Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:24

Haha het krijgt van binnen iig wel vorm!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:37

Die buiten foto :')
Welke kleur zit er op de muren van de keuken?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:12

De keuken is “gewoon “ 9010 :D maar door licht inval lijkt ie op verschillende plaatsen toch weer net anders van kleur

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:24

Ah ja, hij lijkt meer beige/zand!

Als iemand tips heeft voor een mooie niet-witte basis kleur, dan hoor ik het graag!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:26

Kijk eens op farrow and ball daar staan mooie kleuren op, onze groen komt daar ook vandaan :D

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:34

Doubtless schreef:
Ah ja, hij lijkt meer beige/zand!

Als iemand tips heeft voor een mooie niet-witte basis kleur, dan hoor ik het graag!

RAL 1015 is wat romig, RAL 9001 is een beetje creme. Maar de tip van MarjanB zou ik zeker opvolgen, Farrow&Ball heeft echt geweldige kleuren!

De old white van Farrow&Ball vind ik echt een gave kleur.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:15

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:10

Oeh ja, die is inderdaad mooi!
Ik vind het zo moeilijk. Ik heb wel smaak maar geen stijl :D Qua behang zijn we er beneden uit en voor boven heb ik opties, dus ik ga daarmee eens kijken wat er qua verf bij past. Die old white zou zomaar eens kunnen...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:40

Ahhhhgrr hele nacht wakker gelegen over de kleur op de muur beneden.. op advies van schilder tint lichter gedaan en hele woonkamer. Ik kan wel huilen nu.. wat vinden jullie? Ik heb nu het idee om de wanden met ramen 9010 te doen. Nu de verf droog is oogt het zoveel groener
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:23

Ik vind het een mooie kleur

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:26

Waarom kan je huilen? Is de kleur te donker of te licht? Vind je het too much nu de hele woonkamer is gedaan?

Zo op de foto vind ik het ook mooi. En de hele woonkamer als geheel vind ik persoonlijk mooier dan één wandje.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:32

Ik vind het ook erg mooi! Maar als je wat anders in gedachten had, ingericht staat het vaak al weer heel anders maar daar heb je nu niks aan.

Marjan hebben jullie de muren laten stucen ook of was dat al?

Wij zijn de beneden verdieping aan het verbouwen. Hebben plafond laten plaatsen met spotjes, vloerverwarming en nieuwe tegelvloer erover.
Nu wachten tot de stucadoor begint zaterdag of maandag.
Wij hebben ook een groentint uitgekozen om hele woonkamer en keuken mee te doen.

Afbeelding

En we krijgen nog 2 nieuwe binnendeuren volgende maand. En nieuwe meubels := straks hele nieuwe benedenverdieping :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:46

Gaaf <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:51

Ja alles is opnieuw gestukt.

Het is groener en wat geliger dan ik had verwacht. Weet niet hoe ik het moet zeggen maar zie het gewoon niet goed komen met meubels en gordijnen enz… het is een hele grote ruimte. Zal zo ff filmpje maken

Mooie vloer! Is het pvc?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:54

Dan zit er maar één ding op en dat is opnieuw in een andere kleur. Heel zuur, maar volgens mij weet je prima wat je wil. Zonde om er dan nu eerst een periode ontevreden naar zitten te kijken en dan weer alles de ruimte uit en opnieuw laten doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:08

Hierbij het filmpje van de hele ruimte. Krijg de kleur niet goed op de camera, het is een stuk minder grijs dan op het filmpje, het is feller groen zeg maar. De muren aan de zijde met ramen die gaan naar 9010 en de interne muren en de dichte muur naast de openslaande deur blijft zo. Raam aan de voorkant ook naar 9010 denk dat t vloeroppervlak zo’n 65m2 is dus best grote ruimte.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:00

Ik vind het een erg mooie kleur, maar snap ook wel wat je bedoelt. Verder met Doubtless eens, als jij het niet mooi vindt/het is niet zoals je wilde, zou ik het nu gewoon veranderen, straks is dat veel meer gedoe. Hoe worden jullie meubels?

Mag ik meekletsen? :D Ik heb in juli een huis gekocht en sinds deze week is de financiering rond, dus ik mag van mezelf nu echt los qua inrichting en kleuren. De oplevering is pas in januari en er hoeft (zeker direct) niet veel te gebeuren, dus het gaat mij vooral om de inrichting en kleuren. De keuken zal uiteindelijk wel worden veranderd maar niet meteen, we gaan er eerst een tijdje wonen. Dit is het huis: https://www.funda.nl/koop/verkocht/apel ... weg-347-a/

Ik ben nog niet heel ver gekomen, in de woonkamer wil ik een nieuwe bank (deze: https://loods5.nl/product/14129/hoekban ... leer/35283 het was nog een hele opgave om een bank te vinden die groot genoeg was maar wel past, die mijn man en ik allebei mooi vinden EN waar we allebei lekker op zitten aangezien ik 1,64m ben en hij 1,94m :+, en van een stof die de katten niet compleet slopen) en ik wil de indeling van de woonkamer spiegelen, dus de bank tegen de andere wand dan waar hij nu staat en de tv ook. Verder... Dit kleed vinden we erg mooi:

Afbeelding

Het grootste twijfelpunt voor de benedenverdieping is de kleur. Ik hou van groen en in ons vorige appartement had ik 2 muren Card Room Green van Farrow & Ball. Dit was onze inrichting daar (let niet op de troep, foto's even snel gemaakt):

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk wil ik dezelfde stijl gewoon weer, ik vind vooral die kleur groen nog steeds heel mooi. Ben wel een beetje bang dat ik er dan toch relatief snel op uitgekeken ben, omdat ik het toch al een paar jaar zo gehad heb. En... In het nieuwe huis wil ik graag alle muren beneden dezelfde kleur, ik twijfel of dit dan niet te donker wordt. Dus... Help :D Wat denken jullie? Mijn andere optie is terracotta, maar ik denk toch dat ik dat echt minder mooi vind dan groen. Ik ben verder ook groot fan van Farrow & Ball, Mizzle van F&B vind ik ook erg mooi maar is wel weer een compleet andere tint. Pigeon vind ik ook mooi.

Nou ja, met andere woorden, tips zijn heel erg welkom, ook wat indeling etc betreft! Wat we nu hebben vind ik heel mooi maar ik wil in het nieuwe huis wel iets meer rust. Dat zal vast deels ook al komen omdat we daar het dubbele aantal m2 hebben haha, maar toch. De wandjes bij de keuken gaan er trouwens wel uit als we de keuken gaan vervangen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:03

Moeilijk MarjanB, we zien vanachter onze schermen natuurlijk niet de werkelijke kleur en tevens hebben we niet jouw visie. Kan me voorstellen dat je baalt omdat het nu nog niet is wat jij voor ogen had.
Wellicht scheelt het wanneer er lampen en meubilair is de ruimte staat?

@Eulogy, vreselijk he?! Wel al kunnen shoppen, maar nog geen sleutel hebben :')
Enige geluk is dat je beter kan bedenken wat je nu echt wilt hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:08

Ben fan van je nieuwe huis en de kleur is heel mooi! En ik wilde eerst pigeon van fb maar dat werd hier te donker bevonden en nu heb ik spijt _O-

Dit is ons oude huis incl meubels. Verwacht wel dat we een nieuwe bank moeten kopen en tv meubel wil ik opnieuw lakken. Wellicht doe ik die gewoon in een mooie donkere groen of blauw ~~}>

https://www.funda.nl/koop/verkocht/nijm ... straat-26/

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:12

Als jij er ontevreden mee bent zou ik het zeker nu al veranderen, Marjan. Nu is het een stuk makkelijker dan als het straks vol staat met meubels.

Wij kregen van de week even een flink schrik moment. We kregen mail dat onze aanvraag voor keralit op de zijgevel is afgekeurd, terwijl we wel al mondelinge goedkeuring hadden gekregen van de stadsbouwmeester. In de mail van van de week stond ook dat op 27 juli het besluit van afkeuring was genomen, maar we kregen het eergister pas te horen. De plannen zijn natuurlijk al lang en breed uitgevoerd dus als we het keralit er nu weer af zouden moeten halen, steiger huren, bakstenen kopen, metselaar inhuren etc zijn we weer een paar duizend euro lichter.. Terwijl we ons gewoon aan de regels hebben gehouden.

Mijn vader (die alles voor ons regelt) is vandaag weer naar xe stadsbouwmeester geweest om te vragen hoe en wat.. Thank god hebben ze toegegeven dat ze een fout hebben gemaakt en mag het zo blijven... Pfieuwww.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:13

Ohhhh jemig zeg dat kan ik me idd voorstellen dat je dan ff een zweer moment hebt

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:57

In dit topic zie ik diverse mensen met hele mooie keukens of sanitair, dus ik kom even om advies vragen :-)

Tzt willen wij onze beneden badkamer, los toilet en keuken verbouwen. Omdat er een doorlopende tegelvloer in zit, lijkt het mij het makkelijkst om dit hele project door één bedrijf te laten uitvoeren. Maar goed, door wie?
We hopen de rest van ons leven hier te blijven wonen, dus het hoeft niet budget. Zoekregio Amersfoort - Zwolle - Enschede - Arnhem.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:03

Woohoo morgen krijgen wij de sleutel van onze retro bouwval :D Het grote klussen kan dan gaan beginnen!

123321: kom zelf niet uit de omgeving maar wij gaan zelf voor de badkamer/wc/keuken klus bij een kleinschalige lokale ondernemer. Voelde voor ons fijner ipv een grote keten en je wordt veeel persoonlijker behandeld. Misschien ook het overwegen waard

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:27

Hebben wij ook, lokale keukenboer en ook badkamer uit de regio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:58

MarjanB schreef:
Ahhhhgrr hele nacht wakker gelegen over de kleur op de muur beneden.. op advies van schilder tint lichter gedaan en hele woonkamer. Ik kan wel huilen nu.. wat vinden jullie? Ik heb nu het idee om de wanden met ramen 9010 te doen. Nu de verf droog is oogt het zoveel groener
[ [url=m/mQTD6B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het prachtig, helemaal bij een beetje een stoer industrieel interieur met veel cognac.

Maar herken het wel.

Muurverf laat zich nooit voorspellen en is al-tijd anders dan je denkt. Meestal valt het tegen :')

Wij hebben nu 1 muur met nightcap, da's echt voor het eerst dat een kleur beter uitpakt dan ik hoop :')