FUN-da!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:12

Ja idd! Je moet er echt doorheen kunnen kijken.
Gelukkig zullen ze alles wel mee nemen :D

Dit huis staat sinds gisteren bij ons in het dorp te koop.
Ik vind het een nette prijs voor zo'n leuke boerderij.
De huizen zijn hier vaak heel snel weg.
https://www.funda.nl/koop/haaren/huis-4 ... raat-27-a/

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:44

Ik vind het heel makkelijk praten over Wolfheze en de rommel. Ik weet uit ervaring uit mijn directe omgeving dat niet iedereen zijn huis graag verkoopt. Er zijn best veel omstandigheden waarin mensen echt niet de moed, de motivatie en de tijd kunnen vinden om op te ruimen.
Het is heel makkelijk te (ver)oordelen over zaken waar een wereld van verdriet achter schuil gaat,
Niet iedereen verkoopt het huis vrijwillig.
Dat staat me ook wel tegen in dit topic, zo zwart wit als er gedacht wordt en geoordeeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:49

Ook als je je huis niet vrijwillig verkoopt is het in je eigen belang dat het zo goed mogelijk verkoopt. En ik realiseer me dat het moeilijk kan zijn om dat onder ogen te zien, maar soms zul je moeten. Als je het zelf niet kan, vraag dan om hulp...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:53

Misschien is wel geen kwestie van kunnen maar willen? Ik blijf erbij dat hier veel te makkelijk geoordeeld wordt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:56

Dat ook zeker Fitzroy. Het overlijden van een van de gezinsleden, een scheiding, een faillissement, ziekte of een ongeluk waardoor iemand niet meer thuis / in dat huis kan wonen... allemaal redenen waardoor je gedwongen kunt zijn je huis te verkopen EN misschien niet bij machte bent dat allemaal leuk eruit te laten zien voor de verkoop.

Vjestagirl: die hulp is er niet altijd / duur, en bovendien is het helemaal niet gezegd dat het zo nodig is of dat het echt uitmaakt voor het eindbod. Als de verkoop voldoet aan wat de verkoper nodig heeft is het goed. Wat wij daarvan vinden is niet echt relevant.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:16

Oh die is leeeeeuk Cayenne! Als ik daar kom wonen mag ik dan met je valkjes komen knuffelen. _O-
Mag jij bij mij in de jacuzzi komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:48

Die in Haaren is zeker leuk!

Ik dacht bij die in Wolfheze eerst nog dat het wel meeviel, maar het staat inderdaad behoorlijk vol. Ik kan me echter ook voorstellen dat het echt moeilijk is er orde in aan te brengen als het eenmaal zo is opgespaard met de jaren. Het huis van een aangetrouwde tante van mij daar kun je ook niet normaal in. En het is echt zonde, want er staan mooie antieke meubels maar die kun je niet zien door alle lagen stof die er op liggen, en alle paperassen die her en der verspreid liggen op de tafels, kasten en stoelen. In een grote schuur staan antieke rijtuigen ook te verstoffen. Op het erf staan auto's die totaal overgroeid zijn. Als dat ooit verkocht moet worden...pff.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:21

Niet iedereen die een huis bekijkt kan door de spullen die er staan heen kijken.
Ook ik vind dat soms lastig.
Huizen waarbij het plafond behangen is vind ik niks.

En we bespreken hier wat opvalt. En die troep valt nu eenmaal op.
Die sm-kelder viel ook op.
Zegt verder niks over hoe de eigenaren zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:24

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:42

Tuinhuisje in dezelfde stijl :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:57

Vjestagirl schreef:
Nummus schreef:

Ja serieus... ik woonde met mijn ouders in een prima opgeruimd huis maar het heeft alsnog 3 dagen geduurd dat leeg te halen toen mijn ouders gingen scheiden.
Kun je nagaan als iets zo'n enorme zooi is.

Ik herinner me mijn eigen verhuizing. Je denkt dat je niet zo veel hebt. Tot je het allemaal in dozen moet gaan stoppen. Alleen uit de keuken kwamen al 5 dozen

Mijn vriend en ik woonden in een kleiner huis dan waar we nu naar toe zijn verhuist en wij hebben niet bijzonder veel spullen, zijn vrij opgeruimd en netjes, maar toch hadden we meer dan 60 verhuisdozen. :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:11

Ik stoor me er echt niet aan. Staat vol, maar is als koper niet jouw probleem. Verder lijkt het niet smerig ofzo.

Wij gaan ook echt niet alles weghalen en ik heb er maling aan wat mensen daarvan vinden. Dan kopen ze het maar niet, zal me echt worst wezen. Erger me echt groen en geel eraan dat alles gestyled en half leeg moet tegenwoordig.

Hebben weleens een huis bekeken vol antiek en echt veel rotzooi. Ik keek er even doorheen en zag een en ander. Die man was alleen en niet helemaal in orde, dus zelfs gevraagd of hij er belang bij had als we wat spullen erbij overnamen. Is toen niks geworden verder vanwege de buren daar.

Een makelaar kan adviseren, maar ze zeggen ook gerust; Het is een mooi huis, de markt is goed, het verkoopt zich wel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:38

Zelf boeit het me echt niet , ik kijk Er wel door heen
Maar ons huidige huis gaan we echt wel stylen
Op het moment dat dat verkocht gaat worden wil ik Er alles aan gedaan hebben om het snel te verkopen
Moven die Handel :+
En Je kunt Er maar beter van uit gaan dat veel mensen nergens doorheen kunnen kijken

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:04

Ik heb hier meer makelaars binnen gehad en die zeiden meteen; huis verkoopt zich zo wel. Niet dat het niet netjes is, maar het is zoals het is en geen showroom of OK.

We kijken naar de waarde van woningen, aantal m2 en de prijzen zijn vergeleken. Dan kwam iedereen op dezelfde prijs uit en voor minder gaat het niet weg. Is hier op dit moment ook niet nodig, als schilder ik alles groen, paars en oranje.

Mijn familie betaalde voor een appartement in hogere prijsklasse en stylist van de makelaar a 1000 euro en kregen alleen maar het standaard advies. Huis was netjes, maar wel smaakgevoelig en 2 kleuren op de wanden en hele specifieke smaak keuken. Heeft ze niks van gezegd, alleen kantoor, administratie moest netter en foto's weg.

Wij halen alleen losse spullen weg, maar meer kan ik ook niet doen. Kan de katten niet wegtoveren, hun eten en kattenbakken ook niet. Zorg alleen dat ze heel fris zijn, maar dat doe ik elke dag al. En soms kan het zijn dat de makelaar belt of hij kan gaan kijken en je niet thuis bent om spullen nog weg te halen...... Tja, dat moeten mensen maar snappen als ze haast hebben.

Nu 3jr geleden kwamen er voor huis hiernaast al 3 mensen de eerste week en was het direct verkocht, daarna is er weinig te koop gekomen en ze zijn geliefd. Ken momenteel niemand die huis langer dan een aantal weken te koop heeft gehad.

Als ik zie hoe duurdere huizen eruit zien die wij zelf bekijken...........Zijn ook vaak genoeg als wij nog willen nadenken, meteen al verkocht, ongeacht staat, geur, rotzooi etc etc.

Op zich is het voor ons ook geen ramp als het even langer te koop staat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:40

Door het Segment waar ons huis straks in valt is het gewoon raadzaam om het wat te stylen en vooral de mogelijkheden benadrukken
En hoe sneller het weg is *\o/* :+

De huizen waar we zelf bij gaan kijken
Voor mij hoeveel ze die moeite echt niet te doen idd.
Ik kom voor de stenen en het cement
De prullaria staat mij prima waar het staat

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 03:41

luuntje schreef:
Niet iedereen die een huis bekijkt kan door de spullen die er staan heen kijken.
Ook ik vind dat soms lastig.
Huizen waarbij het plafond behangen is vind ik niks.

En we bespreken hier wat opvalt. En die troep valt nu eenmaal op.
Die sm-kelder viel ook op.
Zegt verder niks over hoe de eigenaren zijn.

Sm kelder?? Ik heb duidelijk een huis gemist :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:57

Rebecca schreef:

Dit vind ik een prachtig huis, andere kleur op buitenkant en klaar is Klara (het exterieur dan) Ik ben dol op houten huizen.
En ik vind rommel en achterstallig onderhoud geen belemmering om iets te kopen, maar een stinkhuis bij bezichtiging is voor mij wel een afknapper. Bovendien hangt het het e.e.a. Ook samen met de vraagprijs.
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 10-03-19 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:01

Ik vind dat huis in Wolfheze nog wel meevallen eigenlijk, ik ken huizen die voller staan.... Als mensen daar al niet meer doorheen kunnen kijken :n
Ook in dit topic zijn er al ergere voorbij gekomen en ook toen is aan de orde geweest dat niet iedereen zijn huis vrijwillig te koop zet.
Sterker nog: soms hopen ze de verkoop nog wat te kunnen rekken, door het vooral níet op te ruimen.
Logisch nadenken is vaak ook lastig als je zo in de problemen zit.

Die boerderij in Haaren vind ik wel leuk, maar wat mij dan weer opvalt is de goedkope keuken, eeuwig zonder om daar geen fatsoenlijke keuken in te zetten. Zelfde geldt voor badkamer en toilet, en dan is het nog behoorlijk wat geld voor een boerderij die niet erg vrij staat en met relatief weinig grond.

Persoonlijk erger ik me juist aan huizen die veel voordeliger op de foto worden gezet dan ze daadwerkelijk zijn.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:53

Huis mag van mij best een zooitje zijn. Als het maar degelijk is gebouwd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:55

studiemiep schreef:
Huis mag van mij best een zooitje zijn. Als het maar degelijk is gebouwd.

Day is idd waar Wij ook naar kijken

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:13

Ons huis heeft trouwens geen kruipruimte. Dat had ik nog niet eerder mee gemaakt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:15

Heb je dan geen koude vloeren?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:16

Jawel, meestal wel omdat we alleen in de serre vloerverwarming hebben.
Maar verder valt het eigenlijk wel mee. Als onze laminaatvloer er ooit uit gaat willen we overal vloerverwarming.
Maar vooral tijdens het checken van de fundering etc bij het bouwkundig onderzoek vond ik dat raar, want dat kun je dus niet controleren :?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:19

Ik vraag me af of in zo'n huis als Wolfsheeze ook geen huurders wonen?Want dan heb je ook niet zo'n belang bij een goed uitziend huis.Als koper kan ik wel door de rommel heen kijken en voor mij hoeft een huis ook niet gestyld te zijn.Maar als bewoner zou ik me bv ergeren aan de gordijnen die hier en daar maar vast hangen of gewoon dat ik mijn spullen niet zou kunnen vinden.

Als ons huis ooit te koop komt vinden ze ook een niet gestyled huis met veel dieren er in die ik niet kan weg proppen,maar het is wel opgeruimd omdat ik zelf chaotisch word van rommel.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:29

Cayenne schreef:
Ons huis heeft trouwens geen kruipruimte. Dat had ik nog niet eerder mee gemaakt.

Ons huis ook niet, helaas was de vloer ook niet geïsoleerd, dus 27 cm zand weggegraven, piepschuim (?) erop, beton, vloerverwarming, deklaag en tegels. Geweldig!