Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:30

@Sabbaber: zelf de muur glad maken met bijv. fill & finish is mij ontzettend meegevallen, en dan heb je de gladde renovlies er zo op. Maar weet niet of jullie daar zelf zin in hebben haha! Ik wilde geen reliëf in het behang, dus daarom voor glad gekozen.

Wauw Malenka wat een bijzondere ruimte, heel gaaf, het antraciet past ook heel erg mooi! <3

Bij ons zijn gister de herstelwerkzaamheden in het trappengat afgerond. Nu kunnen we aan de slag met de gang beneden & de trappen. Nu de gele voorstrijk uit m'n gang is valt me pas op hoe WIT het is _O-

We hebben een vrij grote, ruime hal. Ik wil nu iets van kleur gaan toevoegen. Ben er nog net helemaal uit over wát voor kleur. Zowel 1 muur als de trap zelf moeten kleur krijgen, dus het moet ook wel een beetje matchen. Ik twijfel voor de muur ook nog over behang, dus dat zou ook nog een optie zijn. Ben wel bang dat ik op behang eerder uitgekeken ben :))

Mijn vriend vind zo'n kapstok tof, en daar hebben we ook wel een mooi deel gang voor waarschijnlijk. Maar dan wil ik de streep over de hele muur doortrekken.
Afbeelding

Dit vind ik ook nog wel tof:D

Afbeelding

Qua kleur voor de muur neig ik een beetje naar iets warms, rozig/terra.
Dus alle favoriete rozige/terra kleuren zijn welkom :D

Malenka

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:56

Dankjewel Karijn. :D

En jij ook Sannee. Het is een eigen ontwerp waar ik ook heel blij mee ben. Een lang traject maar voor ons de enige manier om aan zo'n droomhuis te komen.

Jouw eerste voorbeeld met de kapstok spreekt mij ook erg aan. Eenvoudig qua ontwerp maar heel makkelijk te personaliseren. Ik houd ontzettend van behang en kan me, zeker in ruimtes waar je geen uren in doorbrengt, niet voorstellen er snel op uitgekeken te zijn. Ik zou eerder uitgekeken zijn op een strakke muur in 1 egale kleur.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:45

Sababber schreef:
Heeft er hier iemand nog de gouden tip voor glasweefselbehang of iets in deze trant? Ik zoek iets met een subtiel patroon waar verf overheen gaat. Want de muur ziet er aan alle kanten zo uit:[ Afbeelding ]

Het liefst iets met een heeeeel subtiel (ruit) patroon.. maar het is of heel prijzig of heeft beroerde reviews.. ik zoek ook een rol van maximaal 25 meter. :x

Ik denk dat je met goed behang een heel eind komt hoor. Wij hebben slechtere muren van behang voorzien en daar zag je niks meer van terug. Alleen ben je dan geen 15,00 de rol kwijt. Of een dun laagje stuck er over. Dan is het weer netjes. Zeker wanneer het een groot oppervlak betreft.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:46

Malenka schreef:
Het is niet opgeruimd en echt nog een huis in aanbouw. Maar voor een beeld van de antraciet kozijnen heb ik toch foto's gemaakt.

Als het buiten donker is vallen de kozijnen enorm weg (stel je voor dat ze wit zouden zijn...). Tussen de spanten zit 2,5e meter en de kozijnen zijn 3 meter hoog. [ Afbeelding ]

En met een zonnige dag zijn ze wel aanwezig maar gaat de aandacht juist heel makkelijk naar datgene dat ze omlijsten. Ons plafond blijft ook antraciet. Waarschijnlijk gaan we de houden dwarsbalken ook antraciet schilderen. Dit kozijn is in totaal geloof ik 3,5e meter.
[ Afbeelding ]

De wand gaan we afwerken met kraaldelen in donker terra en ossenbloed rood.

Heel erg gaaf <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:55

Malenka schreef:
Het is niet opgeruimd en echt nog een huis in aanbouw. Maar voor een beeld van de antraciet kozijnen heb ik toch foto's gemaakt.

Als het buiten donker is vallen de kozijnen enorm weg (stel je voor dat ze wit zouden zijn...). Tussen de spanten zit 2,5e meter en de kozijnen zijn 3 meter hoog. [ Afbeelding ]

En met een zonnige dag zijn ze wel aanwezig maar gaat de aandacht juist heel makkelijk naar datgene dat ze omlijsten. Ons plafond blijft ook antraciet. Waarschijnlijk gaan we de houden dwarsbalken ook antraciet schilderen. Dit kozijn is in totaal geloof ik 3,5e meter.
[ Afbeelding ]

De wand gaan we afwerken met kraaldelen in donker terra en ossenbloed rood.

Oh ja, heel mooi die kleur <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:09

Mijn man vindt het Eijffinger bloemetjesbehang ook mooi voor in de keuken. Maar ja…€90 per rol. Ik vind het een smak geld.
Esta Home heeft vergelijkbaar behang alleen niet in de lichtgroene kleur van Eijffinger die we beiden mooi vinden. Ik heb nu een staal van de donkergroene opgevraagd. Eens kijken wat dat doet.

Ik heb wel een vraag voor eventuele Bora inductie bezitters hier. Ik heb de recirculatie versie nu in de keuken. Alleen als hij aan staat dan stroomt er een partij koude lucht onder het blad van het schiereiland vandaan. Ik vraag me stiekem af of ze niet per ongeluk de versie voor luchtafvoer hebben geleverd. Nu wachten we nog steeds op de verzekering voor een nieuwe (ongelukje met huidige door klusjesman). Maar klopt het dat er koude lucht onder mijn blad vandaan komt?

De verzekeraar kwam overigens met een bizar idee. Hij zei dat het ook mogelijk is om de inductieplaat te laten repareren. Nou, dat gaan we dus niet doen, hebben we hem gezegd.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:30

Lijkt me niet dat dat hoort. Ik heb dat in ieder geval niet bij mijn bora.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:39

(hier wachtend op bora installatie). Maar is de lucht echt koud of voelt deze koud aan omdat hij blaast (zoals bij een ventilator)? Het lijkt me dat hij alleen afzuigt en terugblaast. Er zit geen koelsysteem in volgens mij... Heb je ook geuroverlast? Want bij de recirculatievariant zit er een koolstoffilter. Die zit bij de luchtafvoer variant niet. Dat is volgens mij het grootste verschil

https://www.bora.com/nl/nl/service/luch ... nsporteerd.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:24

Karijn, ik zou toch investeren in dit behang als ik jou was. Eijffinger is echt kwaliteit. Beter dat je iets koopt waar je oprecht blij mee bent, dan dat je op zoek gaat naar een alternatief wat het net niet is. Hier in een Eijffinger print geïnvesteerd à €200,- (4 banen) en na een paar jaar nog steeds tevreden over.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:41

Goed (en dus vaak duur) behang betaald zich uit. Je ziet. Het is sterker en strakker te behangen. Kleuren houden zich mooier. Papier is dikker en kan dus ook (voorzichtig) schoonmaken.

Lijkt mij niet kloppen van die Bora. Hier Miele recirculatie en echt geen koude luchtstroom. Hoor overigens wel veel klachten over de Bora recirculatie :x oa lawaai, trek van kou en snel stuk.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:50

Ik schrik ook af en toe van de prijzen van behang :oo
Heb in het washok voor het eerst behang gebruikt (buiten renovlies om) en daar gewoon een betaalbare van de kwantum gebruikt. Die overigens top is, prima te hangen was en er echt mooi opzit. Maar voor een woonkamer of slaapkamer oid zou ik misschien wel investeren in iets duurders als je echt iets moois hebt gezien :D

Hier ook een recirculatie kookplaat (niet van Bora) maar herken de koude luchtstroom ook niet. Uiteraard blaast hij onderaan lucht terug, dat is het idee. Maar die is niet koud?
Komt het echt onder je aanrechtblad vandaan? Dat is sowieso een gekke plek toch?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:56

Wij hebben de Bora puru en ook geen koude luchtstroom. Kan je niet ergens aan het artikel nummer zien welke variant er is geïnstalleerd?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:32

Geen ervaring met kookplaten hier, wij hebben een keuken voor de sier _O-
En behang weet ik ook niets van... :')

Ik heb het weekend eindelijk de knoop voor een kleed doorgehakt, na een maand of 4 :+. Maar ik ben er verdorie blij mee! Met de looks dan in ieder geval, de rest is nog afwachten natuurlijk....

Was wel een gehannes, ook voor de bezorger. Hij heeft een diameter van 3 meter :evaw:
Afbeelding

Kan ik nu verder met de salontafel zoektocht...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:37

Gaaf kleed, Bielsje! Is het wol?

Wat behang betreft, duur is vaak wel mooier. Ik heb behang van Matuu, ook aan de prijs, maar wel erg mooi <3.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:53

Afbeelding

Als ik op de barkruk zit bij de pijl voel je eronder, alleen als de bora afzuiger (bij de andere pijl) aan staat, ijskoude lucht op je blazen. Naja, voor nu weten we het. Als de nieuwe besteld gaat worden, zal ik het bij de leverancier nadrukkelijk navragen.

Hij maakt best veel lawaai ja maar onze oude afzuigkap ook. We zijn het gewend. Voordeel is dat onze keuken in een afsluitbare ruimte zit.

Mbt behang: misschien idd maar een smak uitgeven voor iets dat we beiden mooi vinden. Even uitrekenen of ik met 2 of 3 rollen uit kom. Boven heb ik op de slaapkamer ook behang met print en ben gelukkig een semi pro mbt (patroon) behang plakken. Van mijn vader geleerd.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:35

_San87_ schreef:
Gaaf kleed, Bielsje! Is het wol?

Wat behang betreft, duur is vaak wel mooier. Ik heb behang van Matuu, ook aan de prijs, maar wel erg mooi <3.

Nee, dat durf ik niet aan met mijn vrijwel ontbrekende schoonmaak gen, manlief die vrijwel altijd zn schoenen aanheeft én "automonteur" is, en een hond van 6 maanden :+
Dus ik heb de syntetische variant genomen :j

Man én hond zijn er erg blij mee ook tot nu toe!

@Karijn, de keuken was voor jullie geïnstalleerd toch? Is daar niet iets mis gegaan misschien?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:11

Staat mooi het kleed Bielsje!!

En wat gek Karijn, maar even navragen inderdaad! Dan wordt het hopelijk netjes opgelost!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 21:02

Heel mooi kleed Bielsje!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 23:20

De keuken is inderdaad geïnstalleerd. De Bora ook. Hoe dan ook, hij wordt toch nog vervangen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 17:36

Wij zijn eruit. Dit wordt het.
Stiekem wilde ik al donkergroen. Mijn man nu ook. Ik kreeg net de staal van Esta binnen. Hij zei gelijk ja.

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 19:31

Ik kijk al 1,5 jaar mee voor inspiratie maar ben nu ongeveer op het punt dat alles er weer mooier gaat uitzien ipv bouwwerf.

Wil graag jullie objectieve mening want mijn vriend geeft mij carte blanche en ik ben de slechte beslissingnemer ter wereld.

Even foto’s van de ruimte:
Afbeelding
Afbeelding

De ruimte waar in de vorige foto de ladder nog in stond:
Afbeelding

Het is dus zeg maar een L-vorm woonkamer met een beetje een aparte zithoek.
Dat aparte hoekje wil ik ook als zithoek hebben, televisie tegen de nog niet afgewerkte wand, bankstel er tegenover.
Achter de televisie willen we akoestische panelen (van die houten latjes, de enige eis die mijn vriend had en ik vind het ook mooi)

En daar zou ik dan graag een wat donkere accentmuur bij willen.
Beetje dit idee:
Afbeelding

Maar met grijs ipv blauw.
Ik heb die Levi’s app (in NL is dat Flexa) en kom bij dit idee uit maar kan alleen de hele ruimte inkleuren helaas, het moet dus 1 muur zijn

Afbeelding

Ik kom er alleen niet uit welke muur ik dan donker wil…
De muur waar het raam in zit? Aangrenzend aan de houten latjes?
Of de muur achter het bankstel, tegenover de houten latjes? Bij die laatste ben ik bang dat de overgang latjes-licht-donker niet mooi gaat zijn maar de eerste optie kan ik ook niet helemaal goed inschatten.

Voor de rest van de muren wil ik zoiets:

Afbeelding

Net niet wit, beetje gebroken wit maar wat warmer. En dan dacht ik nog een kleur daar tussenin te zoeken maar ook daar weet ik niet goed welke muren dan anders te doen.
Ik weet dus ongeveer wat ik wil maar eigenlijk ook helemaal niet :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:24

Oeh, ik zou de donkere accentmuur tegenover de bank doen, dus waar de tv hangt. Kan je er iedere keer naar kijken <3

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:30

Achter de tv kun je beter niet doen als je van die ledstrips hebt daar (veel tvs hebben dat tegenwoordig). Dan wijken de kleuren af van de kleuren op het scherm. Zelf vind ik dat tenminste geen gezicht maarja misschien is dat mijn afwijking.

Ik zou een kortere muur met een donkere accentkleur doen, met het liefst niet te veel direct zonlicht erop

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:32

Het is een hele lange, grote muur. Die panelen hoeven niet achter de tv, die kunnen er ook naast.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:33

En waarom niet de accentmuur die muur maken waar ook de houten latjes zitten?