Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
M_arjolein schreef:Gefeliciteerd Sanne leuk ook in Friesland. Hier ook een 2 onder kap gekocht voor bijna dezelfde prijs. Wij hadden de volgende dag het concept voorlopige koopcontract toen nog wat aanpassingen en na 2 werkdagen het definitieve voorlopige koopcontract.
Whupp schreef:Gefeliciteerd Sanne! Wat een leuk huis![]()
Ik heb net mijn bod gedaan voor het huis van vrijdag. Zaterdag waren we bij een appartementje kijken in een andere (veel slechtere) buurt en dat heeft echt het huisje van vrijdag nog 10x leuker gemaakt. Ben heel benieuwd, we zitten echt wel aan de hoge kant met flink wat erbij op vergeleken met de vraagprijs, maar de vraagprijs vonden we vergeleken met andere woningen in de buurt wel vrij laag. Verder is het voor mij als alleenstaande starter echt ideaal, intercity station op paar minuten lopen, goede buurt dichtbij het centrum en een tuintje
Whupp schreef:Gefeliciteerd Sanne! Wat een leuk huis![]()
Ik heb net mijn bod gedaan voor het huis van vrijdag. Zaterdag waren we bij een appartementje kijken in een andere (veel slechtere) buurt en dat heeft echt het huisje van vrijdag nog 10x leuker gemaakt. Ben heel benieuwd, we zitten echt wel aan de hoge kant met flink wat erbij op vergeleken met de vraagprijs, maar de vraagprijs vonden we vergeleken met andere woningen in de buurt wel vrij laag. Verder is het voor mij als alleenstaande starter echt ideaal, intercity station op paar minuten lopen, goede buurt dichtbij het centrum en een tuintje
_Elaine_ schreef:Bedankt Sem!
Nee we hebben nog geen aankoopmakelaar.
Ik neig er wel steeds meer naar, maar mijn vriend wil er nog niet aan, die vindt t nog te vroeg... (zucht, mannen)
Arethe schreef:Ik kom hier even meelezen en hopelijk praten.
Mijn man heeft aangegeven te willen gaan scheiden en ik zal dus nu op zoek moeten gaan naar een huis omdat hij hier wil blijven wonen. (Ik kan het ook niet betalen in m’n eentje).
Ik hoop op een klein leuk huisje met een tuin waar onze dochter ook lekker buiten kan spelen. Gelukkig wel wat redelijke prijzen in onze omgeving maar ik ben erg bang voor het overbieden op de vraagprijs.
Plus alles in m’n eentje moeten doen, gelukkig wel hulp van m’n ouders hierin qua meekijken. Maar het zijn even spannende tijden nu.
_Elaine_ schreef:Hoe heb jij je bod gebaseerd als ik vragen mag?
Mocht jou bod geaccepteerd worden, maar lager getaxeerd worden, kan je het dan zelf inleggen?
Vindt dat echt het lastigste van een bod uitbrengen
Arethe schreef:Ik kom hier even meelezen en hopelijk praten.
Mijn man heeft aangegeven te willen gaan scheiden en ik zal dus nu op zoek moeten gaan naar een huis omdat hij hier wil blijven wonen. (Ik kan het ook niet betalen in m’n eentje).
Ik hoop op een klein leuk huisje met een tuin waar onze dochter ook lekker buiten kan spelen. Gelukkig wel wat redelijke prijzen in onze omgeving maar ik ben erg bang voor het overbieden op de vraagprijs.
Plus alles in m’n eentje moeten doen, gelukkig wel hulp van m’n ouders hierin qua meekijken. Maar het zijn even spannende tijden nu.
Hopelijk kan ik ondertussen hier nog wat info opdoen en dingen opsteken
Whupp schreef:Oh dat is wel heel netjes inderdaad. De ene aankoopmakelaar is ook de andere niet. Ik heb wel wat mindere verhalen gehoord, gewoon lastig te bereiken bijvoorbeeld, maar mocht het zo zonder aankoopmakelaar hier niet lukken, dan ga ik er ook naar kijken. Maar eerst in ieder geval nog even zelf proberen. Ik ben pas een maand actief aan het zoeken.
@horsii, volg je al veel makelaars op bijvoorbeeld facebook? Daar komen huizen eerder op dan op Funda, dus als je dan iets ziet kun je meteen een afspraak maken. En sommige makelaars hebben zo'n zoekfunctie waar je je gratis voor kan inschrijven, dan krijg je een mail zodra er een huis in de verkoop gaat die aan jouw eisen voldoet. Meestal bel ik dan zo ongeveer meteen en dan kom ik er in de helft van de gevallen wel tussen. Gekkenwerk eigenlijk hé, de helft van de huizen kan ik bezichtigen als ik binnen een uur bel
Sem_ schreef:Whupp schreef:Oh dat is wel heel netjes inderdaad. De ene aankoopmakelaar is ook de andere niet. Ik heb wel wat mindere verhalen gehoord, gewoon lastig te bereiken bijvoorbeeld, maar mocht het zo zonder aankoopmakelaar hier niet lukken, dan ga ik er ook naar kijken. Maar eerst in ieder geval nog even zelf proberen. Ik ben pas een maand actief aan het zoeken.
@horsii, volg je al veel makelaars op bijvoorbeeld facebook? Daar komen huizen eerder op dan op Funda, dus als je dan iets ziet kun je meteen een afspraak maken. En sommige makelaars hebben zo'n zoekfunctie waar je je gratis voor kan inschrijven, dan krijg je een mail zodra er een huis in de verkoop gaat die aan jouw eisen voldoet. Meestal bel ik dan zo ongeveer meteen en dan kom ik er in de helft van de gevallen wel tussen. Gekkenwerk eigenlijk hé, de helft van de huizen kan ik bezichtigen als ik binnen een uur bel
Dit laatste kregen wij inderdaad ook als tip van onze makelaar en als je de Funda app installeert op je telefoon kun je ook een melding van Funda krijgen als er iets nieuws op staat wat binnen je zoekopdracht valt. Dan gewoon meteen bellen zodra er iets op staat wat je enigszins aanspreekt (als je in die mogelijkheid bent).
Qua ervaring met makelaars, adviseurs, taxateurs e.d. heb ik vooral rondgevraagd in de omgeving en naar reviews gezocht. We hebben drie hypotheekadviseurs gesproken voor we er een kozen (die was ook het goedkoopste). Taxateur zou ik laten regelen door je adviseur of makelaar (als ze dat aanbieden).