriete plant. Hij is giftig voor huisdieren en ik kan hem nergens veilig ophangen, omdat ook als ie hangt, hij bijna tot de grond komt en inmiddels heeft ie besloten om zowel te hangen als te klimmen. Mocht iemand willen ruilen voor een niet giftige plant omgeving Utrecht, heel graag! Want het is echt een prachtige epipremnum.

[ [url=m/nMP9gQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat mooi <3. Wat is omgeving Utrecht? Ik woon in Rhenen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:59

Oh nee, jammer dat je zo ver weg woont! Ik woon in Friesland en wil wel ruilen, ook wel voor geld. Maar Utrecht gaat 'm niet worden -O-

Mijn huisdieren blijven gelukkig volledig van planten af. Mijn hond was laatst alleen iets te hard tegen mijn monstera aangelopen waardoor het blad is doorgescheurd maar het blad is nog wel helemaal groen dus ik denk dat ie er niet zo veel last van heeft?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:01

Kaus schreef:
Oh nee, jammer dat je zo ver weg woont! Ik woon in Friesland en wil wel ruilen, ook wel voor geld. Maar Utrecht gaat 'm niet worden -O-

Mijn huisdieren blijven gelukkig volledig van planten af. Mijn hond was laatst alleen iets te hard tegen mijn monstera aangelopen waardoor het blad is doorgescheurd maar het blad is nog wel helemaal groen dus ik denk dat ie er niet zo veel last van heeft?

Nee, komt wel goed. In de natuur beschadigen ze ook en gaan er niet dood van. Mijn Monster heeft door de verhuizing een scheur in het blad, de randjes zijn minimaal bruin, de rest van het blad mooi donkergroen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:36

Fair schreef:
Ik vind het mooi! <3

[ [url=m/nMP9gQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed om te weten dat epipremnums schadelijk zijn voor huisdieren! Dan kan ik hem helaas ook niet van je overnemen..
Laatst bijgewerkt door ElSea op 11-06-20 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:56

Ah helaas Kaus! Ik kom wel regelmatig in friesland om mijn ouders te bezoeken, maar ik durf de treinreis met plant niet aan. :P

San, in utrecht stad! :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:20

In mijn ervaring blijven huisdieren wel van epipremnums af. Hier is vooral alles wat sprietjes heeft, zoals een palm, of de ritselende bladeren van een ficus, interessant. De rest niet zo. Oh ja de sprieten van de bromelia, ook geliefd.

Ik heb zelf een tak van mijn epipremnum verticaal lopen op mijn muur, dat is misschien nog een idee voor de mensen die wel een epi willen maar dan op veilige hoogte :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:32

Jammer, ik woon namelijk recht tegenover het station _O- Maar begrijpelijk!

Ik heb nu één epi, er is er nog eentje onderweg samen met een pothos. Ik heb ze hoog boven mijn bank op een plank staan. Voordat ze eens in mn nek hangen zijn we vast een flinke tijd verder _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:33

Fair schreef:
Ah helaas Kaus! Ik kom wel regelmatig in friesland om mijn ouders te bezoeken, maar ik durf de treinreis met plant niet aan. :P

San, in utrecht stad! :)

Ik heb je een pm gestuurd :).