Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:41

Prairy schreef:
Deze is via CG selecties maar doe ze ook regelmatig via respondenten.nl

Ik heb ook vaak mystery shopping gedaan maar dat kostte teveel tijd in verhouding tot de vergoeding.

Mysterie shoppen lijkt me echt leuk

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:09

Ik vond auto shops en lunch altijd wel leuk om te doen. Maar Kruidvat bijvoorbeeld betaalde maar iets van 5 euro vergoeding voor je aankoop en dan 3-5 euro voor je rapport. Maar met erheen, winkel bezoek en dan nog rapport invullen ben je zo een uur kwijt en dan heb ik heb nog niet over reiskosten die je niet vergoed krijgt. Dan vind ik het de moeite niet.

Auto bezoeken was vaak iets van 30 euro. En ik heb er al zoveel gedaan dat ik het scenario, op enkele bijzonderheden na, wel kende. Dan gaat het rapport invullen ook steeds sneller.

Wel opletten want het wordt als inkomsten gezien als je het uitgekeerd krijgt op je rekening. In theorie zou je het dus op moeten hebben bij de belasting en een eventuele uitkering.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:25

corinep schreef:
poes schreef:
Ja kijk als een route van 1,5km langer veel sneller is, is dat prima. Maar ga je echt omrijden of bvb na werk ergens op je route ergens koffie drinken en rij je twee uur later naar huis wordt het mogelijks wel discussie.

Wat bedoel je voor discussie? Je mag toch zelf wel weten op welke manier je naar huis rijd? Of bedoel je dat je werk aansprakelijk is op je woon-werk traject? Dan is het toch ook geen probleem want voor alles prive ben je prive gewoon verzekerd toch?

Dat is een optimistische visie op verzekeringen :) je eigen risico, je premie die verhoogt na een ongeval. Wat als er blijvend letsel is? Dan wil je echt in de mogelijkheid zijn om de juiste verzekering aan te schrijven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 14:40

Afgelopen dagen een flinke autorit achter de rug naar vrienden en familie. Heb de drie manieren om te reizen eens achter elkaar gezet. Mijn eigen auto, een MyWheels Zoë en het OV.

Met de korting die MyWheels geeft is het over 3 dagen en 750 km het goedkoper een auto te huren dan er een te hebben van jezelf, maar het scheelt maar 27,50 in totaal met mijn Peugeotje. En dan heb ik echt alles meegerekend (ook bijv kilometerprijs afschrijving etc.).
En uiteraard is het OV het goedkoopste maar ook het langzaamste (2x zo langzaam, en ook 2x zo goedkoop :+ ).

Dus als je, in mijn geval, een kleine zuinige (1:20 / 1:25) auto rijdt, die je 2e hands hebt aangeschaft (heb die van mij gekocht als 4-jarige :7 ), is dat ongeveer even 'duur' of 'goedkoop' op langere afstanden dan een elektrische deelauto.
Ik dacht echt dat het goedkoper zou zijn.
Dus hierbij afgezien van het milieu-effect (waarbij dat ook nog maar te bezien valt ivm accu van een elektrische) 1-0 voor mijn eigen benzine auto'tje zeker als je het gemakt bekijkt dat je thuis in- en uitstapt en niet hoeft op te laden tussendoor (als ik het OV als geen alternatief zie omdat het simpelweg echt te lang duurt allemaal, 15 uur reistijd tov 8 uur met de auto zeg maar :P ).

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:34

Met die afstanden kies ik ook voor onze Diesel hoor. We zijn een keer op 1 dag op en neer gegaan naar Zuid België, iets van 500km denk ik. Wat een gedoe was dat met laden met onze Ionic. Daar heb ik echt geen zin meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:34

Ik heb vandaag getankt aan €1,79 en ik ben er nog trots op ook 8-) Heb toch mooi de duurste periode weten te omzeilen! Helaas voor mezelf was die €93 die nu in de tank zit nog altijd pijnlijk om af te tikken, want sinds de vorige tankbeurt stond er maar 586km op de teller en zat ik toch echt aan het laatste kwartje van de tank.

Afgelopen weekend de bikeshop ingestapt waar vriend zijn racefiets heeft gekocht en vanmiddag op pc eens de website goed bekeken. Al bij al is er voor mijn kleine lijf (ik ben 1m60) amper iets van optie direct of snel beschikbaar als ik het zo zie volgens de website, maar ook redelijk beperkt in keuze. Over de prijs heb ik het dan nog geeneens gehad... Maar echt om te huilen.
Dan heb ik elders een beter alternatief gevonden, maar moet er alleen nog even naartoe voor echt specifiek te kijken wat mogelijk is (en hoe snel de fiets verkrijgbaar is). Maar heb er écht wel zin in! Met een gravel richting race heb ik ook het voordeel dat mijn stadsfiets en oude racewrak allebei de deur uit kunnen, scheelt gelijk weer plek.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 17:54

Ik was al blij van het weekend met 2.19 Euro :+

Ik ga het van de week ook uitrekenen op een kortere afstand, heb morgen een vrij representatieve dag met 3 bezoeken, in een stadsdeel. Plus mijn reis daarheen en weer terug. Kijken waar ik dan op uit zou komen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:07

Leuk om zo uit te rekenen wat het voordeligst is!
Ik kan me wel voorstellen dat een auto huren op grotere afstanden al gauw duurder is, zo'n bedrijf wil er natuurlijk ook aan verdienen, en ik denk dat deelauto's gewoon nog niet populair genoeg zijn om echt goedkoper te kunnen zijn.
500km zou ik nog wel in een dag aandurven met de elektrische auto. Bij de bestemming aan de lader, en als ie nog niet vol is bij vertrek, nog even lekker rustig een hapje eten. Prima voor een keertje, maar natuurlijk niet handig voor elke week :)) Al zou ik sowieso niet elke week zo'n afstanden willen rijden.

Varekaj, dat is best goedkoop volgens mij, toch? Enig idee wat de diesel in België nu kost? We moeten binnenkort de boot een beetje verder bijtanken, en voor een paar tientjes korting loont het wel om dat in België te doen denk ik :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:37

Naar welke winkels ga je kijken varekaj?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:40

poes schreef:
corinep schreef:
[]

Wat bedoel je voor discussie? Je mag toch zelf wel weten op welke manier je naar huis rijd? Of bedoel je dat je werk aansprakelijk is op je woon-werk traject? Dan is het toch ook geen probleem want voor alles prive ben je prive gewoon verzekerd toch?

Dat is een optimistische visie op verzekeringen :) je eigen risico, je premie die verhoogt na een ongeval. Wat als er blijvend letsel is? Dan wil je echt in de mogelijkheid zijn om de juiste verzekering aan te schrijven.

In Nederland heb je gewoon je eigen autoverzekering daarvoor. Je werkgever heeft niks met aansprakelijkheid tijdens woon werk te maken. En als je afwijkt van de snelste route of onderweg stopt dan zijn het toch sowieso prive kilometers dus ook geen probleem je eigen verzekering aan te spreken als er wat gebeurt. Je rijd neem ik aan sowieso ook wel eens prive, niet enkel woon werk. Ik zie het probleem niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 21:15

Ik ben een beetje bewust aan het kijken wat het gemiddeld allemaal kost een langere reis, werkdag, wat ik zoal doe met mijn auto zeg maar :-) en vervolgens wat kan ik dan doen met een elektrische fiets, wat wil ik nog doen met mijn óf een deelauto.

Deelauto's zijn er al heel lang hoor, ik heb jaren geleden, denk zo'n 10 / 15 jaar geleden al?, een paar jaar een abonnement op GreenWheels gehad. Kon prima uit. Maar ... dat was ook omdat mijn toenmalige partner een auto had die ik ook kon gebruiken in het weekend bijv of voor langere ritten. Drie jaar terug heb ik een paar maanden met Snappcar gereden, ging eigenlijk ook best wel.
Het is meer dat je op een gegeven moment eigenlijk de financiële middelen wel weer hebt en dat je het dan wel weer erg makkelijk vindt zelf een auto te hebben :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:44

In België heb je ook echt wel je eigen verzekeringen. Maar woon-werkverkeer valt dus voor lichamelijke letsels en schade aan derden onder verzekering van je werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:35

Diesel staat hier waar ik zit aan €1,799/liter. Benzine zit ongeveer gelijk geloof ik, maar pin me er niet op vast.

Ik ben gaan kijken bij cameleonbike in Destelbergen. Zat vroeger in Zottegem, daar heeft vriend toen zijn fiets gekocht. Ik was er toen ook bij en de service was daar superfijn en heel correct. Vandaar dat ik eens ging kijken bij die shop op de nieuwe locatie. Het is 4x zo groot, veel keuze, maar verder viel en valt het dus aardig tegen -O-
Ik ga nu kijken bij De Fietser in Opwijk. Hun pony staat op dezelfde stal als mijn paard, ken ze als vriendelijke en open mensen en het advies dat ik daar al kreeg sluit wel volledig aan bij wat ze bij cameleonbike gaven (ik ben daar binnen gestapt alsof ik nog van niks wist).
Hun aanbod is anders, wel ruimer en ook meer opties qua prijs. En dichterbij.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:04

Zijn eindelijk mn spullen voor de wc er, en zijn ze vandaag begonnen met tegelen.
Kom ik een doos hexagon tegels te kort die dus niet leverbaar zijn. Ja, wordt besteld dan duurt het 2 weken. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 13:56

Gefeliciteerd Varekaj!

He wat K Sam :(:)

Wat een weertje! Ik heb een e-bike besteld :o :D
Wil strak inplannen wat ik wel en niet rij met de auto. Eergisteren had ik bijv een werkdag met flink wat thuisbezoeken, dat had feitelijk op de fiets gekund, auto genomen, toen had ik toch weer dat ik uiteindelijk omreed omdat ik een mantelzorger een lift aanbood naar haar huis. Tja, dat kan dan niet meer als ik met de fiets ben.
Denk dat ik toch echt wel regelmatig met de fiets kan gaan als het redelijk / mooi weer is. Ook wel lekker, zeker met voorjaar/zomerdag :D ben je lekker buiten.
Elke keer als ik met de fiets ga bespaar ik toch zo'n 50 a 60 km soms wel 70 km uit.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:06

Goed!! Dat is èn verdiend èn gezond!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:04

Dat is lekker van huis uit!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:44

Dat zijn inderdaad fijne besparingen :)

Ik heb de afgelopen paar dagen wat bol.com bonnen binnen gekregen, van ziektekostenverzekering die ik afgesloten had. Toch 40 euro bij elkaar. Mooi gelijk wat dingen voor de komende reis besteld en nog een boek. Toch erg leuk hoor, zo 'gratis' shoppen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:29

Vandaag een paar oudere maar hele lieve mensen geholpen.

Met de storm was er een boom omgegaan en nu gooide de buren er allemaal zooi bij en het bedrijf wat de rest van de bomen aan gaat pakken komt voorlopig nog niet dus of ik die boom op wou ruimen.

Natuurlijk,in mijn eigen tempo gaat dat vast wel lukken en anders maar in een paar keer.

Afijn, t'is gelukt en ze hebben m'n auto vol getankt! :wow: <3

Heb ze wel gewaarschuwd dat het een bodemloze put was want ik kon nog maar 130 kilometer rijden maar nee, het moest vol.

En als extra lief cadeautje kreeg ik zo'n pakje vol met macarons,die vind ik bij vlagen lichtelijk verslavend :+

Ontzettend lief <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 17:52

Ahhh wat super lief! Zowel van jou als van de mensen die je hebt geholpen +:)+

Lekker shoppen heerlijk Prairy! Wij hebben onze vakantie tot nader orde even uitgesteld. Weten het gewoon ff niet :+

Wonderbaarlijk krijg ik een bericht van mijn energieleverancier (EnergieDirect) dat ik mijn maandbedrag zou kunnen verlagen (40 Euro per maand minder). Ga ik niet doen, want je weet maar nooit wat er allemaal gaat gebeuren, maar vond het wel grappig. Verbruik zeker minder dan vorig jaar dankzij de verwarming 2 graden lager over dag en op 14 graden in de nacht. En heel bewust met electriciteit omgaan, nachttarief voor de was / vaatwas etc. Het helpt dus wel degelijk.
En dat het lekker weer is / geen echte winter was helpt uiteraard ook :+
Plus geen puberzoon in huis die nogal houdt van een warme kamer :P
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-03-22 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:02

50km/dag, dan rij je ook wel fijne afstanden zeg! Lijkt me prachtig om dat met de fiets te kunnen doen.

Mijn moeder is zo een type "al ben je 60, ik blijf je moeder en niks weerhoudt me om je sponsor te zijn" dus kreeg ik vanochtend een appje voor mijn verjaardag "geniet van je dagje en cadeautje op 2 wielen mag jij uitkiezen". Maw, ik mag hoog en laag springen wat ik wil, ze moet en zal bijdragen bij de aanschaf van mijn nieuwe fiets _O- Durf erop te wedden als ik 'm ga kopen zonder haar, dat ze dan alsnog achter mijn rug om een bedrag op mijn spaarrekening stort...

Dankjewel VanHuisUit :D

Vanaf volgende week zit ik vast op mijn nieuwe job en kan ik ook weer dagen inplannen om met de fiets te gaan. Voorlopig nog gewone stadsfiets, maar hoe dan ook kijk ik er wel ontzettend naar uit. Zeker met het heerlijke weer zoals we nu gehad hebben. En met de dieselprijs die weer omhoog is gegaan naar €1,99/liter wordt het er niet beter op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 18:20

Top moeder _/-\o_ :j
Fijn zeg jij straks ook op je nieuwe fiets :D

Ik sukkel heel wat af op een dag qua afstand, zowel huis - werk (maar dat is maar iets van 25 in totaal) maar erg veel door de wijk. Kan mijn routes wel zelf indelen maar het is niet zo dat mijn cliënten allemaal op elkaar afgestemd zijn zeg maar. Soms heb ik er eerst een in Vlaardingen, dan weer naar Schiedam, dan weer in Rotterdam-Zuid naja, dat klinkt dicht bij elkaar maar is toch snel flink wat km's.

Hoop wel dat het een lekker jaartje wordt qua zon/geen regen overdag en 's avonds mag het dan wel :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:27

Ik zie net dat je je gewone fiets ook kan (laten) ombouwen tot elektrische fiets. Dat is leuk, dat wist ik niet. Zijn verschillende opties voor, middenmotor blijkt het beste te zijn. Kost ook wel wat maar een hele nieuwe fiets kost meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:23

Nou van het sparen en besparen komt het hier even niet.
Paard gekocht, laten keuren en nog laten castreren in de kliniek, tandarts en alle spullen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:59

Er moeten ook mensen zijn die de economie draaiende houden :+

It's you and me at the moment :D :')