[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:04

8nnemiek schreef:
En de iphone SE?
Een nieuwe van 16GB valt binnen je budget, maar die van 64GB kost ook maar 580 euro. Dan heb je wel een nieuwe telefoon die minstens 5 jaar mee kan en dat is op het moment de meest krachtige smartphone.

5 jaar ja? Ik heb mijn iPhones nog nooit zo lang aan de praat gehouden :+ Software is tegen die tijd altijd wel verouderd. Moet zeggen dat ik er ook niet uitzonderlijk voorzichtig mee ben.

Leapp is inderdaad betrouwbaar. Zit gewoon een jaar garantie bij en service is helemaal prima.

8nnemiek

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:16

:j Ik had eerst de iphone 4s. Die is van 2011, dus inmiddels al 5 jaar oud en draait nog steeds op de nieuwste IOS. De volgende versie wordt niet meer ondersteund, maar ook dan kun je hem nog gebruiken natuurlijk.
Die van mij is nog steeds zo goed als nieuw, en mijn moeder is er nu heel blij mee :) Moet je er inderdaad wel voorzichtig mee zijn.
Er zijn een paar premium resellers die 3 jaar garantie geven, dus dat moet je altijd kunnen halen :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:21

De 5S 64 gig kost echt geen 700 euro meer nieuw hoor! Daar geloof ik niks van, dat model is al 3 jaar oud! De nieuwste 6S kost nu nog 751 euro (2 modellen nieuwer)

Ik zou voor de SE gaan, die is met 64 gig 551 euro. En dat is kwa hardware een 6(s?) met het formaat van een 5. Gewoon een goede telefoon dus waar je jaren mee vooruit kunt.
https://www.mobiel.nl/gsm_toestellen
Is ook een goed betrouwbaar adres trouwens, ik haal daar al een jaar of 10 mijn nieuwe telefoons en abbo's vandaan (alleen de laatste keer niet omdat het via kpn gunstiger was)

Maar ik zou eigenlijk nog een weekje wachten. Volgende week wordt de nieuwste iPhone aangekondigd en gaan waarschijnlijk de prijzen van de huidige modellen gelijk weer wat zakken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:15

8nnemiek schreef:
:j Ik had eerst de iphone 4s. Die is van 2011, dus inmiddels al 5 jaar oud en draait nog steeds op de nieuwste IOS. De volgende versie wordt niet meer ondersteund, maar ook dan kun je hem nog gebruiken natuurlijk.
Die van mij is nog steeds zo goed als nieuw, en mijn moeder is er nu heel blij mee :) Moet je er inderdaad wel voorzichtig mee zijn.
Er zijn een paar premium resellers die 3 jaar garantie geven, dus dat moet je altijd kunnen halen :)

Mijn moeder heeft zelfs nog een 4. Doet het prima, alleen kan je noet alle apps meer updaten. Maar de belangrijke, Facebook en whatsapp enzo draaien prima.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:31

Shiloh schreef:
De 5S 64 gig kost echt geen 700 euro meer nieuw hoor! Daar geloof ik niks van, dat model is al 3 jaar oud! De nieuwste 6S kost nu nog 751 euro (2 modellen nieuwer)

https://www.bol.com/nl/p/apple-iphone-5 ... 0000033900
Net geen €700,- nieuw. :)
Stond op zo'n vergelijkingssite.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:33

8nnemiek schreef:
En de iphone SE?
Een nieuwe van 16GB valt binnen je budget, maar die van 64GB kost ook maar 580 euro. Dan heb je wel een nieuwe telefoon die minstens 5 jaar mee kan en dat is op het moment de meest krachtige smartphone.

€580,- valt boven mijn budget, bovendien heb ik ook niet meer dan €500,- over voor een goede telefoon, vind €500,- eigk al belachelijk duur voor een telefoon. :o

edit:
Mijn 4s werkt op zich nog goed alleen wordt hij sloom, ik kan op fb geen status meer tikken zonder dat ik een tijdje moet wachten om bijv naar m'n leestekens of emojibord te gaan, wil ik 1 teken wissen wist hij gelijk 2 of meer en hij blijft hangen en loopt soms vast, wordt soms behoorlijk warm, camera lijkt ook achteruit te gaan.
Ik heb hem in 2011 of 2012 gekregen, was een tweedehandsje van m'n zusje en toen een half jaar oud meen ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:38

Shiloh schreef:
Maar ik zou eigenlijk nog een weekje wachten. Volgende week wordt de nieuwste iPhone aangekondigd en gaan waarschijnlijk de prijzen van de huidige modellen gelijk weer wat zakken.

Week of langer wachten is geen probleem. :)
Telefoon gaat denk ik niet crashen in een week tijd en kan op zich ook nog prima een paar maanden-jaartje mee maar dat gaat wel flink wat irritaties opleveren. :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:43

Het zou goed kunnen dat als de nieuwe iPhone uitkomt dat de iPhone SE rond de 500 gaat zitten voor 64 GB.

Die bijna 700 voor een 5S is echt absurd en echt niet de goedkoopste prijs die je vinden kan. De 5S is ene stuk ouder en minder goede specs dan de SE en die is een heel stuk minder dan 700. Die moet je goedkoper kunnen vinden. Zelfs onder de 500.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:50

Die ene was de enige die nieuw was volgens de links die ik zag, de rest is veeeel goedkoper maar allemaal refurbished.
Maar bol is zowiezo belachelijk duur. :o

Ik ga over een week-2 weken nog eens kijken wat de prijzen dan doen, bedankt voor de tips. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:27

Waarschijnlijk wordt de 7 een paar dagen na de presentatie al gelanceerd (presentatie is woensdag de 7e volgens mij) en dan zakken alle oudere modellen gelijk een stuk in prijs :j Winkels moeten natuurlijk even van hun overtollige voorraad af.

Of de SE in NL ook zo veel gaat zakken weet ik niet, die is hier in principe pas net uitgerold.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:54

Ik hoef niet persé de (bijna) nieuwste te hebben, belangrijkste is dat hij goed werkt en een paar jaar (minimaal!) mee kan qua updates.
Ik bedoel: ik heb ook een ipad 1, die doet het nog goed (op een lui touchscreen na) maar updates zitten er niet meer op en bepaalde apps doen het niet meer omdat hij te verouderd is. :=
Die gebruik ik als ik onderweg ben om ff te forummen, meer kun je er bijna niet meer mee. :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:03

Het probleem met de 5S is dat die zo te zien gewoon niet echt meer beschikbaar is in 64GB. Opzich heeft Emmaa_ een punt dat de SE vrij nieuw is en mogelijk niet vele zal zakken.

De 6 zit met 64 GB nu op zon 650 euro. Dat zou met de uitrol van de 7 makkelijk 100 euro goedkoper kunnen worden (misschien wel meer).

Ik zou toch even doorsparen en die 50 euro er bij op leggen voor de SE of straks de 6 (als die in prijs is gezakt). Met die modellen kun je makkelijk een jaar of 2 langer vooruit dan met een 5S. Beide zijn dan op hardware gebied modellen van een jaar of 2 oud.

Mijn persoonlijke voorkeur zou ook uitgaan naar nieuw ipv refurbished.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:16

Het gaat er niet om dat ik het geld niet heb, ik heb het er niet voor over om meer dan €500,- neer te tellen. :)
En die €500,- vind ik eigk al belachelijk veel voor een stuk glas en metaal alleen omdat er een appeltje op staat. :o
Ben toen ook bewust niet voor een imac gegaan; ik vertik het om €1000,- of meer af te tikken voor een laptop terwijl ik er nu 1 heb voor €400,- ofzo.
Het is dat ik iOS zo fijn vind werken, anders had ik gewoon gekeken naar een goedkope android, maar dat systeem kan ik niet zo fijn mee overweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:17

Dan kan je wellicht beter kijken naar andere merken dan Apple. Je weet dat het gewoon duur spul is, en als je een toestel wil waar je nog een aantal jaar mee vooruit kan qua updates zou ik eigenlijk niet meer voor een model uit de 5-serie gaan. De 6 is ook alweer twee jaar oud..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:22

Dan moet ik overstappen op android gok ik, wat ik persoonlijk een k*tsysteem vind.
Anyway, bedankt voor de tips en input, ik ga er nog eens rustig over nadenken wat het handigst is. :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:29

lor1_1984 schreef:
Het gaat er niet om dat ik het geld niet heb, ik heb het er niet voor over om meer dan €500,- neer te tellen. :)
En die €500,- vind ik eigk al belachelijk veel voor een stuk glas en metaal alleen omdat er een appeltje op staat. :o
Ben toen ook bewust niet voor een imac gegaan; ik vertik het om €1000,- of meer af te tikken voor een laptop terwijl ik er nu 1 heb voor €400,- ofzo.
Het is dat ik iOS zo fijn vind werken, anders had ik gewoon gekeken naar een goedkope android, maar dat systeem kan ik niet zo fijn mee overweg.

Ik snap je ergens wel hoor, maar ik bekijk het vanuit de gebruikerskant. Je kunt er ook gewoon ook echt significant langer mee vooruit. Ik heb een MacBook pro. Nu al bijna drie jaar en het ding werkt gewoon nog vrijwel volledig als nieuw. De meest windows laptops die ik gehad heb was ik na een jaar of twee al weer zat, omdat ze gewoon zo vervelend traag werden. Ik realiseerde me dus vorige week dat die alweer drie jaar oud was en ik was letterlijk stom verbaasd. Vanuit mijn ervaring met Windows, is die MacBook na 3 jaar écht nog als nieuw. Met mijn MacBook kan ik nu nog zeker 2/3 jaar mee vooruit, misschien zelfs wel langer en waarschijnlijk kan ik hem dan alsnog voor 4/500 euro weer verkopen.

Zelfde met de iPhone. Koop je nu voor 500 euro een (refurbished) 5s kun je daar misschien 2/3 jaar mee vooruit (die is maar 2 jaar nieuwe dan je 4S en dus over 2 jaar net zo oud en traag als je huidige telefoon) en dan wordt die weer net zo irritant traag. Niet omdat de telefoon zelf oud is, maar omdat de hardware gewoon niet meer mee kan met wat de software van het toestel vraagt. . Koop je nu voor 50 euro meer een 6 of beter nog de SE kun je daar zeker 1/2 jaar langer mee doen En betaal je uiteindelijk 'per jaar' minder geld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:01

Er staan ook genoeg iphone se 64gb telefoons op marktplaats onder de 500 euro. Daar zit sowieso nog garantie op, minstens anderhalf jaar. Dan zou ik daar voor kiezen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:07

Marktplaats is voor mij geen optie ivm oplichting en evt verzwegen mankementen.
Bij lage bedragen durf ik dat aan maar bij dit soort bedragen niet. :o
Vandaar ook dat ik aangaf liefst nieuw of refurbished bij een betrouwbaar bedrijf. :)
Ik ben iig wat aan het rondvragen en rondkijken wat de opties zijn zowel op gebied van iphone als bij andere merken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:50

Heb je geen Amac in de buurt? Ik kreeg laatst een mailtje met aanbiedingen voor 'open toestellen'. Dat zijn iPhones die al uitgepakt zijn maar verder nieuw, denk aan open gemaakt om de kleur te laten zien in de winkel of voor mensen die hem terug hebben gebracht binnen de retourneer tijd

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:55

dichtstbijzijnde Amac zit in Deventer, niet echt in de buurt dus. :n

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:24

Bij wie gaat de batterij nog meer snel leeg na de update naar 9.3.5?
Ik heb de update dit weekend gedaan en m'n batterij gaat onwijs snel leeg.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:52

Nadia schreef:
Bij wie gaat de batterij nog meer snel leeg na de update naar 9.3.5?
Ik heb de update dit weekend gedaan en m'n batterij gaat onwijs snel leeg.

Hier is niks veranderd. Heb de iPhone 5c. Wat irritant zeg!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:03

Hmmm, mijne is ook super snel leeg.
Maar moest sowieso al paar keer per dag opladen. Oud toestel.
Maar viel me idd wel op dat t nu nog sneller gaat. Balen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:03

Hier ook!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:53

Hier geen last van. Heb de 6.