[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:18

Dat zou kunnen ja. Ben ooit inderdaad van Vodafone op tmobile

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:50

Ik heb sinds vrijdag een iPhone 6 gold, 64 gb. Tweedehands aangezien een nieuwe ietwat boven mn budget lag :+ . Ding doet het tot nu toe perfect! -afkloppen-
Alleen heb ik al altijd android gehad en ios is voor mij heel hard wennen. Zijn er nog speciale tips & tricks die ik moet kennen :D ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:53

Gewoon een beetje uittesten, dan kom je al veel handige functies tegen :)
Je hebt een menu als je van onder het scherm naar boven sleept, met handige functies.. Andersom ook, van boven naar onder.. Door de home knop twee keer langzaam in te drukken ga je direct naar je beginpagina. Van daaruit kun je naar links naar je meest gebruikte apps en personen. Twee keer snel op de home knop laat alle apps zien die open staan, en die kun je sluiten door de vensters naar boven weg te slepen.
Houd je de home button ingedrukt dan krijg je siri (mits je die aan hebt staan) en die kun je vragen stellen, dingen laten uitrekenen, mensen laten bellen, sms en mails sturen, afspraken en herinneringen inplannen enz..
Een screenshot maak je door de aanknop en home knop tegelijk in te drukken, ook handig..
Imessage en facetime zou ik altijd aan zetten, daarmee kun je gratis smsen en bellen en videobellen met andere iphones en dat werkt ook samen met alle andere apps en siri enzo, dus handiger dan whatsapp.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:53

Je hebt ook een app met tips. Zit standaard op de iphone. Even goed doorlezen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:18

Nog een tip: als je een sms of telefoontje op je scherm hebt staan dan hoef je niet eerst je telefoon te ontgrendelen en naar de app te gaan. Je kan het bericht gewoon opzij schuiven om opties te zien zoals beantwoorden of sluiten. Dat zelfde kan ook bv met emails; je verwijdert ze door te schuiven ipv eerst te openen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:44

8nnemiek, bedankt voor de tips! Dat menu dat je van onder naar boven sleept, daar kun je bijvoorbeeld kiezen om je wifi aan of uit te zetten. Kun je daar ook dingen aan toevoegen? Bv. een knop om mobiele gegevens aan- en uit te zetten? Nu moet ik elke keer naar instellingen -> mobiele gegevens

Oh en waar vind ik iMessage }:0 ? Als ik naar instellingen -> berichten ga, staat dat knopje bij iMessage wel aan. Maar ik kan het niet vinden op m'n telefoon :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:03

Het menu kun je niet aanpassen dacht ik. Maar je kan mobiele data wel via Siri aanzetten. Gewoon zeggen 'zet mobiele data aan' :D Daar hoef je je telefoon niet eens voor te ontgrendelen, ideaal!

Als iMessage aan staat dan zoekt de iphone zelf uit of degene waar je naar smst ook imessage heeft, en anders stuurt hij een gewone sms. Als je bij je berichten kijkt dan zie je dat er bij sommige mensen 'bericht' in het tekstvak staat en bij anderen 'imessage'.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:39

Dankje!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:44

Ik heb even een vraagde omtrent hoesjes.
Ik ga binnenkort de iPhone SE bestellen. Omdat ik veel met paarden en koeien werk (vooral het laatste; stront en melk ;) ) wil een een dergelijk hoesje als dit hebben:
https://www.bol.com/nl/p/otterbox-strad ... 042912762/
Deze heeft goede bumpers en lijkt ook goed af te sluiten rondom. Dit is ook een bookcase/flip case, wat ik ook graag wil omdat ik altijd mijn ID en OV-kaart bij mijn telefoon heb.
Nou kan ik echter een dergelijk hoesje voor de SE niet vinden :(
Ik kan wel deze vinden: https://www.bol.com/nl/p/otterbox-commu ... ypedsearch
Maar deze heeft dus geen pasjesruimte.. Kent iemand anders misschien een hoesje wat aan mijn eisen voldoet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:53

Misschien zijn ze zo lastig te vinden omdat de telefoon nauwelijks breder is dan een pasje, en het dus wat krap wordt om een pasje in zo'n hoesje te stoppen.
Ik heb er zelf wel een met vakje voor een pasje, maar het vakje nooit gebruikt. Die van mij kwam gewoon van de Action, dus niet zo degelijk als die otterbox hoesjes.
Misschien via ebay iets te vinden?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:30

hafjelinger schreef:
Ik heb even een vraagde omtrent hoesjes.
Ik ga binnenkort de iPhone SE bestellen. Omdat ik veel met paarden en koeien werk (vooral het laatste; stront en melk ;) ) wil een een dergelijk hoesje als dit hebben:
https://www.bol.com/nl/p/otterbox-strad ... 042912762/
Deze heeft goede bumpers en lijkt ook goed af te sluiten rondom. Dit is ook een bookcase/flip case, wat ik ook graag wil omdat ik altijd mijn ID en OV-kaart bij mijn telefoon heb.
Nou kan ik echter een dergelijk hoesje voor de SE niet vinden :(
Ik kan wel deze vinden: https://www.bol.com/nl/p/otterbox-commu ... ypedsearch
Maar deze heeft dus geen pasjesruimte.. Kent iemand anders misschien een hoesje wat aan mijn eisen voldoet?

Deze site heeft er een heleboel, de meeste Flip cases hebben hier ruimte in voor pasjes, weet alleen niet of je ze robuust genoeg vind :)
http://www.my-icover.nl/45-iphone-5-5s- ... flip-cover

Ik denk dat ik deze ga bestellen :')
http://www.my-icover.nl/iphone-5-5s-se- ... 23669.html

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:45

8annemiek, thanks, ik zal eens kijken op eBay!

Joanieke, thanks voor de tip, kon er helaas niet echt iets tussen vinden dat stevig genoeg is. Heb nu ook zo'n hoesje als op de genoemde site maar die hangt aan elkaar van de ducktape, dus ik wil echt wat stevigers :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:37

hafjelinger schreef:

Joanieke, thanks voor de tip, kon er helaas niet echt iets tussen vinden dat stevig genoeg is. Heb nu ook zo'n hoesje als op de genoemde site maar die hangt aan elkaar van de ducktape, dus ik wil echt wat stevigers :)

Ja dat dacht ik al! Kun je het hoesje delen als je er een gevonden hebt? Ik ben ook wel geïnteresseerd in iets stevigs :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:24

Joanieke schreef:
hafjelinger schreef:

Ja dat dacht ik al! Kun je het hoesje delen als je er een gevonden hebt? Ik ben ook wel geïnteresseerd in iets stevigs :)

Ik heb helaas nog niks gevonden wat aan mijn eisen voldoet... Wel bookcases en otterbox-achtige dingen, maar geen combinaties hiervan... :')
Dus als iemand iets tegenkomt...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:30

Heeft iemand hier wel eens een iphone gehad met dode pixels? Valt dat gewoon onder de garantie?
Die van mij heeft sinds vandaag ineens een hele rij dode pixels -O-
Nu ga ik ook nog deze week op vakantie, dus ik kan hem eigenlijk niet missen. Zouden ze zo'n telefoon gewoon omruilen, of moeten ze die opsturen?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:41

Hangt van de leeftijd af en of er BV geen andere schade aan de iPhone is.
Ga je naar de Apple store heb je kans dat ze zo omruilen (maak wel een afspraak) maar via je provider ben je hem meestal een week of 2 kwijt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:51

Hij is net een aantal weken oud (iphone SE) :=
Ik heb hem via Amac gekocht, met drie jaar garantie. Die zijn normaal gesproken ook ontzettend behulpzaam gelukkig. Maar ik ben wel benieuwd of ze hem daar ook gewoon omruilen. Misschien straks maar even langs gaan om te vragen..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:18

Ik vermoed dat ze hem opsturen maar met een beetje geluk kan dat heel snel.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:25

8nnemiek schreef:
Hij is net een aantal weken oud (iphone SE) :=
Ik heb hem via Amac gekocht, met drie jaar garantie. Die zijn normaal gesproken ook ontzettend behulpzaam gelukkig. Maar ik ben wel benieuwd of ze hem daar ook gewoon omruilen. Misschien straks maar even langs gaan om te vragen..

En?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 06:38

Ik ben helaas niet meer kunnen gaan gisteren, er kwam iets tussen -O-
En vandaag ook weer druk druk, het is drie kwartier rijden naar de winkel, dus misschien toch maar gewoon na de vakantie. Ik heb iig wel meteen een reservekopie gemaakt. Dan kan ik hem zo inruilen als ik er toch een deser dagen langs kom.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:57

Mijn 4s lijkt aan vervanging toe te zijn.
Hij wordt sloom, warmt snel op en loopt sneller vast.
Heb hem al eens uitgezet en weer aangezet, maar dat heeft niet geholpen.
Tijd dus om te gaan oriënteren voor een nieuwe. -O-

Eisen:
liefst nieuw, omdat je imo niet weet wat er is uitgespookt met tweedehandsjes, anders een betrouwbaar adres voor refurbished
32-64gb geheugen (kom nu met 16gb geheugen tekort als er apps een update hebben gehad :+)
los toestel
max €500,- (?) budget

Zag dat de 5s al ruim €700,- kost als je hem nieuw koopt met 64gb, dat heb ik er niet voor over. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:00

Dan zou ik echt kijken naar een refurbished via Leapp.nl eigenlijk. Zie alleen dat die op dit moment alleen een 5c met 32 gig hebben. Die zijn wel goedkoop.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:12

leapp is betrouwbaar?
Want voor betrouwbare adresjes sta ik open wb refurbished. :)
Nieuwer of ander model mag evt ook trouwens, ik ben gewoon ff gaan kijken wat er te krijgen is aan 5s.

Oh ja, hij hoeft niet in een broekzak te passen, dus grootte maakt ook niet heel erg veel uit. :)

edit:
ik denk dat ik ook over moet op een andere provider, heb nu van een gewone sim een microsim(?) laten knippen maar AH mobiel heeft geen kleinere simkaartjes meen ik dus overstappen naar andere provider is niet erg zolang het maar prepaid is. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:22

de 5c lijkt al verkocht te zijn, zodra ik 32gb aanklik zijn er geen resultaten :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:52

En de iphone SE?
Een nieuwe van 16GB valt binnen je budget, maar die van 64GB kost ook maar 580 euro. Dan heb je wel een nieuwe telefoon die minstens 5 jaar mee kan en dat is op het moment de meest krachtige smartphone.