MaritB schreef:Aan mij heb je niets, ik denk alleen maar, geen box

Blijven ze niet op de weide van de winter?
Haha, ik wil ze sowieso apart kunnen voeren: dikke Fries die genoeg heeft aan lucht en artrose heeft, Quarter die alles schraal moet hebben en HB-gevoelig is, maar wel genoeg moet hebben om z'n spiermassa en conditie te blijven voeden.. en een KWPN'er die al oud is juist zo dik mogelijk moet worden

Dus ze krijgen allemaal specifiek voer... en stelen het van elkaar als ze samen zouden staan, maar als ze helemaal apart genomen worden, eten ze niet

Dus allemaal een eigen stal is eigenlijk een must... om dus nog maar niet over de handelspaarden te spreken. En ik vind het gewoon erg praktisch voor mezelf ook

Lekker droog in de stal hooi kunnen voeren

Vind het prima om de paarden zo natuurlijk mogelijk te houden, maar een PP en aanverwanten gaat bij mij gewoon niet werken.. Misschien ooit, als we er nog een stukje land bij kunnen kopen, dat ik het daar voor de lol op maak.. maar dan moet je wel wat meer dedication hebben, wil je echt wat moois neerzetten geloof ik

Delen eruit vind ik leuk en wil ik wel toepassen. Mijn Fries wordt bijv. erg gelukkig van een heuvel, dan wil ik die best in de wei maken voor 'm, als de ruimte dat toelaat.. Mijn Quarter dus HB-gevoelig.. kan voorlopig niet op gras, dan wil ik best een track voor hem aanleggen, als de ruimte dat toelaat

Maar ik wil zelf ook gewoon niet door de bagger lopen en moeten zoeken naar m'n paarden

Ik zoek een beetje naar de gulde middenweg: best of both worlds...

Oh en als het land het toelaat houd ik ze graaaaag op de weide van de winter! Maar dan heb je dus vanaf de weide een eigen stuk paddock, stuk bestraat en dan de stal. Dus dan kunnen ze nog steeds ook overal gebruik van maken. Maar eerst maar eens ontdekken hoe het land blijft van de winter..
Libera schreef:Hoe groot worden de boxen zoals in de tekening?
Stallen worden 3.5 bij 4 meter, op de merrieveulenbox na, die is 7 bij 3,5 meter.