Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 08:40

Helderder schreef:
Gefeliciteerd! En fijn gewoon voor de vraagprijs.

Ik ben overboden. Kan nog niet zien met hoeveel maar er waren 15 biedingen gedaan waarvan een paar 'zeer ruim' boven de vraagprijs. Vond mijn eigen bod ook wel in die categorie vallen maar alsnog dus niet genoeg... Dit ontmoedigd wel weer -O-

Dankjewel allemaal, het is wel in België dat ik zit, maar ik heb het immokantoor wat zitten stalken van de eerste dag dat ik het online zag staan (dank aan de mailnotificaties van immosites) zodat ik als allereerste kon gaan kijken, technisch gezien was nog niet alles in orde (EPC/asbest attest, electrische keuring ontbraken nog) Dus eigenlijk mochten ze het nog niet online zetten, maar ze hebben me toch maar al gaan laten kijken en ik heb de dag zelf nog een bod gedaan met dat risico.

Ach dat is echt wel balen @helderder... vind het zo jammer dat er tegenwoordig altijd overboden moet worden, kan geloven dat dat heel frustrerend is... :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:14

Gefeliciteerd!
Pffff 40.000 op een vraag van 270.000 dat is serieus zeg...

Het lijkt hier in de regio wel iets af te koelen. Dan heb ik het over dat het langer duurt allemaal. Was het eerst zo dat je bij wijze van al voordat je binnen was een bod moest doen én moest overbieden én dan ook nog afwachten of je überhaupt kans maakte is het nu zo dat je in ieder geval eerst fatsoenlijk kunt bezichtigen (niet met 10 man en dan een kwartiertje ofzo }> ), dossiers kunt bestuderen en dan een bod doen, onder voorbehoud (dat was op enig moment ook helemaal weg...). Ik heb het nu over Randstad en dan prijsklasse rond 250.000. Merk je toch dat die investeerders er minder in zitten en zelfs woningen afstoten.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:17

Omgeving Sittard-Geleen zijn wij laatst met ruim 40.000 overboden. Wij kijken naar woningen tot 225.000. Gelukkig is het inmiddels wel gelukt bij een andere woning, ietsje overboden en brief erbij geschreven. (werkt echt wel!)

We zijn wel echt benieuwd wat onze woning gaat doen. Hopen dat daar ook een mooi bedrag tussen gaat zitten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:18

Ja en dat is het gekke, bezichtigingen lopen minder storm. Je kunt gewoon 1x en vaak zelfs 2x kijken.
Ik merk wel verschil tussen huizen die recent zijn opgeknapt en wat meer gedateerd. Die laatsten gaan niet meer boven de vraagprijs weg, maar erop of iets eronder en kan inderdaad prima met voorbehoud. Maar de instapklare, betaalbare woningen, die gaan voor bizar veel geld weg. Dat huis met 40.000 erboven was echt helemaal af en recent verbouwd. Daar kon je zo in. Die zijn enorm gewild hier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:21

Daar heb je wel een punt hoor, als het er tip top uitziet en je hoeft er niets aan te doen vliegt het hier ook gewoon nog heel snel weg.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:43

De nieuwbouw of gerenoveerde woningen waren in mijn geval wel buiten budget als alleenstaande, maar zelfs de kleine 1 of 2 slk huisjes/appartementen gingen hier ook nog goed vandoor als je 180.000 te spenderen hebt, helaas zit ik onder die prijscategorie en was zoeken dan nog een grotere uitdaging wel. Zeker voor iets waar je geen totaal renovatie voor moet gaan doen.

Ik kan me ook wel voorstellen dat als je er budget voor hebt ook liever een afgewerkt huis zou kopen ipv eentje waar je nog allerlei werken aan moet uitvoeren.

Dit wordt tegen eind dit jaar mijn nieuwe stekje met de nodige verf en kleine werken:
Klein maar cozy

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tink89

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:45

Klein valt wel mee toch, er staat best een heel grote bank in...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:32

Mooie ruimten en na een make over ook leuk

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:50

Gefeliciteerd Abletodream!

Wij hebben net gehoord dat einde van de week onze woning geplaatst gaat worden, ook weer een spannende stap, ik hoop dat ze bij ons ook 40k gaan overbieden :') Maar dat zal wel niet..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 14:16

@Abletodream nou ik vind het flinke ruimtes hoor, gefeliciteerd!

@MaritB spannend!!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 14:39

Morgen de eerste bezichtigingen hier. Echt benieuwd

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:33

dalena schreef:
Omgeving Sittard-Geleen zijn wij laatst met ruim 40.000 overboden. Wij kijken naar woningen tot 225.000. Gelukkig is het inmiddels wel gelukt bij een andere woning, ietsje overboden en brief erbij geschreven. (werkt echt wel!)

We zijn wel echt benieuwd wat onze woning gaat doen. Hopen dat daar ook een mooi bedrag tussen gaat zitten

Mijn woning stond destijds voor 179.000 te koop. Woningen daar in de buurt allemaal minimaal 198.000. Ze hadden hem goedkoper in de markt gezet om meer mensen te trekken. Dus tja, ik heb op aanbeveling van mijn aankoopmakelaar ook flink geld betaald. Als je van de buurthuizen-prijzen uitgaat heb ik 25.000 overboden destijds. Als je van de VP uitgaat ben ik dus ook zo'n gestoorde over-overbieder.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 16:48

Niemand heeft het woord gestoord gebruikt geloof ik….
Heel fijn als je het kunt. Maar dat kan niet iedereen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 19:03

Winged schreef:
dalena schreef:

Mijn woning stond destijds voor 179.000 te koop. Woningen daar in de buurt allemaal minimaal 198.000. Ze hadden hem goedkoper in de markt gezet om meer mensen te trekken. Dus tja, ik heb op aanbeveling van mijn aankoopmakelaar ook flink geld betaald. Als je van de buurthuizen-prijzen uitgaat heb ik 25.000 overboden destijds. Als je van de VP uitgaat ben ik dus ook zo'n gestoorde over-overbieder.

Onze woning zit er ook net wat onder. We zullen zien. Het loopt wel storm. 2 extra bezichtigingsdagen erbij. Er zijn nu 22 bezichtigingen in totaal

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:28

Ons huis is binnen een dag boven de vraagprijs en zonder voorbehoud verkocht. En dat terwijl het behoorlijk gedateerd is, hoewel het denk ik wel scheelt dat wij wel gewoon een moderne inrichting hebben. Onze nieuwe woning hebben we voor de vraagprijs gekocht, wel onder voorbehoud.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 10:44

IndianSu schreef:
Ons huis is binnen een dag boven de vraagprijs en zonder voorbehoud verkocht. En dat terwijl het behoorlijk gedateerd is, hoewel het denk ik wel scheelt dat wij wel gewoon een moderne inrichting hebben. Onze nieuwe woning hebben we voor de vraagprijs gekocht, wel onder voorbehoud.

Grappig dat je dat zegt. Onze nieuwe woning heeft inderdaad gedateerde meubels en daar is helemaal niet zo erg overboden. Er staat ook een mega bed in waardoor de slaapkamer kleiner lijkt dan dat hij is

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:15

Het huis waar ik van de week op overboden ben, stond te koop voor 375. Er is in ieder geval meer dan een half ton (mijn bod), op overboden. Ben erg benieuwd naar hoeveel maar denk dat het even duurt voordat dat biedingslogboek inzichtelijk wordt?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:30

Helderder schreef:
Het huis waar ik van de week op overboden ben, stond te koop voor 375. Er is in ieder geval meer dan een half ton (mijn bod), op overboden. Ben erg benieuwd naar hoeveel maar denk dat het even duurt voordat dat biedingslogboek inzichtelijk wordt?

Als hij definitief verkocht is kun je dat inzien ja

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:53

Tenzij je makelaar niet met move oid werkt. Ik heb het biedingslogboek ook eens opgevraagd maar die makelaar gaf aan dat er geen regels zijn mbt de termijn waarin dat logboek verstrekt moet worden dus ik kon ervan uit gaan hem niet te krijgen voorlopig

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:09

De verkoopprijs kan je ook via het kadaster opvragen Hutcherson.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:18

Tja het blijft 'een koe in de k*&(nt kijken', je hebt er niets meer aan. Alleen maar frustratie... als blijkt dat je er heel dicht bij zit én frustratie als blijkt dat het zo'n bedrag was dat je er toch nooit aan zou kunnen komen...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:48

Jeetje wat een bedrag eroverheen, niet normaal meer!! En dan nog niet genoeg :(:) inderdaad straks Kadaster of het biedlogboek, maar dat is toch alleen maar frustrerend lijkt me...

Oke, hier gaat het opeens griezelig hard.. ik belde een verkoopmakelaar met de mededeling dat ik ga afzien van bieden omdat de reëele waarde en de gevraagde verkoopprijs te ver uit elkaar liggen en ik geen eigen geld heb om dat te gaan overbruggen dus dat we nooit bij elkaar gaan komen... en heb nu het huis toch onder optie staan tot dinsdag :oo (onder voorbehoud uiteraard). Net weer overleg gehad met de hypotheekadviseur en zijn collega taxateur, en het lijkt een kans van slagen te hebben. Nog even goed over nadenken en verder door rekenen, en dan maandag weer terug de verkoopmakelaar bellen om te zien of er niks tussendoor is gekomen aan andere geïnteresseerden uiteraard. Dat mag niet geloof ik maar ik kijk inmiddels nergens meer van op :+

Nog niet te hard juichen want er kan nog vanalles gebeuren natuurlijk, maar het huisje is zo zo leuk en ik hoop zo dat het doorgaat voor mij <3 <3 <3

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:33

Ik duim met je mee! :)

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:55

Oooh succes Vientje! Ik duim mee!!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 16:01

Leuk Vientje, ik duim ook voor je!