Dat dacht ik ook al. Dus ik plant ze daar dan gewoon als extra en zie wel of het lukt. Als het niet wil gooi ik er wel een paar zonnebloemen in. Kan ik die mooi vast zetten als het gaat waaien.
pien_2010
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 20:09
Wouw prairy, wat een ongelooflijk veel werk. Goed hoor.
Wat leuk Malenka. Kunnen die plantjes tegen vorst? Je idee van draagkracht vind ik erg leuk.
Ik zag vandaag trouwens ook dat mijn uitgegraven Russische smeerwortelmoederplant, die ik in pure paardenmest had gezet in pot, aan het uitlopen was Ik hoop dat alle stukjes wortel die ik in kleine potjes heb gedaan ook gaan uitlopen. Dan heb ik er gelijk 100 ofzo En ik heb nog 2 of 3 moeder planten staan die ik nog kan uitgraven en vermeerderen.
Malenka
Geplaatst: 15-02-22 21:27
Pien, de paksoi heeft gewoon al die tijd in een pot buiten gestaan. Tot nu toe hebben we ook nog maar een paar graden vorst gehad en nooit lang. Dus ik weet niet tot hoe ver ze het zouden redden.
En leuk Prairy. Die moet ik ook nog eens ergens bestellen. Handig plantje. De inheemse variant heb ik al wel in de bermen zien staan. Dus ik vermoed dat die hier binnenkort ook wel opduikt.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 15-02-22 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Takkenwal We hebben er eentje van een meter of 25 lang, 1,5m diep, en eentje die kans bijna het hele perceel loopt aan 2 zijdes, totaal is dat zo'n 150-180 meter gok ik. Zitten heel erg veel beestjes in.
De lange brede stammen zagen we zelf met onze mobiele zaag (Woodland mills) in planken en balken om dingen mee te bouwen. Zo hebben we onze schuilstal ook gebouwd met hout uit eigen bos, al hebben we dat toen door iemand uit de buurt laten zagen.
pien_2010
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 23:36
Wouw! Goed idee en goed apperatuur.
pien_2010
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-22 15:29
Even iets kleins leuk tussen alle berichten van ellende
1. 2de hands hebben we goede terrastegels kunnen over kopen hier vlak bij. Ze zijn alleen vuil en met de hoge drukspuit komt dat goed. We gaan ze gebruiken als stap stenen. Er zijn wat grotere bij, vierkant die we in het midden leggen van voor naar achteren wat golvend en halfjes die we in halve bogen naar links en rechts gaan leggen.
2. De Framboos struiken doen het geweldig. De tulpen bollen laten hun kopjes zien. De Egyptische ui in de kas idem dito , daar zit muziek in. De knoflook uit de kas zijn echte planten aan het worden.
3. Eergisteren het zwembad leeggehaald en gevuld en met de hoge druk spuit de liner lijn en de terassen spic en span schoon gemaakt. We hebben de zonnebril nodig nu. De zon kan nu via de serre de eerste verwarming gaan doen, dus we waren op tijd.
4. We hopen volgende week de bio schapen mest en stro hooi te gaan halen zodat als we in maart naar Nederland gaan, de mest ook al verwerkt is zodat de veelheid wormen die daar in zitten aan het werk kunnen voor ons alvast in de tuin.
5. De tuin is heel heel erg ver klaar en dat was een enorme klus maar het is heel helder en mooi geworden en oogt nog meer als een parkachtige tuin.
spotless
Geplaatst: 25-02-22 17:38
Goed bezig Pien! Leuk om je enthousiasme te lezen. Ik moet nog even geduld hebben aangezien hier nog een meter sneeuw ligt
pien_2010
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-22 17:44
Brrrrrr. Dat is koud nu nog sneeuw.
Ja, ik dacht het is allemaal zo machteloos verdrietig, kom laat ik iets kleins plaatsen wat wel leuk is . Maandag mogen we schapenmest ophalen. Dus dat loopt nu ook. Langzaam naderen we het einde vd klus en dat moet ook. Mijn lijf en dat van mijn man doet teveel zeer.
Super leuk om te horen/lezen Pien! Dit weekend hebben ze hier ook mooi weer beloofd dus ik kan niet wachten om eindelijk weer eens lekker buiten bezig te gaan
Ik werd vandaag ook wel blij. Ik ben naar een workshop geweest over bouwwerken vlechten met hazelaar. Ontzettend leuk om te doen! Hopelijk kom ik volgend jaar aan een mooie stapel hazelaar want ik wil zeker bogen en piramides bouwen voor klimplanten.
Via hegenlandschap kun je volgens mij ook meedoen aan hazelaar workshops en ook spul meenemen.
Pien, goed bezig geweest en wat fijn dat alles het doet.
Wij gaan dit weekend ook nog even hard aan de slag met plantgoed uitplanten dat nog van vorig jaar stond ingekuild en met het verwijderen en herplanten van ik denk zo'n 300 zo niet meer frambozen sprieten als iemand nog wat wil komen halen stuur maar even een pb. Ik heb helaas geen tijd en energie om ze op te sturen
Die film is inderdaad mooi. Ze zijn nu bezig met een vervolg, daar ben ik vooral benieuwd naar. Ik gebruik deze film vaak om aan leken uit te leggen waarom onze manier van tuinieren/dieren houden anders is dan bij anderen en hoe dan.
Wat ik overigens wel jammer vind is dat ze Schotse Hooglanders gebruiken in California. Niet bepaald het meest geschikte klimaat. Ik heb ze er wel eens naar gevraagd en het antwoord wat je dan krijgt is dat het 'good mothers' zijn. Zal best, maar bij andere, meer geschiktere rassen voor dat klimaat heb je toch ook best goede moeders... Ik blijf persoonlijk liever bij dieren en planten die passen in het klimaat waar je zit. Dus geen Schotse Hooglanders in een bloedheet klimaat.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 01-03-22 14:34
Die link is helaas alleen een trailer, sorry. Weet niet of hij helemaal te zien is op YT, krijg hem niet gevonden iig. Heb hem zelf op Netflix gezien.
pien_2010
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-22 17:35
Jis_ schreef:
Die link is helaas alleen een trailer, sorry. Weet niet of hij helemaal te zien is op YT, krijg hem niet gevonden iig. Heb hem zelf op Netflix gezien.
Klopt en al eerder heb ik naar de film gezocht, maar is er niet.