Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:41

Ik heb een samsung gear 2. Ik trackte alles met endomundo. Vond het erg fijn omdat via mijn horloge te kunnen bedienen. Nu dus op zoek naar een andere combi. Ik heb equilab op mijn telefoon gezet. Ik v8nd dat een mooie app wel. Kan hem niet bedienen met mijn horloge en dat vind ik met paardrijden wel lastig. Ik ben dus erg aan het twijfelen. Zowel mijn horloge als telefoon worden ouder en worden eerdaags wel vervangen. Geen idee waarmee nog. Ik heb hier al veel gelezen. Mijn man heeft een garmin. Ik vind van de equilab vooral erg leuk dat hij de verschillende gangen van je paard ook meet. Ik zit met mijn paard in het opbouwen van het rijden en dan is dat leuk om bij te houden. Zijn hier mensen die equilab ook gebruiken en wel via het horloge? Of die iets vergelijkbaar gebruiken? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:18

Ik gebruik die ene app op Garmin. Enige wat ik dan kan zien qua gangen is bij de snelheidsgrafiek aan het tempo weet ik wel welke gang het was. Maar dat is maar heel summier natuurlijk.

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:46

Ik gebruik de equestic clip op de gangen en duur te meten. Ik kan dan na een training mijn hartslag naast die van de gangen leggen om te kijken wanneer ik mij echt inspan

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:59

Voor de mensen met de garmin vivoactive 4S heb ik een vraagje.

Ik wil dit horloge graag de hele dag aanhouden, op werk, zodat het op echt horloge lijkt, is dit mogelijk?

En ik las hier dat er val detectie op zit, maar ik vraag me dan af hoe dit werkt. Hoe detecteert zo'n ding nou dat je bijv. Van je paard bent gevallen.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:01

AylaL schreef:
Voor de mensen met de garmin vivoactive 4S heb ik een vraagje.

Ik wil dit horloge graag de hele dag aanhouden, op werk, zodat het op echt horloge lijkt, is dit mogelijk?

En ik las hier dat er val detectie op zit, maar ik vraag me dan af hoe dit werkt. Hoe detecteert zo'n ding nou dat je bijv. Van je paard bent gevallen.

Ik heb dan in 3s maar ik gebruik die van mij gewoon als gewoon horloge.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:47

Ik heb m gewoon om altijd. Ook op het werk. Vind deze juist netjes door zijn vormgeving. Ik heb de witte met rose, kijkt gewoon chique

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:07

Ik zou inderdaad niet weten waarom je de 4s niet de hele dag om zou kunnen hebben. Ik gebruik hem ook met een analoog uurwerk erop, omdat ik dat prettiger vind dan digitale tijd. Het ziet er dus net uit als een gewoon horloge.

Ik vind hem zelf wel sportief ogen, maar dat vind ik juist een pluspunt. Gelukkig is het wel subtiel, niet zo'n horloge waarbij iedereen zich afvraagt of je zo hardlopend uit de vergadering vertrekt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 01:08

Ik draag mijn Venu ook op werk en vind dat ik hem best business kan dragen. Ook met analoge klok die altijd aan staat, zo’n zwart scherm vind ik niet mooi.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:07

Een smartwatch is toch ook bedoelt om een hele dag te dragen? Dus ja, ik draag hem de hele dag, behalve als ik slaap. Ik hoef niet perse een slaap meting. :)

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:26

Ik draag hem dag en nacht.
Ik heb als wijzerplaat een foto genomen.
Afbeelding

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:49

Ik bedoelde meer als dat je hem de hele dag kan laten aanstaan en dat het dan op een "echt" horloge lijkt.

Niemand een idee hoe de valdetecie werkt? :+

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:56

Ik rijd geen paard meer...dus nee kan je daar helaas niet bij helpen.

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:58

Google:


Ongevaldetectie in- en uitschakelen

Voordat u incidentdetectie op uw toestel kunt inschakelen, moet u contactpersonen voor noodgevallen instellen in de Garmin Connect™ app (Contacten voor noodgevallen toevoegen). Uw gekoppelde smartphone moet zijn uitgerust met een data-abonnement en zich in een gebied met netwerkdekking bevinden waar gegevens beschikbaar zijn. Uw contacten voor noodgevallen moeten e-mails of sms-berichten kunnen ontvangen (standaard sms-tarieven kunnen van toepassing zijn).

Houd op de watch face het  ingedrukt.Selecteer  > Veiligheid en tracking > Ongevaldetectie.Selecteer een activiteit.

OPMERKING: Ongevaldetectie is alleen beschikbaar voor buitenactiviteiten zoals lopen, hardlopen en fietsen.

Als door uw vívoactive® toestel met GPS een ongeval wordt gedetecteerd, kan de Garmin Connect app automatisch een sms- en e-mailbericht met uw naam en GPS-locaties verzenden naar uw contacten voor noodgevallen. Er wordt een bericht weergegeven met de mededeling dat uw contacten na 30 seconden zullen worden gewaarschuwd. U kunt Annuleer selecteren voordat de afteltijd is verstreken als u het bericht wilt annuleren

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:05

Wat ik meer bedoel is, hoe weet je horloge nou dat je gevallen bent.

Door een abrupte beweging? Maar dna lijkt me als je je perongeluk stoot dat je het ook al krijgt.

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:13

Nee hoor ik stoot regelmatig niets aan de hand.
Zal door de klap komen die geregistreerd wordt.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:43

Ah oké mooi, dankje!

Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:55

Als je heel hard met je arm schudt gaat de valdetectie ook af heb ik laatst gemerkt :+

M’n ene noodcontact was bij me, maar de andere heb ik maar even gebeld dat er niets aan de hand was. Weet nu wel dat het werkt ;)

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:05

Winna schreef:
Als je heel hard met je arm schudt gaat de valdetectie ook af heb ik laatst gemerkt :+

M’n ene noodcontact was bij me, maar de andere heb ik maar even gebeld dat er niets aan de hand was. Weet nu wel dat het werkt ;)


Ik las gelukkig dat je wel nog 30 sceondne had om het uit te zetten. Maar stel dat je niet merkt dat het afgaat, maakt het geluid ofzo? :+

Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:08

Het horloge begon op een gegeven moment heel hard te trillen. Denk dat toen de 30 seconden om waren, want kon het verzenden van de gegevens niet meer stoppen. Had niet gezien dat de valdetectie af gegaan was, want de mouw van m’n jas zat over het horloge. Anders kun je hem inderdaad nog uitzetten.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:19

Duidelijk bedankt!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:19

Afbeelding


Ziet er dus zo uit hele dag. Tussen 24 en 6 staat hij uit, kun je instellen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:11

Ik kom hier eens mee lezen. :)
Mijn oog is gevallen op een lagoma smartwatch maar aangezien ik er 0 verstand van heb, toch maar eens wat gaan inlezen.
Ik ben op zoek naar een smartwatch die een 1) stappenteller heeft 2) berichten/oproepen door laat komen.
Ik weet niet of ik met deze eisen in het duurdere segment val? Deze smartwatch was aardig geprijsd dus klinkt aantrekkelijk, maar ik heb geen idee of het waar kan zijn voor dit bedrag.

https://lagoma.nl/products/smartwatch-r ... gJ6mPD_BwE

Edit: ik ben even verder Google in gedoken en het is een oplichtersbedrijf. :+ Niet kopen dus.
Maar evengoed ben ik opzoek naar een leuke smartwatch. :)

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:40

Volgens mij is het lezen van berichten wel iets wat in een duurdere prijsklasse valt. Ik heb een Garmin Vivioactive 4s, erg tevreden mee. Oproepen kan ik ook via horloge aannemen of wegdrukken, alleen heb ik dan wel mijn telefoon nodig om te praten :+ Appjes kan ik minimaal beantwoorden, je hebt dan drie opties: ja / nee / ok.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:36

Apjes kan je beantwoorden met meer. Is in te stellen via je telefoon. Ik heb nog wat opties erin gezet namelijk. Als in, ik zit in de auto, ben onderweg enzo

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:58

wendy1987 schreef:
Apjes kan je beantwoorden met meer. Is in te stellen via je telefoon. Ik heb nog wat opties erin gezet namelijk. Als in, ik zit in de auto, ben onderweg enzo


Oh wist ik niet! Ik beantwoord appjes eigenlijk nooit via mijn smartwatch.