Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roosje01 schreef:Hoe kan ik mijn arme appelboom redden? Vorige week stond die er prachtig bij nu stikvol met luizen en gaat helemaal dood in de toppen. Liefste iets biologies/ htk middel ofzo zodat ik de appels nog wel gewoon kan eten [ [url=m/lXcd9d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Momenteel zien alle takken er zo uit. Er zitten wel kapoentjes in de boom maar denk niet dat die dat aan kunne
xkimmx schreef:Lienek rot zeg! Zou het echt niet weten..
Ik zit ook met een probleempje.. Mijn courgetteplant zat vol mooie bloemen, en nu zijn ze allemaal afgebroken en heb ik nog maar 1 bloem over.Ben ik te laat geweest met bestuiven? Ik heb een filmpje gezien hoe het bestuiven moet maar daar kwam al een beginnetje van een courgette en zo kon je makkelijk zien welke bloem mannelijk was. Dat kon ik nu nog niet zien dus dacht te wachten tot je dat beter kon zien. Is het nu einde verhaal? Of komen er nieuwe bloemen op dat jullie weten?
SpeechLess schreef:xkimmx schreef:Lienek rot zeg! Zou het echt niet weten..
Ik zit ook met een probleempje.. Mijn courgetteplant zat vol mooie bloemen, en nu zijn ze allemaal afgebroken en heb ik nog maar 1 bloem over.Ben ik te laat geweest met bestuiven? Ik heb een filmpje gezien hoe het bestuiven moet maar daar kwam al een beginnetje van een courgette en zo kon je makkelijk zien welke bloem mannelijk was. Dat kon ik nu nog niet zien dus dacht te wachten tot je dat beter kon zien. Is het nu einde verhaal? Of komen er nieuwe bloemen op dat jullie weten?
Er komen wel weer nieuwe bloemen laterVerder weet ik niet precies hoe dat bestuiven in zijn werk gaat, dat hebben de bijtjes/hommels enzo vorig jaar voor mij gedaan