Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:33

mysa schreef:
verootjoo schreef:
289m3 gas in februari.

Zonnepanelen draaien wel lekker :=

Blij dat er meer mensen zijn die veel verbruiken zonder raar te doen.
Althans: ik doe niet raar en vermoed jullie ook niet. :)

Wij hebben best een ruim huis, met de grootste gevel op het zuiden en westen, daar staat meestal de wind pal op.
Huis is uit ‘69, wel goed nageïsoleerd met spouw- dak- en vloerisolatie en hr++ glas, maar krijg je dan toch nooit zoals een nieuwbouwhuis.
Verwarming staat op 19,5, kouder wordt echt te koud ivm 6mtr hoog plafond. Dat is ws ook waar alle gas heen gaat :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:34

Wij hebben stadsverwarming, maar dat is ook grotendeels gasgestookt. Eén eenheid kost ruimt 45 Euro, gelukkig verbruiken we nooit meer dan 20 eenheden per jaar en elektriciteit ook heel weinig, per maand maar 106 Euro aan energiekosten. Rijtjeshuis van 120 m2, zeer goed geïsoleerd.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:34

wouterpaard schreef:
259 kwh verbruikt in februari en sinds deze maand variabel schrik wel hoor wat deze maand kost in vergelijking met de vorige.

Vanaf volgende maand kan ik het vergelijken met vorig jaar ben wel benieuwd omdat de kachel nu bijna standaard op 17 staat.

Ik had in januari nog 1 maand van mijn oude contract en dan icm met de verhoogde belastingaftrek.
Toen had ik nog min €15 euro op energie. In totaal kostte die maand mij 35 euro. In februari verbruikte ik minder en die maand kost mij 134 euro...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jullie gasverbruik in oktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:39

Febr 63. Dat is veel voor ons.
Jaar verbruik 1 april tot 1 maart dus 11 maanden is 263. :)

Vrijstaand huis uit 63.
Gedeeltelijk dubbel glas. En muur isolatie. De rest moet nog.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:42

verootjoo schreef:
289m3 gas in februari.

Wij hebben best een ruim huis, met de grootste gevel op het zuiden en westen, daar staat meestal de wind pal op.
Huis is uit ‘69, wel goed nageïsoleerd met spouw- dak- en vloerisolatie en hr++ glas, maar krijg je dan toch nooit zoals een nieuwbouwhuis.
Verwarming staat op 19,5, kouder wordt echt te koud ivm 6mtr hoog plafond. Dat is ws ook waar alle gas heen gaat :+

Zou infrarood dan niet een optie zijn (aangezien je ook zonnepanelen hebt?) die warmte kan niet opstijgen want het is stralingswarmte. Met mijn huidige tarieven is jouw verbruik namelijk €600. Ik zou daar best wel wakker van liggen , maar goed ik weet niet hoe diep jouw portemonnee is natuurlijk. Ik ga die hoeveel dit jaar waarschijnlijk niet eens redden gelukkig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:57

Hier ook 337m3 gas in februari

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:05

Hier 166m3 in februari. Zal blij zijn als de kachel uit kan..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:28

karin1985 schreef:
verootjoo schreef:
289m3 gas in februari.

Zou infrarood dan niet een optie zijn (aangezien je ook zonnepanelen hebt?) die warmte kan niet opstijgen want het is stralingswarmte. Met mijn huidige tarieven is jouw verbruik namelijk €600. Ik zou daar best wel wakker van liggen , maar goed ik weet niet hoe diep jouw portemonnee is natuurlijk. Ik ga die hoeveel dit jaar waarschijnlijk niet eens redden gelukkig.

Nee wij hebben ook een variabel tarief :\ vorig jaar afgesloten toen we er kwamen wonen en toen kon er geen vast.

Ik ga eens kijken naar infrarood verwarming.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:48

verootjoo schreef:

Dan zu ik eigenlijk kijken naar iets van of een plafondventilator om die warmte naar beneden te krijgen of iets van een soort tent om zo'n 3.5m aan hoogte te blokkeren qua opstijgende warmte. In elk geval in het stookseizoen, in de zomer kan dat wel een boel schelen qua hitte.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:08

Wij woonde vroeger in een huis met vide.
Deze werd in de winter dicht gelegd met een soort systeem plafond.

Ik heb sindsdien ook gezegt, hoe mooi ook. Nooit meer een huis met vide of hoge huiskamer.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:12

Ik ben net aan het kijken voor een huis met vide in de woonkamer en hele hoge plafonds (8 meter hoogte ofzo) :') ontmoedig mij niet please.....

Heeft wel energielabel B met een oude ketel, dus wel goed geïsoleerd en dubbel glas ed.
Zit wel een houtgestookte kachel/openhaard onder de vide in de woonkachel, dus wel extra warmte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:40

listiglistje schreef:
Ik ben net aan het kijken voor een huis met vide in de woonkamer en hele hoge plafonds (8 meter hoogte ofzo) :') ontmoedig mij niet please.....

Heeft wel energielabel B met een oude ketel, dus wel goed geïsoleerd en dubbel glas ed.
Zit wel een houtgestookte kachel/openhaard onder de vide in de woonkachel, dus wel extra warmte.

Ik zou het zo nog een keer doen hoor :D het voelt ook nooit koud bij ons, maar kost blijkbaar wel wat gas.
Ik zat te kijken naar infraroodpanelen en dat is wel een idee voor de woonkamer denk ik.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:45

Maar daar moet je wel recht onder zitten anders merk je niet veel van de warmte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:00

DuoPenotti schreef:
Maar daar moet je wel recht onder zitten anders merk je niet veel van de warmte.

Valt mee, ik heb dat een keer in een vakantiehuis gehad. Was ook een groot huis met een vide, wist toen niet dat het infrarood was, maar nu ik het heb opgezocht weet ik zeker dat het infrarood was. Was een veel fijnere warmte dan radiatoren.
En echt warm genoeg. Onze woonkamer is qua oppervlakte niet zo groot, 6x5 meter.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:02

Misschien is dat een optie.
Er liggen wel veel zonnepanelen op het dak.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:53

Wij hebben gisteren besloten toch voor een pelletkachel te gaan. Meteen op pad geweest en ook al besteld. Kregen de rekening van februari.. 260 kuub verstookt en de rekening zei 616 euro. Slik. :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:56

Mijn jaarcontract is afgelopen. Ik kreeg de jaarrekening en krijg 206,- terug. Tegelijkertijd zat dag 1 van maart er al bij met het nieuwe tarief. := Een dag leven in mijn huis kost me € 21,-.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:04

Dat is toch ook niet leuk zo. Dan kom je ook al gauw op 600 per maand of meer.
Hopelijk zijn de dekentjes bij de Action in de aanbieding. := Op deze manier kunnen helaas veel mensen het niet meer aangenaam warm stoken in hun eigen huis..

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:15

Februari gasverbruik 206 t.o.v vorig jaar 394.

Nu wel weer wat koude nachten maar thermostaat gaat terug naar 11 of 12 dus snachts verbruikt het dan niet of in ieder geval niet veel.

Zonnetje heeft hier weinig invloed. Scheelde gister een halve graad dus daar moet ik het niet van hebben.
Maar hoop wel dat het qua weer vanaf nu alleen maar weer warmer en beter wordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:24

Fitzroy schreef:
Mijn jaarcontract is afgelopen. Ik kreeg de jaarrekening en krijg 206,- terug. Tegelijkertijd zat dag 1 van maart er al bij met het nieuwe tarief. := Een dag leven in mijn huis kost me € 21,-.

1 dag?
-O-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:26

Groot vrijstaand huis haal je dat makkelijk.

Wij hadden dat afgelopen winter met mijn moeders huis.
190m2 en energielabel B

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:29

133m2 3 personen, 2 onder 1 kap jaren 30 woning. Overdag 20 graden snachts 18. Energielabel f

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:37

Ik maak me ook echt zorgen over de energiekosten.
Dit jaar zit ik nog safe. Maar voor volgend jaar ben ik bang dat ik het dubbele moet gaan dokken.
Ik ga maar opzoek naar oplossingen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:41

Hoe werkt dat met een hybride verwarmingssysteem? Heeft iemand hier daar ervaring mee? Dus deels warmtepomp naast de cv ketel en deels cv? Er is subsidie voor te krijgen en mogelijk laat mijn bankrekening dat ergens dit jaar toe om aan te laten leggen, mits het geen extra geluidsbelasting geeft en het ook een beetje rendabel is als de gasprijzen weer zakken en het niet een enorme stroomslurper is

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:48

karuna schreef:
Hoe werkt dat met een hybride verwarmingssysteem? Heeft iemand hier daar ervaring mee? Dus deels warmtepomp naast de cv ketel en deels cv? Er is subsidie voor te krijgen en mogelijk laat mijn bankrekening dat ergens dit jaar toe om aan te laten leggen, mits het geen extra geluidsbelasting geeft en het ook een beetje rendabel is als de gasprijzen weer zakken en het niet een enorme stroomslurper is

Het is wel een enorme stroomslurper, want het gaat op energie. Het idee is dat je alleen onder een bepaalde temperatuur de gasketel gaat gebruiken en verder je cv laat draaien op elektriciteit.
Zonnepanelen zijn er wel bij geadviseerd.