Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:19

goed nieuws dus! Ik heb besloten dat ik hem los ga kopen en dan een sim only abbo erbij. Wel jammer dat ik er nu pas achter kom dat ik die graag wil nu zijn de roze en gouden niet meer te krijgen...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:00

Quad: welk toestel is beter? De samsung s5 plus, of de s5 neo?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:52

op 10 oktober mag ik mijn abonnement verlengen. En bang om de verkeerde keuze(en dat 2 jaar een rot telefoon hebben) te maken ben ik mij nu aan het oriënteren.
mijn eisen:
* scherm minimaal 5.2 inch
* android telefoon
* uitbreidbaar geheugen of een groot intern geheugen
* goede batterij (beter als die van mijn samsung s4 ;) )
* ik vind een vingerafdrukscanner eigenlijk wel een leuke tool erop.

Ik kwam zelf al uit op de sony z5 en de huawei mate s. Beide moeten nog uitkomen maar dat gebeurt begin/midden oktober als het goed is.
Iemand nog een idee welk toestel wat zou zijn. Iets anders als bovengenoemde toestellen mag ook

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:54

De S5 Neo is volgens mij ietsje nieuwer maar met een SoC (System On a Chip) van Samsung zelf, de Exynos. De S5 Plus daarentegen is met de Snapdragon 805 wel iets sneller. Ik zeg dat de S5 Plus een betere optie is doordat de processor in minder energie vreet.

@Tuttebel, ik denk dat de LG Nexus 2015 een leuk toestel voor je gaat worden, als de geruchten waar zijn. Het is wachten tot eind september. ;)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:05

Thanks Quad! Ik ga hem bekijken

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:44

Tuttebel, ik heb de Huawei P8 Lite en ben er erg tevreden over! Batterij gaat lang mee, goede prijs en ik vind het een heel fijne telefoon. :) Zelfs zonder SD kaart past er nog heel wat op! (Nog niet de tijd genomen alles over te zetten. :+)

Alleen heeft ie geen vingerscanner. :P

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:51

@Quad. Inderdaad een mooi toestel. En gelukkig ook niet volledig van glas. Ik sloop nog wel eens wat ;) (afgelopen 2 jaar al 3x gesneuveld scherm )

@Deetjeeuh: Huawei trekt mij om 1 of andere reden best wel aan. De Huawei Mate S blijft ook door mijn kop spoken.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:18

Ik moet helaas vanwege problemen met mijn netwerk ook weer een nieuw toestel. Mijn abonnement is per direct opgezegd en ga nu over naar Sim only. Ik ben dus ook op zoek naar een nieuw toestel

''Eisen''

- Notificatielampje
- Goede batterij
- Schermgrootte: 4.5 - 5''
- Helder beeld & geluid
- evt. verwisselbare batterij
- Prijs tot 250 tot max 300.

Vanwege tegenvallende resultaten vallen de volgende telefoons af: Sony M4 aqua, samsung galax S5 mini.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:50

Mayflower, ook jou raad ik de Huawei P8 lite aan! :D Valt zelfs nog onder de 250 euro, en ik ben er érg tevreden over! Heeft alleen geen verwisselbare batterij.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 01:01

Binnenkort moet ik een nieuw abonnement omdat die ik nu heb verloopt. Ik twijfel nog tussen youfone en kpn. Maar nu zit ik ook aan een nieuw toestel te denken omdat die van mij geen 4G heeft. Verder werkt hij nog als een trein. Het is een snel toestel dat geklokt is op 2,5 ghz. Ik ben in de winkel even rond wezen kijken maar eerlijk, de telefoons vallen mij wat tegen, zeker gezien de prijs die je betaalt. Heb nu een Chinees toestel. Deze is sneller dan de LG G4 en IPhone 6 (heb ze naast elkaar gehad)

System Architecture/Processor
Motorola Mobile Computing System including a 1.8GHz Qualcomm® Snapdragon™ 808 with hexa-core CPU (MSM8992), Adreno 418 GPU, Natural Language Processor, and Contextual Computing Processor

1,8 ghz is nogal langzaam vergeleken wat ik nu heb maar in de telefoonwinkel zeiden ze iets over een 2e processor? Ik was erg moe dus het vloog allemaal bij mij langs. Kan iemand me uitleggen hoe dat zit? Hoe kan ik dat hierboven vergelijken met wat ik nu heb?

Als ik deze telefoon neem ga ik er dan op achteruit kwa snelheid? Een snelle telefoon is erg belangrijk voor mij. Het gekopieerde stukje hoort bij de Motorola Moto x Style. Motorola play spreekt me ook wel aan maar als ik het goed zie is die toch weer een stuk langzamer dan de x Style (die nog niet uit is trouwens)

Huawei trok mij ook wel aan trouwens, maar de winkel waar ik geweest ben heeft alle Huawei telefoons uit het assortiment gehaald door de vele problemen die ze hadden met de telefoons. Dus voor mij valt hij om die reden af :+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:37

Ik ben erg tevreden over mijn Sony Xperia Z3-compact.
Weet alleen niet of die in jullie budget past.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:32

Glossi schreef:
Binnenkort moet ik een nieuw abonnement omdat die ik nu heb verloopt. Ik twijfel nog tussen youfone en kpn. Maar nu zit ik ook aan een nieuw toestel te denken omdat die van mij geen 4G heeft. Verder werkt hij nog als een trein. Het is een snel toestel dat geklokt is op 2,5 ghz. Ik ben in de winkel even rond wezen kijken maar eerlijk, de telefoons vallen mij wat tegen, zeker gezien de prijs die je betaalt. Heb nu een Chinees toestel. Deze is sneller dan de LG G4 en IPhone 6 (heb ze naast elkaar gehad)

System Architecture/Processor
Motorola Mobile Computing System including a 1.8GHz Qualcomm® Snapdragon™ 808 with hexa-core CPU (MSM8992), Adreno 418 GPU, Natural Language Processor, and Contextual Computing Processor

1,8 ghz is nogal langzaam vergeleken wat ik nu heb maar in de telefoonwinkel zeiden ze iets over een 2e processor? Ik was erg moe dus het vloog allemaal bij mij langs. Kan iemand me uitleggen hoe dat zit? Hoe kan ik dat hierboven vergelijken met wat ik nu heb?

Als ik deze telefoon neem ga ik er dan op achteruit kwa snelheid? Een snelle telefoon is erg belangrijk voor mij. Het gekopieerde stukje hoort bij de Motorola Moto x Style. Motorola play spreekt me ook wel aan maar als ik het goed zie is die toch weer een stuk langzamer dan de x Style (die nog niet uit is trouwens)

Huawei trok mij ook wel aan trouwens, maar de winkel waar ik geweest ben heeft alle Huawei telefoons uit het assortiment gehaald door de vele problemen die ze hadden met de telefoons. Dus voor mij valt hij om die reden af :+

Ik snap er niet zo heel veel van, je hebt nu een Chinees toestel? Welke?
En je wilt dus een nieuwe, zoals de Motorola Moto X Style? En je zegt dat de processor langzamer is dan in jouw Chinese toestel?

GHz zegt niet alles, de Snapdragon 808 is een zeer snelle processor en zit oa ook in de LG G4. Maar die in de LG G4 is iets hoger geklokt. Of je er veel van gaat merken weet ik niet, Motorola heeft Android lekker kaal gehouden waarbij LG het helemaal op de schop heeft gegooid, wat weer extra resources van de processor vereist. Nette gezien zullen ze wel even snel zijn.

Maar nogmaals, wat is je huidige telefoon?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:28

Ik heb nu de Xiaomi Mi Note: Snapdragon 801 Quad-core 2.5GHz 3GB RAM. Wil wel weer een snelle telefoon hebben en er niet op achteruit gaan. LG G4 is bijv. iets langzamer. Dus ik wil graag weten of ik er met die Motorola Style op vooruit ga of dat hij ongeveer gelijke snel is. Of is er misschien een andere telefoon die aan mijn verwachtingen doet? Ik wil een snelle telefoon 5,5 inc of groter (liefst 5,7) en niet zoveel bloatware.

En hoe kun je aan de specs zien hoe snel de telefoons zijn? Ik dacht altijd dat het een combi van de snapdragon, GHZ en RAM was.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:34

Ik struikelde over dit topic en heb het uiteraard niet helemaal doorgelezen... Wel heb ik voor iedereen die telefoons met elkaar wil vergelijken en handige link hiervoor (www.versus.com) Misschien is hij al eens geplaatst, in dat geval, please ignore :o.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:12

Glossi schreef:
Ik heb nu de Xiaomi Mi Note: Snapdragon 801 Quad-core 2.5GHz 3GB RAM. Wil wel weer een snelle telefoon hebben en er niet op achteruit gaan. LG G4 is bijv. iets langzamer. Dus ik wil graag weten of ik er met die Motorola Style op vooruit ga of dat hij ongeveer gelijke snel is. Of is er misschien een andere telefoon die aan mijn verwachtingen doet? Ik wil een snelle telefoon 5,5 inc of groter (liefst 5,7) en niet zoveel bloatware.

En hoe kun je aan de specs zien hoe snel de telefoons zijn? Ik dacht altijd dat het een combi van de snapdragon, GHZ en RAM was.

De telefoon wat je nu hebt is een heerlijk vlot toestelletje.. ;)

De 808 is sneller dan de 801, zonder twijfel!
Het is een nieuwere en zuinigere chip, en bevat een nieuwere en snellere grafische chip. Daarnaast is de 808 een 6-core tov de 4-core in de 801.

Daarnaast is de chip kleiner waardoor die zuiniger en minder warm wordt. (althans, op papier. ;) )

Moet wel zeggen, hij is niet veel sneller, de Snapdragon 810 is dat ook niet. Volgend jaar komt er wel weer wat leuks bij. ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:08

Ok bedankt, dus die Motorola zou wel een optie kunnen zijn. Las dat er ook een nieuwe Nexus uit komt dit jaar dus dat wil ik ook nog even afwachten. En anders misschien idd even wachten tot volgend jaar.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:54

Van de Moto G 3gen 8gb, hoeveel geheugen neemt het besturingssysteem daarvan in bezit? Dus hoeveel geheugen blijft vrij?

Mijn ouders moeten allebei een ander telefoon hebben :=

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:52

besturingssysteem neemt ongeveer 4 gb in. Rest blijft over voor opslag van foto's en apps.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:48

jammer dat de 16 gb van de nieuwe moto g nog niet uit is, die zou perfect zijn geweest :)

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:09

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:11

jooproo schreef:
Moto g met 16 GB zal zo'n 250 euro gaan kosten. Deze zag ik bij bol.com is de betere versie van moto G (van 2014). Net als de moto G 2015 16gb en 2 GB ram
https://m.bol.com/nl/p/motorola-moto-x- ... t/moto%20x

ja dat weet ik ;) maar het is nog niet bekend wanneer die verkrijgbaar is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:15

Op de link staat 2 tot 3 werkdagen. :+

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:45

Dat zou ik knap vinden, hij is verder nog nergens verkrijgbaar

edit: in de link is de 2e generatie

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:57

LiiNd_Y schreef:
Dat zou ik knap vinden, hij is verder nog nergens verkrijgbaar

edit: in de link is de 2e generatie

Wat ik stuurde was de Moto x (2e generatie)
Is de luxere en duurdere variant van de Moto G.