DubbelDun, daar ga ik eens iets over opzoeken als ik tijd heb. Ik ken het niet.
Century, dat is Oeverwalweg geworden. Oeverwal op zich vind ik wel oké. We zitten immers aan de rand van wat in de steentijd een rivier was. Maar achter de achtervoeging wal ook nog de achtervoeging weg vind ik heel lelijk staan en het klinkt ook niet mooi. En persoonlijk vind ik het afwijken van de grote denkers erg jammer. Ik vind het een mooi thema en houd er wel van als wijken straatnamen hebben die wel bij elkaar passen.
Ninx, ik ben heel benieuwd naar wat er in de (nabije) toekomst gaat gebeuren in Nederland qua bouwen. Ik hoop dat alternatieve oplossingen inderdaad makkelijker toegang vinden.
Neile, ik denk dat die individualisering wel eens mee kan vallen onder de bevolking. Er is toch ook echt wel vraag naar meer verbondenheid. De maatschappij is er alleen niet op ingericht. Als je allemaal volop moet werken is de behoefte aan ruimte voor jezelf (in alle opzichten) natuurlijk erg groot. Er dan echt voor elkaar zijn is lastig. Het bevordert het 'ik-gevoel' waarbij mensen bijvoorbeeld zeggen dat ze er voor gewerkt hebben, het verdienen en daarom niet hoeven te delen. Een ander moet er ook maar gewoon voor werken. Ik ben er van overtuigd dat het niet de menselijke aard is om zo te zijn. Ik denk dat de meeste mensen (uitzonderingen zullen er altijd zijn) veel socialer zijn dan dat. Maar dat we in onze huidige maatschappij wel zo zijn omdat we er anders aan onderdoor gaan. Confirmation bias speelt een grote rol in jezelf 'sane' houden.
(Ik realiseer me dat ik misschien niet zo duidelijk schrijf. Ik ben heel moe en doe mijn best samenhangende gedachtes op te schrijven.
)