Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:18

Gaaf die visgraatvloer!

En als je niet richting roze gaat maar wat meer naar taupe? Misschien vindt je vriend die verandering net wat minder heftig?

Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn vloerkleed, eettafel en resterende stoelen. Duurt allemaal lang zat :'). Dus van het weekend maar weer planten gekocht. Zag een kleiner formaat zebrina en omdat ik echt wezenloos verliefd ben op de grote, heb ik deze meegenomen voor in het raam. Alleen die was weer veel te groot _O-. Dus die is naar de grond verhuisd en heb een alocasia stingray in kleiner formaat gekocht voor in het raam. Gave pot erbij, ik ben weer blij :D. Niet zo heel goed te zien, maar het is een petrolkleurige glazen pot :).

Afbeelding

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:34

Ja, meer de taupe richting vindt hij vast beter. Dan kan ik nog wel wat met de inrichting denk ik. Of dat kan eerst even zo blijven.
We hadden in ons vorige huis de kleur pecannoot, dat was echt veel te donker. :+ Dat wil ik dan ook weer echt niet.

Heb geen heel duidelijke foto van de vloer zonder katten, maar hier zijn de kleuren wel goed zichtbaar.
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:47

Wauw, wat een mooie vloer! Bij ons is na kiezelgroen (van flexa) gravel grey (van histor) erop gegaan. Hoewel dit een grijze kleur is, doet deze warm aan. Maar dat is hééél wat anders dan terra :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:49

Bij die vloer zal het prachtig staan! Wij hadden na early dew de kleur forel op de muur en die vond ik ook wel erg mooi, maar wel heel subtiel en dat is misschien niet helemaal wat je zoekt?

Ik wilde alle muren wit, maar twijfel nu toch weer over terra in de slaapkamer!

Voor diegenen met een kantoor/werkkamer thuis: welke kleur hebben jullie op de muur met welke meubels?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:11

san4nie schreef:
Ja, meer de taupe richting vindt hij vast beter. Dan kan ik nog wel wat met de inrichting denk ik. Of dat kan eerst even zo blijven.
We hadden in ons vorige huis de kleur pecannoot, dat was echt veel te donker. :+ Dat wil ik dan ook weer echt niet.

Heb geen heel duidelijke foto van de vloer zonder katten, maar hier zijn de kleuren wel goed zichtbaar.
[ [url=m/IxXePL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Poes ligt er goed want ik vind de kleur van poes eigenlijk wel mooi bij de vloer.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:16

Hier in de werkkamer ral 9010 muren met een grijs eiken bureau. Kamer is niet zo groot, wit bevalt dan prima.

Verder hier het weekend weer lekker aan het klussen, met name schilderen maar ook een spatwandje voor de keuken:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:32

Leuke spatwand... komt die alleen onder de afzuigkap of overal boven het aanrecht ??

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:36

Nee alleen onder de afzuigkap, anders wordt het me wat te druk.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:41

Dank! Ben ook heel blij met deze vloer. Het huis is van zichzelf vrij kil en ongezellig, de vloer maakt dat een stuk beter.

Haha, onze banken en kat hebben ook bijna dezelfde kleur, hij matcht overal bij.

Zal de andere kleuren ook even bekijken, want weet niet of ik genoeg overtuigingskracht heb.
Edit: forel en gravel grey zijn wel echt mooie kleuren inderdaad. Maar meer voor in de hal denk ik. De woonkamer mag van mij echt wat meer kleur.

Heel gaaf gaucho!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:52

@gaucho: ik vond het best rustige kleuren :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:18

san4nie schreef:

[ [url=m/IxXePL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie vloer!

Ps. Ligt die kat rechts nou met zijn kop door het papier :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:25

Dank!

Haha, ja, die is een beetje raar, kan die ook niks aan doen. :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:11

Heeft iemand nog een idee (of misschien voorbeeld van je eigen huis) voor muur lampen? Ik ben op zoek naar lampen voor aan de muren tussen deze openslaande deuren, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. := de interieurstijl is redelijk modern, maar ik hou ook wel van wat artdeco erbij.

Had nu deze op het oog, maar twijfel of ik ze echt mooi vind of dat het gebrek aan beter is..
Afbeelding

Ze komen hier tussen de deuren, overal waar je een verticale gleuf in de muur ziet.
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:17

Ik vind de lampen mooi, maar niet voor waar jij ze wil hebben, ik denk dat ze echt een witte muur nodig hebben. Maar ook geen beter advies :o

Hier van het weekend weer flink geschilderd, o.a erker, plinten, deuren en de hal / garderobe :

Afbeelding

Afbeelding

Ook een nieuwe lamp in de hal

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:26

Frummels schreef:
Heeft iemand nog een idee (of misschien voorbeeld van je eigen huis) voor muur lampen? Ik ben op zoek naar lampen voor aan de muren tussen deze openslaande deuren, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. := de interieurstijl is redelijk modern, maar ik hou ook wel van wat artdeco erbij.

Had nu deze op het oog, maar twijfel of ik ze echt mooi vind of dat het gebrek aan beter is..
[ [url=m/gWbdKH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze komen hier tussen de deuren, overal waar je een verticale gleuf in de muur ziet.
[ [url=m/gsAcRH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op zich mooi, maar om het visueel interessanter te maken, zou ik zoiets in geborsteld brons of goud zoeken denk ik. Ik snap wél de keuze voor de rustige lijnen tussen de deuren :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:27

Oh misschien was het niet duidelijk maar de muren worden gewoon wit hoor :D of bedoel je een grotere muur?
Gaucho: lekker bezig geweest! Ziet er mooi en fris uit zo.

Skippy: dat zou ook nog wel eens kunnen werken ja! Niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:46

Frummels schreef:
Oh misschien was het niet duidelijk maar de muren worden gewoon wit hoor :D of bedoel je een grotere muur?
Gaucho: lekker bezig geweest! Ziet er mooi en fris uit zo.

Skippy: dat zou ook nog wel eens kunnen werken ja! Niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.

Grotere muur inderdaad :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:49

Ik snap wel waarom inderdaad. Hé getver wat lastig dit haha. De zwarte lampjes hebben een leuke prijs dus als we niets anders vinden dan nemen we voorlopig die. En dan zoeken we ondertussen verder. Maar voor nu ga ik even zoeken naar messing en iets meer Art Deco!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:59

Wij hebben deze:

Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:09

Vind ik ook leuke lampen! Maar misschien niet helemaal hun interieur style denk ik

Hier hangen de plisse's, vloer af en al wat meubels in huis. Bijna klaar! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:47

Plukje: die zijn erg mooi! Staan prachtig bij de trap ook.

Jester: dat begint er al gezellig uit te zien <3

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:46

Plukje schreef:
Wij hebben deze:

[ [url=m/pPsRiY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kH2XcD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een imposante hal :Y) mooi! En mooie lampen ook.
@frummels: lastig inderdaad. Benieuwd waar je op uit gaat komen, geen tips haha!

En Jester: dat ziet er al gezellig uit, mooi!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:57

Mloes schreef:
Plukje schreef:
Wij hebben deze:

[ [url=m/pPsRiY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kH2XcD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een imposante hal :Y) mooi!

Ja, gaaf, maar wat moet je ermee? Het is 10 bij 5 en van oudsher gebruikt als ontvangsthal voor patiënten van een arts met praktijk aan huis. Bij ons is het nog leeg en de honden vertoeven er snachts en als we niet thuis zijn. De opties die we nu hebben is het neerzetten van een pooltafel of het maken van een bibliotheek-achtig iets.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:03

Wat een gave vloer zeg <3!

Lekker bezig geweest Gaucho! Mooi dat contrast in de hal. Vrienden van mij hebben ook die kleurstelling en dan met zwartwitte portugese (stijl) tegeltjes op de grond. Dacht dat het heel druk zou worden, maar ze hebben een soort van patroon ermee gemaakt en het is zo mega sjiek, heel mooi.

Hebben jullie tips om een opgerold vloerkleed zo snel mogelijk plat te krijgen? Heb er nu al "zware" dingen op gezet, maar met kat in huis durf ik geen echte zware dingen neer te zetten (dat zijn hier dus bijvoorbeeld potten, vazen etc). Miep loopt dat omver :').

Is een rij spotjes in het plafond niet wat, Frummels? En dan die wanden tussen de ramen rustig en egaal laten? Denk dat het uitzicht in combinatie met gordijnen al best druk gaat worden..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:39

Yv: er komen ook spotjes in het plafond! :j en in de vloer achter de tv. En dan muurlampjes tussen de deuren. We houden van verlichting haha. Gordijnen zijn we nog niet over uit.. we twijfelen tussen witte vitrage of wit linnen. We hebben geen inkijk in huis dus het gaat echt alleen om het afzwakken van eventuele felle zonnestralen in huis.

Vwb vloerkleed tips, ik rol allebei de uiteinden altijd naar binnen (dus naar de vloer) en duw dat dan een beetje plat met een boek er op of iets. Vaak is het dan na een paar uur mooi plat!