Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:13

Memories schreef:
Gefeliciteerd alle gelukkigen die een huisje hebben gevonden <3

Hier weer tegenslag. Sinds de opheffing van het thuiswerkadvies moet ik 100% op kantoor zitten. Huis willen bezichtigen is onvoldoende reden om thuis te mogen werken en dat tussendoor te doen. Dus zeg maar dag tegen de bezichtigingen want dat is natuurlijk gewoon, je kan op dag x op tijd y komen en anders helemaal niet ;( mijn partner zit wel veel thuis dus die gaat vanaf nu maar alleen bezichtigen maar goed, leuk is dat niet als je samen een huis wil kopen en op de verkopende partij maakt het ook geen goede indruk ;(

Tsja…..bij vele mensen is dat aantijgenden zo, heb nooit kunnen thuiswerken en ff dingen tussendoor kunnen doen. Elk ding kost je uren, ook lang niet alles mogelijk…..

Fitzroy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:15

Gefeliciteerd, menino, dat is snel gegaan!

Klopt het dat er meer aanbod is of lijkt dat maar zo?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 22:30

Fitzroy schreef:
Gefeliciteerd, menino, dat is snel gegaan!

Klopt het dat er meer aanbod is of lijkt dat maar zo?

In onze zoek categorie niet

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:32

Faya__ schreef:
Memories schreef:

Hier weer tegenslag. Sinds de opheffing van het thuiswerkadvies moet ik 100% op kantoor zitten. Huis willen bezichtigen is onvoldoende reden om thuis te mogen werken en dat tussendoor te doen. Dus zeg maar dag tegen de bezichtigingen want dat is natuurlijk gewoon, je kan op dag x op tijd y komen en anders helemaal niet ;( mijn partner zit wel veel thuis dus die gaat vanaf nu maar alleen bezichtigen maar goed, leuk is dat niet als je samen een huis wil kopen en op de verkopende partij maakt het ook geen goede indruk ;(

Tsja…..bij vele mensen is dat aantijgenden zo, heb nooit kunnen thuiswerken en ff dingen tussendoor kunnen doen. Elk ding kost je uren, ook lang niet alles mogelijk…..

Is voor iedereen vervelend die daar last van heeft maar ik vind het gewoon zuur omdat 1. Elk miniem dingetje wat je als koper niet perfect voor elkaar hebt je in de huidige markt op 10 stappen achterstand zet; 2. Ik mijn baan op dit moment nog 100% vanuit huis kan doen en volledig in mijn eigen tijd kan indelen, dus het geen kwestie is van überhaupt niet mogelijk zijn.

Stom hé horsii! Jammer dat jij ook in hetzelfde schuitje zit.

Hier wel ook het idee dat er weer wat meer aanbod is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 22:37

Ja en als verpleegkundige laten ze me met moeite tien minuten eerder weggaan, dus drama haha.
Dinsdag moet een van de twee gewoon wat worden haha.

Zou makkelijk zijn als je tussen werk door even kan kijken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:45

Bizar dat de werkgevers nu weer 100% kantoor eisen. Echt zo aantoonbaar niet van deze tijd meer. Geef mensen een keuze. Enfin. Off topic, toch sterkte daarmee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:51

Memories schreef:

Ik ben ook alleen naar de bezichtiging geweest van het huis dat we dus "gekocht" hebben :') . Of nouja. Ik heb mijn moeder meegenomen :') Die haalde de makelaar over voor een 2e bezichtiging met vriend.

Anyhow. Dat was ook een beetje mijn strategie bij andere bezichtigingen.
Gewoon in mijn eentje naar de bezichtiging en dan een beetje prikken voor een 2e bezichtiging (evt. onder het mom van "de aankoopmakelaar wil nog een keer mee". ) Vaak is er dan wel wat mogelijk, tenzij de sluitingsdatum al dezelfde dag is.

Het is wel lastig hoor..... Die bezichtigingen en werk. Ik werk gewoon altijd thuis. Maar snap niet hoe je het in een ander beroep zou moeten doen -O- .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 07:40

Gefeliciteerd menino!
Mooi vlot gegaan.

Hier de andere kant op druk, dinsdag komt de fotograaf, dus nog snel alle punten op de i aan het zetten!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:13

Hier ook alleen een bezichtiging gedaan. Mijn man kon niet en ik ben doordeweeks meer vrij.
Ondanks dat mijn man het niet gezien heeft hebben we een bod uitgebracht en deze werd geaccepteerd. Er is geen woord gevallen over het feit dat ik zonder echtgenoot kwam.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:39

Dat zou ik wel heel spannend vinden. Een gevoel dat een huis geeft vind ik belangrijk.

Memories kan je geen vrij pakken? Ik heb nooit thuis gewerkt dus ik moest elke keer vrij pakken.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:42

Gefeliciteerd aan iedereen waarbij het is gelukt om een huis te kopen!

Ons huis staat sinds vandaag op Funda en ik herken helemaal de drukte opishop haha pfft. Nu komt het netjes houden tot de bezichtigingen.. Ik vind t wel heel spannend hoor. Komen de kopers nu wel echt (en met een goed bod) :=

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:50

Voor de verkopers: hoe bepalen jullie je vraagprijs? Taxatierapport, calcasa, huispedia, makelaar…? Ze zeggen allemaal wat anders…

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:52

De makelaar! En hij heeft eerder ons huis al eens getaxeerd.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:57

Makelaar heeft idd een eerste advies gegeven. Wil natuurlijk zo goed mogelijk verkopen (duh), het is een goede makelaardij ook, daarom had ik ze uitgekozen. Kan er nog even over nadenken natuurlijk. Net als zij.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-03-22 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gewijzigd op verzoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:00

Vraag 3 makelaars voor een indicatie.. als er eentje compleet afwijkt zegt dat genoeg :+

Ik neem altijd vrij, omdat we door de reistijd meestal al een halve dag kwijt zijn. Als m'n dagen zouden opraken ga ik wel creatief doen met thuiswerken. Of baas heeft gewoon even pech, collega's met kinderen kunnen ook om de haverklap niet werken.

Waarom de vraagprijs op bodemprijs zetten?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:03

paars schreef:
Voor de verkopers: hoe bepalen jullie je vraagprijs? Taxatierapport, calcasa, huispedia, makelaar…? Ze zeggen allemaal wat anders…

Ik heb 3 makelaars laten komen en ze zaten allemaal rond hetzelfde bedrag. Eentje zat lager, maar die wilde 10% van alles boven de vraagprijs. Ja, dan is het logisch dat je lager inzet.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:11

Fitzroy :( ja dat me toch wat. Opletten idd altijd.
Ik ga volgende week verder met het “dossier”. Nu door met opruimen :D / Maria Kondo-en

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:53

magicmist schreef:
Hier ook alleen een bezichtiging gedaan. Mijn man kon niet en ik ben doordeweeks meer vrij.
Ondanks dat mijn man het niet gezien heeft hebben we een bod uitgebracht en deze werd geaccepteerd. Er is geen woord gevallen over het feit dat ik zonder echtgenoot kwam.

Hier hetzelfde!
Ik had vakantie en kon bezichtigen, mijn man kon niet vrij krijgen.
Is ook niet te doen voor elke bezichtiging vrij regelen.
Huis gekocht en binnenkort gaat hij voor het eerst kijken. :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 13:02

Ja zo gaan wij het ook doen, na bijna 13 jaar samen, bijna 8 jaar samen een koophuis en 19 maanden huizen bezichtigen weten we ondertussen heel goed waa we naar opzoek zijn.

Spannend voor je man,nog eventjes.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:03

Ik duim voor jullie!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:02

paars schreef:
Bizar dat de werkgevers nu weer 100% kantoor eisen. Echt zo aantoonbaar niet van deze tijd meer. Geef mensen een keuze. Enfin. Off topic, toch sterkte daarmee.

Ben ik het mee eens, ben blij dat wij hybride (klinkt zo lekker hip he?) blijven werken en mijn man sowieso flexibel is. Al heb ik ook wel eens alleen gemoeten omdat hij niet mee kon. Na zoveel jaar samen zoeken durf ik dat wel aan, rijden er altijd wel vooraf even langs natuurlijk. Maar voor degene die dit postte wel vreselijk balen natuurlijk, het liefst doe je het samen even tussendoor.
Ik heb niet de ervaring dat je minder kans maakt, man even gevraagd en die zegt dat het op zich niets uitmaakt maar een tweede bezichtiging niet altijd mogelijk is dus je dat wel moet beseffen. Ik ben ook wel eens alleen gegaan en uitgelegd joh man heeft het druk, geen probleem.
Horsii en idinn jullie mogen nu echt wel eens aan de beurt zijn, ben benieuwd naar de bezichtigingen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 17:55

Fitzroy schreef:
paars schreef:

Ik heb 3 makelaars laten komen en ze zaten allemaal rond hetzelfde bedrag. Eentje zat lager, maar die wilde 10% van alles boven de vraagprijs. Ja, dan is het logisch dat je lager inzet.

Hier hetzelfde, waardebepaling is kosteloos.

Gefeliciteerd menino *\o/* eindelijk...

Hier blijft gelukkig het hybride werken in de toekomst. De reden om ook verder te kijken dan een straal van 25 km. Ik zit straks 3 minuten van de Belgische grens als het door gaat, altijd goedkoop tanken en km vergoeding :D

Gisteravond met mijn broer wezen kijken naar de boerderij en terug geweest om vooral het geluid te horen op een rustiger moment. (18:45).
Dat was prima te doen moet ik zeggen.
Dus ik wil er voor gaan. Wil wel wat van de prijs af :o

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:40

Spannend Linda, wel heel leuk!
Ben heel benieuwd naar het huis, maar snap ook dat je ‘m misschien pas wil delen als ‘ie definitief verkocht is!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:50

Ik ga hybride werken vanuit Oostenrijk. Eens per zes weken een weekje naar Nederland. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!

Wij hadden twee makelaars langs laten komen. Zaten allebei exact op hetzelfde bedrag qua vraagprijs. Scheelt ons alleen zo'n €2000 aan courtage dus we gaan voor makelaar twee.
Beide makelaars doen zowel verkoop als aankoop en taxatie. Dus ik ging er vanuit dat we wel een redelijk goed geschatte waarde zouden krijgen.

Wel een heel stuk boven de WOZ waarde trouwens, een vraagprijs onder de WOZ lijkt me in deze tijd wel heel erg laag @Paars ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 19:14

Arielle_ schreef:
Spannend Linda, wel heel leuk!
Ben heel benieuwd naar het huis, maar snap ook dat je ‘m misschien pas wil delen als ‘ie definitief verkocht is!

PB gestuurd ;)

Oosterijk, dat krijg ik niet voor elkaar hier qua hybride werken, anders had ik dat zeker gedaan <3
Prachtig daar!