[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:10

Nogmaals. Ik had 3 kijkers bij open huis. 1 deed een uur later een bod, de ander de ochtend erna. 4 sagen later was het verkocht voor bijna de vraagprijs.
Prima resultaat toch :+
Dus ik was erg blij met m'n open dag :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:12

Het kost inderdaad geld. Toch adviseren wij vaak om mee te doen. Mensen die komen kijken zijn over het algemeen toch voornemens te gaan kopen, zo niet meteen dan wel over een half jaar. Naar aanleiding van de Open Huizen Routen verkopen wij idd ook woningen. De garantie heb je alleen niet en ook niet of er 1 komt. En dat is vaak een reden dat mensen niet mee willen doen.

Mocht je dan besluiten mee te doen, doe dat dan wel met de landelijke en niet met 1 die de makelaar zelf op een andere datum houdt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:15

Wij hebben meegedaan aan landelijke en vorige maand zelf een georganiseerd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:16

ik ga ook zeker meedoen, kost bijna niets en wellicht helpt het.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:21

Ik heb ook huizen bekeken bij een open dag en op een ervan een bod gedaan. :j Het is uiteindelijk met dat huis niets geworden, maar dat meedoen niets oplevert zou ik niet vanuit gaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:12

fokfanaat schreef:
gaan jullie mee doen met de open huizen route..... ik hoop stiiekum dat het niet nodig meer is.
morgen hopen we meer duidelijk te krijgen over de aankoop van ons boerderijtje....

Spannend :):)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:00

fokfanaat schreef:
volgens mij kost het niets, alleen als ik een speciaal iets wou, dat was 20,

Het kost bij ons 175 euro

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:07

175 euro??? Wat onwijs veel geld?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:09

Ik vind het sowieso onzin dat je moet betalen, maar 175 vind ik echt bizar.
Dan zou ik geloof ik echt contact opnemen met de NVM.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:18

Onzin??? Wij betalen ons nogal scheel aan adverteren die week ervoor en dat zouden wij als kantoor anders op moeten hoesten. Plus dat we die dag zelf ook moeten werken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:23

Ja ik vind het onzin.......... je bent NVM makelaar en daar zitten een heleboel voordelen aan en in dit geval dus ook 2x per jaar een nadeel.

Dat makelaars op zaterdag werken vind ik niet meer dan normaal in deze tijd eigenlijk en in principe moeten mensen gewoon zélf de rondleidingen doen, dus eigenlijk hoef je niet eens wat te doen.
Dat adverteren snap ik niet zo.... en dat is eigen keuze van een makelaar.

Ik vind dan dat je mensen op z'n minst moet kunnen aanbieden dat ze gratis mee kunnen doen dmv zelf rondleiden en gewoon een "open huis" vermelding op Funda. Meer is ook niet nodig imo.
Krantjes met foto's van huizen gingen hier linea recta de prullenbak in. Zo'n fotootje van de voorkant zegt niks. Dan kijk ik wel gewoon op Funda. Die hebben ook een knop waarmee je kan zien welke huizen meedoen aan de openhuizenroute.
Ik zou als verkoper dus ook helemaal geen behoefte hebben aan al die extra dingen en dan wil ik daar ook niet voor hoeven betalen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:25

Maar goed, is ook wel iets waar we op hebben gelet met kiezen van makelaar hoor........ Sommigen rekenen voor elke spierbeweging die ze voor je uit moeten voeren extra geld ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:26

Euh wij zijn geen NVM'er en hebben dus geen standaard 'open huis' tekstje bij onze panden staan. T staat alleen in de tekst en daarom is adverteren nodig.

En daarnaast denk jij verder wel mega kort door de bocht hoor. En niet meer dan normaal dan op zaterdag werken? Mensen nemen wel vrij voor een keuken uitzoeken of een hypotheek gesprek, maar een woning bezichtigen moet op zaterdag :? Daarnaast maak je als makelaarskantoor echt onwijs veel kosten in het voorten, terwijl je het meestal pas bij verkoop terug betaalt krijgt.

Maar goed, volgens mij kan ik je dat toch allemaal niet wijsmaken :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:27

rowo schreef:
Onzin??? Wij betalen ons nogal scheel aan adverteren die week ervoor en dat zouden wij als kantoor anders op moeten hoesten. Plus dat we die dag zelf ook moeten werken.

dat kan wel in die 6000 euro zitten die het ons kost om een huis te laten verkopen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:30

@ Fokfanaat, dat kan idd. Maar dat is wat je vooraf afspreekt met de verkopers. Sowieso is het aan de mensen zelf of ze mee doen of niet. Ze moeten niets.

@ Manzano: tegenwoordig kun je bijna nergens meer geld voor rekenen, want iedereen doet moeilijk. Daarnaast vergt elk pand nu zoveel meer tijd qua uren, helemaal omdat ze sowieso al langer te koop staan. Meestal heb je nu wel 2x zoveel bezichtigingen als voor 4 of 5 jaar geleden. Dus wat dat betreft kom je er als makelaar tegenwoordig een stuk bekaaider vanaf.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:33

rowo schreef:
Euh wij zijn geen NVM'er en hebben dus geen standaard 'open huis' tekstje bij onze panden staan. T staat alleen in de tekst en daarom is adverteren nodig.

En daarnaast denk jij verder wel mega kort door de bocht hoor. En niet meer dan normaal dan op zaterdag werken? Mensen nemen wel vrij voor een keuken uitzoeken of een hypotheek gesprek, maar een woning bezichtigen moet op zaterdag :? Daarnaast maak je als makelaarskantoor echt onwijs veel kosten in het voorten, terwijl je het meestal pas bij verkoop terug betaalt krijgt.

Maar goed, volgens mij kan ik je dat toch allemaal niet wijsmaken :+

Keuken uitzoeken kan toch op zaterdag :? Elke keukenboer is op zaterdag open.......
En banken tegenwoordig ook 's avonds en in het weekend :j
Sterker nog, sommige banken komen bij je thuis 's avonds.

Ik zou sowieso geen non-NVM-makelaar kiezen. En de huizenroute is van NVM. Dus ga uit van een NVM-makelaar ;)
Als je als Non-NVM daar bij aanhaakt is het anders, maar daar kies je dan zelf voor als klant.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:37

Wat is volgens jou het voordeel van een NVM makelaar dan? Een vbo of vastgoedpro-makelaar doet hetzelfde ;)
En wij kunnen in een plaats als Haaksbergen niet anders dan aanhaken bij de NVM. T zou vreemd zijn dat wij, als 1 van de grootsten in deze plaats, als enige niet mee doen.

En ja, dat van op zaterdag bezichtigen klopt echt. Dat soort smoesjes horen wij met de dag meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:43

Ik heb uiteindelijk gewoon geen makelaar gehad, dus dat scheelt ;)
Maar ga nu over de verkopend makelaar wel een klacht indienen bij de NVM. Dat scheelt dat ze duidelijke richtlijnen hebben en vaste handelswijzen waar je wel een beroep op kan doen.

En ja, ik wilde zo veel mogelijk op zaterdag bezichtigingen. Kan nl. moeilijk vrij nemen van werk. M'n werk ligt in andere regio, dus dan kost het me meteen een halve of zelfs hele dag. Dus we hebben echt zo veel mogelijk op zaterdag of 's avonds gepland :j
Met banken idem :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:47

Ik zou ook zoveel mogelijk op zaterdag en in de avonduren willen bezichtigen. Heb heel wat huizen bekeken, toen was mijn baan gelukkig nog niet zoals hij nu was. Maar als ik voor elk huis wat ik heb bekeken, sommige meerdere keren, vrij had moeten vragen.. dan was het een duur huis geworden ;) Het is niet dat ik er niet in wil investeren, maar ik verwacht inderdaad van banken en makelaars dat ze met de tijd mee gaan. Bij ING is het niet meer dan normaal dat je 's avonds een hypotheekadviesgesprek kunt krijgen. Alleen op zaterdag tijd? Geen enkel probleem, we sturen een adviseur bij je langs of je kunt telefonisch een uitgebreid advies krijgen. En zo zullen wel meer banken dat doen. Bij een makelaar verwacht ik niets anders, of in ieder geval meer flexibiliteit dan een 9-5 mentaliteit. Nou scheelt het dat ik voorlopig mijn huis nog lang niet wil verkopen en al een hypotheek heb, dus voorlopig ben ik er mooi vanaf :))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:49

Oh wij bezichtigen ook wel op zaterdag hoor, maar als het niet hoeft dan natuurlijk liever niet. En een van 9 tot 5 mentaliteit moet je iig niet hebben, want dan krijg je geen woning meer in verkoop.

Idd heb je handelswijzen. Volgens mij staan die beschreven in de consumenten voorwaarden. Waar heeft jou verkopend makelaar zich niet aan gehouden dan?
Laatst bijgewerkt door rowo op 08-09-11 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:49

Haha ja ik ook Berdien. Heerlijk!!!
De SNS komt ook 's avonds bij je thuis langs :j Rabo is ook op zaterdag open.
ABN is al weer tijd terug, dus weet niet meer wanneer we daar langs zijn geweest.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:50

rowo schreef:
Oh wij bezichtigen ook wel op zaterdag hoor, maar als het niet hoeft dan natuurlijk liever niet.

Idd heb je handelswijzen. Volgens mij staan die beschreven in de consumenten voorwaarden. Waar heeft jou verkopend makelaar zich niet aan gehouden dan?

Ik was koper...... dus het was niet mijn makelaar ;)
Maar biedingen niet doorgeven, heel erg veel verkeerde info doorgeven. Uiteindelijk hebben we zelfs contact opgenomen met de verkoper zelf.......

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:51

Ik vind het ook ronduit MEGA irritant dan bezichtigingen op zaterdag en in de avond soms gewoon niet mogelijk waren... Pffff wil je als makelaar nou een huis verkopen of niet? Ik ga niet vrij nemen om een huis te bekijken die ik misschien helemaal niet wil als ik hem uiteindelijk van binnen heb gezien...

Ik ben ook altijd in het weekend naar de winkels geweest voor badkamer en vloeren en banken etc. Of savonds. En inderdaad ook savonds op de bank!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:58

manzano schreef:
Ik vind het sowieso onzin dat je moet betalen, maar 175 vind ik echt bizar.
Dan zou ik geloof ik echt contact opnemen met de NVM.

Is een NVM makelaar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:37

Texas1 schreef:
Ik vind het ook ronduit MEGA irritant dan bezichtigingen op zaterdag en in de avond soms gewoon niet mogelijk waren... Pffff wil je als makelaar nou een huis verkopen of niet? Ik ga niet vrij nemen om een huis te bekijken die ik misschien helemaal niet wil als ik hem uiteindelijk van binnen heb gezien...

Ik ga hierin mee. Ook voor ons (verkopers) is op zaterdag dingen regelen en bezichtigingen hebben helemaal niet zo onhandig.
Op doordeweekse dagen moeten wij toch kijken hoe we dat doen met de katten + werk.
Ook konden wij op zaterdag geen afspraken maken voor dingen regelen zoals opmeten en foto's dus moest mijn vriend voor ieder wissewasje vrij nemen.

http://www.funda.nl/koop/lisse/huis-471 ... straat-43/

Hij staat sinds vanmorgen op Funda.