[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:43

Dungen schreef:
Betreft frontjes wisselen ga ik ook nog even met man in overleg! Die 15% korting is leuk maar weegt dat op tegen het niet meer kunnen wisselen van frontjes, meer kastruimte en hoger aanrechtblad..

Ja, moet eerlijk zeggen dat ik ook wel baal van dat nieuwe systeem. Punt bij mij is dat ik waarschijnlijk eind april de sleutel ga krijgen ongeveer en dan zo snel mogelijk mijn appartementje uit wil en verhuisd wil zijn. In principe kan ik best een maand vooruit met het keukentje dat er nu in zit, maar ik ben het gewoon zat. Ik zit in een studentenkamer/appartement en ik kook nu gewoon al 6/7 jaar op 2 electrische pitjes en ik ben het zó zat! Ik wil echt niet nog een maand langer wachten (en dan kan ik hem pas bestellen! + alle vertragingen van dat iedereen dan ineens tegelijk gaat bestellen). Ik wil mijn huisje straks gewoon zo snel mogelijk af hebben en erin zitten.

Dus dan toch maar voor de 15% korting. Bovendien zit ik met een beetje pech maar 4 jaar in dit huis en moet ik daarna weer naar een andere plek in het land verhuizen. Dus hoe groot is voor mij de kans nou daadwerkelijk nog dat ik de boel nog ga veranderen.

Ik twijfel over een houten blad. Hoe vaak moest je olieën en hoeveel tijd neemt dat in beslag?

Ik ken mezelf namelijk, ben vreselijk lui als het op het huishouden aankomt. Als het teveel werk kost, ga ik het gewoon niet onderhouden. (kan ik me wel voornemen, maar gebeurd toch niet :+ )

Ik vind van Personlig het grijs zandsteenpatroon zoooo mooi! Maar zo duur :( + ik wil een barretje maken aan de overstaande muur van de keuken van hetzelfde materiaal als het aanrechtblad, maar die wil ik dus rondgezaagd, en volgens mij kan dat bij het grijs zandsteenpatroon niet :(

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:47

Hoogte van het blad laat ik aan man over := Die had het er ook over dat de hoogte vast ook wel weer op een andere manier aan te passen valt bla bla bla :P

Het zou idd best wel even duren voordat dat ding in elkaar zit. Vooral omdat er iig een ander blad en een ander (groot maar ohh zo gaaf) fornuis hebben. En dan ook nog alles veranderen wat manlief verzint. Ben blij dat t zijn pakkie aan is en ik alleen het kleurtje hoef te kiezen hahaha.

We zijn al voorzien in een huis in het zuiden des lands :P

Ja shiloh dan snap ik het inderdaad :) . Ons huis is groot genoeg voor uitbreiding. Maar we staan beide nog aan het begin van onze carriere dus wie weet als we omhoog gaan dat we toch voor een ander huis gaan.
Wij zijn dus op zoek naar de gulden middenweg ;)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:50

Pfoe daar vraag je me wat.. Veel werk is het iig niet.

Met een soort schuurspons even ligt opschuren, zodat de vuiltjes eraf zijn.
Met een grote kwast overal een lekkere dikke laag olie erop smeren (de eerste keren zie je het er gewoon in verdwijnen) en wij gingen dan gewoon even filmpje kijken oid, daarna even opwrijven met een oude doek en klaar.

Dat hebben we denk eerst 2 a 3 keer in 1 maand gedaan ofzo. Daarna nog paar keer eens in de maand en nu al heeel lang niet meer. Hij blijft nu mooi en water zie je er ook echt op blijven liggen. Al voelt het blad niet vettig aan ofzo.

Soms als we een grote schoonmaak doen, schuren we 'm weer even op, dun laagje olie op en na 10 min. even opwrijven. Dan is het ook zo weer gedaan.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:52

Wendy schreef:
Kijk wel even of de hoogte van het aanrechtblad dan ook bij jouw postuur past... misschien is dat mijn probleem als dwerg van 1.60m maar toen wij destijds een keuken uitzochten, bleek een paar centimeter toch echt veel uit te maken. En al helemaal als complicerende factor dat mijn man dus 1.95m l.

Héél herkenbaar -O- Wij schelen ook in lengte en niet alleen een aanrechtblad is iets om rekening mee te houden :D Een kapstok waarbij ik moest springen om m'n jas op te hangen. Vriend heel lief spiegel opgehangen..tja ik kan alleen wat zien als ik op m'n tenen sta :o Na 17 jaar weet hij wel dat je er rekening mee moet houden, maar soms wel lastig haha

Adawi

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:53

Haha hier hadden we dat ook hoor. Ik ben 1,70 en mijn vriend 1,95.

En we houden beiden van koken. Weet eigenlijk niet eens wat voor hoogte we nu uiteindelijk hebben :=

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:58

Ik wil donkergrijs/zwart met lichtgrijze of bruine kastjes.
Manlief veranderd elke keer weer en die wil de donkerbruin-zwarte kastjes met lichtbruin aanrecht :P

Aanrechtblad komt bij ons uit rond de 300 euro p.m.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:59

Hahahaha, gelukkig is de hoogte van de huidige ikea keukens geen probleem voor mij ^^. Ben maar 1.64m en alleen.

Ergens is alleen een huis kopen toch wel makkelijk hoor :P, hoef met niemand rekening te houden dan mezelf!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:05

mijn houten blad had vrij snel kringen van toch hete dingen die er perongeluk op gezet werden.. en er heeft een keer een metalenvaas op gestaan, ook een kring, ik heb de moeite niet meer genomen om te proberen die weg te krijgen, ik had er verder geen last van, maar mooi is het natuurlijk niet (ik ben geloof ik niet zo heel handig/keukenprinces/poetsmiep haha).

de frituurpan is bij de verhuizing overigens in de kliko belandt.. die hoefde niet mee, veel gezonder.. mijn frietjes bak ik nu in mijn fijne ikea oventje :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:07

Dat is dan wel balen juval! Zeker als die net nieuw is.

Ik kook graag maar ben geen poetsmiep dus ik wel gewoon een stenen blad :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:12

Ik ben nu aan het twijfelen of het aanrechtblad dat ik wil niet toch gewoon een laminaat blad is, dan zou het namelijk wel kunnen wat ik wil en kom ik voor het aanrechtblad in totaal op ongeveer 480 euro uit. (2,4m lang, 2 uitsparingen voor kookplaat en wasbak en een gat voor de mengkraan en een extra stuk van ong. 60 bij 75 cm met 1 kant afgerond als barretje)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:14

Wil je dat door ikea laten doen of zelf :) ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:18

Dat laat ik dan door Ikea doen, de kleur die ik wil (grijs zandsteenpatroon) is volgens mij een laminaat blad, en die is van Personlig, dus dan maken zij hem helemaal op maat. Wel zo fijn, ook komt de kookplaat en de gootsteen er dan mooi op gelijke hoogte in te liggen ipv. erbovenop en ik heb de bar dan mooi in dezelfde kleur als het aanrechtblad. Sja, betaal je wel voor :+ , maar opzich valt het me nog mee.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:28

Vind de prijs inderdaad goed mee vallen dan :)
Ik ben nu wel echt benieuw hoe die kleuren van ikea er in het echt uit zien.. op iedere foto lijkt de kleur wel anders :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:34

Kleuren komen op een beeldscherm altijd anders over dan in het echt. Gelukkig woon ik vlakbij de IKEA :D
Denk dat als ik mijn keuken aan ga pakken dat er ook een IKEA keuken in komt. Heb niet een hele grote keuken en de ruimte is nu gewoon niet handig ingedeeld. Maar ja, geldboompje enzo :')

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:40

Nou ik ben een moestuin begonnen in onze achtertuin. En alles wil eigenlijk ook wel groeien. Maar inderdaad dat geldboompje.. dat wil maar niet opkomen :n

Wij wonen ver weg van ikea, gelukkig maar :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:02

veeeeel water geven Dungen! en elke dag even tegen praten. dan moet het lukken :) :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:10

Dat doe ik al.. misschien verstaat die alleen zweeds := :')

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:45

Dungen schreef:
Nou ik ben een moestuin begonnen in onze achtertuin. En alles wil eigenlijk ook wel groeien. Maar inderdaad dat geldboompje.. dat wil maar niet opkomen :n

Wij wonen ver weg van ikea, gelukkig maar :P

Komt omdat dat boompje enkel goed groeit op mijn grond, kom maar brengen O:) O:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:51

Oeh, veel mensen die nadenken over de keuken! Leuk! In het huis waar wij mee bezig zijn zit een keuken van elf jaar oud die redelijk onze smaak is. (Kleur is niet mijn ding maar zit er wel heel netjes uit). Het aanrechtblad lijkt op natuursteen maar is toch een soort kunststof (ben de naam kwijt). Maar toch zou je het niet zeggen. Heb er een weddenschap mee gehad met mijn vriend maar die heb ik verloren ^) Ik dacht echt dat het natuursteen was. Zo klinkt het ook wanneer je er op klopt.

Liselot. De zolder kunnen we eigenlijk wel missen als slaapkamer omdat er al 4 slaapkamers opzitten. Dan moet het als berging doorgaan, want het dak is daar al redelijk schuin dus echt veel sta-ruimte heb je ook niet, mits je er een dakkapel bovenop zet.
En we denken aan een aanbouw op het platte dak, dus we kunnen nog alle kanten op.

We gaan vandaag een openingsbod doen *\%/* Die gaat uiteraard afgewezen worden dus daar ben ik nog niet zo zenuwachtig over.
Maar het is voor ons belangrijk dat we bieden voor de open huizendag begint.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:03

Oeh Cayenne wat spannend! Na een openingsbod kan het heel snel gaan hoor, ik had het binnen 4 uur gekocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:11

Succes Cayenne!

Ik meld me ook weer even, na lang alleen maar meegelezen te hebben. ;) Wij hebben ein-de-lijk alles rond voor de aankoop van het nieuwe huis en werden net gebeld dat alles bij de notaris ligt. *\o/* Nu dus nog een datum voor de overdracht, wordt waarschijnlijk half mei.

Ons appartement staat nog steeds te koop, ik heb niet de indruk dat we het snel kwijtraken dus dat wordt waarschijnlijk verhuurd straks. Wel jammer dat we er niet gewoon vanaf zijn, maar ik laat het de pret voor de nieuwe woning niet bederven. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:51

Liselot schreef:
Oeh Cayenne wat spannend! Na een openingsbod kan het heel snel gaan hoor, ik had het binnen 4 uur gekocht :D

Uh, 4 uur is wel heel snel hoor! We moeten het wegens omstandigheden nog tot ongeveer 23 april zien te rekken :')

Spanned RP!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:04

Liselot schreef:

Wij volgens mij nog sneller :')

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:20

Ik wil mijn woning best binnen 4 uur verkopen hoor :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:24

Wij de woning van mijn vriend ook wel :D Al staat die nog niet officieel te koop, eerst nog wat dingetjes afmaken en netjes maken.

Het ging bij mij sowieso allemaal heel snel, was het eerste huis waar ik ging kijken, was meteen verkocht. Paar dagen later nog een keer wezen kijken met een kennisje van me die makelaar is en de maandag daarop 's morgens het bod gedaan. Werd een paar uur later teruggebeld met hun tegenbod wat ook direct het uiterste was (ze bleven met een enorme restschuld zitten en hun bank moest akkoord geven), dat had ik in mijn hoofd gehad als volgend bod, dus dan is het makkelijk :D