Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:14

Haha, ze smste of ze al binnen mochten komen want ze waren er al. Ik heb ze rondgeleid en meteen de overnamelijst onder de neus geschoven :P Even besproken en ze waren best wel enthousiast. Eigenlijk wilden ze een lichtere kleur laminaat (ik heb lichtgrijstaupe achtig nu) omdat ze bang waren dat donkerder zo klein zou maken maar nu ze mijn vloer zagen waren ze wel enthousiast en vonden ze het erg meevallen. Is ook zo natuurlijk, je hebt er een bult werk aan om alles er zelf in te leggen en vloerbedekking kost ook aardig wat bij elkaar. Je mag blij zijn als er wat moois in ligt en je voor nog geen 25% van de nieuwprijs de vloeren plus allerlei andere dingen mag overnemen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:22

Wat fijn dat ze zo enthousiast waren! Nu maar hopen dat ze een hoop overnemen! Voor jou lekker meegenomen en scheelt ook weer een hoop werk :)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:23

En centjes O:)

TM als ik kan helpen schiften dan roep je maar he ;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:19

Ben ik weer..
Krijg woensdag 10:00 de sleutel. 4 weken later dan gepland. Duurt me allemaal erg lang hoor.. :\
Maar ik mag ook weer niet klagen, badkamer is nieuw, keuken is opnieuw betegeld, nieuwe toiletdeur, muren gestuukt. Alleen ik kan gewoon nog helemaal niks! Terwijl ik ook weer zoveel moet regelen. En hier in huis is het momenteel alsof er een bom is gevallen. Overal staat troep, spul wat ik meeneem naar m'n eigen stek.. ZUCHT

Oke ik mag niet klagen maar ik doe het toch :')

Heb trouwens huurtoeslag toegekend gekregen. Fijn.
Hoop dat ze de plafonds ook witten, want die zijn overal geel :wow: en het huis is echt enorm vies. Ik vraag me af HOE mensen zo goor kunnen leven. Bah bah bah.. zit een hoop schoonmaakwerk in voor ik uberhaupt kan beginnen met schilderen enzo.

Dus. :Y) Zondag naar Ikea, nog wat spul halen :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:24

Wat super dat je de sleutel krijgt!
Ik weet hoe het is om daar op te wachten.
Je wilt dan zo graag aan de gang!

En Idd sommige mensen leven echt goor....
Dan kom je bij ze binnen en denk je, jeetje maak je nooit schoon of zie je het niet of ruik je niks?
Daar ga ik dan meestal ook geen 2e keer heen.
Je zou er haast smetvrees van krijgen.
(ik krijg dan wel een schoonmaaktik mee en ga thuis maar schoonmaken gewoon omdat het dan moet XD)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:27

Mijn nieuwe kat laat ruften die stinken en blijven in huis hangen , al open ik het raam de hele dag je ruikt het nog :r Net als kattenbak licht heb ik echt een hekel aan bij mensen , frituur lucht etc..

Kim_89 Dankje voor eht aanbod! , zal mijn lijst opnieuw bekijken en eventueel posten.

Citaat:
- De gang = deurposten en deuren , gat in deur vullen (hij wou niet dicht ik schopte er tegenaan en een gat auw) muren deels : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195612.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195617.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195928.jpg
- Deurpost van gang naar woonkamer : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195544.jpg
- Raamkozijnen woonkamer bijtippen en het meest verotte stuk doen : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195747.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195759.jpg (je kan er amper bij echt irri)
- Raamkozijn slaapkamer : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195836.jpg
- Verfrissend kleurtje in de badkamer
- De berging , maar geen idee hoe -O- : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195637.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195650.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195701.jpg (kattenluik voor de toekomst kan perfect)
- Kast in keuken voor de deur , en deurbeslag eruit
De kleuren zijn simpel : , De gang = Grijze muren , met warmgrijze kozijnen en zilvergrijze deuren op 2 deuren na. Deurpost is dus ook warmgrijs , Raamkozijnen slaap en woon kamer ook , en de berging tsja -O-

http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... uisje2.png

Pom pom :P , maar dan de drempels ook nog ^^
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-14 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:30

Leuk Mendy :) Jammer dat het zo goor is. Had ik ook in dit huis dat je denkt; hoe krijg je het voor elkaar.

TM :') Als je kat stinkt dan zou ik eens nadenken of het voer wel goed is voor je kat :) Dat ruften is namelijk niet heel normaal. Ik weet niet wat je voert..?

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:33

Die kattebaklucht idd -O-
Ik kan niet zeggen dat mijn kattebak altijd precies op tijd schoongemaakt word maar ruiken doe je hem niet!
Frituur lucht is ook vies...
Sigaretten lucht ook als je niet rookt.
Natte hond...
Kan zo nog wel ff doorgaan haha.

Heb vandaag 2 van die potjes luchtverfrisser gehaald van die bolletjes.(Ambipur?)
Zo super lekker in de wc, en mn vader heeft er 1 in inde auto staan te "stinken" aldus mn vader haha.
Gewoon lekker fruitluchtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:41

Kim_89 schreef:
Leuk Mendy :) Jammer dat het zo goor is. Had ik ook in dit huis dat je denkt; hoe krijg je het voor elkaar.

TM :') Als je kat stinkt dan zou ik eens nadenken of het voer wel goed is voor je kat :) Dat ruften is namelijk niet heel normaal. Ik weet niet wat je voert..?

Uhm brok met veel vlees , porta 21 :)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:44

Gel chrystals? Die ruiken lekker :)

Voor de kattenbak; wij maken 'm 2x per dag schoon en wij gebruiken microkorrel vulling met een geur eraan (Biokat's micro fresh). Ik heb een speciale luieremmerprullenbak-idee speciaal voor kattenbakvulling dat geur tegenhoudt. Beetje offtopic alleen, deze kattenconversatie :=

TM: is dat zachtvoer? Ik zou wat anders proberen namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:45

Nee dat is hard :) , graanvrij etc ik wil geen troep in mijn dieren

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:46

Je hebt meer merken graanvrij :) Kan zijn dat er iets in zit waar je kat niet tegen kan en waardoor er overmatig gas geproduceerd wordt.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:32

Ik maak mijn kattenbak 1x per week schoon := , en dan gooi ik hem meteen helemaal leeg en doe er opnieuw grind in (te lui om te gaan scheppen en zeven).
Toch ruikt hij niet, behalve als er net een verse is gelegd.
Mijn 2 katten lopen gemiddeld een uurtje of 4 per dag buiten, en de rest zitten ze binnen.

Ik krijg ook volgende week woensdag de sleutel van mijn nieuwe appartement.
Vanmiddag de verhuizing geregeld met het nutsbedrijf en mijn telefoon- en internetproviders, chips van de katten, en nog wat andere bedrijven en instanties.
Maandag komen ze een voorinspectie doen in mijn oude huis, en daar ben ik best een beetje zenuwachtig voor.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 05:34

De kat is net nieuw toch? Zal misschien aan nieuw en graanvrij voer moeten wennen.
Hier wordt de bak 2 a 3x per dag gedaan en dat gaat meteen in de container buiten. De bakken ruik je echt niet, heb ook een hekel aan die geur!
En de katten hebben graag een schone bak :)

Leuk dat je de sleutel krijgt! Duurt altijd te lang :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:00

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:32

Kim_89 schreef:
Paar voorbeeldfoto's voor de vraag van Kentaro
[ Afbeelding ]

Deze is geniaal, waar heb je die gehaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:50

Klopt poes is nieuw :j

Die tegels zijn tof!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:00

leuk die tegeltjes! WIj hebben er hier ook wat op de wc (delfts blauw) met teksten als:
'als je altijd achter de kudde aanloopt, loop je altijd door de stront'
'een beha aan de waslijn is als bier zonder alcohol, het beste is eruit'

Nog 10 dagen voor wij de sleutel krijgen. Nog een vraagje, hoe zit het met electriciteit en gas? Moet je dat van te voren geregeld hebben? Of kan dat ook nog na de verhuisdatum?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:05

Bij voorkeur 14 dagen van te voren een verhuizing door te geven.
Neem de meterstanden 5 dagen voor verhuizing door van je oude woning!
Wanneer je die niet volledig of later door geeft , dan maak je kans dat ze noodgedwongen een schatting maken. De geschatte standen zijn bindend en kunnen afwijken van de werkelijke meterstanden. Je kunt daardoor een hoger bedrag moeten betalen.
Wat schiet het al op zeg!!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:02

Nou oude woning hebben we niets mee van doen, daar wonen mn schoonouders voorlopig nog, dat scheelt!
Maar ik moet dus wel haast maken met de nieuwe aansluiting? Heb je anders geen electriciteit als je verhuist?

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:06

Je hebt gewoon tot 2 weken de tijd om gas en elektriciteit aan te vragen.
Er is gewoon stroom als je op je nieuwe adres aan komt.
Ik zou met alles wachten tot je de sleutel hebt.
Abonnementen duren allemaal zo'n beetje 2 weken met aansluiten hou daar rekening mee.
Let met internet op (als je geen glasvezel hebt) of je de snelheid die je betaald op jouw adres wel kunt krijgen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:07

Als je de verhuizing te laat door geeft, is het mogelijk dat in de nieuwe woning nog geen energie kan worden geleverd. De netbeheerder kan dan kosten in rekening brengen om de energie aan te sluiten
Of ze dat ook echt doen, weet ik niet uit eigen ervaring.
Kun je het nu niet alsnog doen? Dan ben je nog 10 dagen van te voren!

branka, als de vorige bewoners het afgemeldt hebben met nog geen weet van nieuwe bewoners, sluiten ze het af en heb je dus geen energie!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:13

Oh dat is hier anders dan.
Ik heb ook alleen maar ervaringen met huurwoningen.
Altijd als er iemand een nieuwe woning kreeg lag er een brief met daarin de text, binnen 2 weken aangeven welke energie leverancier je neemt anders word je afgesloten.
Er is dus op dat moment gewoon stroom aanwezig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:25

Dat zou natuurlijk ook kunnen inderdaad, het verschil tussen huur en koop!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:34

Mag ik trouwens zeggen als ik zodadelijk een nieuwe huurwoning daadwerkelijk teken dat ik 2 weken later er pas in wil?