Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:36

Little_Gift schreef:
En waarom niet de accentmuur die muur maken waar ook de houten latjes zitten?

Dat is toch ook het plan? Zo lees ik het iig.

Malenka

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:43

Ik zou lekker die hele ruimte die donkerdere kleur doen in combinatie met het latten werk. Ik zou er geen lappendeken van maken waarbij alles verschillend is. Donker als basis samen met het hout en dan voor je meubels of textiel iets totaal anders en een accentkleur voor accessoires. Ik zou zeker iets van kleur toevoegen want als ik het goed zie is de vloer ook al grijs.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:36

De latjes komen over die volledige muur (ja ik zeg het, die wand heb ik helemaal niks aan te vertellen hehe)
De ruimte is 4m x 4m zoiets.

Ik heb de woorden misschien door elkaar gebruikt, met 'accent' bedoel ik het donkere grijs.
Er komt dus zowel een donkere (grijze) muur als een latjesmuur met de televisie aan de latjesmuur gehangen.

Zoiets:
https://www.google.com/imgres?q=akoesti ... M3oECBYQAA

De vloer is blank houtkleur, lijkt erg licht op die foto inderdaad maar ik zal een betere foto zoeken.
Gaat de hele ruimte donker niet vloeken met de rest van het huis? Ik wil nl niet het hele huis donker hebben

Dit zijn nog wat andere foto's van de vloer:

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:44

Dat gaat niet vloeken. Zie die ruimte als een nis in het grote geheel. Ik denk dat het er juist een hele knusse tv hoek van zal worden. Zeker in contrast met de grote open lichte ruimte. En je kunt accenten van beide ruimtes meenemen naar de ander. Bovendien heb je de vloer (die ik grijs blijf vinden ;) maar dat is niet perse negatief) ook die de ruimtes met elkaar verbind.

Ik zou die latjesmuur dus beschouwen als focus/accent wall.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:58

ik heb even slordig geprobeerd in photoshop

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt nu veel kleurverschil maar wilde echt gewoon snel zijn, ik denk dat ik hier die eerste optie wel mooi vind. En dan werken met donkergrijs en lichter-donkergrijs. Klinkt dat logisch? :+
Dus inderdaad die ruimte wat donkerder dan de rest van het geheel maar 2 grijstinten.

Ik wilde ook een knusse tv hoek inderdaad want daarom hebben we hem niet in de lange ruimte gedaan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:02

Dan vind ik de eerste optie mooier. Heb je ook een voorbeeld gemaakt met beide muren die grijze kleur?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:03

Grijs geeft vaak wel een wat koeler karakter aan de ruimte. Ik zou kiezen voor één kleur met wat meer kleur of een mooie beige/taupe.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:07

MizzMontana schreef:
Dan vind ik de eerste optie mooier. Heb je ook een voorbeeld gemaakt met beide muren die grijze kleur?

Verdorie ja maar niet opgeslagen. Niet verkeerd maar omdat zag er raar uit door slechte uitvoering haha, je zag geen dimensie meer in de ruimte.

De kleur is de Levi’s shady grey c60. Wat bedoel je met meer kleur?
Ik ben wat sceptisch op kleuren op de muur omdat ik dat in ons huidige appartement gedaan heb en de kleur al beu gezien ben. Ik wil dan liever wat leuke gordijnen ofzo

De woonkamer loopt over in de keuken/eetkamer en de keuken is gebroken wit met houten blad dus vandaar wil ik het ook wat neutraler houden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:08

Kleur kan je inderdaad ook met accessoires wel toevoegen. Hier hebben we ook voor een hele rustige basis gekozen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:27

Grijs kan ook prima een warme ondertoon hebben.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:28

Ik wil het inderdaad wel een beetje warm grijs hebben, bruine ondertoon zeg maar?
Want we hadden voor het net-niet-wit ook een heel licht grijs gezien maar dat voelde toch kil dus nu denk ik richting het heel licht beige/taupe te gaan

Jongens wat een stress dit zeg ik wil deze keuzes helemaal niet maken _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:29

Scheelt dat een muur zo geverfd is als de kleur niet bevalt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:48

De zithoek is wel echt een apart gedeelte, vind ik. Zou er dan echt een sfeervolle ruimte van maken en alle muren meepakken. Geen witte muur.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 01:08

Ik zou ook alle muren doen. Denk dat het uiteindelijk warmer wordt en rustiger.
Zou wel echt goed kijken naar welke kleur grijs je neemt.
Je kan grijs nemen met een harde ondertoon dat snel wat killer is. Met blauwe ondertoon dat variërend wat voor tint het is of warm of kil kan zijn. Of grijs met een meer groene ondertoon (vaak al wat warmer).
Met grijs kan je wel echt alle kanten op.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 08:35

Zou zelf die lattenwand niet over de gehele muur doen maar aan elke zijde een meter open laten en dan daar ook kleurtje doen en dan gewoon de hele ruimte. Maar dan geen grijs maar echt taupe/beige tint. Ik heb geprobeerd dat visueel te maken maar enkel op de telefoon lukte dat niet.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:41

Iemand hier toevallig ervaring met stoelhoezen? Onze stoelen moeten eigenlijk vervangen
worden maar onze kat is nogal een draak en ziet deze nog steeds als krabpaal := Vind het enorm zonde
om nieuw te kopen, dus dacht een hoes is vast een idee.

Nu is het zo dat onze leuningen een soort ronding hebben, kom ik dan in de knel als ik elastische stoelhoezen bestel?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:54

Ik zou geen wand in een accentkleur verven als je al zo'n lattenwand gaat maken zoals je photoshopvoorbeeld. Dat is namelijk al je accentwand. Als je deze accentwand maar deels gaat beplakken met latjes zou je daar wel een contrastkleur achter kunnen doen. Denk aan een echt donker groen, bruin of blauw. Afhankelijk van de kleur van je latjes, die moeten daarmee matchen. Grijs zou ik daar niet snel voor pakken omdat de vloer ook al een grijze ondertoon heeft.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:40

Ik zou wat meer richting taupe gaan en dan alle muren in die ruimte dezelfde kleur geven (behalve je lattenwand natuurlijk), zoveel rustiger dan ook nog weer een witte muur er bij.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:23

Ik zou vooral opletten met de kleur grijs. Dat is al gauw kil. Ik zou dan meer kijken naar een zachtere, neutrale kleur en daar alle muren mee verven. Wij hebben dat na lang wikken en wegen ook gedaan en het is zo mooi warm en rustig geworden. Zonder in te leveren op licht.
Wij hebben gekozen voor de kleur Singing Sand.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 11:56

Grijs vind ik ook snel wat killer, maar beige/grijs is dan een stuk warmer. beige kan ook heel mooi bij je prachtige wand met je tv, maar dan zou ik alle muren dezelfde kleur beige geven voor een warme uitstraling.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 11:59

Ik neig ook om te zeggen beige/taupe.
Ik vind de hele wand met de latjes wel gaaf. Je kan altijd eerst een gedeelte doen om te kijken naar het effect ervan en alsnog latten toevoegen als je toch de hele wand zou willen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 12:06

Inmiddels zijn we twee jaar na onze grote verbouwing en zijn we goed gewend in ons huis. Nu willen we wat kleine dingetjes gaan aanpassen en na wat goede ideeën van een vriendin zie ik misschien een aanpassing in de woonkamer wel zitten.

Ik zal vanavond een foto maken zoals het nu is, maar we hebben het eigenlijk gedaan zoals de interieurstylste heeft geadviseerd. Een smalle plank van de houtkachel tot bijna het raam.

Afbeelding

Nu zou ik er wel een tv meubel willen, zoals hieronder. Het rode gedeelte weg, ik houd niet van allerlei frutsels in het zicht, en waar het groen is een groot vak voor het haardhout. Een kastje dus open met haardhout ipv er onder getekend zoals hier.

Liever niet zwevend, we wonen in een oud huis en ben bang dat het dan een keer naar beneden komt, maar op een 'invallende' plint vind ik wel mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie ideeën.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:24

Ooh…aan mij heb je voor tv meubels geen goede. Ik zou nl het hoge gedeelte helemaal niet willen. Enkel zoiets als op de laatste foto.

Dit is nl mijn tv meubel. Het is een oude foto. Eronder bewaren wij normaal hout, zodat je de kabels niet ziet.
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:32

Aan mij heb je ook geen goeie want ik wil van vloer tot plafond :')

Ik heb voor het (hopelijk toch ooit) toekomstige huis een cinewall in gedachten O:)

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:41

Bielsje schreef:
Aan mij heb je ook geen goeie want ik wil van vloer tot plafond :')

Ik heb voor het (hopelijk toch ooit) toekomstige huis een cinewall in gedachten O:)

[ Afbeelding ]

Ik heb ook getwijfeld van vloer tot plafond, maar ik denk dat dat het ruimtelijke wegneemt. Daarom wil ik een kleine plint er onder. Ook voor eventueel een ledstrip.

Cinewall is ook tof, maar ik wil geen losse attributen zo uitgestald en een neohaard hoeft niet, heb al en houten.