[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:29

succes cayenne, ik ben benieuwd!

Kikka

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:35

Succes Cayenne, wij waren het na een paar dagen eens!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:04

Succes Cayenne, wij waren het in een half uurtje eens :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:07

Waarom moet je het nog zo lang rekken dan cayenne?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:09

Succes Cayenne!

Hier met de verkoop binnen 2 uur, en dat terwijl wij ook nog eens in China zaten. :')

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:44

Pfff, succes Cayenne! Wij hebben een openingsbod gekregen al weer 3 weken geleden, gelijk een tegenbod gedaan en nog steeds geen reactie. Ik ben de moed verloren.
Wel nog contact met de makelaar gehad, maar die zegt dat het afhangt van wat de woningbouw voor hun woning wil geven. Duurt nu allemaal wel erg lang en onze makelaar geeft ook steeds tegenstrijdige signalen af. Uit het laatste gesprek met hem proefden we toch een beetje dat onze kandidaat kopers de financiering misschien niet rond kregen. Terwijl het eerder zo gebracht werd alsof we ons daar totaal geen zorgen over hoefden te maken.
Inmiddels is door alle veranderingen aan die schuur het steeds meer op een huisje gaan lijken en onze woning is op het moment nagenoeg onverkoopbaar geworden. Ja, natuurlijk kunnen we het voor een ton minder wel verkopen, maar dat kan dus niet. Dat slaat ook nergens op.
Mooie waardeloze toestand, huis is niets meer waard, maar de gemeente weigert op bestemmingsplan te handhaven :n Ik heb de politie (treitertrol heeft met gif lopen spuiten over mijn beukenhaag, wat er nog van over is) gezegd dat ik die schuur binnenkort een keer in de fik steek. Dat nam ze maar niet serieus. Nu zou ze langs komen, afgelopen dinsdag of vandaag, maar nog steeds niets...... wijkagente dacht ook dat die malloot daar woonde want er zat toch een huisnummer op? *zucht* ben ik daarom 2000 euro arme aan advocaat en kadaster om mijn gelijk te halen, maar dat krijg ik niet. Had ik maar eerder geweten dat die wijkagent er zo over dacht, had mijn zaak tegen de gemeente een heel stuk sterker gemaakt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:07

pffff symbeami, ik begrijp dat je moedeloos wordt van de hele situatie.. :(:)
ik zou ook geen oplossing voor je kunnen bedenken. behalve misschien de publiciteit zoeken ?? ik weet niet of je daar iets mee kan.
veel sterkte in iedergeval! ik duim voor je en hoop op een wonder... neerstortende meteoriet op het schuurtje ofzo.. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:14

mooi klote in ieder geval sym, hopelijk krijgen de potentiële kopers het toch rond en kunnen jullie dalijk gewooncerder

Liselot, ik vind het ook allemaal een raar verhaal met de makelaar, maar ik vind het sowieso een vreselijke kerel, mochten we het toch rond krijgen met het huis etc , dna ga ik naderhand alsnog eens aan de bel trekken bij de woningbouw die de huizen bij hem in de verkoop zet...
hij loopt er altijd zo ongeïnteresseerd bij, geeft ons als potentiële kopers het gevoel als of we zijn tijd niet waardig zijn , hij heeft al eens letterlijk gezegd "wmah...ik krijg het toch wel verkocht" bij een ander huis, echt een lül op poten
zal hem ten alle tijden afraden als aan of verkoop makelaar , helaas hebben wij met de huizen waar wij naar kijken met hem te maken ...

we hebben nu maandag een afspraak staan voor ene keuring , maar eerst die keuring achter de rug hebben en daadwerkelijk in onderhandeling zijn als het in orde is , ik bel ook voor de keuring uit even naar kantoor of er iemand interesse heeft getoond na de open huizen dag , ik ga namelijk niet een keuring doen als er iemand al een bod heeft gedaan...
mocht het nu weer mis lopen door gekonkel vanuit de makelaar , ga ik ook de gok nemen en mijn beklag doen bij de woningbouw, dan maar bonje als ik hem nog eens nodig heb ivm een huis wat bij hem te koop staat, maar ik begin hem nu echt spuugzat te worden :=

ze vinden het ook doodnormaal dat een keuring tijdens die open dag zou zijn , dat is gewoon ontzettend niet handig
"en anders neem je toch iemand anders mee?"
pardon?? ik neem juist deze persoon mee omdat ik blind op hem kan vertrouwen , dan ga ik toch niet een ander zoeken puur omdat jullie te bedondert zijn om ook maar iets van welwillendheid te tonen?

(oops...geloof dat er echt wat frustraties zijn jegens dit kantoor...)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:15

Liselot schreef:
Waarom moet je het nog zo lang rekken dan cayenne?

Ivm de financiele situatie van mijn vriend die pas 23 april rond is :)
Bij evt vragen wil ik wel via pb uitleg geven, maar zet het hier ivm privacy niet in het topic ;)

Sonja, wat een verhaal! :\

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:20

jeetje sonja, dat is ook een verhaal ja.
ik heb een tijdje op een makelaarskantoor gewerkt, en de makelaars verdienen erg weinig aan de verkoop van ex verhuurwoningen, maar dat moet verder niet uitmaken bij de rondleidingen ed. vind ik. deze makelaar denkt daar kennelijk anders over. Is hij NVM?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:21

Cayenne ja, ik word hier echt niet blij van :n
maar goed, ik kan nu al wel naar de verkoper stappen, maar vrees dat ik dan mijn eigen ruiten in gooi...
dit is ook niet de eerste keer dat dit riedeltje de revue passeert, we hebben nu een huis of vier met deze makelaar bekeken en 1 van de vier huizen heeft hij tijdens 1 van de 2 bezichtigingen zich netjes gedragen, in de zin van dat hij daadwerkelijk geïnteresseerd leek in het correct presenteren van zich zelf en van het huis...
heb nu al zin in maandag wat dat betreft, de bouwkundige kan zo heerlijk uit de hoek komen richting dit soort types :D dat maakt het dan weer okay ;)

Juval, even gecheckt, is idd NVM aangesloten,

edit: snap ook best dat je minder energie stopt in iets wat je niet zo veel oplevert, maar je gewoon correct opstellen lijkt me niet echt veel gevraagd toch? maar hij denkt daar idd heel anders over.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:22

Sonja, ik ben benieuwd of het huis door de keuring heen komt! Hij vroeg al aan ons wat je wilde laten keuren. Ja, dat weet ik niet :') Wist alleen nog dat het om een huis uit ongeveer 1925 oid ging. Toen ik dat zei begon hij met zijn papieren tegen zijn hoofd te slaan := :') 'Oh god, dan weet ik alvast wat ik nu weer kan verwachten.'

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:27

Lol nee tis iets jonger , 1957 deze keer , die uit 25 valt af door maat en grond opp, wel een scheet van een woning met mooie authentieke details , maar we kunnen er de muziekhobby niet in kwijt en na evt uitbouwen komen we tuin voor de honden te kort.
Maar goed , zo komt ie nog eens wat tegen joh. ;)
Hoop dat ie deze keer heel wat minder ellende tegen komt dan de laatste keren.
Dan ben ik ook van mijn foutloze serie rampenpanden af :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:29

vervelend dat het bij een aantal niet lekker loopt. zowel met verkoop als aankoop.

bij ons verliep alles zonder problemen en financiering was ook ruim op tijd rond. ondanks dat alleen mijn vriend een vast contract heeft waren er geen problemen . bij ons is het lange wachten op de sleutel begonnen . en wat duurt wachten lang. nog vier maanden van de zes.
meubels zijn al gekocht.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:09

Ik ben heel benieuwd Sonja, je maakt het wel spannend :)

Er gaan vast wel meer dingen goed horsii, maar je frustraties af en toe even van je afgooien is ook wel fijn.
Ik ga gewoon verder met hopen..... ik heb wel gezien dat het huis van mensen die eerder al interesse in ons huis toonden nu te koop staat. Het wordt ook op veel plaatsen geadverteerd zag ik. Maar het is wel een moeilijk te verkopen huis gok ik. Maar wie weet hebben zij nu juist wel snel een koper gevonden. Ze zetten er wel bij dat woningruil evt. mogelijk is en ik heb ook een advertentie gezien dat ze nog iets zoeken. Dus tsja, of ze nog voor ons huis gaan?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:00

zou je niet willen ruilen symbeami? t is misschien een idee, al is het evt maar voor tijdelijk..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:22

Nee, no way, dat is een enorm groot huis geschikt voor dubbele bewoning. En ook nog half vrijstaand, mij te dicht op elkaar daar. Mijn makelaar is daar ook geweest en hij vond het een incourante woning en zag het niet zo zitten daar dat ze snel verkocht krijgen. Het is best een mooi huis hoor. Staat nu bij een andere makelaar in de verkoop. Maar echt niets voor ons. Wij zijn maar met z'n tweeën en dat is ook de reden dat zij daar weg willen, het huis is te groot voor ze.
En als ik nu verhuis dan verhuis ik naar een plek waar ik wil blijven omdat ik het veel te onrustig vind als ik de paarden ook vaker moet verhuizen. Zit ook nog met 3 katten.... en een hond, maar de hond past zich wel makkelijk aan als ze maar bij ons is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:10

Van ruilen komt meestal huilen. Ik zou het ook niet aandurven. Pfff, wat een gedoe Symbeami!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:02

Bah Sym, zou niet in je schoenen willen staan :o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:23

de makelaar belde net over de bezichtiging van vanmiddag. hij vond het op zn zachtst gezegd wat bijzonder. Blijkbaar waren het mensen met een beperking. ze waren wel erg enthousiast en ze komen morgen nog een keer. ik ben benieuwd. het maakt mij verders niets uit aan wie we het huis verkopen. zolang ze het kunnen betalen vind ik het prima. we zien wel.
op naar de open huizen dag!
iedereen die morgen ook meedoet : veel succes!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:16

Iedereen succes morgen met de open huizen dag, ik ga heerlijk lekker zelf huisjes kijken :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:17

Ik hoop maar dat de open huizen dag snel voorbij is en niemand bij 'ons' huis gaat buurten :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:04

Ik ben druk aan het opruimen nu, ik hoop echt dat er mensen komen morgen. Maar zo niet, dan heb ik in ieder geval gezellig thee gedronken met zus en moeder :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:31

Haha Cayenne je zou haast gaan posten bij het huis om te kijken of er iemand komt ;)

Hoop voor jullie dat er iemand komt Wendy!

Jeuj op Funda staat ons huis ook als verkocht onder voorbehoud *\o/* Misschien morgen toch maar briefje op het raam hangen dat we niet meedoen aan de open huizendag, ook zo sneu als mensen voor een dichte deur staan omdat ze niet meer gekeken hebben. Of is dat heel suf :+

Hebben gisteren 2 bezichtigingen gehad maar was het allebei niet. Een was wel heel leuk maar niet zo groot. Wisten we wel maar hoopten dat het meeviel. Helaas :+ En niet zo'n groot perceel dat uitbouwen nog een optie was. Ander was ouder, wisten we dat er nog eea aan gedaan zou moeten worden maar wel enorm perceel dus wel gaaf. Tuin was ook geweldig maar binnen was 1 grote hokkerige, benauwde bedoening en kan niet makkelijk iets anders van gemaakt. Dus helaas, die valt ook af. Morgen maar eens een rijtje huizen bekijken, paar met m'n lief maar heb ook uitje van m'n werk dus hij gaat daarna verder met z'n moeder samen. Sfeer proeven kan ie ook alleen en als het dan wat is kunnen we nog samen terug. Ook nog een huis opgeduikeld wat ook al 6 jaar te koop staat en nog veel te duur is. Willen toch een bezichtiging plannen en evt een heel brutaal bod doen. In het kader van, nee hebben we...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:49

Halve middag in en om huis aan de slag geweest. Morgenochtend nog beneden stofzuigen en dweilen. Lekker fris beddengoed.
Wel de laatste keer dat we meedoen met open huis denk ik, als mensen echt willen kijken dan plannen ze wel bezichtiging.