Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:48

volgens mij kan dat wel Astaloca, zeker als je al wel betaald natuurlijk ;)

Energie vind ik zo lastig, geen flauw idee wat t verbruik zal zijn. Maar ze zullen ons toch niet zomaar afsluiten? Oude bewoner is al wel uit de woning, maar de huurder (in t achterhuis) zit er nog wel (die gaan pas 1 mei weg, terwijl wij al 1 april de sleutel krijgen) Duidelijk verhaal :P

Maar verbruik is lastig in te schatten, oude bewoner had natuurlijk 2 woningen/gezinnen + stal met vleesvee, wij hebben (dit jaar in elk geval) maar 1 woning/gezin, vanaf volgend jaar melkveestal erbij en jaar daarop pas 2 woningen/gezinnen + stal. Dus als je offertes gaat opvragen, moet je je verbruik invullen :o? :? Ik heb geen flauw benul dus.....

branka16

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:22

Je kunt het verbruik invullen op de site en dan rekenen zij uit hoeveel je ongeveer zult gebruiken.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:23

Astaloca schreef:
Mag ik trouwens zeggen als ik zodadelijk een nieuwe huurwoning daadwerkelijk teken dat ik 2 weken later er pas in wil?

Het moment dat je de sleutel krijgt is het moment dat je begint met betalen.
Je kunt gewoon aangeven dat je de sleutel vanaf die datum wilt of nu de sleutel in ontvangst nemen en dan die 2 weken ook gewoon betalen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:25

Oke! Ik ben wat nieuw op de markt vandaar :D

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:44

Net de pax kast opgehaald, wat een bevalling!! Nu nog in elkaar zetten.. :=

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:47

Kirstenn schreef:
Net de pax kast opgehaald, wat een bevalling!! Nu nog in elkaar zetten.. :=

Sterkte.

Is rotwerk die kast :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:48

Dat in elkaar zetten is een nog grotere bevalling :') afhankelijk van het formaat natuurlijk. Sterkte!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:50

Sterkte :(:) Rotkast haha , heb ooit eens 1 in mekaar geknald klote ding

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:52

Het zijn 3 stukken, in totaal 2,5m. Kunnen flink aan de bak dus. Maar wilde 'm zo graag, laat me niet tegenhouden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:55

Hij is ook echt handig..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:10

wij werden steeds sneller en handiger gedurende het in elkaar zetten van de pax. Ruimte, goed lezen en 2 personen en dan ben je al een heel eind. bijv eerste deur duurde 45 min. de 2e maar 20.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:16

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:10

Ruimte was er bij ons wel, maar de kast heeft 2 enorme schuifdeuren. Dat maakte het t lastigst, niet voor mij btw ik heb t aan de mannen overgelaten :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:35

Ruimte hebben wij in de kamer waar ie komt ook niet zoveel, gelukkig wel voor rotzooi en lades enzo nog een lege kamer ernaast.

We zijn vandaag best ver gekomen met de rest van t huis. Bijna alles wat op het lijstje stond voor dit weekend is al klaar. Moest in de kamer van de paxkast een nieuw vloertje gelegd worden, dat werd pas eind van de dag gedaan dus begonnen morgen met Paxie :D (hij heeft nog een iefdevol koosnaampje...)

Maandag komen ze tussen 7 en 10 smorgens de bank brengen, tafel en eetkamerstoelen hebben we gister gehaald. Begint nu langzamerhand echt op ons huisje te lijken :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:37

spammetje :D Mijn woonkamer! ben bijna klaar met het inrichten van alles. TV moet er nog even bij en een paar andere dingetjes, maar de belangrijke dingen zijn er al!

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:44

De beider pappa`s zijn hier weer druk geweest vandaag. Van 10 tot 5 bezig geweest om de WC aangesloten te krijgen. Toilet gaat van de badkamer links naar bergingskast rechts. En de boel zat volgens hun zo amateuristisch in elkaar dat ze praktisch alles vervangen hebben (WC/Douche/wasmachine en CV afvoer, komen allemaal op dezelfde buis uit).

Ziet er nu echt enorm strak uit, bijna jammer dat het weer achter de wasmachine verdwijnt :P.
Nou hopen dat paps volgende week de boel kan afwerken en tegelen enz. Het is namelijk heeeeel erg wennen om iedere keer naar beneden te gaan voor de WC. Heb voor de zekerheid de WC boven maar afgetaped met ducktape :+ :Y)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:50

Ai, Ikea :P Ik ben fan, maar sommige dingen vormen echt wel de ultieme test wat geduld betreft.

Wij zijn weer een heel eind opgeschoten :D We hadden hulp van mijn ouders en schoonouders. Laminaat ligt erin in de woonkamer en in de hal, de plinten grotendeels geplakt alleen ik moet er twee bij halen. Gordijnen opgehangen voor het grote raam en een linnenlook gebroken wit rolgordijntje voor een klein raam in de eetkamer-to be die eigenlijk bij de woonkamer hoort. In de woonkamer twee dezelfde gebroken witte rolgordijnen, boven de gordijnen opgehangen voor 1 raam in onze slaapkamer (andere raam niet i.v.m. behang dat net vandaag geplakt is dus die komt nog maar de rails hangt), gordijnen opgehangen in de logeerkamer, kattenkamer een tweede keer gestructuurverfd en daar de plinten geschilderd, zijborden van de trap nog een keer geschilderd, aankleding opgehangen in het toilet en vast een vensterbank met plakplastic beplakt, thermostaatkraan gemonteerd in de badkamer, regendouche gemonteerd en de muur in de eetkamer waar wat waterschade op zat van het aanleggen van de nieuwe afvoer in de badkamer nog deels een keer gesaust En nu ben ik moe... :')

Morgen weer even bijtanken na dagenlang om 06.00 uit bed en hard werken. Om 13.00 komen de nieuwe huurders nog een keer om maten op te meten en ik ga weer dozen inpakken. Maandag komt de stoffeerder de trap bekleden en vinyl leggen *\o/* Hopen dat ze de vloer egaal genoeg vinden.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:15

Lifaya wat een ruimte :wow: netjes!
En Karin en Kim jullie zijn ook lekker bezig zeg! Ik vanaf komende week ook hoop ik. Hoewel, woensdag sleutel, donderdag bruiloft aan andere kant van het land ( -O- ) dus dat gaat 'm niet worden. Vrijdag heb ik midden op de dag ergens anders een afspraak en moet om 18:00 werken. ^)

Dus.. voor we kunnen beginnen is het zaterdag haha.

Trouwens, hoe doen jullie dat met de sloten van de woningen, vervangen jullie die? Ik ben nl. als de dood dat de vorige bewoner nog een sleutel heeft liggen oid en daarmee dus kan binnenkomen. Ga ze dus wel vervangen..

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:32

Ik niet, er zijn in deze woning net nieuwe sloten in gekomen.
En als dat niet zo was had ik ze ook niet vervangen.
Er valt toch niet veel te halen, en als ze er echt in willen zijn ze geen sleutel nodig +)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:49

ik ben als de dood dat mensen inbreken (zo ligt er een mes naast bed , en een bus deo maar vast niet nodig) , maar ik vertrouw erop dat het wel goed zit.

wat een ruimte Lifaya :D

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:14

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:27

Wat een ruimte lifaya gaaf !

Kirsten wat een leuke tafel !!

Wij krijgen dinsdag kijkers voor het appartement. Spannend!!
Al voelt het wel raar hoor.

Het appartement zelf ga ik echt wel missen!
Maar krijgen er ook iets gaafs voor terug.

Over een aantal dagen krijgen we de sleutel al ! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:28

woonkamer is "maar" 28m2 :)) maar ben er echt superblij mee! Ik hoop deze week er eindelijk in te kunnen gaan. Moet nog een bed kopen, een boekenkast en een salontafel en dan is het zo goed als af :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:31

Oh echt? Dat zou je niet zeggen !

Ik heb straks ook een eigen "kamer" voor al m'n paardenspul :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:23

Wauw Lifaya! Ziet er heerlijk ruim en licht uit! Zou je niet zeggen dat t 'maar' 28 m2 is.

Mooie tafel Kirstenn!

Wij gaan wel meteen sloten vervangen in onze woning en eigenlijk wil ook camerabeveiliging hebben, de boerderij staat nogal achteraf, ziet er nogal fortuinlijk uit (niet dat dr wat te halen valt :+ ) en we hebben 3 opritten, dus ben wel bang voor inbrekers eerlijk gezegd := Scheelt wel dat we een goede waakhond hebben!

Karin en Kim ook lekker aant werk +:)+

Wij krijgen volgende week ook de sleutel *\%/* Spannend! Voelt nog steeds zwaar onwerkelijk dat ik in zo'n huis mag gaan wonen!
Vorige week nog wel een mooie salontafel en tvmeubel gescoord op de veiling :)