[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:00

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier.
Ik heb net de 6 gekregen en wilde alles overzetten via iCloud . Eerst een reservekopie gemaakt op de oude 5 en zowaar, het lukte *\o/* Alles is netjes overgezet, maar de standaard app "video" kon ik niet aanvinken om via iCloud op te slaan. Hoe krijg ik nu die video 's eraf? Ik kan ook nergens vinden in die app dat ik het kan versturen via mail of iets.

J0anieke

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:05

Ik heb mn vader bijna zover dat die misschien mn iPhone SE wil gaan voorschieten.. De wc iphone 5 is nu echt heel irritant aan het worden... Linkerhelft van het toetsenbord doet het 9 van de 10 keer niet, mensen horen mij niet met bellen... Echt heel vervelend

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:09

toptoys schreef:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier.
Ik heb net de 6 gekregen en wilde alles overzetten via iCloud . Eerst een reservekopie gemaakt op de oude 5 en zowaar, het lukte *\o/* Alles is netjes overgezet, maar de standaard app "video" kon ik niet aanvinken om via iCloud op te slaan. Hoe krijg ik nu die video 's eraf? Ik kan ook nergens vinden in die app dat ik het kan versturen via mail of iets.

Ik zou het even bekabeld via itunes op de computer doen. Ik vermoed dat het aan je opslag limiet van icloud ligt.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:13

Maar als ik iTunes installeer, ben ik dan alles op iCloud kwijt? Ik dacht dat je maar 1 van de 2 kon gebruiken? Mijn muziek in de muziekapp kan ik ook niet via iCloud meenemen zie ik net.
Ik heb trouwens extra opslag in iCloud .

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:43

Is het überhaupt wel mogelijk om je muziek en films op te slaan in iCloud? Ik dacht dat iCloud alleen foto's, contactgegevens, agenda, notities etc opslaat.. En nee, je kan iTunes en iCloud gewoon naast elkaar gebruiken.

Oh en als je muziek wilt overzetten van iPhone naar iPhone moet de muziek of op de computer al staan, en anders als je de muziek gedownload hebt via iTunes zelf kun je die weer met dat iTunes account opnieuw (gratis als gekocht) downloaden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:18

Dingen die je hebt gekocht via de app store kan je via de store weer opnieuw downloaden zonder weer opnieuw te betalen.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:02

Ik ga vanavond iTunes installeren en kijken of het zo lukt, bedankt voor het meedenken!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:51

Ik heb vanochtend mijn iphone 6 weer opgehaald bij Icentre na een reparatie. Ik moet hem nu weer opnieuw instellen. Als ik mijn reservekopie wil aanzetten blijft ie onwijs lang staan op "kies reservekopie". Iemand weet wat ik moet doen? of ben ik gewoon ongeduldig?

Hier ben ik gebleven. Maar de pagina is blanco op "kies reservekopie" en het laden dingetje na..
Afbeelding

Kan ik de reservekopie ook overslaan bij het instellen van mijn telefoon en als ik klaar ben dan kijken of het lukt? Of is mijn reservekopie dan weg? Misschien een domme vraag, maar ik heb mijn iphone nog nooit opnieuw hoeven in te stellen en iCloud moeten gebruiken.. :')

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:40

Je kan het ook als nieuwe iphone instellen. Dan moet je wel zelf alle apps, muziek en foto's er weer opzetten. Ik weet niet of je foto's en muziek gewoon hebt opgeslagen op je computer?
En je contacten en notities enzo moeten als het goed is in je icloud staan er die worden er dan vanzelf weer opgezet als je icloud weer gebruikt.
Ik zet eigenlijk nooit een reserve kopie terug op een nieuwe iphone/ipad.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:44

cynthiar schreef:
Je kan het ook als nieuwe iphone instellen. Dan moet je wel zelf alle apps, muziek en foto's er weer opzetten. Ik weet niet of je foto's en muziek gewoon hebt opgeslagen op je computer?
En je contacten en notities enzo moeten als het goed is in je icloud staan er die worden er dan vanzelf weer opgezet als je icloud weer gebruikt.

Het gaat dus puur om de foto's die ik heel graag terug wil, de rest maakt mij niet uit..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:24

Zijn er hier mensen die met hé siri werken, of em iig geactiveerd hebben?
Ik heb mijn nieuwe telefoon en wilde het vandaag opnieuw instellen, maar ik kom maar niet voorbij het eerste scherm :=
Ik kan 'hé, siri' zeggen en roepen in elke toonhoogte, accent en volume, maar het ding snapt er niks van :=
Ik vond het juist zo handig om in de auto handsfree iets te kunnen opzoeken of een route te plannen bv..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:28

rapunzelx schreef:
cynthiar schreef:

Het gaat dus puur om de foto's die ik heel graag terug wil, de rest maakt mij niet uit..

Dan kan je beter de reserve kopie terug zetten inderdaad.

En ik zou dan eens in de zoveel tijd je foto's opslaan op een computer en eventueel op een externe harde schijf.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:02

Zaklamp gaat niet meer aan... Weet iemand hoe je dat verhelpt?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:37

Ik zou even kijken of die nog wel flitst als je een foto maakt. Als die ook niet meer kan flitsen is je lampje denk ik stuk.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:16

Die doet het...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:49

Ik heb eindelijk m'n iPhone SE ! _/-\o_

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:31

Hij is gaaf he :D Ik ben er nog steeds dolblij mee!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:55

T voelt niet echt als een nieuwe telefoon, had hiervoor een 5 maar daarvan had t scherm af en toe storing.. Wel fijn om eens zonder problemen een tekst neer te zetten :')
Maar ik blijf echt houden van dit formaat, in de winkel nog wel staan slijmen bij de 6s, maar die is gewoon te groot voor mij om nog fijn met één hand bedient te worden.. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:22

Vind ik ook. Vriendlief heeft de 6, maar die past niet eens in mijn broekzak..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:56

Ik heb nu meteen maar een vraag :')
Als ik een foto heb gemaakt, beweegt deze als een korte vertraagde video. Waar dient dat precies voor? Ik kan namelijk geen moment selecteren oid wat het mooiste is

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:25

Dat zijn live photos. Dit kun je aan of uit zetten als je de foto maakt, symbool lijkt op een schietroos.. Live photos zijn gewone foto's op hoge kwaliteit, maar laten bij vasthouden een klein stukje film van voor en na de foto zien. Hartstikke leuk, enige nadeel is dat ze voorlopig alleen voor apple devices werken, dus als je hem doorstuurt naar iemand die android heeft dan ziet diegene alleen de stilstaande foto.

Als je meerdere foto's achter elkaar wil maken waar je de beste uit kan kiezen dan houd je de knop gewoon ingedrukt terwijl je de foto maakt :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:15

8nnemiek schreef:
Dat zijn live photos. Dit kun je aan of uit zetten als je de foto maakt, symbool lijkt op een schietroos.. Live photos zijn gewone foto's op hoge kwaliteit, maar laten bij vasthouden een klein stukje film van voor en na de foto zien. Hartstikke leuk, enige nadeel is dat ze voorlopig alleen voor apple devices werken, dus als je hem doorstuurt naar iemand die android heeft dan ziet diegene alleen de stilstaande foto.

Als je meerdere foto's achter elkaar wil maken waar je de beste uit kan kiezen dan houd je de knop gewoon ingedrukt terwijl je de foto maakt :)

Ja precies, dat laatste wist ik van het ingedrukt houden.. Vind die live photos nou niet echt een toevoeging die goed werkt dan, het beeld hapert een beetje :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:21

Ik vind het wel grappig :D Soort van gifje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:10

Op de iPhone zat vroeger een soort voicemail app. Dan kon je gewoon klikken op het bericht wat je wilde luisteren.
Als ik in het telefoon menu nu voicemail kies, gaat ie altijd de voicemail bellen.
Bestaat dat oude nog? Was veel handiger

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:14

Ligt dat niet aan de provider die je hebt?