Ik volg een Youtube kanaal van Clark en Emily en Clark heeft een erg duidelijke en interessante uitleg:
https://youtu.be/PurMG7KHdW4Maar hoewel zijn apparatuur dus niet stuk gaat, wordt zijn boot door dat aarden wel regelmatig geraakt.
Toch hoor je inderdaad ook vrij regelmatig dat apparatuur aan boord stuk gaat bij een blikseminslag, zelfs bij mensen die juist wel de boot hebben geaard (maar wellicht niet op de juiste manier, of de apparatuur loopt op een bepaalde manier waardoor die er gevoeliger voor is?).
Ik kijk voor de grap wel eens tijdens onweer via lightningmaps naar havens, nieuwsgierig of daar inslagen zijn, maar ik heb er gek genoeg nog nooit een gezien in een haven, zelfs niet bij echt zware onweersbuien.. terwijl er dan wel vaak inslagen in het water zijn of aan de wal vlak ernaast.
Vandaag hebben we veel kunnen doen
De hele mast is geschuurd, en in de aluminium primer gezet. Dat ging veel sneller dan we hadden verwacht!
[ [url=m/tv9LIv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen kijken we of we de mast plat kunnen leggen zodat we de onderkant kunnen schuren en gronden. En dan meteen de giek, spiboom, zalingen en neerhouder.
Ik hoop dat ik mijn bed nog uit kom morgen
En dan gaan we na het weekend een paar daagjes naar huis. Ik heb bij mijn ouders wat pakketjes laten aankomen. Krijg regelmatig van dit soort foto’s doorgestuurd
[ [url=m/VwKH4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
En heel veel foto’s van Faizah natuurlijk, want die moest thuis blijven
[ [url=m/WQbVHD.jpg]Afbeelding[/url] ]