Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plukje

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:31

Wij zijn van de randstad naar de Veluwe verhuisd. Ik werk in Rotterdam. Zonder files iets meer dan anderhalf uur rijden enkele reis. Maar ik hoef niet iedere dag naar kantoor en ik heb redelijk flexibele werktijden. Ik heb een hele gave baan bij een nog gavere werkgever. Ik heb de reistijd graag over voor iedere dag thuiskomen op een droomlocatie. Maar dat zou ik nooit gedaan hebben als we niet exact onze droom konden verwezenlijken (wonen midden in het bos met een groot stuk privé bos).

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:25

Wij gaan van de randstad naar Noord-Brabant tegen limburgse grens aan.
Familie woont in de randstad, is slechts 1,5u.

Ik ben nu al vooral met paardenmensen in contact en dat zal zo blijven en mijn vriendin/stalhouder haar pony gaat met mij mee verhuizen dus zij zal regelmatig langs komen. Verder werk ik in de paarden, dus ik hoop dat ik mij niet zomaar eenzaam ga voelen.
Al zal het heus eens voorkomen, maar ja.. Pony's aan huis is mijn grote droom en dat lukt niet dichtbij huidige plek.

Mijn partner blijft eerst nog op en neer rijden (omgeving Dordrecht) maar is ZZP dus werk zal heus ook dichterbij komen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:30

Hier ook van de stad naar een goedkope regio verhuisd, van Eindhoven naar midden Limburg (Ittervoort).

Hier mijn luxe droomboerderij (260m2) kunnen kopen op 1 hectare grond ,
met Parktuin, dierenweide en wei plus diverse bijgebouwen _/-\o_
Zoiets kost in Brabant 1,2 tot 1,4 Miljoen, hier de helft...

plus super gezellige en behulpzame buurt/dorp, heel erg toeristisch gebied, van alles te beleven, alles dichtbij en de voordelen van België (goedkoop tanken, 2 minuten) en Duitsland (goedkoop Boodschappen, 20 minuten).
Beste beslissing ooit en eindelijk veel dieren :Y)

Ik hoef maar 2 x per week naar kantoor in Eindhoven, maar ook dat is maar 35 minuten.
Familie heb ik niet meer, alleen mijn broer, maar die is heel vaak hier.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:33

Hier dezelfde keuze. Van Tilburg naar het dorp naast dat van listje. Beste beslissing ooit.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:19

Wij zijn van een dorp in het oosten naar het zuiden gegaan (belgie, net over de grens).
Hebben daar een vrijstaande villa (is het een villa? Ik vind t niet echt een boerderij) gekocht waar je hier minimaal het dubbele voor betaald. Met schuren/stal, 1,3 hectare.
Het was een druk dorp waar we vandaan verhuisden maar niet ons kent ons. Opzich vond ik het fijn wonen, maar partner wilde graag rustiger en meer afstand tot buren (ook grote wens van mij).

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:30

@Plukje
Als je niet elke dag naar kantoor hoeft scheelt dat inderdaad :) Mijn reistijd is zonder file drie kwartier. Maar met dagdiensten is de heenreis ongeveer een uur en de terugreis ongeveer anderhalf uur. Heb er ook weleens meer dan twee uur over gedaan.
Het klinkt als een heerlijke plek <3

@MaritB
Wat fijn dat je droom gaat uitkomen! En anderhalf uur is nog prima te doen :)

Dat klinkt ook echt als een geweldige plek Listiglistje <3
Misschien toch ook maar eens richting Limburg gaan kijken haha.

Fijn Hutcherson!
Was het een grote stap om in België te gaan wonen?
Afstand tot buren is hier ook een wens :=

Wij willen ook vooral wat rustiger wonen en niet meer te dicht bij andere mensen :+
En mis de natuur hier nogal :')

We zitten nu in Duitsland en ons uitzicht nu zijn heuvels vol met bomen <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:56

Praktisch gezien is bgie peanuts. Lijkt veel op NL, de borden zijn leesbaar, je hebt vergelijkbare winkels, de taal is prima (mits je bovenin blijft) en zeker voor zoon huis heb je veel over _/-\o_

Maar praktisch is het wel een dingetje.
Er zijn wel veel dingen echt anders.
Belgen zijn formeler (komen ook echt zomaar niet je perceel op, ook al doe je de poort voor ze open zodat ze kunnen doorrijden). Het gesprek is moeizaam, lastig prietpraatje op gang houden en er zijn heel veel onlogische, verplichte dingen die je moet regelen, vooral voor de export van de paarden.
Dat viel me echt vies tegen.
Maar voor de prijs waarvoor je hier een vrijstaand woonhuis koopt, kun je in NL niks vinden. Ook niet in de gehuchten. Dus dan is de keuze snel gemaakt.
Reisafstand is wel een ding naar werk maar dat went wel hopelijk.

Ik hoop vooral dat we snel van de verbouwingen af zijn zodat we gewoon kunnen wonen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:06

Hier van Nijmegen naar noord oost Brabant verhuist naar dorpje met 600 inwoners. Heerlijk rustig, paarden aan huis en gezellige buren. We hebben nog wel heel veel werk te verzetten en ook al heel veel werk gehad maar ik heb absoluut geen spijt. Wel ben ik rustig aan op zoek naar een baan dichtbij huis. Kantoor is vaak met veel file 1,5 tot 2 uur rijden. Hoef niet naar kantoor maar wil wel want mis m’n collega’s en de binding met het werk.

Dit is m’n uitzicht vanaf het terras op de paarden :D
Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:52

Hoelang wonen jullie er nu Hutcherson?

Heerlijk uitzicht MarjanB!
Thuiswerken lijkt mij gedeeltelijk prima maar niet elke dag. Hopelijk vind je een leuke baan in de buurt!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:49

We wonen er nog niet officieel. We zijn nog druk met klussen en de grote dingen moeten nog beginnen. Nu vooral paarden dingen in orde aant maken. Palen, hopelijk binnenkort de paddock en stal.
Daarna kozijnen, muren eruit die we eruit willen en vloer enzo. Maar eerst plek voor de paarden. Per 1 oct moeten ze van huidige plek af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 12:16

Hier van dorpje in Noord-Holland naar Den Bosch en daarna een klein dorpje buiten Den Bosch.
Echt fantastisch! Ik wil nooit meer terug.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:04

Wahhh, weer eens een bod uitgebracht op een huis. Voor mijn doen flink overboden (10%) dus ben zo benieuwd... wel het meest serieuze bod wat ik de afgelopen 2 jaar (zo lang zoek ik al naar de overstap van appartement naar serieus grote mensen huis) heb gedaan.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:55

Spannend

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:40

Ik kan met een opluchting zeggen dat ik een bod heb gedaan voor de vraagprijs, en het is aanvaard!
Vorige week is de aan-en verkoopbelofte getekend en nu zoeken naar de beste lening.
Nog een hele klus maar er is licht aan het einde van de tunnel. *\o/*

Na drie jaar zoeken ben ik echt zo blij om eindelijk iets gevonden te hebben dat betaalbaar is en
niet te veel renovatiewerken vraagt om er meteen in te gaan wonen. Ook een heel schappelijke verkoper die eigenlijk alle meubels en apparaten wil laten staan en in de verkoopprijs wou opnemen zoals een wasmachine, droogkast, diepvries,...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:07

Wauw proficiat AbleToDream! De eerste stap is gezet!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:12

Gefeliciteerd!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:32

Pittige klus Hutcherson!
Succes met verbouwen.

Gefeliciteerd AbleToDream!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:42

Gefeliciteerd!! Wat super zeg! Heel leuk en spannend! Hebben ze al gezegd wanneer je de sleutels ongeveer/ in waarschijnlijkheid zult krijgen? Heel gaaf zeg!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:53

Spannend Helderder, duimen maar! Fiks bod ook :j

Gefeliciteerd AbleToDream *\o/* Ook erg benieuwd naar wat het geworden is tzt!

Geeft de burger hier ook wat moed :+ As woensdag en volgende week weer bezichtigingen. Van het huis met de absurde makelaar waar ik op geboden heb nog niet weer wat gehoord, daar zijn vandaag en morgen de officiële bezichtigingen iig dus zal daarna wel bericht krijgen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:53

AbleToDream schreef:
Ik kan met een opluchting zeggen dat ik een bod heb gedaan voor de vraagprijs, en het is aanvaard!
Vorige week is de aan-en verkoopbelofte getekend en nu zoeken naar de beste lening.
Nog een hele klus maar er is licht aan het einde van de tunnel. *\o/*

Na drie jaar zoeken ben ik echt zo blij om eindelijk iets gevonden te hebben dat betaalbaar is en
niet te veel renovatiewerken vraagt om er meteen in te gaan wonen. Ook een heel schappelijke verkoper die eigenlijk alle meubels en apparaten wil laten staan en in de verkoopprijs wou opnemen zoals een wasmachine, droogkast, diepvries,...

Gefeliciteerd! En fijn gewoon voor de vraagprijs.

Ik ben overboden. Kan nog niet zien met hoeveel maar er waren 15 biedingen gedaan waarvan een paar 'zeer ruim' boven de vraagprijs. Vond mijn eigen bod ook wel in die categorie vallen maar alsnog dus niet genoeg... Dit ontmoedigd wel weer -O-

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:08

Wat vervelend helderder :(:)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:10

Ah nee Helderder, wat jammer -O- en wat een bizarre overbiedingen dan, jeetje! Zit je in zo'n lastige regio of categorie dan?

Hopelijk komt jouw huis alsnog gauw voorbij :knuffel:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:09

Able te dream gefeliciteerd!

Wat jammer, helderder. Ik vraag me ook af waar nog zo overboden wordt.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:44

Proficiat Abletodream

Balen Helderder

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:29

Hier wordt ook nog overboden. Laatst nog 40.000 euro op een vraagprijs van 270.000. Regio Apeldoorn-Arnhem-Zupthen.