Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:13

Ik moet 6km. Dus ik vind het ook heel dichtbij

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:25

ikke schreef:
Letsdunit schreef:
Wat bedoel je ?

Jij zegt: zo het bos in rijden maar het is nog altijd een paar honderd meter over dat weggetje voordat je in het bos bent.

Het is dat wij 80mtr om enkele huizen van de overburen heen moeten, anders was het bos letterlijk aan de overkant van de weg.

Rare opmerking, dit is toch gewoon heel dicht bij het bos en dat weggetje kon je ook haast bij het bos betrekken want daar komt geen verkeer o.i.d.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:01

pillow schreef:
Rare opmerking, dit is toch gewoon heel dicht bij het bos en dat weggetje kon je ook haast bij het bos betrekken want daar komt geen verkeer o.i.d.

En hoe streng in de leer is men in het bos?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:05

Dat vind ik ook dicht bij het bos hoor :j

Ik vind het wel een leuk huis om wat moois van te maken :j

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:07

ikke schreef:
pillow schreef:

En hoe streng in de leer is men in het bos?

Wat doet dat er toe, wil je je gelijk halen ofzo?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:07

leuk huis in Wapse, inderdaad fijn dicht bij het bos. En evt. met nog meer grond te koop

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:10

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:29

HorsePassion schreef:
Iemand nog op zoek naar een paardenobject?
Heeft wat aandacht nodig maar wel genoeg potentie. Aan een heel rustige weg.
Zit achter Hippisch Centrum Exloo. Het bos is onder het zadel goed te bereiken.
https://www.funda.nl/koop/exloerveen/hu ... astreek-2/

Welk bos??

Ik heb daar om de hoek ooit eens gekeken naar een huis maar om twee redenen niet gedaan:
1) veengrond
2) Bos? welk bos?
De bosje bij Exlooerkijl gaat niet echt ergens over (daar stond dat huisje) en het bos aan de andere kant van Exloo is best een stuk. Ik ben dus heel benieuwd welk bos jij bedoelt.

Dat huis in Wapse is dan echt de betere keuze, in vrijwel elk opzicht.
Het staat wel een stukje gaans van het bos en het ruiterpad sluit daar niet helemaal handig aan volgens de kaart, maar ook dat is wel overkomelijk. Je hebt bos in 10-15 minuten stappen. Dat is relatief ver als je gewend bent in twee minuten in het bos te zijn, maar nog steeds heel acceptabel (ik heb nergens gezegd dat dat niet zo is).

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:40

@Ikke, Ik ben behoorlijk bekend in die hoek maar daar is zeker veel zandgrond te vinden.Deze woning ligt tegen de Hondsrug aan.
Je kunt via dat kleine bosje langs de golfbaan rijden naar het grote bos bij Exloo en Valthe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:36

Dit staat in het bos: https://www.funda.nl/koop/harderwijk/hu ... mseweg-81/

Ik heb zelf op de Veluwe gewoond, daar zijn huizen te vinden die echt midden in het bos staan. Prachtig is dat. Ik versta onder: in het bos ook echt midden in het bos, of iig toch echt wel in de bosrand. Niet met het bos op loopafstand. Ik woon ook dichtbij het bos, maar moet toch nog wel 1,5 a 2 km lopen voor ik er echt ben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:04

Alleen is de leuvenumseweg wel echt enorm druk. Weet niet of ik daar zou willen wonen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:53

SusanH schreef:
Dit staat in het bos: https://www.funda.nl/koop/harderwijk/hu ... mseweg-81/

Ik heb zelf op de Veluwe gewoond, daar zijn huizen te vinden die echt midden in het bos staan. Prachtig is dat. Ik versta onder: in het bos ook echt midden in het bos, of iig toch echt wel in de bosrand. Niet met het bos op loopafstand. Ik woon ook dichtbij het bos, maar moet toch nog wel 1,5 a 2 km lopen voor ik er echt ben.

Deze staat ook niet echt in het bos, hij staat net zo ver van de N302 af als mijn woning. Om het bos in te kunnen moet je eerst naar de achterkant van de villawijk lopen en daar loopt een paadje het bos in. Er staat ook een verzorgingstehuis die in het begin van de Coronatijd flink in opspraak is geraakt.

Voor mij is in het bos wonen dat je echt direct vanaf je woning in het bos kan gaan wandelen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:26

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:34

Wat handig is qua bos hangt volgens mij ook af hoe je naar dat bos gaat. Een van die huizen hier had nog wel een paarhonderd meter lopen - maar langs een pad waar vrijwel geen verkeer komt, onder de bomen, met uitzicht op vrije velden. Dat is niet meteen bos, maar het voelt wel meteen vrij en ontspannen en buiten.
Dat is toch aanzienlijk anders dan als je eerst een stuk langs een weg moet met verkeer en misschien zelfs een drukke weg over moet steken

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:40

ikke schreef:
Letsdunit schreef:
https://www.funda.nl/koop/wapse/huis-42 ... leemweg-3/
Mooie locatie, zo het bos in en grond voor een paard.

Onze paarden staan dichter bij het bos.....

Gefeliciteerd! Ga gauw eens met je paard een rit maken. Knap je vast van op! Wat kom je toch vaak zuur uit de hoek. Jammer!

Onderwerp: Fun-da deel 3!

HorsePassion schreef:
@Ikke, Ik ben behoorlijk bekend in die hoek maar daar is zeker veel zandgrond te vinden.Deze woning ligt tegen de Hondsrug aan.
Je kunt via dat kleine bosje langs de golfbaan rijden naar het grote bos bij Exloo en Valthe.

Klopt! Jarenlang daar buiten gereden en tal van mogelijkheden :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:43

Er zijn altijd van die parels die je noot vergeet.
Jaar of 5 geleden stond er in Putten aan de Veenhuizerweg 44 een vervallen boerderij te koop aan een doodlopende weg, aan het bos maar met weiland. Leek me zo leuk om dan pand voor pand op te knappen icm B&B en opfokstalling ofzo. Maar helaas kwam financien tekort.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:12

Kelan schreef:
wel een mooie bosrijke buurt, waar dat huis aan de N302 in staat. Geen naar wandelingetje naar het "echte bos". Maar ik zou het zelf te dicht op de N302 vinden.

Deze staat wel echt in het bos.
https://www.funda.nl/koop/vaassen/huis-87695547-niersenseweg-32/
maar wat een geld (gezien de erfpacht die er nog bij komt)

Staat volgens mij al langer te koop dus het loopt niet storm. Landgoederen vragen altijd zoveel en altijd erfpacht. Hier in de buurt stond ook lange tijd iets vergelijkbaars, vroegen ze nog meer voor. En echt midden in bos en hei, buren kilometers verderop. Prachtig maar doodeng vanwege mogelijk bosbrand.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:24

Ik geloof dat ik principiële bezwaren heb tegen het spekken van de kas van het Koningshuis met het betalen van die erfpacht :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:47

Die in Vaassen staat al heel lang te koop. Eerder met een veel hogere vp ook nog eens.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:28

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:38

Waanzinnig, wat een huis! Dit zou nou echt mijn droomhuis zijn. Het enige dat nog ontbreekt is een zwemvijver.
Ik moet wel lachen om de 228 stopcontacten _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:42

Fitzroy schreef:
Waanzinnig, wat een huis! Dit zou nou echt mijn droomhuis zijn. Het enige dat nog ontbreekt is een zwemvijver.
Ik moet wel lachen om de 228 stopcontacten _O-

Je zal het maar schoon moeten houden. Toch denk ik dat als ik ruim 2 miljoen te besteden had, niet voor dit huis zou gaan. Ik vind het nogal sfeerloos eigenlijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:44

3000 m3 is ook een beetje veel :+
Ik vraag me af waarom dit huis in 2020 gebouwd is en dan nú al weer te koop wordt aangeboden. Toch een projectontwikkelaar/speculatie-projectje? Dat zou wel het gebrek aan sfeer verklaren. Pleur er maar wat meubilair in, dan lijkt het bewoond...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:54

Weet ik niet, ik heb kennissen die echt zo wonen. Nou ja, minder groots maar toch nog 1.4 miljoen waard. En met een designinrichting die hier aan doet denken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:18

Pfoe, wel een apart huis! Ik weet niet of ik zo strak en modern zou kunnen wonen, maar daar kun je op inrichten natuurlijk.
Als iemand het gratis zou aanbieden zou ik het niet afslaan O:)