Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:44

Ik kan kruipend naar de Aldi, Lidl en Plus.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:47

lor1_1984 schreef:
Volgens mij een vast artikel.
Zou dan bij de conserven (potten&blikken) moeten liggen, daar staan oa ook de walnoten enzo. :)

Thx! Kijk ik daar volgende keer :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:04

lor1_1984 schreef:

Naar de Aldi kan ik dat ook, naar de Coop zou ook moeten kunnen, maar zou al meer een uitdaging worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:07

Safiera schreef:
En dan dus elke week met de folders een plan maken?

Ik heb een supermarkt in het dorp die vrij duur is maar wel op loopafstand, en dan Aldi een dorp verderop en Lidl het 2e dorp verder. Wel op de route naar mijn ouders :)

Probeer nu dagelijks te koken, waar ik eerder veel kant en klaar haalde. Ben dus aan het bekijken hoe ik dat plan mét bezuinigen op m'n boodschappen :j
En lastig beslissen wanneer een aanbieding zo voordelig is dat ik voorraad zal inslaan!

Dat probeer ik inderdaad wel een beetje te doen. Momenteel kijk ik dus in de kast en kijk wat ik heb. Daar maak ik dan een recept mee.
Maar nu is het bijvoorbeeld bij AH 1+1 bij de verse pasta's. Die haal ik dan wel terwijl ik die waarschijnlijk volgende week eet. Pasta eten we bijna wekelijks en deze is de lekkerste.

Maar dat werkt prima hoor. Er is altijd veel groente in de aanbieding en dan maak ik aan de hand daarvan een salade, ovenschotel etc.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:09

FrNo schreef:
lor1_1984 schreef:

Naar de Aldi kan ik dat ook, naar de Coop zou ook moeten kunnen, maar zou al meer een uitdaging worden.

Bij Aldi kom ik echt nooit. Ik weet nooit wat ik daar moet halen, tis er zo'n rommeltje en ik moet er een dorp voor om.

Sonja_vR

hier gelukkig inmiddels opgeruimde aldi's , maar dat komt omdat er een aantal nieuwbouw hebben neer gezet
hier zaten er twee die echt drama waren

PSvanLot

Er is maar een ding waar ik niet op bezuinig en dat is vlees. We eten niet dagelijks vlees en ik kan het niet over mijn hard verkrijgen om kiloknallers oid te kopen.
Ik haal alles bij de keurslager en de kwaliteit is ook zo enorm veel beter.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:45

Ik heb een Lidl, Plus, Aldi, Boni, AH en Deen op fietsafstand, Plus is loopafstand. Ik koop het meeste bij de Lidl en daarna de Plus. Boni kom ik ook nog wel regelmatig en de Deen en AH voor aanbiedingen. Aldi kom ik zo goed als nooit omdat ze zelden de dingen hebben die ik wil. Maar als ze daar Quinoia hebben ga ik eens kijken daarvoor, zo duur bij de AH en alle andere winkels hier hebben het helaas niet. Ik heb een voorraadkast en grote vriezer die ik altijd goed gevuld hou, in moeilijke maanden (financieel of kwa tijd) eet ik die leeg. Ik doe gewoon de boodschappen en gebruik dan artikelen die ook in voorraad staan uit voorraad en zet de nieuwe dingen weer in de voorraad zodat ik nooit met dingen over de datum zit.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:22

Ik kwam altijd als ik naar werk ging bij de plus, Aldi langs. Plus heeft leuke aanbiedingen en koopzegels maar nu ik zonder werk zit kom ik er niet meer langs. Maar ik wil ook wat afvallen en ben nu al een paar keer wat op de fiets op leuke aanbiedingen uit geweest. 2 vliegen in 1 klap.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:14

Hier de AH op loopafstand en op 3 km fietsen is een groot winkel centrum met junbo, Lidl, Aldi, bakkerijen, en allerlei andere winkels ( van action tot kledingwinkels)

Doen scoupys bij ah en jumbo. ( beide met koopzegels) Verder veel Lidl en Aldi

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:02

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:12

Gaat iemand hier wel eens naar de Budget Food winkel? Zijn die veel goedkoper?
In ons dorp opent er komend jaar een, dus ben benieuwd!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:36

Ik ken het niet. Wij hebben wel een grenze en daar weer de budget winkel van. Daar kom ik wel soms.
Producten op de datum maar zeker nog goed.

Edit: even gekeken op de website denk dat het ongeveer hetzelfde is als wat ik hierboven vertel. Ik loop er soms wel doorheen en het aanbod wisselt erg. Laatst had ik 3 shampoo potten voor €1 euro.
Of ranja (carvan cevitan) erg goedkoop.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:29

8nnemiek schreef:

Ik ken het wel en ik ben er wel eens geweest, maar vaak hebben de producten een hele korte houdbaarheidsdatum of zijn zelfs al over datum := Wij vonden het in elk geval niet echt de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:57

Wij hebben ook een budget food ,en idd letten op de datum . Vind het niet heel denderend , ook veel non food

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:57

Korte houdbaarheidsdatum/over de datum vind ik zelf helemaal geen probleem. Droog spul kun je bijna altijd tot ver na de datum gebruiken en het lijkt me wel wat om op die manier eten te redden van de afvalbak. Maar als het huismerk van de Lidl/AH vervolgens nog steeds goedkoper is dan heeft het niet zo veel zin.
Ik ben benieuwd. Het is nog niet bekend wanneer de winkel hier opent.

Ik haal momenteel wel vaak spulletjes bij de Xenos uit de uitverkoopbak. Daar liggen regelmatig echt koopjes. Wel ook bijna over de datum.. maar zakken chips en snacks voor 25 cent, en soepen en restpartijen, echt van die typische Xenos dingen. Soms zelfs spul voor 10 cent :))

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:57

Ik kom er wel graag, zag gisteren al dat ze 3 winkels gingen openen in limburg. Ik heb helaas geen Budgetfood in Zwolle dus kom er niet heel vaak, maar als ik de kans krijg doe ik zeker een rondje. Soms kun je echt enorme koopjes halen op de korte datum artikelen. Sommige dingen zijn minder interessant. Gewoon zelf blijven nadenken.

Qua assortiment zijn er vaak wel overeenkomsten met Die Grenze inderdaad, omdat ze denk ik in dezelfde poel van restpartijen vissen. De prijzen kunnen tussen die 2 echter wel flink verschillen heb ik gemerkt, het valt alleen niet altijd in het voordeel van dezelfde partij uit, wisselt wie er goedkoper is.
Budgetfood heeft maar een klein drogisterij assortiment, die grenze juist heel groot. De outlet versie van die grenze ben ik nog nooit geweest dus kan ik niet vergelijken, maar gok dat ik me daar ook wel zou vermaken, bie Die Grenze zelf wel iig maar helaas nog verder weg dan de Budgetfood.

Annemiek als ik jou zo hoor gok ik dat je de Budgetfood ook wel leuk gaat vinden, ik ben ook gek op de koopjesbak van Xenos haha.

Laatste dagen los gegaan bij 2 verschillende Jumbo's in de Tegen verspilling bak met afprijzingen, ideaal dit!! Vandaag verse frietjes voor 50 cent, zakje sla 50 cent, vlees van 3 euro voor 1 euro. Fles luxe sap voor 1 euro <3

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:44

8nnemiek schreef:

Ik kom er alleen voor de aanbiedingen. Ze hebben soms onwijs goede aanbiedingen. Maar anders zijn ze volgens mij niet veel goedkoper.

Wel moet je bij ons filiaal in elk geval goed naar de datums kijken.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:47

Wat trouwens wel ook leuk is van de Budget Food is dat ze een app hebben, hiermee kun je sparen, je kan elke keer als je er bent (geloof maximaal om de dag ofzo) een QR code die daar hangt scannen en dan krijg je een punt, geloof 4 punten dan krijg je het artikel van dat moment, op dit moment plakken kaas. Vooral heel handig als je dicht in de buurt woont en er dus wat vaker komt haha.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:21

furious schreef:
cobiie schreef:
Ik kwam deze cashback nog tegen:

https://www.tasteandenjoy.nl/

Ik kom op een lege site uit?

Wat raar, misschien lukt het via http://www.allesvoorniks.nl en dan is het de gratis van lays oven baked/sunbreaks/snack a jacks en Duyvis (uit mijn hoofd gezegd).

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:57

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:52

Ik heb hem niet, helaas!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:37

Hele misschien krijgt de rest maandag ?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:47

joyce_eddy schreef:
Er is een sneak preview van Scoupy voor wasmiddel...
Hij staat op pepper heeft iemand die? Ik zelf niet helaas..

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/scou ... r-1-131242

Ik heb 'm helaas niet. Maar is het wasmiddels of van die capsules? Is me niet helemaal duidelijk... :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:54

Bij de Plus hier in 't dorp hebben ze nu kratten vol staan met flessen wijn, allerlei soorten/merken, rood, wit, rosé, etc.
uit assortiment: alle flessen per fles € 1,99, ook de duurdere flessen!

:D Als wijnliefhebber toch echt een buitenkansje!

Of Plus het ook bij andere filialen heeft nu, weet ik niet.....?