[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:43

Meestal klopt het wel aardig idd
Alleen als het echt niet overeen komt (waarde en koopprijs) dan houd het een keer op natuurlijk ;)
(Zeg dat je voor 4 ton een huis koopt terwijl het echt maar 3 waard is ,

Of juist als je een huis van 3 voor 2 koopt , dan wil de belastingdienst graag weten of je geen familie oid bent die elkaar matst waardoor ze centen mislopen

Maar als je gewoon je huis voor een normale prijs koopt loopt het over het algemeen wel gelijk op

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:14

Gefeliciteerd Swah!

Ik ben inmiddels hypotheekmoe... Niet meer zo blij met de hypotheekadviseur. De communicatie is echt om te huilen, ik moet elke keer smeken om een bevestiging van ontvangst als ik stukken heb gemaild en elke keer verandert er weer wat. De kosten voor het hypotheekadvies zijn echt heel hoog (we betalen 2700,-) maar ontzorgen doen ze niet echt. Ik heb ze bijvoorbeeld een uitgebreid stuk gemaild met bijlagen waarin de afkoop van mijn krediet wordt toegelicht. Krijg ik een mail terug, bedankt we hebben het doorgestuurd naar de geldverstrekker. Graag nog even de stukken toesturen voor bewijs aflossing van het krediet.
Sorry maar daar word ik echt doodziek van. Ze lezen dus gewoon overduidelijk niet. Bah.

Pfff ik ben er echt een beetje zat van. Dit is echt de laatste keer dat ik een huis koop. En de laatste keer dat ik met deze adviseur samenwerk... hoe aardig hij ook is.
Moest ik even kwijt hoor.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:47

4EverHobbes schreef:
Gefeliciteerd Swah!

Ik ben inmiddels hypotheekmoe... Niet meer zo blij met de hypotheekadviseur. De communicatie is echt om te huilen, ik moet elke keer smeken om een bevestiging van ontvangst als ik stukken heb gemaild en elke keer verandert er weer wat. De kosten voor het hypotheekadvies zijn echt heel hoog (we betalen 2700,-) maar ontzorgen doen ze niet echt. Ik heb ze bijvoorbeeld een uitgebreid stuk gemaild met bijlagen waarin de afkoop van mijn krediet wordt toegelicht. Krijg ik een mail terug, bedankt we hebben het doorgestuurd naar de geldverstrekker. Graag nog even de stukken toesturen voor bewijs aflossing van het krediet.
Sorry maar daar word ik echt doodziek van. Ze lezen dus gewoon overduidelijk niet. Bah.

Pfff ik ben er echt een beetje zat van. Dit is echt de laatste keer dat ik een huis koop. En de laatste keer dat ik met deze adviseur samenwerk... hoe aardig hij ook is.
Moest ik even kwijt hoor.

Heeft die beste man geen baas? Zo ja daar eens aan de bel trekken? Anders geld terug en bij een ander de boel laten regelen. Die van ons was soms ook wat warrig maar wel echt goed en heeft ons een advies gegeven die anderen niet gaven omdat t meer werk was :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:18

Gefeliciteerd Swah!
4EverHobbes, dat klinkt niet fijn. Sterkte met het gedoe.

Wij hebben iets op het oog maar twijfelen sterk hoe of wat. Het is een klushuis en wij willen geen klushuis :')

Iemand hier gewerkt met een aannemer die gecontroleerd wordt door een bouwkundige? De bouwkundige dient ons dan op de hoogte te houden. Ik heb geen tijd om zelf bij alles aanwezig te zijn.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:19

Hij is nu zelf op vakantie en zijn waarnemers maken er echt een potje van. Ze snappen er echt helemaal niets van... nu ben ik dus voor mijn idee hun werk aan het doen.
Als dit zo blijft ga ik echt geld terug claimen, maar dat zal wel onbegonnen werk zijn. Het gaat nu om de laatste stukken die naar de bank moeten, maar allemachtig.... wat een }:0 die vervangster...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:50

Selka schreef:
Wij hebben iets op het oog maar twijfelen sterk hoe of wat. Het is een klushuis en wij willen geen klushuis :')

Als je eigenlijk geen klushuis wilt zou ik er ook niet aan beginnen.
Mijn toenmalige vriend en ik hebben bewust een huis gekocht waar wat aan moest gebeuren maar toch heeft het wel onze relatie gekost.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:53

Inderdaad, als je geen klushuis wilt, dan is dat echt geen aanrader :n

@4everhobbes: herkenbaar, soms vraag je je echt af waar je die lui eigenlijk voor betaalt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:57

Wat vervelend 4EverHobbes. Heb je het ook al gemeld bij de vervangster? Is je eigen adviseur nog lang op vakantie? Zo te lezen gaat het om een tussenpersoon/onafhankelijke adviseur? Wel vervelend dat het zo gaat, dat zou niet hoeven..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:00

Ook niet als je alles uitbesteed? Wij willen niets zelf doen. En het is geen huis dat compleet opnieuw gebouwd moet worden.
Het gaat om:
- vloeren
- meterkast
- sanitair
- badkamer
- keuken
- isoleren dak
- faciliteiten voor de paarden aanleggen

Mijn relatie ben ik totaal niet bang voor. Mijn partner wil in een kant en klaar huis binnen komen. Hoe het daar komt vindt hij totaal niet interessant en wat voor kleur muur of welke keuken ben ik ook volkomen vrij in.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:20

Selka ik denk als je de mogelijkheid hebt zelf tijdelijk nog ergens anders te wonen dat het prima te doen is. Ik vind de werkzaamheden die je noemt erg meevallen voor een klushuis.

En als het je droomhuis is en je hebt er het geld voor waarom niet? Het kost wat meer tijd maar je hebt het dan wel zoals je zelf wilt!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:25

Berdien schreef:
Wat vervelend 4EverHobbes. Heb je het ook al gemeld bij de vervangster? Is je eigen adviseur nog lang op vakantie? Zo te lezen gaat het om een tussenpersoon/onafhankelijke adviseur? Wel vervelend dat het zo gaat, dat zou niet hoeven..

Ik wacht haar antwoord nog even af en als het dan weer een zootje is dan ga ik er inderdaad wat van zeggen. Ik heb geen zin meer om haar uit te leggen hoe het werkt.
Adviseur komt maandag a.s. weer terug, het is inderdaad een tussenpersoon.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik het allemaal niet zelf geregeld heb. Documenten doorsturen naar de bank kan ik namelijk ook heus wel :+
Dat had me een heleboel geld gescheeld... Maar ja achteraf kijk je een }:0 in haar kont he...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:29

Urona447, ja dat dacht ik dus ook. Wij houden ons eigen huis zolang aan dus we zitten gewoon lekker comfi. Vanavond maar de knoop doorhakken of we een bod doen.

4EverHobbes, vervelend zeg! Ach leer voor de volgende keer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:54

Beetje adviseur doet wel meer dan documenten naar de bank sturen :)) Maar vervelend is het wel, als je het gevoel hebt alles zelf te moeten doen/te moeten controleren.

Een klushuis zou ook niets voor mij zijn :n Meer dan een nieuwe vloer of een nieuw kleurtje op de muren ga ik niet :D Houd je er wel rekening mee dat de bank bewijs wil zien dat je twee huizen kunt dragen? Dat kan door middel van inkomen of door middel van (aantoonbaar) spaargeld. Of hebben jullie nu een huurwoning?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:33

Selka, als je elders kan blijven zitten tot je nieuwe huis af is
Is het prima te doen
De werkzaamheden die je noemt zijn idd ook weer niet zo schokkend dat je een huis van onder tot boven gaat strippen en bijkans opnieuw op bouwt

Het staat of valt dan wel met de aannemer die je in de hand neemt
Zou dus als je met een huis als hetgeen je nu op het oog hebt Wel heel uitgebreid research doen naar welke aannemer je in de hand neemt (ook inclusief eerste hand ervaringen vragen/zoeken)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:43

Weet ik hoor Berdien. Maar ik word een beetje sarcastisch doordat de vervangster niet echt heel handig is. De communicatie met de adviseur zelf verliep ook altijd al een beetje rommelig, maar zij maakt er echt een potje van. Ik ben haar nu steeds aan het uitleggen wat we aanleveren en waarom.
Ik kan gewoon slecht tegen mensen die de indruk wekken hun werk niet goed te doen, sorry daarvoor!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:52

Oh maar dat deel ik volledig hoor! Je hebt een adviseur (en diens vervanging/backoffice etc) om het kopen van een huis makkelijk(er) te maken. Zelf documenten toe moeten lichten valt daar gewoon echt niet onder...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:08

Berdien, bedankt voor het meedenken! Dat is gelukkig allemaal geen probleem.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:45

Hier is het een beetje chaos geweest, even bijlezen..
4everhobbes, wat rot als je zo'n adviseur hebt zeg! Hoop dat het nog zal verbeteren..

En ik las iets over een taxatie? Ik heb een taxatie laten uitvoeren door een taxateur aangesloten bij het nwwi. Heeft €350 gekost dus was te doen.
Huis kopen we voor €145000 en is getaxeerd op €166000, ook mooi.
Na wat wikken en wegen zijn wij zojuist door de 1e keuring van de bank! Nu wachten op de 2e keuring, als die akkoord is krijgen we volgens mij direct finaal akkoord... Nog even afwachten dus haha :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:27

Mooi gowlan! Gaat voorspoedig en een mooie aankoop prijs dan!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:41

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:00

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:21

Prachtig!!

Ik heb zelf wat gekocht in het centrum van Arnhem. :)

De WOZ (van 1-1-2016) is best een stukkie lager dan m'n koopprijs, maar volgens m'n hypotheekadviseur komt dat wel goed? Is een appartement hartje centrum, nog vrij nieuw en helemaal af en met eigen parkeerplaats, dus die waarde is ook we gestegen sinds 2015?
Heb wel ook nog wat eigen geld in te brengen.

Wel spannend allemaal hoor!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:41

WOZ zegt niks. Ik heb gekeken bij een huis dat 250.000 lagere WOZ had dan de verkoopprijs.
Was helemaal verbouwd en niemand gaat de gemeente bellen met de vraag of ze aub meer mogen betalen ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:38

Selka schreef:
WOZ zegt niks. Ik heb gekeken bij een huis dat 250.000 lagere WOZ had dan de verkoopprijs.
Was helemaal verbouwd en niemand gaat de gemeente bellen met de vraag of ze aub meer mogen betalen ;)

Precies, zo zat dat ook met het huis wat wij destijds verkochten :D

Ben je er al uit of je verder gaat met het klushuis? :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:06

WOZ-waarde zegt inderdaad lang niet alles. Taxatiewaarde is veel belangrijker.