Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paradise123 schreef:Wij zijn dit jaar begonnen met 2 bakken, waarvan we er 1 indeelde op de MM methode.
En wat doet die bak het goed zeg! als we zouden willen, kunnen we er elke dag met 7 mensen uit eten.
Mijn tip is dan ook: begin met een mini (30x30) de oogst en indeling hiervan is nog te overzien, anders valt er zoveel te oogsten (zoals bij ons) dat je het niet meer bij kan houden, en er kilo's sla, radijsjes en courgettes naar de kippen gaan... (wat zij uiteraard geen probleem vonden![]()
)
En het 2de jaar kan je dan overgaan op 60x60cm.
nog een tip voor als je alleen een MM mini hebt: je kan ook 2 S groentes (radijs of wortel) samen in een vak zetten. dan heb je 8 van beide. dit geld trouwens ook voor M of L groentes: zo kan je bijvoorbeeld 6 bietjes en 6 planten met peultjes, of 2 kroppen sla en 2 snijbietplanten.
Wat ook leuk is om te doen: een aalbessenstruik in een mini zetten!
Nickeltje schreef:Roodvos, dan rijpen ze nog wel na denk je, ook als ze nog totaal groen zijn? Dan ga ik die er morgen nog afhalen... Denk dat er buiten weinig meer mee gaat gebeuren
Marcella schreef:Ja, maar...., dan moet ik eerst een banaan kopen.....Groene tomaten in een papieren zak met bananen schillen werkt al super. Vorig jaar geprobeerd en werkt echt.