Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:12

Ik heb op de benedenverdieping witte houten jaloezieën (maar niet die van Ikea). Ziet er van buiten juist mooi uit :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:32

Oh ja nou ik wil er neit al te veel geld aan uitgeven eigenlijk. Het is namelijk zo dat we ze echt alleen maar op de slaapkamers gaan hangen en in de meeste slaapkamers komen we niet, dus dan is het zonde dat je er hele dure neerhangt.

Ik zie namelijk bij anderen dat die juist dunne gebruiken voor de bovenverdieping en dat vind ik eigenlijk ook wel mooi. Maar wil dus eigenlijk graag vergelijkings materiaal :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:24

Er komt nog wel veel licht doorheen dus in de slaapkamer waar je zelf slaapt zou ik ook wel gordijnen hangen oid.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:42

Ja die hangen er al en die blijven ook gewoon hangen want het zijn verduisterende gordijnen. Dat is wel handig als mijn vriend een keer overdag moet slapen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:24

SAKKIA schreef:
:oo dat wisten wij helemaal niet. Vraag me af of dat ook al zo was toen wij gingen verhuizen :+

Even een vraagje. Heeft er iemand houten luxaflex voor de ramen? In mei wordt ons hele huis geschilderd en dan wil ik graag andere raambekleding boven. Overal hetzelfde. Nu hebben ze bij de IKEA van die mooie houten jaloezieën. Maar ik ben zo benieuwd hoe dat er van buiten uit ziet.

ik heb er alleen vanuit ene oude bijbaan ervaring mee, ziet er op zich mooi uit, maar schoonmaken is irritant , met de stofdoek of plumeau tussen alle laagjes hout door, maar goed, dat is met alle luxaflex, alleen heb ik het idee dat je met hout sneller stof ziet liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:13

Ik heb de knoop doorgehakt , ik ga mijn huis eens verder afmaken :') Op de lijst staat :

- De gang = deurposten en deuren , gat in deur vullen (hij wou niet dicht ik schopte er tegenaan en een gat auw) muren deels : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195612.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195617.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195928.jpg
- Deurpost van gang naar woonkamer : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195544.jpg
- Raamkozijnen woonkamer bijtippen en het meest verotte stuk doen : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195747.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195759.jpg (je kan er amper bij echt irri)
- Raamkozijn slaapkamer : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195836.jpg
- Verfrissend kleurtje in de badkamer
- De berging , maar geen idee hoe -O- : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195637.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195650.jpg -- http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195701.jpg (kattenluik voor de toekomst kan perfect)
- Kast in keuken voor de deur , en deurbeslag eruit
De kleuren zijn simpel : , De gang = Grijze muren , met warmgrijze kozijnen en zilvergrijze deuren op 2 deuren na. Deurpost is dus ook warmgrijs , Raamkozijnen slaap en woon kamer ook , en de berging tsja -O-

Ik heb een potje gevonden uh voor gewerkt :P heb nu een voor mij doen flink bedrag achter de hand , hopelijk red ik het mij kennende :') Houd ik wat over dan wil ik nog folie op het woonkamer raam en nog een extra gordijn in de slaapkamer

En ik heb zulke drempels , zal ik ze zo laten of? : http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 195906.jpg (enge foto ik weet dat hier iemand overleden is dus ik zat deze met het hart in mijn keel te bekijken al is het toeval hahah , heb altijd stofdeeltjes als ik een lamp schijn een zaklamp of camera flits best eng maar ok XD)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:21

branka goed bezig! Schiet ook op bij jou he? :)

TM: leuk! Succes :) Heftige kleuren nu hee.. Aantippen gaat je niet lukken denk ik. Je moet het schilderwerk eerst ontvetten, dan afschuren en weer ontvetten anders gaat het niet hechten. Wat betreft de drempels; zulke heb ik ook en ik lak ze wit af.

Dikke tegenvaller bij ons. Er zaten dus vochtplekken in het plafond die we al gerepareerd hadden - denkend dat het een oude plek was. Nou, in no time zat het er weer dus vocht in de vloer. Gisteren is er een bouwbedrijf bij geweest die heeft gekeken en de woningbouw geadviseerd een rioleringsbedrijf te laten kijken. Die is vandaag dus geweest, 1,5 uur werk mee. Moeilijk om een oorzaak te vinden, uiteindelijk de oprit deels opengetrokken om met camera's de riolering in te gaan. Het is duidelijk dat er ergens een lek zit maar ze weten niet precies waar maar er moest wat aan gebeuren. Ik heb maar even duidelijk gemaakt dat er haast bij is want met 1,5 week moet ik erin zitten en voor ze alles gaan openbreken terwijl ik alles net netjes heb... Dus er is meteen gebeld en overlegd met de woningbouw en ze hebben opdracht gekregen om het te fixen. Dat gebeurt morgen dus dan mag ik er weer om 08.15 zijn -O- Maar goed, dan is het hopelijk voor elkaar. Wel een beetje rot, ik weet niet wat ik ervan moet verwachten en we hebben dus net alles opgeknapt en de badkamervloer moet in elk geval open. Nou ja, ik laat het wel over me heen komen..
Andere tegenvaller los van verhuizen; wou ik na een dag klussen wegrijden naar huis, krijg ik mijn autosleutel niet omgedraaid. Toen haalde ik de sleutel eruit en toen had ik alleen nog maar een stompje. Sleutel afgebroken -:(- ANWB gebeld, die kreeg hem er niet uit en ja, ik was 40 kilometer van huis af. Ouders wonen gelukkig in de buurt dus mijn vader heeft me opgehaald en ik mag hun auto nu zo lang lenen tot er een nieuw contactslot in is gebouwd. Lekker zo die dingen bij elkaar naast alle stress en een hard slinkende bankrekening.. en dan was ik al supermoe dus ik loop/liep om het minste geringste te janken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:41

Ja de kleuren hangen me de strot uit :P , grijs is wel gewoon fijn :) Heb ook nog geen plinten op deze vloer :P

:(:) Altijd zo he Kim

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:41

Wat balen zeg Kim! Hopen dat ze niet teveel openbreken, iig wel fijn dat t nu nog kan en niet straks als je erin zit

Bij ons bleek nog een muur opnieuw geverfd te moeten, maar verf was op dus nieuwe gehaald, hopelijk zie je dat niet aan de kleur af. We hebben een begin gemaakt met schoonmaken, gatver zeg. Zelfs op de slaapkamers zit schimmel in de kozijnen, t lijkt ook nooit goed gekit te zijn dus dat is weer een klusje wat erbij komt.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:48

Hier een tegenslagje...
De verf heeft niet goed gedekt en we moeten nu dus álles overschilderen.
Echt balen, tis zoveel werk!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:39

Kirstenn; getsie hee! Zo wordt het lijstje wel langer.

branka; tegenvaller! In de praktijk is het volgens mij helaas heel vaak zo dat het twee keer geschilderd moet worden. Balen!

Ik ben net gebeld door de nieuwe huurder die wil komen bezichtigen. Eindelijk! Ik heb best wat voor overname en ik was al bang dat er geen tijd meer was om dit te overleggen met de nieuwe huurder. Ze komt over 1,5 uur dus ik ben al bezig geweest met wat opruimen en schoonmaken. Toch fijn als het dan netjes is :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:51

Wat spannend! Zeker fijn als het netjes is! Mensen zullen dan toch sneller iets over nemen als dat ze denken wat is dat voor 'n vies zooitje :=

branka, wat balen! Ik herken dat helaas wel -O- (en bij ons kwam er nog een derde keer ook :( )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:07

Balen Branka -O-

Ik ben nog een plan van aanpak aan het maken , het is zoveel werk :z

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:11

Kentaro; sowieso is mijn huis nooit een vies zooitje gelukkig :P Maar ik wil gewoon een VT Wonen idee als er iemand komt :') Ook altijd als ik visite krijg. Alle prulletjes weg, stofzuigen, dweilen en afstoffen. Goede stok achter de deur om te gaan poetsen altijd als er iemand komt, haha.

TM: lijkt me ook! Beetje prioriteiten stellen en kijken wat eventueel later nog een keer kan :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:12

Dat bedoel ik ook niet hoor!!!
Nu het dan VT style is, heb je ook foto's?? O:)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:15

Hahaha! Niet letterlijk VT Wonen maar meer zo van dat ik wil dat het uit een boekje had kunnen komen :P Ik kijk even of ik wat goede foto's heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:16

Ja maar dat is moeilijk Kim .. Alles vindt ik belangrijk hihi , en over mijn mini terras maar te zwijgen..

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:20

Nou boven heb ik inmiddels alles geschuurd en 2 slaapkamers al weer in een nieuw laag verf zitten.
Heb vandaag best veel energie...
Waar het weg komt?
Begin van de lente!!! *\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:21

Dan nog kun je een schifting maken TM :P Plinten/kozijnen zijn bijvoorbeeld handig na eventueel sauzen/behangen van muren. Weet niet of je dat ging doen maar ik heb je lijstje niet helemaal scherp meer zo uit mijn hoofd. Pak de dingen aan die het grootste resultaat geven bijvoorbeeld. Of pak eerst 1 ruimte aan.

Paar voorbeeldfoto's voor de vraag van Kentaro
Afbeelding

Afbeelding

Niet zo scherp maar voor het idee
Afbeelding

Misschien had ik deze al eens geplaatst.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:22

@takkie dat heb ik ook hoor, K wil het liefst in de tuin bezig, in de keuken, schuren, verfen en opruimen.
Mijn terras moet ook vernieuwd worden.
Liggen vieze gewassen grindtegels in...
Ik wil graag van die antraciet kleurige stoeptegels...

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:26

Gaaf zeg kim!
Ik wou ook graag een paarse muur...
Maar vriendlief wil dat absoluut niet! Haha
K heb nu een paars tint die bijna wit is..

Boven mag ik alle kleuren wat ik wil.
Beneden ook wel, maar wil dat hij het ook mooi vind he :p

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:28

Wat ontzettend leuk kim!!! Vind de tekstborden ook zo super gaaf! :D
Ging je wel in deze zelfde stijl verder in je nieuwe huis of wil je iets anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:30

Ik ben nogal van de hak op de tak :') , -gaat eens schiften-

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:07

Thanks branka! Mijn vriend doet er niet zo moeilijk over :D Die vertrouwt op mijn smaak gelukkig.

Kentaro; Thankyou! Die zijn inderdaad super :D Ik wil er nog meer bij :o Ik ga wel in dezelfde stijl verder alleen qua kleuraccent dus meer in de beige/taupe/petrolsfeer. Dat combineert natuurlijk ook mooi met zilveraccenten en witte accessoires. Ik ben gek op Riverdale spullen zoals mijn kussens maar die passen er straks niet meer bij. Maar eens op zoek naar nieuwe kussens die er wel bij passen :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:10

He, hoe kun jij nu posten, of zijn ze er nog niet?? :+

Wij hebben ook een hoop Riverdale!!
De kleuren die jij nu noemt, vind ik ook absoluut mooi (en persoonlijk mooier dan opvallende kleuren :o )
Op MP kun je ook een hoop riverdale vinden!