[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:22

Shiloh, zit gewoon 25 jaar garantie op hoor, staat overal duidelijk vermeld op de site en alles, garantie loopt gewoon door.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:27

Weet iemand eigenlijk wanneer het nieuwe assortiment komt? Fijn natuurlijk dat je kunt profiteren van die korting, maar ik dacht dan weer..je kunt niks meer nabestellen. Vind dat niet echt handig mocht je nog net een hoek erbij willen bijv.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:30

Volgens mij kun je tot en met september of zo het oude systeem nog bij bestellen geloof ik. Het nieuwe systeem komt 1 juni.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:31

Ah oké, ik heb er blijkbaar overheen gelezen dan want al wel even op de ikea site gespiekt. Ben nl. Wel heel benieuwd hoe het nieuwe eruit gaat zien.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:20

Tamara gefeliciteerd met de verkoop!

Wij zijn gisteren begonnen met klussen en hebben al het behang in de woonkamer en op de eerste verdieping er al uit, manlief heeft vandaag al op 1 kamer het plafond gewit en de wanden met structuurverf gedaan, tot nu toe gaat het als een trein, maar we willen nog een hoop.
Badkamer en keuken worden vernieuwd, nieuwe meterkast en leidingen die in gefreest moeten worden dus als alles volgens de planning verloopt zouden we eind mei verhuizen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:31

Shiloh schreef:
Volgens mij kun je tot en met september of zo het oude systeem nog bij bestellen geloof ik. Het nieuwe systeem komt 1 juni.

Tot minimaal 2 jaar na ingang van het nieuwe systeem zijn er nog onderdelen op nabestelling te verkrijgen.
Je kunt bestellingen plaatsen tot 2 juni maar tot oktober 2014 kun je nog laten leveren.
Dus je kunt nu een keuken kiezen en zeggen dat je die pas in oktober wil. ;)

Staat bij veelgestelde vragen op de site van Ikea

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:33

Iemand al enig idee hoe de nieuwe keukens/systeem van ikea er uit gaat zien? Wij zijn een overweging aan het maken om zelf de keuken samen te gaan stellen in verschillende winkels (oa ikea ;) )

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:36

Dungen schreef:
Iemand al enig idee hoe de nieuwe keukens/systeem van ikea er uit gaat zien? Wij zijn een overweging aan het maken om zelf de keuken samen te gaan stellen in verschillende winkels (oa ikea ;) )

Op de Zweedse site van Ikea ;)
Want daar is de nieuwe keuken er al.
Er veranderd kwa frondjes niet veel maar wel het systeem

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:43

Top dank je wel! :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:51

Hoi

Ik meld mij ook even. Onze woning staat ook te koop.

Wij zouden graag iets groters kopen. Hebben ook al iets op het oog. Maarja. . Eerst verkopen van ons eigen huis.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:56

Ik denk ik zoek het 'even' snel op op de site. Maar valt nog niet mee in dat taaltje om je telefoon. Vanavond maar even de tijd voor nemen :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:11

Dungen schreef:
Top dank je wel! :)

Zoals ze het mij uitlegde veranderd er op zich niet zo veel aan het uiterlijk, maar worden de kastjes 2 centimeter hoger (en dus ook het aanrecht) en begint het kastje een paar centimeter lager, zo heb je in zijn geheel dus meer kastruimte. Ook komt er een nieuw lade systeem die beter zou moeten zijn die op de huidige prijs zit, en daarnaast een budget ladesysteem die goedkoper gaat zijn.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:20

En de bovenkanten hang je niet meer los aan de muur maar aan een rails.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:36

Ohh super! Ga het gelijk even door geven.
Gister bij de frontjes zitten kijken en er zitten er 2 tussen waarvan ik zeg ja die vind ik mooi dus wie weet..

Iemand al een idee waar de zwakke plekken van de ikea keuken zitten?
(Behalve het blad dat halen we ergens anders ;) )

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:47

Wij hebben ook een ikea keuken en wij zijn er erg tevreden over. Tot nu toe nog geen enkele klacht

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:00

Gefeliciteerd Tamara!

Djeenie: klinkt inderdaad alsof hij jullie tegen elkaar op wil laten gaan. Voor jezelf gewoon een max in je hoofd hebben en je daar ook aan houden. succes!

Siloh: Wat spannend! Ik weet nog hoe ik vorig jaar in de rats zat, weet hoe je je voelt hahaha. Ik heb het ook in mijn eentje gedaan, kreeg genoeg opmerkingen erover :D

Cayenne: Fijn dat de keuring meeviel! Hebben jullie die zolderslaapkamer nodig dan? Of kan je ook wel zonder?

Sonja: Wat een raar verhaal van die makelaar. Keuren na bieden (of zelfs na tekenen koopcontract met voorbehoud clausule) is toch de normaalste zaak van de wereld? Ik zou het echt zonde geld vinden dat ik voor een keuring betaal en dan het huis voor je neus weggekaapt wordt bij wijze van...

De huidige IKEA keukens zijn echt wel van goede kwaliteit hoor! Ik ken meerdere mensen die er één hebben en die hebben er geen van allen klachten over.
Ik als ex van een keukenboer vind het ook erg mooie en nette keukens voor het geld. Inbouwapparatuur zou ik er denk ik niet zo snel kopen, maar dat is heel persoonlijk (ik hou van Bosch :o )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:03

Dungen schreef:
Ohh super! Ga het gelijk even door geven.
Gister bij de frontjes zitten kijken en er zitten er 2 tussen waarvan ik zeg ja die vind ik mooi dus wie weet..

Iemand al een idee waar de zwakke plekken van de ikea keuken zitten?
(Behalve het blad dat halen we ergens anders ;) )

je neemt al een ander werkblad, dus mijn opmerking over dat het houten werkblad snel beschadigd is niet meer nodig. Ik vond de vaatwasser niet optimaal, maar dat kan ook liggen aan de installatie, er moest bij ons veel leidingwerk voor de afvoer geregeld worden waardoor het uiteindelijk best veel herrie maakte. Verder moet je beter niet je frituurpan onder je bovenkastjes zetten... :( :7 dan bladdert de verf, maar dat zal ook wel niet alleen aan ikea liggen, maar dat zullen de meeste kastjes niet fijn vinden haha..
verder vind ik het een prima prijs/kwaliteitverhouding!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:09

Fijn om te horen dat de ikea keukens zo goed bevallen! Apparatuur twijfelen wij ook over, maar we gaan even kijken dan kan manlief (laten we het er maar op houden dat die er veel verstand van heeft ;) ) kijken hoe en wat. Maar ik ben bang dat we voor niets zouden rijden maar toch wel de moeite dus :))
Ben wel heel benieuwd hoe je keuken er uit ziet adawi :D

Bedankt juval :) en frituurpan onder je bovenkastjes lijkt me zoiezo geen strak plan := Die fout heb ik nog niet gemaakt want we hebben geen frituur pan :P

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:24

Dungen, kijk maar in de link van mijn onderschrift. Dat is onze woning haha.

Wij hebben ook de apparatuur van de ikea (hetelucht oven, afzuiger, kookplaat, vaatwasser, koelkast met vriesvak) en zijn ook over allemaal wel tevreden.
De oven doet het erg goed en ik ben een erge bakliefhebber en bak altijd mijn eigen brood. We hebben eens de deur van de oven kapot gehad, maar Ikea is langs geweest en kosteloos vervangen.
Prima service.
En het voordeel is, ben je je keuken zat of iets dergelijks. Voor vrij weinig geld haal je nieuwe frontjes op, middagje klussen en je hebt voor het gezicht weer een geheel nieuwe keuken.

Frituurpan onder de kastjes vind geen enkele keuken denk ik fijn. Frituurpan geeft veel troep af, staat bij ons dan ook in de schuur ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:26

Ja, dat nieuwe frontjes verhaal gaat straks dus niet meer op ;)

Frituur zou ik ook nooit onder een kastje zetten. Liever buiten, en anders (aangezien ik toch voor een inductieplaat ga) kan die ook best op de plaat staan en dus onder de afzuiging.

Ik ga denk ik voor de apparatuur ook maar gewoon naar Ikea. Beetje jammer dat er op de apparatuur geen 15% zit ;)
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 03-04-14 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:26

En áls je dan toch de frituurpan in de keuken wilt, zet hem dan onder de afzuigkap en laat die flink afzuigen

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:31

Die zit er inderdaad nog erg goed uit! Leuk huisje ook := !
Betreft frontjes wisselen ga ik ook nog even met man in overleg! Die 15% korting is leuk maar weegt dat op tegen het niet meer kunnen wisselen van frontjes, meer kastruimte en hoger aanrechtblad..

Maar jullie hebben dus (zonder frituurpan :P ) geen last van los latende en bladerende deuren?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:34

Kijk wel even of de hoogte van het aanrechtblad dan ook bij jouw postuur past... misschien is dat mijn probleem als dwerg van 1.60m maar toen wij destijds een keuken uitzochten, bleek een paar centimeter toch echt veel uit te maken. En al helemaal als complicerende factor dat mijn man dus 1.95m lang is :')

Maar goed, we zijn er uit gekomen toen.
Zelf geen ikea keuken hier, zwager heeft er wel één gehad en die was dik tevreden. Kost even tijd om dat ding in elkaar te bouwen, dat wel.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:40

Nee wij hebben zeker geen last van bladerende deuren of iets dergelijks. Ook niet in de omgeving van de vaatwasser. Dit word natuurlijk ook warm. Deze zit in het rechterblok in het midden, dus veel kast eromheen, maar geen probleem.

Ik heb samen met mijn vriend toen der tijd de keuken gebouwd, ook geen problemen mee gehad. We zijn beiden ook wel vrij handig, weet niet of dat scheelt.
Voor ons volgende keuken in nieuwe woning zouden wij zelf wel weer terug gaan naar Ikea.

Ik lijk wel betaald te worden zo, zonder klachten, maar ik meen het haha.

Haha huis (met de keuken ;) ) is te koop hoor := :D

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:42

Ohja, en wij hebben een houten keukenblad, ook van de Ikea.

Wij hebben in de begin periode deze wel heel veel geolied etc. En merk dat we daar nu wel profijt van hebben.
Het is een fijn blad, met vrij weinig onderhoud nu. Af en toe even oppoetsen.
Maar we snijden nooit op het blad zelf, dan krijg je denk ik wel beschadigingen. Gebruiken altijd wel een bord of snijplank.