Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:33

Ik wou dat iemand mij 40 zakken cadeau deed :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:38

Mijn vader was altijd van:
'Koop groot in want het is nu in de aanbieding!'

En aangezien mijn vader de boodschappen thuis niet deed en dus geen flauw idee had hoe lang iets meeging en wat er op voorraad was kon mijn moeder hem af en toe wel wurgen, als hij weer eens met 100 toiletrollen oid aan kwam zetten van de Aldi.
Ter info, 20 jaar geleden was aldi in nederland nog niet zo groot, er zat er bij ons 1 in een dorp 7 km verder, mijn vader reed daar dan heen voor een speciale aanbieding qua apparatuur/gereedschap oid en dacht dan behulpzaam te zijn ook een andere 'aanbieding' mee te nemen.
Gelukkig woonden we op een boerderij en hadden we wel wat ruimte (de ruimte die mijn vader, de verzamelaar, nog niet had volgestouwd dan lol)

FNews

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:40

Ik neem ook vaak meerdere dingen mee als het in de aanbieding is.
Maar 100 rollen toiletpapier? :oo

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:43

Jawel dat doe ik ook, en ik heb ook zeker een behoorlijke en buitenproportionele voorraad voor 1 persoon, tik meegekregen van huis uit. Beetje het gevolg van de ruimte hebben, wij hadden nl echt een voorraadkelder onder het huis van 12 vierkante meter, zouden de hongerwinter altijd overleeft hebben lol. Maar als vaders dan dingen mee ging nemen die al in meervoud in voorraad stonden tja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:45

:') Aldi is duur geworden..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:45

Ik neem meestal twee keer 48 mee als die in de aanbieding zijn :) dan hoef ik voorlopig niet te halen. AH xl heeft vaak leuke aanbiedingen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:46

Ik vind vooral de Lidl erg prijzig. Aldi valt wel mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:47

Lidl valt mee , de sinaasappelsap is wel duur. Aldi is zo veroudert en kom er niet. Lidl is ook lekkerder

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:49

Vooral voor de vleeswaren vraagt de Lidl de hoofdprijs :') Voor de rest valt het inderdaad nog wel mee, maar toch kom ik er niet meer daardoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:52

Klopt maar ik haal die vaak bij de appie die is dichterbij of de jumbo , bij de lidl de rest hij is aan de andere kant van het dorp en ommet de fiets zover te sjouwen..

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:58

Ik had het over 20 jaar geleden hè :P

Zelf kom ik niet bij de Aldi/lidl, veel mensen hebben het altijd over dat ze zo goedkoop zijn... ik vind dat dus niet. Ik geloof zeker dat ze goedkoper zijn voor mensen die standaard of veel A-merken kopen in de normale supermarkt, deze heb je nauwelijks in de Aldi/lidl. Ik koop eigenlijk amper A-merken, vind huismerken en basismerken ook prima voor vrijwel alles, er zijn maar enkele producten waarvoor ik echt een Amerk wil hebben... qua kwaliteit/smaak en/of ivm glutenvrij dieet.

Wel check ik altijd even de aanbiedingen, met name van de Lidl, aldi zit niet echt in de buurt, dan ben ik al 10 supermarkten voorbij gefietst voor ik daar ben. De groente afdeling van de lidl vind ik nl wel fijn, ziet er vaak goed uit en blijft ook lang/langer houdbaar. (als voorbeeld champignons, blauwe bakje daar zijn vaak prachtige champignons die het toch gem. zo'n 2/3 dagen langer uithouden dan van de gemiddelde supermarkt en/of markt)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:46

Het hangt erg van het product af. Chocola en koek kun je elders veel goedkoper krijgen, maar ik koop dat bijna nooit. Groenten en fruit zijn sowieso goedkoper, maar Aldi is vaak teleurstellend. Vleeswaren is daar goedkoper, koffie ook, schoonmaakmiddelen, etc :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:12

Wij hebben een tijdje geleden de producten die wij regelmatig kopen, vergelijken bij Aldi, Lidl en AH. Aldi en Lidl waren even duur. Bij Lidl was bij wijze van spreken de brie 3 cent duurder dan bij de Aldi, maar dan was bij de Aldi de boter weer 3 cent duurder bij de Lidl. Dus al met al zou het voor ons echt geen reet uitmaken waar we dingen kopen, maar we vinden veel dingen bij de Lidl lekkerder. Frisdrank en afbakbroodjes daarentegen, zijn bij de Appie (AH Basic) weer veel goedkoper.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:29

Ik vind dat het zeker met groente scheelt of je naar de lidl gaat of bijv de ah. Ik heb de emte voor de deur, maar daar alles duur. Waardeloze groente voor teveel geld, en de producten die er zijn van het Huismerk zijn nog veel duurder dan ah basic enzo. Dus ik ga bijna altijd naar de lidl voor groente en fruit

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:41

Klinkt bekend. Ik heb de Coop voor de deur en die heeft echt bagger groente. Kleine selectie en ze vragen prijzen alsof er goud in verwerkt is. Aan de andere kant is de melk net zo goedkoop als bij de Aldi en hebben ze wel meer dingetjes die rete goedkoop zijn. Ik ben dan ook zo'n type die vijf verschillende supermarkten en markten bezoekt voor de goedkoopste versie van alles :Y)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:51

phormicola schreef:
Klinkt bekend. Ik heb de Coop voor de deur en die heeft echt bagger groente. Kleine selectie en ze vragen prijzen alsof er goud in verwerkt is. Aan de andere kant is de melk net zo goedkoop als bij de Aldi en hebben ze wel meer dingetjes die rete goedkoop zijn. Ik ben dan ook zo'n type die vijf verschillende supermarkten en markten bezoekt voor de goedkoopste versie van alles :Y)

Same here lol, hoewel ik het meeste wel bij de Dirk (digros) of AH haal, maar heb ook de Deka en Vomar op fietsafstand, laatste 2 kom ik echter veel minder omdat ze duurder zijn/minder keus in assortiment (qua basismerken) en/of dezelfde aanbieding hanteren als de Dirk (Deka en dirk hebben altijd zo'n beetje dezelfde aanbiedingen).

Deze week weer even koffiepads inslaan, zijn nu 3 voor 5 euro bij de Dirk van het huismerk. Normaal gesproken vind ik (kijkt even in de kast voor de naam) Kahrel ook prima.
Normale prijzen: huismerk 2,65, Kahrel 2 euro. Er is ook nog Paco voor 1,75 maar dat vind ik niet te drinken...
Maar het is dus een leuke aanbieding dus neem gelijk maar een hele zooi mee, komt toch wel op.
En 'helaas' zijn de Marsijsjes in de aanbieding... ik ga mezelf daar dus maar mee verwennen dit weekend :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:57

Deka en Dirk zijn van dezelfde organisatie ;)
Wij hebben een Dirk en een AH in het durp en iets verderop is nog een AH XL.
Deel van de boodschappen komt bij de Aldi vandaan (komt mijn vriend dagelijks langs) en de rest haal ik afwisselend bij de Dirk of de AH. Heb geen zin om verschillende supermarkten af te gaan na een dag werk :n
Sindskort een Jumbo vlakbij de pony's, dus ga daar ook eens kijken :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:03

Jumbo heeft op zich wel fijne prijsjes, vooral met groenten en fruit zijn ze soms net zo goedkoop als de markt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:11

De Jumbo bij ons is net zo duur en met sommige dingen iets duurder dan de Lidl (voor de basis dingen zoals avocado's, ijsbergsla, champignons, etc.). Appie zit daar toch wel een stuk boven qua prijs en ik vind de kwaliteit van de groente een stuk lager.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:26

Koffie halen wij vaak bij de hema, 20 koffiepads voor 1 euro en prima te drinken!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:08

Ik vind Jumbo echt duur! Hoogvliet vind ik fijn winkelen, maar de kwaliteit van versproducten vind ik daar barslecht! Daar ga ik voor naar de Lidl (en voor de verse broodjes, hmmmmmm)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:45

Jumbo heeft bagger kwaliteit groente en fruit. Prima om die dag of 1-2 met geluk erna te gebruiken. Maar doe je 1x per week boodschappen dan redden ze het niet. De hoge piefen zien dat alleen niet. Maar goed die doen vast gewoon boodschappen bij de AH of elke dag dus die merken dat niet :+

Ik ga na de zomer weer bij de lidl boodschappen doen zoveel mogelijk. Die zit dan namelijk het dichtste bij (5km fietsen). En de AH is 9km fietsen, maar zit dat vlakbij de uni. Dus die kan ik dan mooi combineren! Alleen die is dicht voor-tijdens-na voetbalwedstrijden. Dus dat moet ik wel in de gaten gaan houden. Zit in Gent bij het stadion namelijk. Maar ben allang blij dat die niet 9km de andere kant op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:50

Lidl is voor mij andere kant van het dorp , de Jumbo en AH zitten meest gunstig.. Alleen mijn inkomen is nooit zeker , erg vervelend..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:11

Wij deden altijd de boodschappen bij de AH, we woonden er praktisch naast, dus was ook gemak. Nu wonen we iets verder van het winkelcentrum af en in een ander dorp. Hier zitten de Jumbo en AH bijna naast elkaar. Haal de meeste boodschappen bij de Jumbo en dit scheelt absoluut! We gaan nog wel naar de AH voor de aanbiedingen en dingen die we echt lekker vinden en die ze bij de Jumbo niet hebben.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:41

Hoe doen jullie dat gemiddeld eigenlijk, want heel eerlijk, er zijn een aantal producten die ik niet in de aanbieding koop, misschien een kwart op alles wat ik koop, en de rest is altijd in de aanbieding...
Nu hoef ik alleen voor mijzelf boodschappen te doen, dat maakt ook een verschil denk ik.

Edit: dat is ook waarom ik bij AH over het algemeen goed goedkoop boodschappen kan doen.
Daarnaast is de zaanse hoeve bij de AH het goedkoopste voor een aantal producten die ik graag gebruik (creme fraiche, griekse yoghurt)